ayran
14-08-2008, 03:54
Only the registered members can see the link
İster dünyadaOnly the registered members can see the link ister Türkiye'de olsunOnly the registered members can see the link her alanda olduğu gibi otomotiv dünyasında da "inat uğruna" marka sahibi olanlarOnly the registered members can see the link model üretenlerOnly the registered members can see the link üretici haline gelenlerOnly the registered members can see the link başaranlar ya da "çakılanlar" anlatılır hep. Bu hikayeler arasında sonu hüsranla bitenler de vardırOnly the registered members can see the link "mutlu son" ile bitenler de. Hatta günümüze kadar gelenler bile... İşte o otomobil hikayeleri...
Only the registered members can see the link
Otomotiv dünyasında yaşanan büyük inatlaşma öykülerinin belki de büyük bir bölümüOnly the registered members can see the link her ne hikmetse dönüp dolaşıp bir ucundan Ferrari'ye dokunur. Zira anlaşılan odur kiOnly the registered members can see the link rahmetli Enzo FerrariOnly the registered members can see the link o geçilmez siniri ve aksiliği sayesinde pek çok kişiyi firma patronuOnly the registered members can see the link üretici ve model sahibi yapmış...
Only the registered members can see the link
Bunlardan belki de en bilineniOnly the registered members can see the link bugün süper spor otomobilleriyle Ferrari'ye ciddi rakip olan Lamborghini otomobillerinin yaratıcısıOnly the registered members can see the link babası Ferruccio Lamborghini ilgili anlatılandır. Nitekim traktör imalatçısı olan Ferruccio LamborghiniOnly the registered members can see the link spor otomobillere ve mekaniğe aşırı düşkündür. Garajında pek çok spor otomobil vardır. Elbette Ferrari de. Ancak kullandığı Ferrari'lerde hoşuna gitmeyen bir yön vardır.
Only the registered members can see the link
Debriyaj parçalarının bazılarıOnly the registered members can see the link kendi traktörlerindekilere benzeşmekte ve dayanıklılık sorunu yaratmaktadır. "BuOnly the registered members can see the link Ferrari'ye yakışmıyor" der. Bay Enzo Ferrari cevabını patlatır: Ferrari'yi eleştirmek bir traktör üreticisine düşmez!.. Buna bozulan Ferruccio LamborghiniOnly the registered members can see the link "Ferrari'den daha iyi bir Ferrari" yapmak için kolları sıvar. Hemen çalışmalara başlar. Ferrari'nin eski mühendisleri Gianpaolo Dallara ve Bob Wallace'ı yanına alır. Lamborghini markasının doğuşu da böyle başlar
Only the registered members can see the link
Tabii Ferrari'nin "mal sahibi" yaptığı tek kişi Lamborghini değildir. Nitekim Lamborghini ile birlikte ilk modelin yani 350 GT'nin geliştirilmesinde rol oynayan Giotto Bizzarrini de eski bir Ferrari mühendisidir. Hem de patronuyla tartışıp ayrılan ve kendi otomobilini üretmeye çalışan biridir. "Bizzarrini" markasıyla az sayıda ancak ses getiren otomobiller imal eder
Only the registered members can see the link
Ortadan motorlu ilk İtalyan spor otomobili "ATS 2500GT"Only the registered members can see the link Ferrari'nin 1961'de kovduğu Girolamo Gardini ve arkadaşları tarafından imal edildi. Bayan Ferrari'nin şirket işlerine karışmasından dolayı durumu Enzo'ya bildiren ve azar işiten Gardini ve beş arkadaşıOnly the registered members can see the link patrona istifalarını verir. "Saray ayaklanması" diye anılan bu olay sonucu hepsi kovulur. Onlar da gidip kendi araçlarını üretmeye başlar. Tabii başarıları uzun sürmedi.
Only the registered members can see the link
Ferrari kaynaklı bir başka inatlaşma hikayesi deOnly the registered members can see the link Amerikan devi Ford ile ilgilidir. O dönemlerde mali zorluklar yaşayan Ferrari'ye Ford'tan teklif gider. Enzo FerrariOnly the registered members can see the link hemen hemen her konuda Ford ile anlaşırOnly the registered members can see the link ancak imza aşamasına gelmişken cayar. Ford bunun üzerine Ferrari'yeOnly the registered members can see the link özellikle de 24 saatlik Le Mans yarışlarında rakip olacak bir araç geliştirmeye başlar. Geçtiğimiz yıllarda "GT" adıyla da üretilen "GT40" böyle doğar. Başarı hemen gelmez. Mustang büyücüsü Carol Shelby devreye girer. Yeni motorlar geliştirilir ve GT40'ın zaferleri sonrasında gelir.
Only the registered members can see the link
Enzo Ferrari'nin tetiklediği bir başka isim de Peter Monteverdi'dir. FerrariOnly the registered members can see the link LanciaOnly the registered members can see the link BMW ve Rolls Royce dağıtımı yapan bir şirketi vardır. Bay Enzo ile anlaşmazlığa düşen MonteverdiOnly the registered members can see the link 33 yaşındayken kendi spor otomobilini tasarlayıp üretmeye soyunur. Kendisi ölene kadarOnly the registered members can see the link başarıyla anılan otomobiller imal eder
Only the registered members can see the link
İnat uğruna firma kuranlardan biri deOnly the registered members can see the link Amerikalı mühendis John Zachary DeLorean'dır. "Geleceğe Dönüş" filmlerinin unutulmaz yıldızı olan otomobilin üreticisi DeLoreanOnly the registered members can see the link General Motor'da başarılı işlere imza atmıştır. Geleceğin GM yöneticisi olarak takdim edilen DeLoreanOnly the registered members can see the link şirkete yeni bir spor otomobil projesi götürür. Ancak proje çok uçuk bulunur. Bunun üzerine istifa eden DeLoreanOnly the registered members can see the link kendi şirketini kurup paslanmaz çelik gövdeliOnly the registered members can see the link İtalyan Giorgetto Giugiaro imzalı DMC'yi üretmeye soyunur.
Only the registered members can see the link
Ancak öncelikle aracın maliyeti ve fiyatıOnly the registered members can see the link beklenenin iki katıdır. Ayrıca motor problemleri yaşanır. Amerikalı alıcılar otomobilden çabucak soğurlar. Ne kadar çözüm getirmeye kalksa daOnly the registered members can see the link boğazına kadar batmaya başlar. Firmayı kurtarmak için uyuşturucu işe bile girer. İngiliz hükümetinden destek alırOnly the registered members can see the link ancak yine başaramaz ve kokainden dolayı tutuklanır. Firma da iflas eder.
Only the registered members can see the link
Aslına bakarsanız bu inatlaşmaların sonu pek gelecek gibi değil. Halen bunların örneklerini görmek de mümkün. Hollandalı iş çevrelerinin uyarılarına rağmen kurulanOnly the registered members can see the link iyi durumdayken sahibinin hırsları nedeniyle şu sıralar biraz zorda olan süper spor otomobil üreticisi "Spyker" var mesela
Only the registered members can see the link
İngiliz lüks spor otomobil üreticisi ve "Bond'un otomobilleri"nin imalatçısı diye tanınan Aston Martin'in eski tasarımcısı Henrik Fisker'i de sayabiliriz. Aston Martin DB9Only the registered members can see the link Vantage V8 ve hatta BMW Z8'in yaratıcısıOnly the registered members can see the link kendi otomobil şirketiniOnly the registered members can see the link Fisker'ı kurdu. Şimdilik sadece özel tasarım jant satan FiskerOnly the registered members can see the link yeni aracının prototipini hazırlıyor. McLaren takımının eski tasarımcısı ve McLaren F1 efsanesinin yaratıcısı Gordon Murray de şirketini kurdu. O da bekliyor... Ve son olarak Türkiye tarihinden bir örnek
Only the registered members can see the link
Otokar'ın ilk kurucusu olan İzzet ÜnverOnly the registered members can see the link Magirus Deutz lisansıyla otobüs üretirkenOnly the registered members can see the link elinde kalan motorları değerlendirmek amacıyla küçük bir minibüs imal eder. Prototip ana firma tarafından kesinlikle reddedilir ve "Üretilemez" cevabı gelir. Ancak ÜnverOnly the registered members can see the link onay gelmesini beklemeden satışa bile başlamıştır. Şimdi yollarda gördüğünüz Magirus minibüslerOnly the registered members can see the link işte böyle yaratıldı
alıntı
İster dünyadaOnly the registered members can see the link ister Türkiye'de olsunOnly the registered members can see the link her alanda olduğu gibi otomotiv dünyasında da "inat uğruna" marka sahibi olanlarOnly the registered members can see the link model üretenlerOnly the registered members can see the link üretici haline gelenlerOnly the registered members can see the link başaranlar ya da "çakılanlar" anlatılır hep. Bu hikayeler arasında sonu hüsranla bitenler de vardırOnly the registered members can see the link "mutlu son" ile bitenler de. Hatta günümüze kadar gelenler bile... İşte o otomobil hikayeleri...
Only the registered members can see the link
Otomotiv dünyasında yaşanan büyük inatlaşma öykülerinin belki de büyük bir bölümüOnly the registered members can see the link her ne hikmetse dönüp dolaşıp bir ucundan Ferrari'ye dokunur. Zira anlaşılan odur kiOnly the registered members can see the link rahmetli Enzo FerrariOnly the registered members can see the link o geçilmez siniri ve aksiliği sayesinde pek çok kişiyi firma patronuOnly the registered members can see the link üretici ve model sahibi yapmış...
Only the registered members can see the link
Bunlardan belki de en bilineniOnly the registered members can see the link bugün süper spor otomobilleriyle Ferrari'ye ciddi rakip olan Lamborghini otomobillerinin yaratıcısıOnly the registered members can see the link babası Ferruccio Lamborghini ilgili anlatılandır. Nitekim traktör imalatçısı olan Ferruccio LamborghiniOnly the registered members can see the link spor otomobillere ve mekaniğe aşırı düşkündür. Garajında pek çok spor otomobil vardır. Elbette Ferrari de. Ancak kullandığı Ferrari'lerde hoşuna gitmeyen bir yön vardır.
Only the registered members can see the link
Debriyaj parçalarının bazılarıOnly the registered members can see the link kendi traktörlerindekilere benzeşmekte ve dayanıklılık sorunu yaratmaktadır. "BuOnly the registered members can see the link Ferrari'ye yakışmıyor" der. Bay Enzo Ferrari cevabını patlatır: Ferrari'yi eleştirmek bir traktör üreticisine düşmez!.. Buna bozulan Ferruccio LamborghiniOnly the registered members can see the link "Ferrari'den daha iyi bir Ferrari" yapmak için kolları sıvar. Hemen çalışmalara başlar. Ferrari'nin eski mühendisleri Gianpaolo Dallara ve Bob Wallace'ı yanına alır. Lamborghini markasının doğuşu da böyle başlar
Only the registered members can see the link
Tabii Ferrari'nin "mal sahibi" yaptığı tek kişi Lamborghini değildir. Nitekim Lamborghini ile birlikte ilk modelin yani 350 GT'nin geliştirilmesinde rol oynayan Giotto Bizzarrini de eski bir Ferrari mühendisidir. Hem de patronuyla tartışıp ayrılan ve kendi otomobilini üretmeye çalışan biridir. "Bizzarrini" markasıyla az sayıda ancak ses getiren otomobiller imal eder
Only the registered members can see the link
Ortadan motorlu ilk İtalyan spor otomobili "ATS 2500GT"Only the registered members can see the link Ferrari'nin 1961'de kovduğu Girolamo Gardini ve arkadaşları tarafından imal edildi. Bayan Ferrari'nin şirket işlerine karışmasından dolayı durumu Enzo'ya bildiren ve azar işiten Gardini ve beş arkadaşıOnly the registered members can see the link patrona istifalarını verir. "Saray ayaklanması" diye anılan bu olay sonucu hepsi kovulur. Onlar da gidip kendi araçlarını üretmeye başlar. Tabii başarıları uzun sürmedi.
Only the registered members can see the link
Ferrari kaynaklı bir başka inatlaşma hikayesi deOnly the registered members can see the link Amerikan devi Ford ile ilgilidir. O dönemlerde mali zorluklar yaşayan Ferrari'ye Ford'tan teklif gider. Enzo FerrariOnly the registered members can see the link hemen hemen her konuda Ford ile anlaşırOnly the registered members can see the link ancak imza aşamasına gelmişken cayar. Ford bunun üzerine Ferrari'yeOnly the registered members can see the link özellikle de 24 saatlik Le Mans yarışlarında rakip olacak bir araç geliştirmeye başlar. Geçtiğimiz yıllarda "GT" adıyla da üretilen "GT40" böyle doğar. Başarı hemen gelmez. Mustang büyücüsü Carol Shelby devreye girer. Yeni motorlar geliştirilir ve GT40'ın zaferleri sonrasında gelir.
Only the registered members can see the link
Enzo Ferrari'nin tetiklediği bir başka isim de Peter Monteverdi'dir. FerrariOnly the registered members can see the link LanciaOnly the registered members can see the link BMW ve Rolls Royce dağıtımı yapan bir şirketi vardır. Bay Enzo ile anlaşmazlığa düşen MonteverdiOnly the registered members can see the link 33 yaşındayken kendi spor otomobilini tasarlayıp üretmeye soyunur. Kendisi ölene kadarOnly the registered members can see the link başarıyla anılan otomobiller imal eder
Only the registered members can see the link
İnat uğruna firma kuranlardan biri deOnly the registered members can see the link Amerikalı mühendis John Zachary DeLorean'dır. "Geleceğe Dönüş" filmlerinin unutulmaz yıldızı olan otomobilin üreticisi DeLoreanOnly the registered members can see the link General Motor'da başarılı işlere imza atmıştır. Geleceğin GM yöneticisi olarak takdim edilen DeLoreanOnly the registered members can see the link şirkete yeni bir spor otomobil projesi götürür. Ancak proje çok uçuk bulunur. Bunun üzerine istifa eden DeLoreanOnly the registered members can see the link kendi şirketini kurup paslanmaz çelik gövdeliOnly the registered members can see the link İtalyan Giorgetto Giugiaro imzalı DMC'yi üretmeye soyunur.
Only the registered members can see the link
Ancak öncelikle aracın maliyeti ve fiyatıOnly the registered members can see the link beklenenin iki katıdır. Ayrıca motor problemleri yaşanır. Amerikalı alıcılar otomobilden çabucak soğurlar. Ne kadar çözüm getirmeye kalksa daOnly the registered members can see the link boğazına kadar batmaya başlar. Firmayı kurtarmak için uyuşturucu işe bile girer. İngiliz hükümetinden destek alırOnly the registered members can see the link ancak yine başaramaz ve kokainden dolayı tutuklanır. Firma da iflas eder.
Only the registered members can see the link
Aslına bakarsanız bu inatlaşmaların sonu pek gelecek gibi değil. Halen bunların örneklerini görmek de mümkün. Hollandalı iş çevrelerinin uyarılarına rağmen kurulanOnly the registered members can see the link iyi durumdayken sahibinin hırsları nedeniyle şu sıralar biraz zorda olan süper spor otomobil üreticisi "Spyker" var mesela
Only the registered members can see the link
İngiliz lüks spor otomobil üreticisi ve "Bond'un otomobilleri"nin imalatçısı diye tanınan Aston Martin'in eski tasarımcısı Henrik Fisker'i de sayabiliriz. Aston Martin DB9Only the registered members can see the link Vantage V8 ve hatta BMW Z8'in yaratıcısıOnly the registered members can see the link kendi otomobil şirketiniOnly the registered members can see the link Fisker'ı kurdu. Şimdilik sadece özel tasarım jant satan FiskerOnly the registered members can see the link yeni aracının prototipini hazırlıyor. McLaren takımının eski tasarımcısı ve McLaren F1 efsanesinin yaratıcısı Gordon Murray de şirketini kurdu. O da bekliyor... Ve son olarak Türkiye tarihinden bir örnek
Only the registered members can see the link
Otokar'ın ilk kurucusu olan İzzet ÜnverOnly the registered members can see the link Magirus Deutz lisansıyla otobüs üretirkenOnly the registered members can see the link elinde kalan motorları değerlendirmek amacıyla küçük bir minibüs imal eder. Prototip ana firma tarafından kesinlikle reddedilir ve "Üretilemez" cevabı gelir. Ancak ÜnverOnly the registered members can see the link onay gelmesini beklemeden satışa bile başlamıştır. Şimdi yollarda gördüğünüz Magirus minibüslerOnly the registered members can see the link işte böyle yaratıldı
alıntı