Orijinalini görmek için tıklayınız : İslamİ Mevzu(konu) Ve Suallerİnİze Cevap Verelİm!!!
pencere77
02-05-2007, 16:14
Çeşitli İslami konularda(namaz,oruç abdest.gusul imani konular vs....) soru ve sorunlarınıza elimden/elimizden geldiğince cevap verelim.
hocam sana bir soru bu bir hayli kafamı kurcaladı ben araştırdım ama birde senden duymak isterim
akşam namazını cemaatle kılıyorsun 2 rekatını kılmışlar oturuyorlar ayaga kalktıklarında bende direk onlarla nmaza duruyorum bir rekat daha kılınıp namz bitiyor ama ben ayaga kalkıyorum ve 2 rekat daha kılıp selam veriyorum ama bu dogru değilmiş sen ne dersin dogrusu ne olaması gerekir paylaşalım buradan
selametle
pencere77
02-05-2007, 18:42
hocam sana bir soru bu bir hayli kafamı kurcaladı ben araştırdım ama birde senden duymak isterim
akşam namazını cemaatle kılıyorsun 2 rekatını kılmışlar oturuyorlar ayaga kalktıklarında bende direk onlarla nmaza duruyorum bir rekat daha kılınıp namz bitiyor ama ben ayaga kalkıyorum ve 2 rekat daha kılıp selam veriyorum ama bu dogru değilmiş sen ne dersin dogrusu ne olaması gerekir paylaşalım buradan
selametle
3. rekatı cemaatle beraber kılarsın.onlar selam verirken sen ayağa kalkıp fatiiha bir sure okursun.ruku secdeleri yapıp oturursun.daha sonra tekrar ayağa kalkarsın.fatiha ve bir sure okuyup ruku ve secde yaparsın.bu son oturuş olmuş olur.selamverip bitirirsin. yani kısaca her rekatta oturmuş oluyorsun namaz sırasında.
:wave: :)
3. rekatı cemaatle beraber kılarsın.onlar selam verirken sen ayağa kalkıp fatiiha bir sure okursun.ruku secdeleri yapıp oturursun.daha sonra tekrar ayağa kalkarsın.fatiha ve bir sure okuyup ruku ve secde yaparsın.bu son oturuş olmuş olur.selamverip bitirirsin. yani kısaca her rekatta oturmuş oluyorsun namaz sırasında.
:wave: :)
evet dogru ama ben geçenlerde böyle bir yanılgıya düştüm ve direk 2 rekat kılıp selam verdim:(
ALLAH kabul etsin
selametle
pencere77
02-05-2007, 20:14
evet dogru ama ben geçenlerde böyle bir yanılgıya düştüm ve direk 2 rekat kılıp selam verdim:(
ALLAH kabul etsin
selametle
:( :( :(
TOPRAK67
09-05-2007, 15:36
hocam şöyle bir soruyla karşılaştım dini nikahı bozacak bir olayda tekrar nikah yapılmalı mı yoksa tövbe etmek kafi midir aydınlatırmısın
hocam şöyle bir soruyla karşılaştım dini nikahı bozacak bir olayda tekrar nikah yapılmalı mı yoksa tövbe etmek kafi midir aydınlatırmısın
selamlar
dini nikahın hükümleri bellidir kesinlikle yenilenmesi icap eder tövbe etmek kafi değildir yenilemek gerekir caiz olanı budur
şaka yolluda olsa 3 kez eşine boş ol diyen birisinin nikahı düşer mecburen yenilemek zorundadır
selametle
pencere77
09-05-2007, 21:45
hocam şöyle bir soruyla karşılaştım dini nikahı bozacak bir olayda tekrar nikah yapılmalı mı yoksa tövbe etmek kafi midir aydınlatırmısın
Olayı tam olarak anlatırsanız yardımcı olurum.çünkü bazı bozulan dini nikah tekrar dini nikahla düzeltilebilmekte(Bain talak adı verilir)Bununda belli şartları vardır
bu arada ric'i talak, bain talak ,sünni talak , bid'i talak olmak üzere 4 türlü boşama türü var.
Olayı anlatırsanız yardımcı olurum.
Sorunuza göre şuan sizinkinin hangisine girdiğini bilmem mümkün değildir.:wave:
TOPRAK67
09-05-2007, 21:58
hocam asıl sorun şu sebepsiz 3 cuma namazını terk etmek zulüm inkar zannediyorum şirk bilgi isteyen bayan olduğu için detaya giremedim bu konu beni aşıyor
pencere77
10-05-2007, 11:44
hocam asıl sorun şu sebepsiz 3 cuma namazını terk etmek zulüm inkar zannediyorum şirk bilgi isteyen bayan olduğu için detaya giremedim bu konu beni aşıyor
kasten mi terkediyor yoksa istemeden mi?çalıştığı iş nedeniyle mi terkediyor?bu durumuda söyleyin:wave:
pencere77
10-05-2007, 21:19
bu arada bir kişi 3 cuma namazı peşpeşe cumaya gitse müslümanlıktan çıkmış olmaz.Buradaki asıl amaç müslümanların cumaya teşviktir.
muhteşem
11-06-2007, 19:23
hocam selamlar
size bir sorum olacak
namaz kılarken ayagımızın birisi havaya kalkarsa bilerek yada bilmeyerek namaz bozulurmu?
cetin solmaz
11-06-2007, 21:01
Çeşitli İslami konularda(namaz,oruç abdest.gusul imani konular vs....) soru ve sorunlarınıza elimden/elimizden geldiğince cevap verelim.
Hocam madem boyle bır konu actım bende uzun zamandır merak ettıgım bır seyı sorayım kuran-kerım de bır cok bolumde bazen bız bazen ben bazen de o dıye gecıyor yanı ALLAH tektır dıyoruz ama kuran ı kerımde bu soledıklerım ayatlerde boyle gecıyor sebebını ogrenebılırmıyım
cetin solmaz
12-06-2007, 16:26
konuyu actın kayboldun hocam neredesınnnn?????
konuyu actın kayboldun hocam neredesınnnn?????
herkes 24 saat forumda olacak diye bir kaide yok
demekki foruma giriş yapmamış mutlaka cevaplanacaktır rahat olun.
selametle
cetin solmaz
12-06-2007, 16:33
herkes 24 saat forumda olacak diye bir kaide yok
demekki foruma giriş yapmamış mutlaka cevaplanacaktır rahat olun.
selametle
yok CABBARİ ondan degıl dedım belkı hocayı cok sıkıstırdık herhalde:D
yok CABBARİ ondan degıl dedım belkı hocayı cok sıkıstırdık herhalde:D
yoo kesinlikle bu şekilde düşünmeyin
çok faideli bir topic aslında ama açan arkadaş şu anda yok gelince cevap verecektir
pencere77
12-06-2007, 19:23
Hocam madem boyle bır konu actım bende uzun zamandır merak ettıgım bır seyı sorayım kuran-kerım de bır cok bolumde bazen bız bazen ben bazen de o dıye gecıyor yanı ALLAH tektır dıyoruz ama kuran ı kerımde bu soledıklerım ayatlerde boyle gecıyor sebebını ogrenebılırmıyım
İHLAS suresinin anlamı:De ki: O Allah, birdir.
2.Allah, Samed'dir (herşey O'na muhtaçtır, daimdir, hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır).
3.O, doğurmamıştır ve doğurulmamıştır.
4.Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir.
bu surenin anlamında da görüldüğü gibi Allah tektir.K.Kerim'in bazı yerlerinde biz geçmesinin birçok sebebi olabilir.(Doğrusunu Allah bilir)
mesela bazen ben veya sen(siz) nasıl ki siz nasılsınız diye karşımızda tek olan kişiye soruyorsak saygıdan Allah'ta bazı yerlerde Allah'ta bizlerin anlayıcağı dilden biz olarak kullanabilir.
bazı yerde ise ayeti(manayı) güçlendirmek açısından kudretini göstermesi açısından:O'nu biz indirdik yine koruyacak olan biziz demesi gibi.(buradaki ayet K.kerimi işaret ediyor)sebepler dairesinde Allah insanları veya hayvanları kullanabilir.Örnek:Yemen valisi ebrehenin Kabe'ye saldırması ve Allah'ın ebabil kuşları vesilesiyle kabe'yi koruması gibi.İstese kendisi gücü ve kudretiyle yok edebilirdi ama ebabi kuşlarını kullandı ve kabe'yi korudu.bu gibi misalleri çoğaltabilirz. mesela:K.Kerimin korunması nasıl oluyor?K.Kerim'i ezberleyen hafızlar vasıtasıyla korunmuş oluyor.hafızlar sayesinde K.Kerim Baştan sona ezberleniyor belkide dünyada onbinlerce hafız vardır..bir bakıma K.Kerim'i koruyorlar.
yani işin özü birçok sebebi vardır.bizler sebepler dairesinde Aklımızın anladığı şekilde açıklamaya çalışıyoruz.Biz insanlar sınırlı(sonlu) varlıklarız.Allah ise sonsuz(sınırsız). Sonlu(sınırlı) bir varlık sınırsız(sonsuz) bir varlığı yaratıcıyı elbette tam olarak kavrayamaz.Umarım dediklerimden ne demek istediğimi anlamışsındır. bu arada Arapçada belagat da vardır.dilin kullanış biçimleri.ve K.kerimde ki ayetlerde bunlar çok güzel biçimde uygulanmaktadır
:wave: :wave:
pencere77
12-06-2007, 19:27
konuyu actın kayboldun hocam neredesınnnn?????
son 4-5 gündür bazı özel işlerimden dolayı foruma çk az girdimkısa süre online oldum.kaybolmak gibi bir durum söz konusu değil:wave: :wave:
cetin solmaz
13-06-2007, 16:50
İHLAS suresinin anlamı:De ki: O Allah, birdir.
2.Allah, Samed'dir (herşey O'na muhtaçtır, daimdir, hiçbir şeye ihtiyacı olmayandır).
3.O, doğurmamıştır ve doğurulmamıştır.
4.Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir.
bu surenin anlamında da görüldüğü gibi Allah tektir.K.Kerim'in bazı yerlerinde biz geçmesinin birçok sebebi olabilir.(Doğrusunu Allah bilir)
mesela bazen ben veya sen(siz) nasıl ki siz nasılsınız diye karşımızda tek olan kişiye soruyorsak saygıdan Allah'ta bazı yerlerde Allah'ta bizlerin anlayıcağı dilden biz olarak kullanabilir.
bazı yerde ise ayeti(manayı) güçlendirmek açısından kudretini göstermesi açısından:O'nu biz indirdik yine koruyacak olan biziz demesi gibi.(buradaki ayet K.kerimi işaret ediyor)sebepler dairesinde Allah insanları veya hayvanları kullanabilir.Örnek:Yemen valisi ebrehenin Kabe'ye saldırması ve Allah'ın ebabil kuşları vesilesiyle kabe'yi koruması gibi.İstese kendisi gücü ve kudretiyle yok edebilirdi ama ebabi kuşlarını kullandı ve kabe'yi korudu.bu gibi misalleri çoğaltabilirz. mesela:K.Kerimin korunması nasıl oluyor?K.Kerim'i ezberleyen hafızlar vasıtasıyla korunmuş oluyor.hafızlar sayesinde K.Kerim Baştan sona ezberleniyor belkide dünyada onbinlerce hafız vardır..bir bakıma K.Kerim'i koruyorlar.
yani işin özü birçok sebebi vardır.bizler sebepler dairesinde Aklımızın anladığı şekilde açıklamaya çalışıyoruz.Biz insanlar sınırlı(sonlu) varlıklarız.Allah ise sonsuz(sınırsız). Sonlu(sınırlı) bir varlık sınırsız(sonsuz) bir varlığı yaratıcıyı elbette tam olarak kavrayamaz.Umarım dediklerimden ne demek istediğimi anlamışsındır. bu arada Arapçada belagat da vardır.dilin kullanış biçimleri.ve K.kerimde ki ayetlerde bunlar çok güzel biçimde uygulanmaktadır
:wave: :wave:
tesekkur ederım hocam sagol
pencere77
13-06-2007, 20:59
tesekkur ederım hocam sagol
yardımcı olabileydiysek mutlu olurum:wave:
muhteşem
01-12-2007, 23:28
organ bağışı caizmi acaba?
pencere77
01-12-2007, 23:49
organ bağışı caizmi acaba?
Ölüden yapılacak organ naklinin caiz olabilmesi için gerekli şartları şöyle ifade edebiliriz:
1- Hastaya organ naklinden başka çare bulunmadığı konusunda ehliyetli tıp adamlarının karar vermiş olmaları gerek.
2- Konunun uzmanları olan doktorlar, hastanın bu nakille iyi olacağı yolunda kuvvetli kanaat sahibi olmaları gerek.
3- Ölümünden önce hastanın kendisinin, ölümünden sonra da mirasçılarının organın nakline izin vermiş olmaları gerek.
4- Tıbben ve dinen! ölümün kesinleşmiş olması gerek.
5- Organın maddi bir karşılık ve para mukabilinde satılıyor olmaktan uzak olmak.
6- Alıcının da bu nakilde rızası bulunmak.
yaşayandan nakledilecek organın şartlarını ilave edecek olursak şunu da ifade edebiliriz:
1- Organı kendi isteğiyle hibe edecek olan insanın sağlığını bu hibenin bozmayacağı yolunda doktorların görüşleri kesin olmalıdır.
2- Doktorların bu naklin başarılı olacağı, hayati tehlikenin bulunmayacağı yolunda raporları bulunmalıdır.
3- Organ bağışında bir ücret ve maddi menfaat söz konusu olmamalıdır.
Verilen organ, yerleştirildiği öteki bedende biyolojik görevini yapacaktır. O şahsın iyilik veya kötülük yapmasında bir etkisi bulunmayacağından sorumluluğu olmayacaktır. İsterse bu insan gayrimüslim olsun. Çünkü günahı işleyen organ değil, organa yön veren insanın kendi iradesidir. İrade sahibinindir sorumluluklar.
bu yazılanlar ahmet şahin de alıntıdır
İslamda insanın ağzı iç olarakmı kabul edilmektedir yoksa dış olarakmı kabul edilmektedir.Eğer iç olarak kabul ediliyorsa niçin abdest alırken ağzımızı yıkıyoruz yok eğer dış olarak kabul ediliyorsa niçin tükürüğümüzü yuttuğumuzda orucumuz bozulmuyor.Yani kısacası ağzımız içeri olarakmı kabul edilmektedir yoksa dışarı olarakmı.
pencere77
02-12-2007, 00:06
İslamda insanın ağzı iç olarakmı kabul edilmektedir yoksa dış olarakmı kabul edilmektedir.Eğer iç olarak kabul ediliyorsa niçin abdest alırken ağzımızı yıkıyoruz yok eğer dış olarak kabul ediliyorsa niçin tükürüğümüzü yuttuğumuzda orucumuz bozulmuyor.Yani kısacası ağzımız içeri olarakmı kabul edilmektedir yoksa dışarı olarakmı.
Hanefi’ye göre ağız ve burun içi, bedenin yıkanması gereken dış kısmına dahildir.(gusulde)
Şafii’de ise, bu iki yer bedenin dış kısmından sayılmaz (gusulde)
not:ağzı yıkamak abdest sırasında sünnettir. ağzına su almasnda abdestin olur.sadece sevabı azalır abdestin
tükürük ağızda oluşur.yutmak mekruhtur.vucut kendi oluşturur
Teşekkür ederim bilgilendirdiğin için.
pencere77
02-12-2007, 00:16
Teşekkür ederim bilgilendirdiğin için.
:wave: rica ederim
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.