Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yaşar Nuri;Teravih Diye Bir Namaz Yok



kucer06
07-08-2011, 15:50
Only the registered members can see the link

TERAVİH DİYE BİR NAMAZ YOK

İslam'da teravih diye bir namaz yok. Peygamberimizin bizzat yasakladığı bir şeydir, peygamberimizden sonra bu namazı koydular. Geçen sene bunu Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır söyledi, ben söylememiştim. Ben, "Evinizde kılın" diyordum, Bayındır çıktı, "İslamiyet'te böyle bir namaz yok" dedi. Ben o kadar radikal konuşamamıştım, o yüzden şimdi de söylememizde bir sakınca yok: Teravih diye bir namaz yoktur. Evinde sevap için namaz kılmanın önü açıktır, istediğin kadar kıl fakat teravihi asla camiye sokamazsın, peygamberimiz yasaklamıştır. Çünkü orası riyakârlık yarışına kapalı bir mekan olmalıdır. 20 rekat namaz ne demek, günün bütün namazları 20 rekatı bulmuyor. Siz ikinci bir yükümlülük getirip Müslüman'ın sırtına bindiriyorsunuz, yoktur böyle bir şey. Peygamberimiz dört rekat, bazen sekiz rekat ama hep evde kılmıştır.

kanberoğlu
07-08-2011, 18:47
Şimdi gelde bu yazıya birşeyler yaz kardeşim. Asırlardır süregelen bir ibadet bir kıçıkırık tarafından yapılan açıklama ile tellenmeye başlayacak ve milletin aklı karışacaktır. hadi bakalım Allah sonumuzu hayreylesin. Alimlerden AÇıklama farz oldu. saygılar herkese.

can123
07-08-2011, 19:07
bu adamda bayağa iyi bir alim ama taraf mıdır bertaraf mıdır onu düşünmek lazım yani herşey bakış acısına bağlı

Volkan
07-08-2011, 19:21
peki o zaman Peygamberimiz yasakladı o zaman neden her akşam kabede Teravih namazı kılınıyor.

Bu konu çok irdelenir ama her yıl ramazan ayında bu tür konuları işlemek sadece reklamdan ibarettir mademki böle bir şey var neden bu zamanda.

fb.serkan
07-08-2011, 20:08
Volkan hocama kesinlikle katılıyorum

erdogan 1
07-08-2011, 21:01
inancı olmayan kişi müslümanım diye geçinir aslını araştırsan ateşe tapanlardandır her halde o günleri yaşamış gibi anlatıyor saygısız insan

MUTAF
07-08-2011, 22:56
başlığı okudum gerisini okumadım..

kosak
08-08-2011, 01:23
cehenemin yarısı yanlış fetva verenlerle dolacakmıs..

pencere77
08-08-2011, 01:32
teravih nam. dini kitaplarda vs. her yerde var.

umut55
08-08-2011, 01:49
walla böyle birkaç çok bilen alimler var amaçları dine fesat sokmak inanmamak lasım sonucta ibadetin hepsinde hayır ve sevap vardır

hoca58
08-08-2011, 06:03
yaşar bey konuşuyorda dine zararlı olan kahve köşelerini haksızlıkları yolsuzlukları her türlü zaralı olan şeyleri işlese ya bir zaman da namazı sadece farzlara düşürmüştü saygılar

osmann
08-08-2011, 09:06
haluktga nın dört elle sarılacağı bir konu... neyse...
hz.ömer .(r.a.) in imanından şüphe eden varsa teravih namazından şüphe edebilir.
alıntı ; Hanefilere göre, teravih namazının rekât sayısı Hz. Ömer (r.a)'ın uygulamasına dayanır. Hz. Ömer Mescid-i Nebevî'de halifeliğinin son zamanlarında teravih namazını yirmi rekât olarak kıldırdı. Dört halife devrinden sonra da kimse teravihin yirmi rekat olarak cemaatla kılınmasına karşı çıkmadı. Alimler bu hususta Hz. Muhammed (s.a.v)'in şu hadisine göre hareket etmişlerdir: "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV, 126).
selametle...

kaplans26
08-08-2011, 11:12
Yaşar yaşamaz bu akılla giderse fazla yaşamaz saygılarımla......

kucer06
08-08-2011, 13:50
Teravih sünnet mi yoksa peygamberimiz hiç kılmadı mı? İlahiyatçılar bin yıldır tartışılan teravih namazı konusunda bölündü

Ramazan’ın geldiğini oruçların açıldığı iftarla birlikte en çok hissettiren şey müslümanların gece yatsı namazının ardından cemaatle kıldığı teravih namazıdır. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk, “İslam’da teravih diye bir namaz yok. Peygamberimizin bizzat yasakladığı bir şeydir, peygamberimizden sonra bu namazı koydular. Evinde sevap için namaz kılmanın önü açıktır, istediğin kadar kıl fakat teravihi asla camiye sokamazsın, peygamberimiz yasaklamıştır. Çünkü orası riyakârlığa kapalı bir mekan olmalıdır. 20 rekat namaz ne demek, günün bütün namazları 20 rekatı bulmuyor. Peygamberimiz dört rekat, bazen sekiz rekat ama hep evde kılmıştır” dedi ve bin yıllık tartışmayı tekrar ateşledi.

“Peygamberimiz hiç teravih kılmadı”

Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır geçen yıl katıldığı bir TV programında, “Teravih namazı Hz Ömer’den sonra konulmuş. Peygamber efendimizin teravih kıldığı yok. Peygamberimiz hiç kılmamış. Peygamberimiz senenin her günü gece 11 rekat teheccüd namazı kılar. Ama senenin her günü kılardı. Ramazan’da farklı bir namaz kılmış değil” demişti.

“Peygamber teravihi yasaklamadı”

Prof. Dr. Süleyman Ateş (Eski Diyanet İşleri Başkanı)

“Teravih namazını peygamberimiz Teravih adı altında kılmadı. Her zaman evinde namaz kılan Hz. Muhammed, Ramazan’ın ilk 3 günü gelip camide namaz kıldı. Ancak kimseye namaz kıldırmadı ve kendi kendine kıldı. Diğer Müslümanlar da zamanla cemaatle değil gelip ayrı ayrı namaz kılmaya başladılar ve cami çok kalabalıklaştı. Bunun üzerine Hz. Muhammed bu kalabalığın kıldığı namazın zamanla farz olabileceğini ifade edip herkesin evinde kılmasını söyledi. Ancak Peygamberimiz Teravih namazını yasaklamamıştır.”

“Hz. Ömer döneminde başladı”

Prof. Dr. Saim Yeprem (Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Kurulu Başkanı)

“Peygamberimiz Ramazan’da bir iki kez 8 rekat fazladan namaz kılmıştır. Bu namaza oluşan büyük rağbet sonucunda bu namazı bırakmıştır. Kendisine soranlara bu nafile namazının farz olmasından endişelendiğini ifade etmiş. Ancak kimseye gidin evinizde kılın dememiştir. Hz. Ömer’in halifelik döneminde Kuran’ı ezbere bilenlerin önüne geçmek, Hz. Muhammed’in kıldığı bu namazın ihya edilmesine, 20 rekat üzerinden kılınması ve cemaatin okunacak sureleri ezberlemesine karar verildi. Teravih namazı vardır ancak Hz. Muhammed camide kılınmasını tasvip etmemiştir.”


‘Camide teravih şart değil’ tartışması - GAZETEVATAN.COM (Only the registered members can see the link)

CABBARİ
08-08-2011, 13:58
yaşar nuri gibi adamalrın varlığı bile beni rahatsız ediyor
ilahiyatçıyım diye geçinen bir adam din peygamber agzından düşürmeyen bir adam gidip sol partiden aday olup vekil seçilebiliyorsa zekeriyya beyaz gibi adam aynı şekilde davranıp otelde ***** izlerken yakalanıyorsa çok fazla söze gerek yok..

fb.serkan
08-08-2011, 14:00
Kaç yıllık dini inançlarımızın şu mübarek günlerde tartışma haline getirilmesi bana göre çok yanlış bir davranıştır.365 günlük zaman diliminin neden sadece oruç tuttuğumuz mübarek Ramazan ayında böyle konular ortaya çıkıyor ?
Kılmaya gelince bana göre kılan kılsın kılmayan kılmasın.Ancak uygun görmediği birşey için kimsenin bana göre böyle konuşmaya hakkı yoktur

CABBARİ
08-08-2011, 14:07
zamanında yabancılar biz bu insanların elinden kuran-ı kerimi almadıkça güçleri kaybolmayacak madem alamayacak durumdayız o zmaan okumalarını engelleyelim dediler ve bugünlere geldik bu adamlar ve benzerleri hep yabancıların bu ülkedeki piyonlarıdır
selametle

can123
08-08-2011, 14:18
ya ne komik böyle söyleyen insan fazla yaşamaz yok otel odalarında falan yanlış inan insan saygılı olur bizden değil vurun kafasını ya sizin taraf olduğunuz insanlar yaptı mı ses yok hani benim dinim hoşgörü diniydi hani en kutsal olan candı onuda yalnız ALLAH alabilirdi demokrasi içinde konuşulsun öğrenilsin yanlış varsa bilgilendirilsin dini yaşamak mı zamanı yaşamak mı nedir dertdinimin savunuculara ihtiyacı yok yaşanmaya ihtiyacı var kocer hocam delilleriyle göstermiş

osmann
08-08-2011, 15:21
ya ne komik böyle söyleyen insan fazla yaşamaz yok otel odalarında falan yanlış inan insan saygılı olur bizden değil vurun kafasını ya sizin taraf olduğunuz insanlar yaptı mı ses yok hani benim dinim hoşgörü diniydi hani en kutsal olan candı onuda yalnız ALLAH alabilirdi demokrasi içinde konuşulsun öğrenilsin yanlış varsa bilgilendirilsin dini yaşamak mı zamanı yaşamak mı nedir dertdinimin savunuculara ihtiyacı yok yaşanmaya ihtiyacı var kocer hocam delilleriyle göstermiş

kimsenin dini savunduğu yok. o kendinden emin. "yaşanmaya ihtiyacı var" derken uygulamadan bahsettiğini anlıyorum. evet uygulamada bazı hödükler değiştirmeye çalışıyor. sünneti rafa kaldırmaya, önemsiz kılmaya çalışıyor. teravihin farz olmadığını peygamberin kıldığını herkes bilmesine rağmen bazı hödükler bunu farklı amaçlar doğrultusunda değiştirme gayreti içindeler...(sanırım bu mezhep farklılığından olsa gerek)
zekeriya gibi birinin (ki ilahiyat profesörü) otelde ***** seyretmesi, cami imamının kerhaneye gitmesi gibi bişey. böyle bir hocanın arkasında saf tutarsan, cennet yerine nereye gidersin.? bu sana normalmi?
ayrıca teravihten dem vuranlar peygamberin 5 vakit kıldığı namazıda 3 e indirmek istiyor. budamı normal?

can123
08-08-2011, 20:24
Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun
bu sözün manası çok güzel ama anlayana kocer hoca örnekleriyle vermiş peygamber efendimizin teravi kılmadığını ondan sonra Hz ömer zamanında kılındığını doğrusu bu bunu bir yerine koyalım üzmez yabınca ses çıkmıyordu zekariya yapınca kaldıki imam ne yaparsa yapsın namaz sırasında yanlış yapmadı mı sorun yok

addam-2007
08-08-2011, 21:31
ağzı olan konuşuyor..

Soickan
09-08-2011, 00:57
bu konuda yorum bile yapmak istemiyorum dini bile alet ediyorlar artık

hüseyin
09-08-2011, 01:58
yaşar hoca kendini güncelleştirmek için bu palavrayı ortaya attığını sanıyorum..çünki hocanın chp serüveni hatırı sayılır harcama sonucu gelen milletvekilliğinden ne olduysa bu saflardan ayrılıp ardından birde ne üdüğü belli olmayan bir partinin başkanlığını bir seçim sonrası bırakıp ortadan kaybolması maddi açıdan bayağı kesat bir hasat oldu hoca için...buna birde evdeki hanımdan boşanıp(öyle biliyorum)yeni bir hatunla birlikteliği hocaya beyaz bayrağı çekmese bile sopanın ucuna geçireyimmi geçirmeyeyimmi ikilemi yaşatırken yaşara,özellikle atv'deki haftanın hergünü çıktığı şaşalı ve paralı günlere dönme gayretiyle verilmiş bir demeç....yanlışmı bence yanlış...bakalım kendi yanlışını fark edecekmi....

osmann
09-08-2011, 10:16
Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun
bu sözün manası çok güzel ama anlayana kocer hoca örnekleriyle vermiş peygamber efendimizin teravi kılmadığını ondan sonra Hz ömer zamanında kılındığını doğrusu bu bunu bir yerine koyalım üzmez yabınca ses çıkmıyordu zekariya yapınca kaldıki imam ne yaparsa yapsın namaz sırasında yanlış yapmadı mı sorun yok

üzmez ile ilgili bir konumudur bu? üzmez yaptıda ses mi çıkarılmadı? (üzmezin konusu zamanında forumda işlenmişti) sırf cevap vermiş olayım diyemi yazıyorsun bunları yoksa bilerekmi anlamadım... konu ile alakalı olmayan şahisları ve konuları ortaya sürüyorsun. sanki millet gerçekten dediğin şekilde taraf tutmuş gibi bir izlenim vermek için... bumudur niyetin? bu konu ile alakalı olarak söyleyeceklerin üzmezmi? bu kadarmı? imam ne yaparsa yapsın dedikten sonra söyleyecek pek bişey kalmıyor aslında. imam önder demek.önder...önder ne demek?
imam senin için sadece camide namaz kıldıran görevliyemi denir? neyse kapatıyorum konuyu.

baştada dediğim gibi. hz ömerin imanından şüphe eden varsa, teravih namazındanda şüphe edebilir...