SupersatForum  

80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar !

 Otomobil Dünyası Katagorisinde ve  Sürüş Teknikleri ve Öneriler Forumunda Bulunan  80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar ! Konusunu Görüntülemektesiniz.=>...


Geri Git   SupersatForum > BİLİM | HABER | EĞİTİM |DİN|OTOMOBİL > Otomobil Dünyası > Sürüş Teknikleri ve Öneriler
Özel Arama

Cevap
 
LinkBack Konu Araçları Gösterim Biçimleri
Eski 13-08-2007, 14:48   #1 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 11-21-06
Yaş: 43
Mesajlar: 7.190
Üye No: 14016
Tuttuğu Takım: Takım Tutmuyorum
Aldığı Beğeni: 14
Beğendikleri: 0
Icon2 80 Km Hızla Duvara Çarpma Anında Yaşananlar !


OTOMOBİL 80/km SABİT HIZLA DUVARA ÇARPIYOR.

İŞTE OLAYIN GELİŞİMİ...


- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.

- Araç kendi ağırlığının 30 kati kadar bir kuvvetle frenlenir.

- sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.

- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 kati büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

- 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber ayni anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.

-100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer,o anda ÖLMÜSTÜR.

- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.

- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar ayni anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.

- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.

- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır.80 km/h hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.



LÜTFEN OTOMOBIL HAREKET ETMEDEN ÖNCE EMNIYET KEMERINI TAKIN.


__________________
ayran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 13-08-2007, 15:10   #2 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 04-08-06
Yaş: 40
Mesajlar: 1.319
Üye No: 3676
Tuttuğu Takım: Fenerbahçe
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Varsayılan

vaybe
zabataygatör Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 13-08-2007, 16:39   #3 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 06-21-06
Mesajlar: 862
Üye No: 6381
Tuttuğu Takım: Galatasaray
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Varsayılan

video olsaydı daha açıklayıcı olurdu

banshee8831 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 13-08-2007, 16:46   #4 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 11-21-06
Yaş: 43
Mesajlar: 7.190
Üye No: 14016
Tuttuğu Takım: Takım Tutmuyorum
Aldığı Beğeni: 14
Beğendikleri: 0
Varsayılan

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi banshee8831
video olsaydı daha açıklayıcı olurdu
usta fark etmez yazılı ve sözlü veya fizikzel olarak tetbirimizi almak lazım
önemli olan bilinç altında devam etmek...

__________________
ayran Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 10:19   #5 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 01-18-07
Mesajlar: 88
Üye No: 16969
Uydu Alıcısı: Redline
Tuttuğu Takım: Fenerbahce
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Varsayılan

allah kimseyi bu olaya dahil etmesin dilerim
yıldırım_hy Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 10:39   #6 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 06-18-07
Yaş: 39
Mesajlar: 509
Üye No: 21622
Uydu Alıcısı: Sunny
Tuttuğu Takım: Fenerbahce
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 3
Varsayılan

Tabii bunlar için çok çok sağlam bi duvar gereklidir. Onun için Türkiye de bu olay zor yaşanır. Paniğe gerek yoktur.
caglar684 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 11:09   #7 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 03-13-07
Yaş: 46
Mesajlar: 4.528
Üye No: 18593
Uydu Alıcısı: Next-NextStar
Tuttuğu Takım: Galatasaray
Aldığı Beğeni: 116
Beğendikleri: 96
Varsayılan

etkileyici bir açıklama.
paylaşımın için teşekkürler.
selametle...
__________________
Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun
osmann Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 11:49   #8 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 07-22-06
Yaş: 33
Mesajlar: 1.346
Üye No: 8347
Uydu Alıcısı: DreamBox
Tuttuğu Takım: Fenerbahce
Aldığı Beğeni: 6
Beğendikleri: 0
Varsayılan

benim emniyet kemariyle aram iyi değildir ama kendimi aliştiracam takmaya en sağliklisi emniyet kemeri
__________________
ELHAN ELEKTRONİK
YETKİLİ SERVİSLERİMİZ:Next Nextstar Botech Baftec
Redline Blaupunkt Focus Dıgıtürk yetkili bölge servis

Her Türlü Çanak Montaji Uydu Tamiri Tv Vcd Dvd Uydu Cihazlarına Yazılım Tamirleri Yapalır.

Adress:Altındağ mah.147 sok.başak apt.no: 18/3
ANTALYA
Tel:0242 2448289
Fax:0242 2471588


Tüm Cep Telefonlarının Kodlarını Bulan Programı

Redline CSX 100 Resimli Kanal Yedekleme Ve Yükleme Açıklaması
Redline CS-100 X İle Güncelleme Nasıl Yapılır?
uzman_elhan Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 12:27   #9 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 03-13-07
Yaş: 46
Mesajlar: 4.528
Üye No: 18593
Uydu Alıcısı: Next-NextStar
Tuttuğu Takım: Galatasaray
Aldığı Beğeni: 116
Beğendikleri: 96
Varsayılan

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi uzman_elhan
benim emniyet kemariyle aram iyi değildir ama kendimi aliştiracam takmaya en sağliklisi emniyet kemeri
emniyet kemerininde bizimle arası yok ama ne yapacaksın kader
__________________
Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun
osmann Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 12:53   #10 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 01-03-06
Mesajlar: 4.914
Üye No: 365
Tuttuğu Takım: Takım Tutmuyorum
Aldığı Beğeni: 1
Beğendikleri: 0
Varsayılan

Alıntı:
Orjinal Mesaj Sahibi caglar684
Tabii bunlar için çok çok sağlam bi duvar gereklidir. Onun için Türkiye de bu olay zor yaşanır. Paniğe gerek yoktur.

arkadaşaım bu işin şakası bile olmaz istediğin duvara çarp ve dene aracın bir anda nasıl kontrolden çıktığını çünkü bu iş çocuk oyuncağı değildir geçenlerde mobese kamerasında bir kaza izledim minübüs iniyor rampadan yandan bi araç hızla yola çıktı ve sadece arkasına dokundu minübüs bir anda yoldan çıktı gitti ve ağaca çarparak anca durdu o yüzden trafikte hiç şaka olmaz
haa olur şöyle olur sonnucu ölümle biten bir şaka olur
umuter Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 12:55   #11 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 10-03-06
Mesajlar: 835
Üye No: 11045
Tuttuğu Takım: Galatasaray
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Varsayılan

Fazla hız yapılmayacak
temel50 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 14:20   #12 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 06-19-06
Mesajlar: 372
Üye No: 6045
Tuttuğu Takım: Fenerbahçe
Aldığı Beğeni: 0
Beğendikleri: 0
Varsayılan

hocam şunun bide görüntülüsünü yapsak.....
katliam_290 Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Eski 04-06-2008, 15:42   #13 (permalink)
 
Avatarı
 
Katılım Tarihi: 01-03-06
Mesajlar: 4.914
Üye No: 365
Tuttuğu Takım: Takım Tutmuyorum
Aldığı Beğeni: 1
Beğendikleri: 0
Varsayılan

D segmenti araclarin crash testleri (Almanlar) evet kardeslerim crash testlere devam ediyorum.
compact siniftan sonra d segmenti yani orta ust sinif araclara geciyorum.
bakalim almanlar bu konuda nasillar...

BMW 3 SERISI (5 YILDIZ)


Otomobilin yaşam hücresi çarpışma sonrası rijitliğini yitirmezken içerisindekileri başarıyla korudu. 3 Serisi önden çarpışmada bugüne kadar ki en yüksek puanı elde etti. Akıllı kemer uyarıcılar hem sürücü hem de yolcu koltuğuna adapte edilmişti. Çocuk koruma düzeyi de beğenilirken, yaya koruma düzeyi zayıf bulundu.

Önden çarpışma
Otomobilin şasisi minimum deformasyon gösterirken, sürücü kapısı çarpışmanın ardından normal olarak açıldı. Çift kademeli hava yastıkları, aktif gergili emniyet kemerleri görevlerini başarıyla yerine getirdi. Yetişkin mankenin göğüs ve bacaklarındaki basınç minimum düzeyde gerçekleşti. Ayak boşluğundan minimum deformasyonla karşılaşılırken, bu bölüm sürücünün ayaklarını iyi korudu. Çarpışma anında pedalların hareketi zararsız görüldü.

Yandan çarpışma
Koltuğa yerleştirilen yan hava yastıkları ve tavandaki perde hava yastıkları etkileyici bir performans gösterdi. 3 Serisi bu disiplinde maksimum skoru sadece bir puanla kaçırdı.

Test sonuçları: Önden:16 (100%), Yandan: 17 (94%), Kemer uyarıcı: 2, Toplam: 35 Yaya güvenliği: 4 (11%) Çocuk koruması 39 (80%)

VW PASSAT (5 YILDIZ)



Otomobilin şasisi sağlam bulunurken, minimum deformasyon gösteri. Çocuk korumasındaysa karışık sonuçlar elde edildi. Büyük çocuğun göğsünde yüksek basınç görüldü. Yaya güvenliğindeyse kabuk edilebilir bir not elde edildi.

Önden çarpışma
Şasinin dayanımı, iki kademeli ön hava yastıkları ve aktif gergili emniyet kemerlerinin performansı yetişkinleri korumakta başarılıydı. Sürücünün göğüs ve ayak bölgesindeki basınç minimumda kaldı. Ancak sürücünün dizinin direksiyon kolonuyla temas etmesi diz yaralanmasına sebep oldu. Ayak konan kısımdaysa çok ufak deformasyon görüldü.

Yandan çarpışma
Uyarı sonrası geliştirilen yan ve perde hava yastıkları etkileyici bir performans gösterdi. Bu ekipmanlar arkada oturanları da başarıyla korudu. Passat bu disiplinde maksimum notu elde etti.

Test Skorları: Önden 14 (88%) Yandan 18 (100%) Kemer Uyarıcı 2 Toplam 34 Yaya güvenliği 17 (47%) Çocuk koruması 38 (78%)

MERCEDES C SINIFI (5 YILDIZ)
bu model 2002 den sonrasi...



Teste ikinci kez girdi
İlk kez 2001 yılında testlere katılan ve dört yıldız alabilen C-Serisi, Euro-NCAP'in Mercedes'e iletmiş olduğu uyarıların sonrasında bir kez daha teste tabi tutuldu.
Emniyet kemer sistemi geliştirilerek testlere giren C-Serisi ikinci testte beş yıldız sonucuna ulaştı. Özellikle önden çarpışma testinin ardından otomobilin sürücü kapısı kolaylıkla açıldı.

Önden çarpışma
Test mankeninin göğüs ve başı kısmı, hava yastıkları ve emniyet kemerleri sayesinde güvenli bir şekilde durduruldu. Fakat göğüs üzerine binen yükün fazlalığı dikkat çekti. Mercedes'in ön konsolunun alt kısmının tasarımı nedeniyle kaza anında yaralanmaya yol açabileceği bildirildi. Otomobilin tabanı ise ayaklara gelen gücü başarıyla emdi. Pedallar ise çok küçük miktarda hareket etti. Arka orta koltukta üç yerden bağlı emniyet kemeri kullanılmış olmasıysa C-Serisi'nin puanın artırdı.

Yandan çarpışma
C-Serisi'nin kapılarında yer alan hava yastıkları test mankeninin göğüs, karın ve kalça kısmını korumakta başarılı oldu. Ayrıca perde hava yastıkları da ön ve arkada oturanların başlarını korudu. Bu hava yastıkları çalışmasına rağmen test esnasında tamamıyla açılmadı. Uzmanlar bu sistemin tam çalışıp çalışmadığı konusunda şüpheye düştüler.

OPEL VECTRA (4 YILDIZ)



Önden çarpışma
Yeni Vectra'nın yaşam kafesinin çok güçlü olduğu ve çarpışma anında minimum deformasyona uğradığı görüldü. Pedal takımının kaza anında çok küçük hareketler yapması ve katlanması Vectra olumlu puanlar kazandırdı. Bunun yanı sıra ön konsolun diz yaralanmalarına yol açabileceği tespit edildi. Arka orta koltuklarda üç noktadan bağlı emniyet kemerinin kullanılıyor olması ise yüksek koruma sağlaması nedeniyle başarılı görüldü.

Yandan çarpışma
Yeni Vectra çarpışma testindeki en yüksek puanlarını bu test katagorisinde elde etti. Aracın donanımındaki perde hava yastıkları önde ve arkada oturanları çok iyi derecede korudu.


kardeslerim bulabildiklerim bu kadar.aracin fotosunun altindaki manken fotolarindaki renklerin anlamlarini da yazayim.
YESIL: iyi
SARI: yeterli
TURUNCU: az
KAHVERENGI: cok az
KIRMIZI: zayif
umuter Çevrimdışı   Alıntı Yaparak Cevapla
Cevap

Etiketler
anında, Çarpma, duvara, hızla, yaşananlar


Şu an bu konuyu görüntüleyen kullanıcı sayısı: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 
Konu Araçları
Gösterim Biçimleri

Yazım Kuralları
Yeni konu açma izniniz yok.
Mesajlara cevap yazma izniniz yok.
Mesajlarınıza dosya / resim ekleme izniniz yok.
Mesajınızı değiştirme izniniz bulunmuyor.

BB kod - Açık
Yüz İfadeleri are Açık
[IMG] kodları Açık
HTML kodları Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Varsayılan Zaman Aralığı: GMT +2. Saat 17:52.



Powered by: vBulletin Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Copyright © 2005-2019 SupersatForum İnternational®, All Rights Reserved
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.2 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
www.supersatforum.com Sitemiz bir forum sitesi olduğu için kullanıcılar her türlü görüşlerini önceden onay olmadan anında siteye yazabilmektedir,
bu yazılardan dolayı doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir,
yine de sitemizde yasalara aykırı unsurlar bulursanız Bize Ulaşın linkinden bildirebilirsiniz, şikayetiniz incelendikten sonra en kısa sürede gereken yapılacaktır.