Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault clio 3 motordan gelen ses (Acil Yardım)
Sabah aracı ilk çalıştırdığımda bu şekil çalışmakta rölantisi düşük ilk 10 dk içinde giderken debriyaj fren yaptığımda stop etmekte. Kalkış yaparken gaza basıyorum devir yükseliyor hafif gazdan çektiğimde nerdeyse stop edecek kadar devir düşüyor. Yardımlarınızı bekliyorum... :(:(
Link: Motordan gelen ses (Renault Clio 3) - YouTube (Only the registered members can see the link)
Aracın üzerindeki kit gaz kitine benziyor ama motor dizel gibi çalışıyor.
Eğer bu araç benzinli ise zaten bunun seste bir problem var. Sanki subap ayaları bozuk gibi sekman sesi var.
LPG li ise rölanti ayarında sorun var. Bunun bir çok sebebi olabilir. Bilgisayara bağlayıp bakmak gerekebilir.
Dizelde bu tip arızaların kaynakları genelde filtrelerden çıkıyor.
Aracın üzerindeki kit gaz kitine benziyor ama motor dizel gibi çalışıyor.
Eğer bu araç benzinli ise zaten bunun seste bir problem var. Sanki subap ayaları bozuk gibi sekman sesi var.
LPG li ise rölanti ayarında sorun var. Bunun bir çok sebebi olabilir. Bilgisayara bağlayıp bakmak gerekebilir.
Dizelde bu tip arızaların kaynakları genelde filtrelerden çıkıyor.
Araç lpgli atiker sıralı mevcut 1.2 motor. rölantsi oldukça düşük sanayiye götürdüm birisi sübaplar sıkı sübap ayarı yapılıcak dedi(100 tlymiş) biri sübap kapağı değişicek dedi(1000 tl ile 3000 tl) diğeride rölanti motoru arızalı dedi (500tl) hepsi farklı farklı şeyler söyledi güvenemedim. renault servisinde çalışanlardan biri test sürüşü yaptı araçta bi sıkıntı olmadığını ve rölanti normal dedi. Rölanti 500-600 lerde dalgalanmalarda olmakta sizlere danışmak istedim.:(
Araç lpgli atiker sıralı mevcut 1.2 motor. rölantsi oldukça düşük sanayiye götürdüm birisi sübaplar sıkı sübap ayarı yapılıcak dedi(100 tlymiş) biri sübap kapağı değişicek dedi(1000 tl ile 3000 tl) diğeride rölanti motoru arızalı dedi (500tl) hepsi farklı farklı şeyler söyledi güvenemedim. renault servisinde çalışanlardan biri test sürüşü yaptı araçta bi sıkıntı olmadığını ve rölanti normal dedi. Rölanti 500-600 lerde dalgalanmalarda olmakta sizlere danışmak istedim.:(
Benzinli bir araçta bu gibi bir seste nasıl ses yokmuş anlayamadım. Resmen takı takır dizel gibi çalışıyor. 1,2 motor normalde çok sessizdir.
Subap ayalarında dediğim gibi sorun var o zaman. Rölanti motorundan olsa sürekli yapması gerekir. Bence tanıdıklarına danış ve tanıdık iyi bir ustaya baktırın. Ayrıca subap ayalarını tekrardan yaptırman iyi olur. Ama kapak değişimi gibi işlere sakın girme zaten söküldüğünde belli olur.
Ama aracında bariz bir ses ve rolantı sorunu var. Rolanti bu kadar dalgalanmaz çok soğuk havalarda 1 dk içinde yağlanma yapasıya kadar cok hafif dalgalnma yapabilir buda motor yağlanma suresınce olur.
Benzinli bir araçta bu gibi bir seste nasıl ses yokmuş anlayamadım. Resmen takı takır dizel gibi çalışıyor. 1,2 motor normalde çok sessizdir.
Subap ayalarında dediğim gibi sorun var o zaman. Rölanti motorundan olsa sürekli yapması gerekir. Bence tanıdıklarına danış ve tanıdık iyi bir ustaya baktırın. Ayrıca subap ayalarını tekrardan yaptırman iyi olur. Ama kapak değişimi gibi işlere sakın girme zaten söküldüğünde belli olur.
Ama aracında bariz bir ses ve rolantı sorunu var. Rolanti bu kadar dalgalanmaz çok soğuk havalarda 1 dk içinde yağlanma yapasıya kadar cok hafif dalgalnma yapabilir buda motor yağlanma suresınce olur.
Valla başta tanıdık diye komşunun damadına gittik debriyaj setini degistiricez dedi sonra debriyaj bilyasıda ses yapiyo falan dedi 700 tl para aldı il dışına çıkıcam dönüştede rölantisini ayarlıcam dedi. Bogaz kelebeğini falan temizlemiş düzelmedi sübap ayarı yapıcam ama bende anahtarı yok başkasından alıcakmış 100 lira alırım dedi başka yerde 150 lira diyo başta hepsini 700 liraya anlaştık hala para istiyo tanıdıklarada güvenilmiyo bu devirde. Size göre subap ayarı yapıldığında yüksek ihtimal düzelicek değil mi?
A.Bozoğlu
30-03-2015, 23:04
Merhaba aracınızdan gelen ses muhtemelen sıralı sistem lpg aparatlarından birinin emme manifoltuna bağlanan kısmından çıkık/yada kopuk olmasından dolayı geliyor olabilir. aracınızın benzinde çalışması nasıl?
Resimde ok ile işaretlediğim hortumlar emme manifoltuna bağlanır, biri çıkı yada çatlaksa böyle bir sorun olabilir. benim aracım lada ve bahsettiğim şekilde bir sorunla karşılaşmıştım. son olarak bilmediğiniz güvenmediğiniz bir tamirciye aracınızı teslim etmeyin sakın. cebinizdekini yok yere almakla kalmaz başınıza yeni dertler açarlar...
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
Merhaba aracınızdan gelen ses muhtemelen sıralı sistem lpg aparatlarından birinin emme manifoltuna bağlanan kısmından çıkık/yada kopuk olmasından dolayı geliyor olabilir. aracınızın benzinde çalışması nasıl?
Resimde ok ile işaretlediğim hortumlar emme manifoltuna bağlanır, biri çıkı yada çatlaksa böyle bir sorun olabilir. benim aracım lada ve bahsettiğim şekilde bir sorunla karşılaşmıştım. son olarak bilmediğiniz güvenmediğiniz bir tamirciye aracınızı teslim etmeyin sakın. cebinizdekini yok yere almakla kalmaz başınıza yeni dertler açarlar...
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
Bu çıkan ses benzindeyken geliyor ilk çalıştırma otomatik benzinde çalışıyor atiker sıralı sistem mevcut.baya canım sıkkın şu sorunlardan. Birde Eskiden kalkışlarda gaza yüklendiğimde pati çekiyordu şuan çekmiyor.
Valla başta tanıdık diye komşunun damadına gittik debriyaj setini degistiricez dedi sonra debriyaj bilyasıda ses yapiyo falan dedi 700 tl para aldı il dışına çıkıcam dönüştede rölantisini ayarlıcam dedi. Bogaz kelebeğini falan temizlemiş düzelmedi sübap ayarı yapıcam ama bende anahtarı yok başkasından alıcakmış 100 lira alırım dedi başka yerde 150 lira diyo başta hepsini 700 liraya anlaştık hala para istiyo tanıdıklarada güvenilmiyo bu devirde. Size göre subap ayarı yapıldığında yüksek ihtimal düzelicek değil mi?
Şu an bizim burdan yaptığımız yorumlar sese göre. Ama her şey olabilir.
Ustanın iyisi zaten kendini belli eder. Şöyle sanayiye gittiğinizde sanayiyi dolaşın kimin başı kalabalık bakın. Birde eksozcuları dolaşın onlar bilirler kimin nasıl usta olduğunu özellikle yaşlı olanlarla muhabbet edin.
Mesela benım motor ustamı bizim eksozu değiştiren tavsiye etmişti. Sağolsun 15-16 yıl oldu hiç bir sorun yaşamadım.
Şu an bizim burdan yaptığımız yorumlar sese göre. Ama her şey olabilir.
Ustanın iyisi zaten kendini belli eder. Şöyle sanayiye gittiğinizde sanayiyi dolaşın kimin başı kalabalık bakın. Birde eksozcuları dolaşın onlar bilirler kimin nasıl usta olduğunu özellikle yaşlı olanlarla muhabbet edin.
Mesela benım motor ustamı bizim eksozu değiştiren tavsiye etmişti. Sağolsun 15-16 yıl oldu hiç bir sorun yaşamadım.
Servistekiler rölantiyi nasıl normal dediler anlamıyorum. Makinayada bağladılar arıza göstermiyo dediler. Ya sizin dediğiniz gibi ustalardan birini bulucam yada servise tekrar götürücem
bendede aynı motordan var ama lpg yok benzinli.. böyle bir ses yok.. rolanti ise sabit 750 dir. 5-1 arasındaki nokta 750.. bu ses sanırım lpg enjektörümü diyorsunuz atikerde çok görülen bir sorun o kırmızı olanlar ondan geliyor. sanırım onlarda arıza var.. veya subablar sıkışmış iyi bir usta bul sorununu çözer.
bendede aynı motordan var ama lpg yok benzinli.. böyle bir ses yok.. rolanti ise sabit 750 dir. 5-1 arasındaki nokta 750.. bu ses sanırım lpg enjektörümü diyorsunuz atikerde çok görülen bir sorun o kırmızı olanlar ondan geliyor. sanırım onlarda arıza var.. veya subablar sıkışmış iyi bir usta bul sorununu çözer.
Gazcıya gotürdügümde hem gazda hem benzinde rölanti düşüklüğü var dedi subaplar sıkı büyük ihtimal gazla ilgili bi problemi yok hatta benzine alınca rölanti biraz daha düşüyo dediler.
Benzindeykende yapıyorsa kesin biryerlerde sorun var ama sorun LPG de değil bence saat gibi tık tık çalısıyor entresan bunu ustaların çözmesi lazım ama tabi yandan carkma ustalar cok malesef
Benzindeykende yapıyorsa kesin biryerlerde sorun var ama sorun LPG de değil bence saat gibi tık tık çalısıyor entresan bunu ustaların çözmesi lazım ama tabi yandan carkma ustalar cok malesef
Çoğu aç gözlü nasıl yolsam diye bakıyo baya bi dolaştım sanayide hepsi farklı şeyler söylüyo hele bi tanesi var araçta 4 tane arıza varmış ama bilgisayara bağlayıp resetlemişler bide entegre bağlamışlar bilgisayara takıldığında arıza göstermesin diye normalde 2500 3000 gibi bi masraf cikiyo ama ben 500 e yaparım hepsini dedi :)
Çoğu aç gözlü nasıl yolsam diye bakıyo baya bi dolaştım sanayide hepsi farklı şeyler söylüyo hele bi tanesi var araçta 4 tane arıza varmış ama bilgisayara bağlayıp resetlemişler bide entegre bağlamışlar bilgisayara takıldığında arıza göstermesin diye normalde 2500 3000 gibi bi masraf cikiyo ama ben 500 e yaparım hepsini dedi :)
Benim arabada frene basında gaz pedalı tutukluk yapıyordu bana 1000 tl masraf cıkardı gaz pedalı komple değişecek diye bir motorcu arkadaş var o baktı gaz pedalının arkasında bir yer catlamış soguk lehimle yaptırdım 15 tl verdim adamlar bakmadan tesisat değişmesi gerekir falan diyorlar
Benim arabada frene basında gaz pedalı tutukluk yapıyordu bana 1000 tl masraf cıkardı gaz pedalı komple değişecek diye bir motorcu arkadaş var o baktı gaz pedalının arkasında bir yer catlamış soguk lehimle yaptırdım 15 tl verdim adamlar bakmadan tesisat değişmesi gerekir falan diyorlar
1000 lira verirsin yaparlar abi bide şurada arıza var burası var diye masraf açarlar
Sanayilerdeki ustalarda artık işin kolayına kaçıyorlar. Senin bir tane arızalı parçanın tamır suresi diyelım 3 saat surecek alacağı para 50 TL . Onlara onlamı uğraşacam parçanın yenısını değiştirmek 1 saat yine alacağı para 50 TL. Üc saatte bunun gibi 4 müşteri gelse alacağı para 200 TL nın ustunde.
Maalesef artık eskisi parça tamiri yapayuım diyen usta az kaldı. Direk parça değiştir ustası oldular.
Ama senin sorunun farklı bana göre.
Sanayilerdeki ustalarda artık işin kolayına kaçıyorlar. Senin bir tane arızalı parçanın tamır suresi diyelım 3 saat surecek alacağı para 50 TL . Onlara onlamı uğraşacam parçanın yenısını değiştirmek 1 saat yine alacağı para 50 TL. Üc saatte bunun gibi 4 müşteri gelse alacağı para 200 TL nın ustunde.
Maalesef artık eskisi parça tamiri yapayuım diyen usta az kaldı. Direk parça değiştir ustası oldular.
Ama senin sorunun farklı bana göre.
Benzinin az olmasından da bu sesi yapabilir mi?
zannetmiyorum dediğim gibi iyi bir usta bulmanız gerekiyor.
zannetmiyorum dediğim gibi iyi bir usta bulmanız gerekiyor.
Tamamdır ilginiz için teşekkürler
IMOBILIZER
26-03-2016, 15:43
Merhaba,
Aracınızda Vakum kaçağı olabilir.
Öncelikle Tüm Hava hortumlarının Kaçırmadığından emin olunuz.
LPG tertibatındaki enjektör hortumlarından tutun Map sensörüne ve Manifoldunuzda açılan tüm deliklere giden Hortumların kaçırıp kaçırmadıgınından emin olunuz.
önce buradan bir başlayın derim.
Gaz kelebek potansiyometresi sorunları olabilir ama herşey sırası ile önce kaçaklar.
Vakum kaçakları ,Motorun olmaması gerektiği alt sınır devirde çalıştırdığından anlık yağlama olmayınca bu çatırtılar iticilerden gelebilir.
Ancak Buradan maalesef bir sonuç çıkarılmamalı.
Siz önce kaçaklar için odaklanın .
İlk önce cevabınız içn teşekkür ederim. Arabayı servise verdim manifold conta takımı ve sübap ayarı yapıldı şuan bi sorunum yok. 400 km benzinde kullandım sonra lpg ayarı yapıldı. Bu haftada regülatör ve hortumlar değişcek .
IMOBILIZER
27-03-2016, 16:08
Tekrar gecmis olsun.
Manigold conta takimi degisti anlasildigi uzere.
Ah bu lpg ahh.Hava kacakari da bu lpg yuzunden olusuyor :(
Olmamasi gereken ISI iste :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.