COEMAR
05-09-2006, 04:04
Hem 420 HP, Hem QUATTRO; Onun Adı AUDI RS4
Only the registered members can see the link AUDI’nin A4 model ailesinini 420 HP’lik yarışcı genlere sahip RS4 sedan ve avant versiyonları ülkemizde de satışa sunuldu.
Only the registered members can see the link Doğuş Otomotiv-Audi, 2007 model yılıyla birlikte pazara sunmaya başladığı yeni model atağına devam ediyor. Tamamen yenilenen RS 4 ailesinin Sedan ve Avant karoserli versiyonlarının ithaline Ağustos ayının son günleriyle birlikte Doğuş Otomotiv-Audi, rüya sportmeni sahipleriyle buluşturmaya başladı.
Audi RS 4 Sedan, 138 bin 540 Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatlarla satışa sunulurken; RS 4 Avant ise 141 bin 371 Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatla ve zengin standart donanım özellikleriyle Türk müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Audi’nin orta sınıfta yer alan başarılı temsilcisi A4’ün en güçlü ve maksimum performans sunabilen yarışçı genlere sahip model versiyonu RS 4 ailesinin Sedan ve Avant karoser seçenekleri ülkemizde de satışa sunuldu.
RS 4 Sedan ve Avant’ı 138 bin 540 Euro ile 141 bin 371 Euro arasında değişen anahtar teslim başlangıç fiyatıyla Türk müşterilerin beğenisine sunuyor. 420 HP’lik 4.2 litre hacimli V8 yapılı motora ve yeni nesil quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip RS4 modellerinde 8 hava yastığı, DRC (Dinamik Sürüş Kontrol Sistemi), ASR destekli ESP sistemi, EDL (Elektronik diferansiyel kilidi), 18 inçlik alüminyum jantlar, lastik basınç kontrol sistemi, hız sabitleme sistemi, bi-xenon farlar, otomatik klima, ön ve arka park destek sistemi, Recaro ön koltuklar, ön koltuklarda elektrikli bel destek sistemi, deri/fabric döşeme, karbon iç kaplama, alüminyum eşik çıtaları, RS spor direksiyon simidi, katlanabilir arka koltuklar, CD çalarlı müzik sistemi, renkli ekranlı sürücü bilgilendirme sistemi, ışık paketi, metalik gövde rengi, gövde renginde arka spoyler ve mat alüminyum dış aynalar standart olarak sunuluyor.
Audi AG, maksimum güç sunan fakat mümkün olduğunca mütevazı olan RS kodlu modelleri ilk olarak 1994 yılında yollara çıkarmaya başladı. Bu “sivil görünümlü yarışçı”, model versiyonlarının sonuncusu olan yeni RS 4 Sedan ve Avant, abartılı sportif aksesuarları sevmeyen ama mutlak güce ve sürüş dinamizmine önem veren müşteri kitlesinin gönlünü fethedecek özellikler sunuyor. A4 modelinin zengin mevcut tasarım yapısına ek olarak RS 4 modelinin elmas desenli radyatör ızgarası, Nuvolari konseptinden adapte edilen geniş far yuvaları, ön uçtaki ilave hava girişleri ve özel olarak RS 4 için geliştirilmiş jantlar bu otomobili açıkça standart bir Audi A4’ten ayrıştırmaktadır.
İki adet geniş egzoz borusu ve sedan karoserli modelin bagaj kapağına yerleştirilmiş etkin rüzgâr kesicisi ile birlikte yeni tasarlanmış arka çamurluk ve arka yan panellerin tamamı bu aracın dinamik potansiyelinin belirgin göstergeleridir. Ön ve arka iz genişlikleri standart modele göre arttırılan, standart sürüş yüksekliği 30 mm alçaltılan RS 4 modelleri sportifliği göze batmayacak düzeyde görsel ekipmanlarla ön plana çıkmayı başarıyor.
Only the registered members can see the link Audi RS 4 modellerinin iç mekânında motorsporları dünyasına ait sayısız yansıma net biçimde görülüyor. Karbon fiber ile alüminyumun yoğun miktarda kullanıldığı iç mekânda motorun bir düğmeyle çalıştırılabilmesi, ön yolcular için çanak biçimli spor koltuklar, düz alt tabanlı RS direksiyon simidi, alüminyum pedallar, “hoş geldiniz” logosuyla sürücüsünü karşılayan sürücü bilgilendirme sistemi, yağ ısı göstergesi ile tur zaman işlevli kronometre gibi donanımlar iç mekandaki motorsporları etkileşimini ortaya koyan detaylar olarak ön plana çıkıyor.
Sivil ama özel görünümlü RS 4 model ailesinin kalbini ise kompakt yapılı fakat yüksek güç üreten ileri teknoloji ürünü FSI motor oluşturuyor. Yeni nesil RS 4 için modifiye edilen sekiz silindirli güç ünitesi, üzerinde değişiklik yapılmış pistonlar ve piston kolları, yataklarıyla beraber yeni bir krank mili ve yeni silindir kafaları gibi özellikleri içerir. Genişletilmiş borularıyla çift çıkışlı egzoz sistemi daha da yüksek bir güç çıkışı meydana getirir. 7800 d/d’de 420 HP güç üreten 4.2 litrelik silindir hacmine sahip V8 motor, 5500 d/d’de 430 Nm’lik muhteşem bir tork değeri sunabiliyor. Litre başına 100 HP üreten motor, maksimum torkunun yüzde 90 gibi büyük bir bölümünü 2250 d/d ile 7600 d/d aralığında üretebiliyor. Böylece sıkça vites değiştirmeye gerek kalmaksızın sürücüye rahat bir stilde kullanım imkanı veren ve her zaman mükemmel özellikler sergileyen bir çekiş gücü sağlanabiliyor. Elektronik olarak sınırlandırıldığı için 250 km/s’lik son hıza sahip RS 4 Sedan ve Avant, statik konumdan 100 km/s hıza 5. sn’nin altında çıkabilmeleriyle dikkat çekiyorlar. RS 4 Sedan, 0–100 km/s hızlanmasını 4.8 sn’de, 0-200 km/s hızlanmasını ise 16.6 sn’de tamamlıyor. RS 4 Avant ise 0–100 km/s hızlanmasını 4.9 sn’de tamamlarken 200 km/s’e16.9 sn’de ulaşabiliyor. 420 HP’lik gücün yola aktarılması şüphesiz en önemli konu olarak karşımıza çıkıyor ki burada da devreye Audi’nin patentli yeni nesil asimetrik/dinamik tork dağılımlı “quattro” sistemi devreye giriyor. Yeni nesil quattro sistemi içinde yer alan ve ilave sensörler ve çalıştırıcı öğeler olmadan görev yapan, kendinden kilitli merkezi diferansiyel gücü ön ve arka akslara isteğe bağlı şekilde yönlendirir. Merkezi diferansiyel torkun ne oranda transfer edilebileceğini “hisseden” kendinden kilitli bir dişlidir. Değişken yol koşullarında gücün yönü, elde edilen tork düzeyine bağlı olarak hızla değiştirilebilir.
Only the registered members can see the link AUDI’nin A4 model ailesinini 420 HP’lik yarışcı genlere sahip RS4 sedan ve avant versiyonları ülkemizde de satışa sunuldu.
Only the registered members can see the link Doğuş Otomotiv-Audi, 2007 model yılıyla birlikte pazara sunmaya başladığı yeni model atağına devam ediyor. Tamamen yenilenen RS 4 ailesinin Sedan ve Avant karoserli versiyonlarının ithaline Ağustos ayının son günleriyle birlikte Doğuş Otomotiv-Audi, rüya sportmeni sahipleriyle buluşturmaya başladı.
Audi RS 4 Sedan, 138 bin 540 Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatlarla satışa sunulurken; RS 4 Avant ise 141 bin 371 Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatla ve zengin standart donanım özellikleriyle Türk müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Audi’nin orta sınıfta yer alan başarılı temsilcisi A4’ün en güçlü ve maksimum performans sunabilen yarışçı genlere sahip model versiyonu RS 4 ailesinin Sedan ve Avant karoser seçenekleri ülkemizde de satışa sunuldu.
RS 4 Sedan ve Avant’ı 138 bin 540 Euro ile 141 bin 371 Euro arasında değişen anahtar teslim başlangıç fiyatıyla Türk müşterilerin beğenisine sunuyor. 420 HP’lik 4.2 litre hacimli V8 yapılı motora ve yeni nesil quattro dört tekerlekten çekiş sistemine sahip RS4 modellerinde 8 hava yastığı, DRC (Dinamik Sürüş Kontrol Sistemi), ASR destekli ESP sistemi, EDL (Elektronik diferansiyel kilidi), 18 inçlik alüminyum jantlar, lastik basınç kontrol sistemi, hız sabitleme sistemi, bi-xenon farlar, otomatik klima, ön ve arka park destek sistemi, Recaro ön koltuklar, ön koltuklarda elektrikli bel destek sistemi, deri/fabric döşeme, karbon iç kaplama, alüminyum eşik çıtaları, RS spor direksiyon simidi, katlanabilir arka koltuklar, CD çalarlı müzik sistemi, renkli ekranlı sürücü bilgilendirme sistemi, ışık paketi, metalik gövde rengi, gövde renginde arka spoyler ve mat alüminyum dış aynalar standart olarak sunuluyor.
Audi AG, maksimum güç sunan fakat mümkün olduğunca mütevazı olan RS kodlu modelleri ilk olarak 1994 yılında yollara çıkarmaya başladı. Bu “sivil görünümlü yarışçı”, model versiyonlarının sonuncusu olan yeni RS 4 Sedan ve Avant, abartılı sportif aksesuarları sevmeyen ama mutlak güce ve sürüş dinamizmine önem veren müşteri kitlesinin gönlünü fethedecek özellikler sunuyor. A4 modelinin zengin mevcut tasarım yapısına ek olarak RS 4 modelinin elmas desenli radyatör ızgarası, Nuvolari konseptinden adapte edilen geniş far yuvaları, ön uçtaki ilave hava girişleri ve özel olarak RS 4 için geliştirilmiş jantlar bu otomobili açıkça standart bir Audi A4’ten ayrıştırmaktadır.
İki adet geniş egzoz borusu ve sedan karoserli modelin bagaj kapağına yerleştirilmiş etkin rüzgâr kesicisi ile birlikte yeni tasarlanmış arka çamurluk ve arka yan panellerin tamamı bu aracın dinamik potansiyelinin belirgin göstergeleridir. Ön ve arka iz genişlikleri standart modele göre arttırılan, standart sürüş yüksekliği 30 mm alçaltılan RS 4 modelleri sportifliği göze batmayacak düzeyde görsel ekipmanlarla ön plana çıkmayı başarıyor.
Only the registered members can see the link Audi RS 4 modellerinin iç mekânında motorsporları dünyasına ait sayısız yansıma net biçimde görülüyor. Karbon fiber ile alüminyumun yoğun miktarda kullanıldığı iç mekânda motorun bir düğmeyle çalıştırılabilmesi, ön yolcular için çanak biçimli spor koltuklar, düz alt tabanlı RS direksiyon simidi, alüminyum pedallar, “hoş geldiniz” logosuyla sürücüsünü karşılayan sürücü bilgilendirme sistemi, yağ ısı göstergesi ile tur zaman işlevli kronometre gibi donanımlar iç mekandaki motorsporları etkileşimini ortaya koyan detaylar olarak ön plana çıkıyor.
Sivil ama özel görünümlü RS 4 model ailesinin kalbini ise kompakt yapılı fakat yüksek güç üreten ileri teknoloji ürünü FSI motor oluşturuyor. Yeni nesil RS 4 için modifiye edilen sekiz silindirli güç ünitesi, üzerinde değişiklik yapılmış pistonlar ve piston kolları, yataklarıyla beraber yeni bir krank mili ve yeni silindir kafaları gibi özellikleri içerir. Genişletilmiş borularıyla çift çıkışlı egzoz sistemi daha da yüksek bir güç çıkışı meydana getirir. 7800 d/d’de 420 HP güç üreten 4.2 litrelik silindir hacmine sahip V8 motor, 5500 d/d’de 430 Nm’lik muhteşem bir tork değeri sunabiliyor. Litre başına 100 HP üreten motor, maksimum torkunun yüzde 90 gibi büyük bir bölümünü 2250 d/d ile 7600 d/d aralığında üretebiliyor. Böylece sıkça vites değiştirmeye gerek kalmaksızın sürücüye rahat bir stilde kullanım imkanı veren ve her zaman mükemmel özellikler sergileyen bir çekiş gücü sağlanabiliyor. Elektronik olarak sınırlandırıldığı için 250 km/s’lik son hıza sahip RS 4 Sedan ve Avant, statik konumdan 100 km/s hıza 5. sn’nin altında çıkabilmeleriyle dikkat çekiyorlar. RS 4 Sedan, 0–100 km/s hızlanmasını 4.8 sn’de, 0-200 km/s hızlanmasını ise 16.6 sn’de tamamlıyor. RS 4 Avant ise 0–100 km/s hızlanmasını 4.9 sn’de tamamlarken 200 km/s’e16.9 sn’de ulaşabiliyor. 420 HP’lik gücün yola aktarılması şüphesiz en önemli konu olarak karşımıza çıkıyor ki burada da devreye Audi’nin patentli yeni nesil asimetrik/dinamik tork dağılımlı “quattro” sistemi devreye giriyor. Yeni nesil quattro sistemi içinde yer alan ve ilave sensörler ve çalıştırıcı öğeler olmadan görev yapan, kendinden kilitli merkezi diferansiyel gücü ön ve arka akslara isteğe bağlı şekilde yönlendirir. Merkezi diferansiyel torkun ne oranda transfer edilebileceğini “hisseden” kendinden kilitli bir dişlidir. Değişken yol koşullarında gücün yönü, elde edilen tork düzeyine bağlı olarak hızla değiştirilebilir.