COEMAR
04-10-2006, 16:48
2005 Ağustos–2006 Temmuz iş yılı döneminde gelirlerini bir önceki yıla göre % 10.6 arttıran Porsche AG, 7.2 milyar Euro’luk gelir verisiyle bir önceki yıl elde ettiği 6.5 milyar Euro’luk geliri de geride bırakmış oldu. Only the registered members can see the link
Alman spor otomobil ve lüks arazi aracı üreticisi Porsche AG, diğer otomobil şirketlerinden farklı olarak iş yılı olarak kabul ettiği dönemsel Ağustos-Temmuz sonuçlarını Paris Otomobil Fuarı’yla birlikte açıkladı. Buna göre 2005 Ağustos–2006 Temmuz iş yılı döneminde gelirlerini bir önceki yıla göre % 10.6 arttıran Porsche AG, 7.2 milyar Euro’luk gelir verisiyle bir önceki yıl elde ettiği 6.5 milyar Euro’luk geliri de geride bırakmış oldu. Bu gelir artışında otomobiller için tavan konseptleri geliştiren ve üreten CTS firmasının satışı kadar VW AG’yle yapılan hisse ortaklığı gibi çalışmalarında etkisinin olduğunu önemle vurgulamak gerekiyor.
2004 Ağustos- 2005 Temmuz döneminde global anlamda 88 bin 379 adet araç satışı gerçekleştiren Porsche AG, 2005 Ağustos–2006 Temmuz döneminde ise % 9.5 artışla 96 bin 974 adet araç satışı gerçekleştirdi. Böylece global satış anlamında 100 bin adet sınırına biraz daha yaklaşan lüks spor otomobil ve arazi üreticisi Porsche AG, gelişen model stratejisinin doğruluğunu bir kez daha ispatlamış oldu. 911 Turbo ve 911 GT3 gibi özel ve beklenen model versiyonları Haziran ayında satışa sunulmasına rağmen 911 model ailesinden bir önceki yıla göre % 23.6’lık artışla 34 bin 386 adet satabilme başarısı gösteren Porsche AG, Boxster modeliyle ise bir rekora imza attı. % 55’lik bir artışla 27 bin 906 adetlik satış rakamına ulaşan Boxster modeli, kendi satış rekorunu kırarken, en çok satılan 3. Porsche modeli oldu. 911 model ailesinden sonra en çok satılan ikinci model ise firmanın lüks arazi aracı Cayenne oldu. 34 bin 134 adetlik satış rakamına erişen Cayenne’in yanı sıra firmanın yeni karlılık sembolü olarak lanse edilen ve 2005 yılının kasım ayında global pazarlara sunulmaya başlanan Cayman model ailesi de 14 bin 2 adetlik satış başarısıyla dikkat çekti. Toplam satış başarısında ise en küçük payı ise 368 adetle mayıs ayında üretimine son verilen firmanın süper spor modeli Carrera GT oldu.
Global satışta 100 bin sınırına dayanan Porsche AG, 2005/2006 döneminde ise üretimde 100 bin sınırını geçerek aslında lüks üreticiler arasında yine farklı olduğunu ortaya koymayı başardı. 2004/2005 döneminde 90 bin 954 adet üretim gerçekleştiren Porsche AG, 2005/2006 döneminde % 12.8’lik artışla 102 bin 602 adet araç üretti.
2006/2007 döneminde ise başta Rusya, Çin ve Ortadoğu pazarlarında istikrarlı ama hızlı büyümesini sürdürmeyi hedefleyen Porsche, 2009 yılında dört kapılı coupe-sedan melezi yeni modelini tanıtmayı planlıyor.
Only the registered members can see the link
Alman spor otomobil ve lüks arazi aracı üreticisi Porsche AG, diğer otomobil şirketlerinden farklı olarak iş yılı olarak kabul ettiği dönemsel Ağustos-Temmuz sonuçlarını Paris Otomobil Fuarı’yla birlikte açıkladı. Buna göre 2005 Ağustos–2006 Temmuz iş yılı döneminde gelirlerini bir önceki yıla göre % 10.6 arttıran Porsche AG, 7.2 milyar Euro’luk gelir verisiyle bir önceki yıl elde ettiği 6.5 milyar Euro’luk geliri de geride bırakmış oldu. Bu gelir artışında otomobiller için tavan konseptleri geliştiren ve üreten CTS firmasının satışı kadar VW AG’yle yapılan hisse ortaklığı gibi çalışmalarında etkisinin olduğunu önemle vurgulamak gerekiyor.
2004 Ağustos- 2005 Temmuz döneminde global anlamda 88 bin 379 adet araç satışı gerçekleştiren Porsche AG, 2005 Ağustos–2006 Temmuz döneminde ise % 9.5 artışla 96 bin 974 adet araç satışı gerçekleştirdi. Böylece global satış anlamında 100 bin adet sınırına biraz daha yaklaşan lüks spor otomobil ve arazi üreticisi Porsche AG, gelişen model stratejisinin doğruluğunu bir kez daha ispatlamış oldu. 911 Turbo ve 911 GT3 gibi özel ve beklenen model versiyonları Haziran ayında satışa sunulmasına rağmen 911 model ailesinden bir önceki yıla göre % 23.6’lık artışla 34 bin 386 adet satabilme başarısı gösteren Porsche AG, Boxster modeliyle ise bir rekora imza attı. % 55’lik bir artışla 27 bin 906 adetlik satış rakamına ulaşan Boxster modeli, kendi satış rekorunu kırarken, en çok satılan 3. Porsche modeli oldu. 911 model ailesinden sonra en çok satılan ikinci model ise firmanın lüks arazi aracı Cayenne oldu. 34 bin 134 adetlik satış rakamına erişen Cayenne’in yanı sıra firmanın yeni karlılık sembolü olarak lanse edilen ve 2005 yılının kasım ayında global pazarlara sunulmaya başlanan Cayman model ailesi de 14 bin 2 adetlik satış başarısıyla dikkat çekti. Toplam satış başarısında ise en küçük payı ise 368 adetle mayıs ayında üretimine son verilen firmanın süper spor modeli Carrera GT oldu.
Global satışta 100 bin sınırına dayanan Porsche AG, 2005/2006 döneminde ise üretimde 100 bin sınırını geçerek aslında lüks üreticiler arasında yine farklı olduğunu ortaya koymayı başardı. 2004/2005 döneminde 90 bin 954 adet üretim gerçekleştiren Porsche AG, 2005/2006 döneminde % 12.8’lik artışla 102 bin 602 adet araç üretti.
2006/2007 döneminde ise başta Rusya, Çin ve Ortadoğu pazarlarında istikrarlı ama hızlı büyümesini sürdürmeyi hedefleyen Porsche, 2009 yılında dört kapılı coupe-sedan melezi yeni modelini tanıtmayı planlıyor.
Only the registered members can see the link