Orijinalini görmek için tıklayınız : MÜYAP Derneği Haberleri ve Gelişmeler
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:33
KURULUŞ VE AMAÇLARI
<STRONG>
<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: black; LINE-HEIGHT: 135%; FONT-FAMILY: Verdana">MÜ-YAP, Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği, fonogram yapımcılarının bir araya gelerek oluşturduğu, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu' nun 42. maddesi gereğince kurulmuş olan bir meslek birliğidir. Sektörümüzün ileri gelen kuruluşlarının önderliğinde sürdürülen çalışmalar sonucunda, 02.02.2000 tarihinde Kültür Bakanlığı'na müracaat etmiş; 03.08.2000 tarihinde Kültür Bakanlığı'nın makam onayı ile tüzel kişilik kazanmıştır.
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:34
YAPIMCILARIN HAKLARI NELERDİR?
Fikir ve Sanat Eserleri Kanununa göre eserler üzerinde, yaratıcısı olan eser sahipleri ile bağlantılı (komşu) hak sahibi olan yorumcu, anlatıcı, icracı ile sesleri ve görüntüleri ilk defa tespit eden fonogram yapımcısı ve radyo televizyon kuruluşlarının manevi ve mali hakları vardır. Bu haklar FSEK 52’ye göre yazılı bir izin ve ruhsat alınmadan kullanılamazlar.
Fikir ve Sanat Eserleri Kanunumuz 07.06.1995 yılında yapılan değişiklik ile 80. maddesinde "Eser sahibinin maddi-manevi haklarına halel getirmemek şartıyla, fikir ve sanat eserlerini özgün bir biçimde icra eden, yorumlayan, icracı sanatçılarla bir icrayı ya da sesleri ilk defa tespit eden ses taşıyıcısı yapımcıları ve radyo-televizyon kuruluşlarının, eser sahibinin haklarına komşu hakları vardır.” ifadesini kullanarak ilk kez fonogram yapımcılarının haklarını eser sahibinin haklarına komşu haklar arasında saymıştır.
FSEK’nun 80. maddesinin B bendinde Söz konusu maddeye göre;"Bir icra ürünü olan veya sair sesleri ilk defa tespit eden fonogram yapımcıları eser sahibinden ve icracı sanatçıdan mali hakları kullanma yetkisini devraldıktan sonra aşağıda belirtilen haklara sahiptir.
(1) Eser sahibinin ve icracı sanatçının izni ile yapılan tespitin, doğrudan veya dolaylı olarak çoğaltılması, dağıtılması, satılması, kiralanması ve kamuya ödünç verilmesi hususlarında izin verme veya yasaklama hakları münhasıran fonogram yapımcısına aittir. Yapımcılar tespitlerinin işaret, ses ve/veya görüntü nakline yarayan araçlarla umuma iletimine ve yeniden iletimine izin verme hususunda münhasıran hak sahibidir.
(2) Fonogram yapımcısı, yurt içinde henüz satışa çıkmamış veya başka yollarla dağıtılmamış tespitlerinin aslının veya çoğaltılmış nüshalarının satış yoluyla veya diğer yollarla dağıtılması hususunda izin verme ve yasaklama hakkına sahiptir.
(3) Fonogram yapımcısı, icraların tespitlerinin telli veya telsiz araçlarla satışı veya diğer biçimlerde umuma dağıtılmasına veya sunulmasına ve gerçek kişilerin seçtikleri yer ve zamanda tespitlerine ulaşılmasını sağlamak suretiyle umuma iletimine izin vermek veya yasaklamak hakkına sahiptir. Umuma iletim yoluyla tespitlerin dağıtım ve sunulması yapımcının yayma hakkını ihlal etmez.”
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:35
İnternet Korsanlığı
v İnternette korsanlık müzik sektöründe kimlere zarar veriyor?
İnternet korsanlığı olarak tabir edilen, Mp3’lerin gerekli yazılı izinler alınmaksızın yasa dışı olarak umuma iletimi hususu, repertuarı MÜ-YAP’ın koruması altında bulunan fonogram yapımcılarının haklarını telafisi güç ve büyük zararlara uğratmaktadır. Müzik sektörü sanıldığının aksine yalnızca icracı sanatçılardan oluşan bir sektör değildir. Sektörün büyümesine ve gelişmesine katkı sağlayan başta yapımcılar olmak üzere, albümlerin üretim ve dağıtım aşamasında görev yapan, bu iş ile geçimlerini sağlayan yüz binlerce insan bulunmaktadır. Dolayısıyla internet korsanlığı, yalnızca sanatçılara, yapımcılara değil, yaptıkları işler dolayısıyla sahnenin ardında kalan insanlara da maddi anlamda zararlar vermektedir.
Bu konu ile ilgili olarak sanatçıların vergi vermedikleri, lüks içinde yaşadıkları, hatta kiminin sanatçı olarak bile değerlendirme kapsamına alınamayacağı, yasa dışı müzik yayınının yaygın olarak herkes tarafından yapıldığı şeklindeki iddiaların ve yorumların nazarı itibara alınacak herhangi bir yanı bulunmamaktadır. Zira, burada korunmak istenen müzik sektörünün kendisi yani ülkenin kültür mirasıdır. Bunun sanatçıların ödemedikleri iddia edilen vergi ile ilişkilendirilmesi son derece hatalıdır. Ayrıca “herkes mp3 yayınlıyor” mantığı da son derece yanlıştır. Anayasa hükmü gereği sosyal bir hukuk devleti olan ve AB sürecinde bulunan ülkemizde hukuka aykırı olan bir fiili “herkes yapıyor” diyerek hoş görmek hiçbir surette kabul edilemeyecek bir durumdur.
v İnternet Korsanlığı neleri kapsamaktadır?
İnternet korsanlığı olarak tabir edilen hukuka aykırı durumu ayrıntıları ile açıklamak ve sitelerde nelerin yer almasının hukuka aykırı bir durum oluşturduğunu tek tek belirtmek gerekmektedir. Bu bağlamda şu sıralamayı yapabiliriz.
Ø Sitede (gerek kendi sunucusunda gerek başka bir sunucuda yer alan) MP3 formatlı müzik dosyalarına yer verilmesi, bu dosyaların download edilmesine imkan verilmesi.
Ø Sitede video klip ve benzeri formatlara yer verilmesi, bu dosyaların download edilmesine imkan verilmesi
Ø Sitede Online müzik yayını yapılması.
Ø Sitede mp3 yayını yapan sitelere erişimi sağlayacak adreslere yer verilmesi.
Ø Rapidshare, megaupload vs. gibi paylaşım sitelerinin yasa dışı içerik transferi için kullanımına olanak sağlamak.
Ø P2P olarak bilinen paylaşım programlarının yasa dışı içerik transferi için kullanılmasına olanakvermek
v Mü –Yap internet korsanlığı ile ilgili olarak nasıl bir mücadele içerisindedir ve neler yapmaktadır?
Mü – Yap Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği, korsan olarak tabir edilen yasa dışı kaset ve CD üretici ve satıcılarına karşı yürütmüş olduğu haklı mücadelesine teknolojinin gelişmesine paralel olarak internet korsanlığı ile mücadeleyi de ekleyerek devam etmektedir. Bu bağlamda Mü – Yap öncelikle, hukuka aykırı yayının yapıldığını tespit ettiği sitelerle iletişime geçmekte, yasa dışı içeriğin site içerisinden çıkartılmasını ihtar etmekte aksi takdirde yasal sürecin işletileceğini belirterek site sahiplerini uyarmaktadır. Uyarıları dikkate almayan siteler hakkında bir sonraki aşamaya geçilmekte ilgili yasalar gereğince Savcılıklara başvurularak “Erişimin Engellenmesi Kararı” verilmesi talep edilmektedir. Savcılığın talebi ve Mahkemelerin kararı doğrultusunda alınan Erişimin Engellenmesi Kararları Türkiye’de faaliyet gösteren büyük İnternet Servis Sağlayıcıları’na (ISP) tebliğ edilmekte ve sonuç olarak siteye erişim engellenmektedir. Olumlu cevap vererek yasa dışı içeriği sitelerinden kaldıran site sahipleri hakkında herhangi bir işlem başlatılmamaktadır.
Yapılan başvuruları ve alınan erişimin engellenmesi kararlarını internete konan bir sansür olarak görmemek gerekmektedir. Günümüz dünyasında internet özgürlüğü, başkalarının haklarına ve özgürlüklşerine saygı içinde kullanılmak zorundadır. Taraflardan birinin maddi ve manevi zararlara uğradığı bir faaliyetin internet özgürlüğü adı altında korunmaya çalışılması, Türkiye’de internet sansürleniyor diye spekülasyonlar yaratılmaya çalışılması son derece yanlış bir yaklaşımdır. Mü – Yap tarafından yapılan başvuruların temelinde bu hakların korunması yatmaktadır.
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:36
PAZAR HAKKINDA / DÜNYA 2001
Only the registered members can see the link 2001 DÜNYADAKİ SATIŞLAR
1) GENEL DURUM
·2001 yılında, kaydedilmiş müziğin dünyadaki satışları (fiziki satış) 2000 yılı ile karşılaştırıldığında, parasal değer olarak %5, miktar olarak %6,5 oranında düşmüştür.
·2001 yılında, dünya müzik pazarı toplam 3,2 milyar adet satışla 33,7 milyar $'dır.
·CD albümlerinin küresel satışları ilk defa %5,1 oranında düşmüştür.
·Singıl ve kasetlerin küresel satışları, singıllarda %16.1, kasetlerde %9.9 oranında düşmeye devam etmiştir.
·Avustralya dışında bütün pazarlarda bu düşüş yaşanmıştır fakat bazı pazarlar biraz daha iyi durumdadır.
2) BÖLGELERDE 2001 SATIŞLARI (Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Latin Amerika, Avustralya)
KUZEY AMERİKA
DÜŞÜŞ (PARASAL DEĞER OLARAK) : 4.7
DÜŞÜŞ (MİKTAR OLARAK) : 9.5
Amerika pazarlarında, parasal değer olarak %4,5, miktar olarak %9,4'lük bir düşüş söz konusudur. Amerikan pazarı %6,4 daralmıştır. Top 10 albümlerindeki daralma bunun 1/3'ünü oluşturmuştur. Singıl ve kaset satışları düşmeye devam etmektedir.
Kanada pazarı, parasal değer ve miktar olarak %9,6 oranında daralmıştır. Kanada'da CD albüm satışları 5 milyon adetle %7,5 düşmüştür.
Bu düşüşlerin bir kısmı, tüketici harcamalarının diğer eğlence sektörlerine yönelmesine bağlanabileceği gibi, tüketiciler arasında CD yazıcıların kullanımının artışına ve müziğin elektronik ortamdan indirilmesine de bağlanabilir. Amerika'da yapılan son araştırma 12-54 yaş arasında ki tüketicilerin dörtte birinin, müziği eskisine göre daha az satın aldıklarını, çünkü bilgisayardan müziği indirebildiklerini ya da CD-Rlara yazdırmak suretiyle kaydedebildiklerini, dolayısıyla müziği bu şekilde tükettiklerini göstermektedir.
Kanada'da yapılan benzer bir araştırmada ise, en şiddetli müzik hayranlarının dahi izinsiz müzik sitelerine yöneldikleri ve bunun sonucunda daha az alım yaptıkları sonucuna varılmıştır.
AVRUPA
DÜŞÜŞ (PARASAL DEĞER OLARAK) : 0.8
DÜŞÜŞ (MİKTAR OLARAK) : 2.2
Avrupa Birliği'ne bağlı müzik pazarları farklı eğilimler göstermektedir. Fransa, İngiltere, İrlanda, Finlandiya ve İspanya'da artış görülmekle birlikte diğer bölgelerde, Yunanistan, Danimarka, Almanya, İtalya ve Avusturya'da önemli bir düşüş görülmektedir.
Doğu Avrupa'da Rusya ve Bulgaristan'da, korsanlık düzeyinin yüksekliğine ve çıkış noktasının düşük olmasına rağmen pazardaki gelişme sürmektedir.
Polonya ve Çek Cumhuriyeti pazarlarında da göze çarpan bir düşüş görülmektedir. CD-R kopyalamaları üzerine kurulan ticari korsan faaliyetlerinin şiddetle artmasıyla mahvolan Polonya ve Çek pazarlarında da göze çarpan bir düşüş görülmektedir.
ASYA
Japonya pazarı, parasal değer olarak %9,4, miktar olarak %12,4 oranında düşmüştür. CD albüm satışları %10,4 oranında düşmüştür. Bu özellikle elektronik ortamda serbest müziğin indirilerek mini disklere kaydedilmesinin, Avrupa, Kuzey Amerika, Avustralya gibi diğer pazarlardaki gibi CD kopyalanması kadar popüler olmasına bağlıdır.
Diğer Asya pazarları arasında, Hong Kong, Endonezya, Malezya, Filipinler, Tayvan tamamen daha düşük satışlar ve parasal değerler rapor etmişlerdir.
Fakat Çin ve Hindistan'ın gelişen pazarları olumlu işaretler vermektedir. Çin, yükselen CD satışlarıyla parasal değer ve miktar olarak %15 oranında büyümüştür. Hindistan, parasal değer bazında %15, satış miktarları bazında da %16,6 oranında bir artış gördü. Kaset satışlarında %17,3, CD satışları %5,3 oranında artmıştır.
LATİN AMERİKA
Latin Amerika pazarı, 2001'de, ekonomik kriz ve korsanlık nedeniyle görülen sarsılmayla baş aşağı düşüşünü sürdürmektedir. Bölgede satış değerlerindeki düşüş % 21,5'tir.
Brezilya pazarında düşüş %24,7'dir. Bu değişimin sonucunda Meksika, Latin Amerika'nın US $bazında şimdi en büyük pazarıdır. Bölgede satış miktarlarındaki düşüş %21,4'tür. Arjantin için bu rakam %30,7'dir.
Kasetten CD'ye yönelimin sürdüğü görülmektedir. Bölgede kaset pazarında önceki yıllara göre ciddi bir hızla düşüş görülmektedir. CD korsanlığı Latin Amerika'da her tarafta çok yaygındır ve bunun sonucunda bölgede perakende sektöründe önemli bir daralma olmuştur.
AVUSTURALYA
ARTIŞ (PARASAL DEĞER OLARAK) : 4.8
ARTIŞ (MİKTAR OLARAK) : 12.5
Avustralya'da pazarın parasal değer bazında %4,8, satış miktarları bazında da %12,5 artış olmuştur.
Yeni Zelanda'da ise, parasal değerde %2,4, satış miktarında da %1,2'lik bir artış olmuştur.
3) DÜNYADA İLK 10 MÜZİK PAZARI (2001)
ÜLKE
PERAKENDE DEĞER (US$MİLYON)
DÜNYA SATIŞLARININ %'Sİ
AMERİKA
13.411,7
39,8
JAPONYA
5.253,6
15,6
İNGİLTERE
2.808,7
8,3
ALMANYA
2.128,6
6,3
FRANSA
1.828,3
5,4
KANADA
659,9
2,0
İSPANYA
613,0
1,8
MEKSİKA
565,8
1,7
İTALYA
524,7
1,6
AVUSTURALYA
522,5
1,6
TOPLAM
28.316,8
84,1
4) YENİ AUDIO (SES) FORMATLARI
IFPI tarafından yeni audio formatlarının satışları raporlanmaktadır. Bunların en sonuncu ikisi, DVD Audio, Super Audio CD'lerdir. Bu formatların satışına 2001'de başlandığı görülmektedir. Nispeten az sayıda pazarla sınırlanmasına rağmen, gerçekte alınabilir olduğu (her iki format için yaklaşık 600 albüm) ilk yılı boyunca satışlar, yarısı Amerika'da olan tahmini 600.000 adet satışla, dikkate alınması gereken boyuttadır.
Müzik video (klip) satışları ses satışlarına göre farklılık göstermektedir. IFPI, Rakamlarla Kayıt Endüstrisi 2002'de müzik videolar (klip) için özel bir rapor sunacaktır.
5) 2001; BİR GEÇİŞ YILI, CD-YAZICILARLA KOPYALAMA HIZLA YAYGINLAŞIYOR
Küresel müzik endüstrisi, CD'lerin ortaya çıkmasından daha da önemli olduğu söylenebilecek teknolojik gelişmelerin etkisiyle, açık bir dönüşüme uğramaktadır. Elektronik ortam, CD-yazıcıları, cep telefonları izinsiz kopyalamaların şiddetle artmasına sebep olmuş, dosya paylaşımları ve müziğin elektronik ortamdan dağıtımı bu endüstrideki satışlar üzerinde olumsuz bir etki doğurmuştur. Bu ve benzeri teknolojiler hemen her pazarda müzik korsanlığında şiddetli artışlara da yol açmaktadır.
2001 yılında, her bir CD albüm satışına karşılık bir adet de yazıcılarla kopyalanmaktadır. Bütün boş CD-R'ların en azından yarısı müziğin kopyalanması amacıyla kullanılmaktadır. Bu kopyalamaların sadece küçük bir bölümü hak sahiplerinin izniyle gerçekleşmektedir. Kopyalama CD'lerin yaklaşık üçte birinin kaynağı, %99'u korsan olan internet siteleri veya izinsiz dosya paylaşım hizmetleri veren sitelerdir.
Müziği indirmek (download) ve CD yazmak müzik satışlarını harap etmektedir. Almanya pazarı geçen iki sene içerisinde (müzik alanında başka bakımlardan gelişmeler gösterdiği dönemde), %10 düşmüştür. Almanya'da yapılan ve Mart 2002'de sonuçları açıklanan bir araştırmada, bir yıl içinde yazılarak kopyalanan CD'lerin sayısı %37 artarak 2001 yılı için tahminen 182 milyona ulaşmıştır. Müziği indiren (download eden) ya da yazıcılarla kopyalayan Alman tüketiciler tarafından tüketilen müzik %14 oranında düşmüştür.
Avrupa pazarlarının pek çoğunda benzer görüntüler vardır. Kuzey Amerika, Avustralya ve Yeni Zelanda'da yapılan araştırmalar düzenli olarak download ve CD kopyalayan tüketicilerin daha az müzik tükettiklerini gösteriyor. Amerika'da 2001'de müzik download eden tüketicilerin %50'si bu kayıtları, şarkıların alınmasındaki ihtiyacı fiilen giderecek şekilde CD-R'lara ya da taşınabilir dijital çalıcılara kopyalamaya karar vermişlerdir. Bu, özellikle en popüler albümlerin satışını etkilemektedir. Amerika'da, 2001 yılı, en iyi Top 10 albümlerinin satışında %50'lik bir düşüş vardır.
6) 2001'DE İYİ DURUMDA OLAN MÜZİK PAZARLARI VE İNGİLTERE'DE PAZARIN İYİ OLMASINA SEBEP OLAN ETKENLER
Fransa, İngiltere, İspanya gibi kimi pazarlar, CD kopyalamalar, download ve korsanlığın etkilerini dengeleyen pozitif faktörlerle, 2001 yılı boyunca oldukça iyi performans göstermişlerdir. Fransa'da, Fransız artistleri 2001 yılı en çok satan top 20 albümlerinin %90'ını oluşturmuş ve toplam pazar büyümesinin 4/5'ini sağlamıştır. Benzer şekilde, İngiltere pazarlarının başarısı İngiltere'nin imzalı çalışmaların satışlarına dayandırılmaktadır. İspanya'da, yerel yeteneklerin başarısı, televizyon şovu Operacion Triunfo üzerinden gerçekleştirilen pek çok teşvik, geçen yılın son zamanlardaki albüm satışlarında bir dalgalanma yaratmıştır. Bu ülkelerde yerel müziğin başarılı bir şekilde teşvik edilmesi ve pazarlanması, büyük pazarlarda CD satışlarının büyüme olanağını göstermiştir.
2001 yılı için bu zor küresel görüntü içerisinde, İngiltere miktar olarak satışlarda %3,1'lik artışla ve değer olarak da %4,9'luk artışla, CD satışlarında ise %8,4'lük artışla göze çarpmaktadır, sivrilmektedir. İngiltere'nin başarısı birkaç etkenin bir araya gelmesine dayandırılabilir.
· Çoğu İngiliz repertuarından oluşan yoğun yeni albüm yayınlanması.
· Toplama albüm piyasalarındaki başarının sürdürülmesi. Toplama
albümler, bütün albüm piyasalarından yaklaşık üç kat fazla büyümüştür.
· Güçlü bir perakende sektörü.
· CDlerin on-line dağıtımındaki artış ( %3'ten %4'e).
· Nu-metal gibi yeni türlerin popülaritesindeki artışlar.
· Diğer büyük pazarlarla karşılaştırıldığında görece yüksek tüketici
özgüveni ve sokak satışları.
7) 2001'DE DİĞER KÜRESEL EĞİLİMLER
Yerli Repertuar; Uluslararası repertuar için her zaman bir dünya pazarı var iken, yerel repertuar ve yerel pazarlardaki satış payını 10 yıl boyunca her yıl %1 artırmıştır. Bu trend üzerinde pazarın yararı, en etkili şekilde satışlar üzerindeki etkisi görülmüştür.
Toplama Albümler; Son yıllarda, pek çok pazarda, toplama albümler satışların global sürükleyicisi konumundadır. Endüstri bu eğilime, yeni bulunmuş ürünlerle ve pazarlamalarla fiilen uymuştur.
Amerika'da On-line Müzik hizmetlerinin başlaması; Endüstrinin büyük on-line dijital teşebbüsü olan Pressplay ve Musicnet, Amerika'da on-line hizmetlere başlamıştır. Avrupa'da Vitaminic, Musiwave, OD2 gibi telif haklarına duyarlı iş modelleriyle çalışan bazı örnek şirketler mevcuttur.
On-line Satışlar; 2001 yılında on-line dijital teslimat biçimleri yoldayken, fiziksel ürünlerin on-line satışı düzenli bir şekilde büyümeye devam etmiştir. İndirimler ve geniş repertuar seçeneklerini, tüketicilerin on-line üzerinden artan sayıda CD almasına neden olmuştur. İngiltere'de, albümlerin on-line üzerinden satışı %3'ten %4'e, Almanya'da ise %4,5'tan %6'ya çıkmıştır.
Müzik Korsanlığı; 2000 yılında müzik ürünlerinin illegal ticareti 4,2 trilyon$ değerindedir. Bu yasal sektörün onda biri büyüklüğündedir fakat yasal satışların yerini alması nedeniyle yasal satışlar üzerindeki etkisi daha da büyüktür. Son iki yılda yeni teknolojilerle (internet ve CD-R) etkinleşen korsanlık, en önemli 10 pazarda korkutucu bir şekilde gelişmektedir. CD-R, daha küçük boyutlardaki korsanlığı benzeri görülmemiş boyutlara ulaşmasını sağlamıştır. Bunun önemli bir etkisi, yerel repertuarın korsanlığının artmasıdır. Müzik endüstrisinin en yeni ticari ve kültürel başarı hikayelerinden birisi CDR korsanlığıyla ciddi bir şekilde tehdit edilmektedir.
Ekonomik Performans; Müziği de içeren eğlence harcamaları, ekonominin sağlığıyla ayrılmaz bir şekilde birbirine bağladır. Latin Amerika'da ve büyük Asya bölgelerinde süren ekonomik kriz müzik satışlarına baskı yapmayı sürdürmektedir. Amerika'da tüketicinin güveni yılın ikinci yarısında şiddetli bir şekilde azalmıştır. Ekonomik toparlanmanın yavaş olacağı tahmin edilmektedir.
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:37
DÜNYA SATIŞLARI 2002 (TOPTAN FİYATLARLA)
Rakamların birimleri milyondurADETTOPTAN DEĞERİYILLIK BÜYÜMESinglesLPMCCDDVDVHSUSDYerel Para BirimiAdetYerel ParaKuzey AmerikaKanada0.6-1.157.01.61.2464.4cad728.9-5.4%-4.7%Jamaika0.40.090.020.4--4.2JMD202.6KarşılaştırılamazUSA8.41.732.4803.310.73.57,347.8USD7,347.8-10.4%-9.4%TOPLAM9.51.833.5860.712.34.77,816.4AvrupaAvusturya2.10.090.214.50.20.02121.9EUR129.5-9.3%-9.2%Belçika6.20.040.0417.80.30.03149.0EUR158.3-8.4%-8.7%Bulgaristan--1.40.4-0.0033.8BGL8.0-10.2%3.4%Hırvatistan------0.0HRK-KarşılaştırılamazKıbrıs------0.0CYP-KarşılaştırılamazÇek Cum.*0.01-1.23.60.050.0423.9CSK783.6-25.9%-18.3%Danimarka0.60.0070.0311.8--103.9DKK819.9-17.7%-15.3%Estonya--0.50.9--5.0EEK83.023.4%23.6%Finlandiya0.60.010.109.80.080.0571.2EUR75.6-9.9%-6.4%Fransa40.50.55.0130.43.10.81,292.3EUR1,373.23.1%4.1%Almanya39.21.021.8178.23.30.41,351.7EUR1,436.3-3.3%-8.6%Yunanistan1.10.0100.27.0--61.8EUR65.6KarşılaştırılamazMacaristan0.30.0011.83.00.050.0337894HUF7,972.6-15.7%-12.7%İzlanda------0.0ISK-Karşılaştırılamazİrlanda2.00.010.28.00.030.378.3EUR83.2-6.7%-7.5%İtalya3.6-0.40.80.0040.0023.4LTL37784-1.1%2.6%Latvia--0.30.40.06-4.4LVL37804-48.1%-11.2%Letonya3.6-0.40.80.0040.0023.4LTL37784-1.1%2.6%Hollanda1.10.20.127.92.00.2250.6EUR114.7-0.1%5.5%Romanya--12.43.80.0030.00816.4ROL541,005.5KarşılaştırılamazRusya0.30.195.018.20.030.10159.9RUB5,012.8KarşılaştırılamazSlovakya0.002-0.31.0--5.2SKK236.0-40.4%-28.3%Slovenya--0.31.1--10.1SIT2,430.0-8.6%-8.7%İspanya2.20.012.461.70.50.03369.7EUR392.8-17.9%-15.3%İsveç4.00.050.326.40.20.06177.3SEK1,726.70.2%-5.7%İsviçre3.00.20.921.3--210.6CHF328.21.4%-2.5%İngiltere52.52.21.9221.63.61.51,827.9GBP1,219.6-0.9%-3.4%Ukrayna0.06-14.03.00.0030.115.2UAH80.9KarşılaştırılamazTürkiye--23.44.5--73.0TL110,043,86-7.3%17.9%TOPLAM163.5<B>4.4
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:37
PAZAR HAKKINDA / DÜNYA 2003
DÜNYA SATIŞLARI 2003 (TOPTAN FİYATLARLA) Rakamların birimleri milyondurADETTOPTAN DEĞERİYILLIK BÜYÜMESinglesLPMCCDDVDVHSUSDYerel Para BirimiAdetYerel ParaKuzey AmerikaKanada0.9-0.453.14.00.8486.0CAD680.4-4.2%-6.7%Jamaika------0.0JMD-KarşılaştırılamazUSA12.11.517.2746.017.51.66,892.8USD6,892.8-7.6%-6.2%TOPLAM13.01.517.6799.121.52.37,378.8AvrupaAvusturya2.20.060.0810.80.40.02140.1EUR124.7-1.1%-3.7% Belçika5.00.020.00413.00.80.06159.7EUR142.2-8.5%-10.2% Bulgaristan0.00030.00.80.40.020.0023.8BGL6.6-32.5%-17.4%Hırvatistan0.0020.00040.41.50.020.00411.1HRK74.137.9%43.6%Kıbrıs------0.0CYP-KarşılaştırılamazÇek Cum.0.01-0.73.40.10.0326.6CSK750.4-5.5%-2.5%Danimarka0.40.0070.049.80.20.09108.9DKK717.5-14.6%-12.5%Estonya0.0010.00100.30.70.0080.00044.4EEK61.2-34.5%-26.2%Finlandiya0.60.0100.0910.40.30.0387.4EUR77.87.2%2.8% Fransa30.90.42.5117.96.90.51,320.9EUR1,175.6-9.3%-14.4% Almanya26.81.115.5146.89.01.91,348.8EUR1,200.5-14.5%-17.8% Yunanistan0.70.010.26.50.20.0566.3EUR59.0-5.7%-10.0% Macaristan0.060.0011.63.30.10.0236.6HUF8,216.75.0%6.0%İzlanda---0.8--9.2ISK704.08.0%10.2%İrlanda1.50.010.037.20.10.379.1EUR70.4-10.5%-15.4% İtalya2.80.031.336.21.30.05415.9EUR370.1-5.5%-4.4% Latvia--0.30.40.01-5.1LVL2.91.9%7.1%Letonya------0.0LTL-KarşılaştırılamazHollanda3.20.20.0724.64.80.2284.8EUR253.5-1.9%-4.8% Norveç1.1-0.0311.60.3-134.6NOK952.9-10.8%-9.7%Polonya0.100.0062.010.10.30.0360.5PLZ235.2-11.2%-1.5%Portekiz0.20.00012.011.00.80.01107.5EUR95.7-8.7%-16.6% Romanya--13.93.00.009-18.4ROL609,530.34.0%12.7%Rusya0.20.185.030.30.050.10197.8RUB6,070.61.8%21.1%Slovakya0.001-0.21.40.040.0016.8SKK250.122.3%6.0%Slovenya0.0060.0010.21.10.0020.000110.1SIT2,092.71.7%-13.9%İspanya3.80.0080.942.41.50.008397.2EUR353.5-29.3%-10.0% İsveç2.40.020.219.10.90.07182.1SEK1,473.4-13.6%-14.7%İsviçre2.30.10.518.60.50.02212.9CHF287.4-12.3%-12.4%İngiltere36.41.10.6167.26.40.62,015.7GBP1,229.6-0.5%0.8%Ukrayna0.02-10.76.80.0090.0320.7UAH110.52.3%36.6%Türkiye--25.110.6--84.8TRL129,622,825.027.9%17.8%TOPLAM120.43.3165.1726.835.14.17,557.7AsyaÇin--41.934.339.5-147.1CNY1,218.136.4%16.2%Hong Kong0.03--7.20.7-76.7HKD597.8-7.6%-6.6%Hindistan--137.715.3--103.2INR4,806.1-10.6%-19.7%Endonezya--33.62.61.1-58.3IDR500,317.98.9%7.9%Japonya86.51.44.0205.818.21.13,463.2JPY401,494.5-5.2%-7.5%Malezya0.002-2.82.20.4-25.3MYR96.21.9%4.9%Pakistan--36.01.90.10.0714.8PKR886.7KarşılaştırılamazFilipinler0.03-2.43.21.3-21.2PHP1,147.521.5%10.7%Singapur0.6--4.40.2-40.0SGD69.7-3.7%-3.8%Güney Kore0.1-3.915.60.2-112.0KRW133,440.9-31.4%-30.2%Tayvan0.40.0010.0215.10.70.2127.1TWD4,382.7-16.2%-13.8%Tayland--14.19.115.6-93.2THB3,867.2-12.2%-2.0%TOPLAM87.71.4276.3316.878.21.44,282.3Only the registered members can see the link AmerikaArjantin0.010-0.810.40.10.0332.3ARP93.685.0%77.7%Bolivya------0.0BOL-KarşılaştırılamazBrezilya0.0070.001-52.43.30.08203.2BRL626.0-32.6%-17.4%Şili0.1-0.64.70.40.024.6CLP17,027.0-21.6%-12.0%Kolombiya0.004-0.076.70.090.0122.3COP64,142.08.5%-17.3%Orta Amerika0.02-0.072.00.02-16.9USD16.9-32.0%-17.5%Ekvator---0.90.01-4.6ECS116,180.426.8%-7.0%Meksika0.30.0042.153.5-1.1220.3MXP2,376.53.4%-16.2%Paraguay--0.0050.1--0.4PYG2,295.7-52.5%-29.9%Peru0.0005-0.00080.7--1.9PEN6.559.3%4.2%Uruguay--0.0020.2--1.1UYP30.094.8%76.0%Venezuela0.002--0.70.01-3.9VEB6,319.7-65.2%-53.9%TOPLAM0.50.0053.7132.24.01.3531.5AvustralyaAvustralya10.00.030.341.65.10.1441.0AUD679.29.6%5.9%Yeni Zelanda0.70.0030.16.90.60.00270.3NZD120.8-5.7%-3.6%TOPLAM10.60.040.548.55.70.1511.3Orta DoğuBahreyn--0.60.1--2.7BHD1.0-8.4%-2.8%Mısır--8.40.09--10.3EGP60.0-27.1%-27.3%İsrail--0.056.00.1-26.9ILS122.6KarşılaştırılamazKuveyt--1.80.1--6.0KWD1.8-4.5%6.9%Lübnan--1.00.3--4.7LBP7,065.0-17.9%-9.7%Umman--0.60.06--2.2OMR0.8-7.5%-4.0%Katar--0.80.08--2.6QAR9.63.1%4.5%S.Arabistan--6.60.4--19.9SAR74.8-9.8%-9.9%B.A.E--3.41.2--20.6AED75.6-5.1%-2.3%TOPLAM--23.18.40.1-96.1AfrikaGüney Afrika0.20.00026.111.50.40.08100.3ZAR758.10.8%0.1%Zimbabwe------0.0ZWD-KarşılaştırılamazTOPLAM0.20.00026.111.50.40.08100.3Genel Toplam232.56.3492.22,043.2144.99.320,457.9
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:38
2005 Yılı Bandrol Rakamları
AYLAR
YABANCI CD
YABANCI DVD
YABANCI MC
YABANCI LP
YERLİ CD
YERLİ MC
YERLİ LP
Yerli VCD
TOPLAM
OCAK 92.829
0
32.600
784
859.0001.361.8000
0
2.347.013ŞUBAT 154.706
0
60.800
1.565
699.205 1.079.442 0
0
1.995.718 MART 149.160
0
54.200
2.086
881.950 1.405.200 0
0
2.492.596 NİSAN108.303
0
30.367
822
1.026.450 1.826.050 0
0
2.991.992 MAYIS 125.214
20
42.000
780
1.534.6501.743.400 0
26.700
3.472.764 HAZİRAN 178.623
3.280
51.840
1.472
1.101.4001.417.575 1.060
68.166
2.823.416 TEMMUZ 104.863
2.131
21.300
1.216
1.249.7001.226.4500
95.500
2.701.160 AĞUSTOS 141.271
9.733
95.900
584
902.8691.363.1200
81.100
2.595.277 EYLÜL143.106
7.528
80.000
457
1.089.2001.194.3200
107.620
2.621.961EKİM249.052
36.041
116.800
8
916.170978.0500
113.200
2.409.321KASIM179.259
4.291
24.920
790
678.200584.5100
36.000
1.507.970ARALIK153.984
10.477
26.980
145
1.587.5001.626.6000
48.500
3.454.186
sarıkanarya_41
30-11-2008, 00:39
TEKNOLOJİK GELİŞMELER
ISRC: ULUSLARARASI YAPITLARI TANIMLAMA SİSTEMİ
Uluslararası Standart Kayıt Kodu, ISRC, ISO standartlarında oluşturulmuş bir kimlik tanımlama sistemidir.
ISRC, ISO tarafından geliştirilmiş ve uluslararası standart olarak 1986 yılında adapte edilmiştir ve 1989 yılında IFPI, ISO tarafından, ISRC için Uluslararası Kayıt Merkezi olarak tanınmıştır.
1989 yılında bütün Avrupa ülkelerinde ulusal kayıt otoritelerinin tanınmasıyla, Ağustos ayında kısa müzik videoları (klipler) için uygulanmaya başlamıştır.
Burada görülen başarıyla IFPI, bütün dijital ses kayıtları için de bir alt kodlama sitemi ile ilgili çalışmalar yürütmeye başlamıştır. Bu çalışmalara Japon Müzik Endüstrisi ve Amerikan Müzik Endsütrisi ağırlık vermiş olup bir çalışma grubu oluşturulmuştur. 1990 yılı itibariyle sistemle ilgili aşağıdaki kararlar alınmıştır:
·Üye kuruluşlar, dijital ses kayıtlarında her bir track için ISRC numarası tayin etmelidir.
·ISRC, tüm digital ses kayıtlarının teyp masterlarınınhazırlandığı sırada alt-koda kaydedilmelidir.
Bu tavsiyeler ISRC Uluslararası Ajansı olan IFPI tarafından uygun bulunarak 1 Ocak 1992 den itibaren uygulama başlatılmıştır.
ISRC UYGULAMASI
ISRC, fiziki ürünlerin (taşıyıcılar) değil, ses ve müzik video kayıtlarını tanımlamaktadır ve mevcut ürün katalog numara sistemiyle çelişmeyecek şekilde düzenlenmiştir.
Bir kayda ait hakkın ilk sahibi tarafından verilir. ISRC, ses kaydının tüm varoluşu boyunca onu tanımlar. Telif hakları organizasyonları ve yayın kuruluşlarıyla ses ve müzik video üreticilerinin kullanımı için geliştirilmiştir.
On iki karakteri içeren ISRC, Ülke kodu (2 karakter), kayıt kodu veya yapımcı kodu (3 karakter), referans yılı (2 karakter) ve tanımlama kodundan (5 karakter) oluşur.
Ülke Kodu; Kayıt sahibinin bulunduğu ül***i yani örneğin ISRC'nin verildiği zamanki kaydın sahibinin ya da yapımcısının bulunduğu ül***i tanımlar. IFPI, Ulusal Grup Temsilcilerine ISO 3166'ya göre alpha-2 kod listesini sağlar.
Kayıt Kodu (Yapımcı Kodu); Kayıt kodu, ISRC numarası verildiği andaki kaydın yapımcısını tanımlar.
Yıl Kodu; Bütün master aşamasında kaydın sona erdiği anda, söz konusu olan yılı tanımlar.
Tanımlama Kodu; 5 tam sayıdan oluşan tanımlama kodu, kayıt kodunda yer alan yapımcısı tarafından ya da sahibi tarafından tahsis edilen bir koddur. Tanımlama Koduna ait rakamlar sıra takip ederler ve aynı yıl içerisinde yeniden verilmezler . Kodlar mutlaka beş karakterden oluşmalıdır.
ULUSLARARASI ISRC AJANSININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
ISRC uygulamasının sürdürülmesi Uluslararası Ajansı olan IFPI'nin görevidir. Bu görev gereği aşağıdakileri gerçekleştirmekle yükümlüdür:
·Sistemin kullanımını denetlemek,
·ISRC sisteminin uygulanması ve kontrolünü ISO 3901'e uygun şekilde sağlamak,
·Ulusal ISRC Ajansları görevlendirmek, görevlendirilmiş ISRC Ajanslarının listesini tutmak,
·Konuyla ilgili etkinlikler hakkında ISO'ya yıllık raporlar hazırlamak,
·Yılda en az bir kez Danışma Kurulu toplantısı düzenlemek,
·Bütün dünyada bu sistemin kullanılmasını teşvik etmek.
ULUSAL ISRC AJANSLARININ YÜKÜMLÜLÜKLERİ
·Kendi ülkelerindeki yapımcıları, ISRC kodu kullanmanın yararları konusunda bilgilendirmek ve ISRC kodu kullanmalarını teşvik etmek,
·1 Ocak 1992'den itibaren yapımcılar tarafından basılan dijital kayıtlari için ISRC kodu alınması için çabalamak,
·Ülke kodları hakkında yapımcıları bilgilendirmek,
·Bütün yapımcılar için kayıt kodu (yapımcı kodu) tahsis etmek ve onları bu kodlarla ilgili bilgilendirmek,
·Ülkede üretilen yapımlardaki yapıtlara ISRC kodu verilmesini takip etmek
·Sistemin paratikte uygulanması için yapımcılara rehberlik yapmak ve hataları önlemek için problemlerin çözümünde Uluslararası Kayıt Yetkilisi (IFPI)ile bağlantıya geçmek,
·Bütün yapımcı kodları ( kayıt kodları)için ve ISO 3901'e göre tahsis edilmiş yapımcılar için bir kayıt tutmak,
·Ülkede ISRC konularında denetimci veya hakem rolü oynamak,
·Yılda bir kere IFPI'ye rapor sunmak,
·Mümkün oluğu takdirdeses kayıtlarının tanımlanması ve hak sahiplerinin belirlenmesiyle ilgili bilgiler için bir arşiv oluşturma
YAPIMCILAR TARAFINDAN DİKKATE ALINMASI GEREKEN HUSUSLAR
·ISRC, kayda ait bütün dokümantasyonda yer almalıdır,
·ISRC'nin tahsis edilmesi ve ilgili düzenlemelerin uygulanması konusunda sorumlu tek bir kişinin görevlendirilmesi gerekmektedir,
·Ulusal ISRC Ajansı tarafından yapımcıya bir kayıt kodu tahsis edilecektir,
·Yapımcı, Tanımlama Kodu'nu vermekle yükümlüdür,
·Yapımcı, verilen bütün ISRC kodlarının kayıtlarının tutulmasından sorumludur.
sarıkanarya_41
18-12-2008, 21:36
GLOBAL TEMSİLİ HAKLAR KOMİTE TOPLANTISI ve PPL ZİYARETİ
2008 IFPI Global Temsili Haklar Komite Toplantısı 14-16 Mayıs tarihleri arasında Londra’da yapılmıştır.
Toplantı öncesinde İngiltere Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği ziyaret edilmiş, uygulamalar hakkında bilgi edinilmiştir.
PPL Ziyareti; Edinilen bilgiye göre İngiltere’de yaklaşık 200.000 kamuya açık alandan PPL’in elde ettiği temsili alan gelirleri toplamı 45.5 milyon £’dur.
İngiltere’de yaklaşık 400 ticari radyo istasyonu ve 450’nin üzerinde kuruluşuyla birlikte BBC radyo ve televizyonlarından elde edilen gelirler toplamı ise 67.3 milyon £’dur.
PPL’in diğer önemli bir gelir kalemi kamuya açık alanlarda müzik sistemleri kuran şirketlerin lisanslanmasından elde edilen gelirlerdir. Ses kayıtlarının çeşitli mekanik ya da dijital sistemlere depolanması suretiyle oluşturulan sistemler, kaydın yeniden başka bir formatta kullanılması nedeniyle Dubbing hakkını içermektedir. Bu alandan elde edilen gelirler toplamı 5.1 milyon £’dir.
Global Temsili Haklar Komite Toplantısı; IFPI Global Temsili Haklar Komite Toplantısı’nda özet olarak aşağıdaki sonuçlar çıkartılmıştır.
Ø Temsili alan gelirleri önemli bir gelir kalemi haline gelmiştir ve meslek birliklerinin özellikle bu alana yönelmeleri gerekmektedir.
Ø Yıllık büyüme hedefi olarak belirlenmiştir. Buna göre yapımcılar bakımından 2012 yılında 1.5 milyar $’lık bir gelir elde edilmesi planlanmaktadır.
Ø IFPI’ın değerlendirmesine göre 2007 yılı temsili haklar alanında elde edilen gelirler bakımından genel olarak iyi bir yıldır. Toplamda elde edilen yıllık gelir yaklaşık 1 milyar EUR’dur. Bu gelirlerin 684 milyon EUR’su yapımcılara aittir.
Ø Webcasting+ simulcasting gibi internet gelirlerinde önemli bir artış görülmektedir (12 milyon EUR F).
Ø Müzik yapımcıları bakımından yayın haklarının ve temsili alan haklarının izin verme/yasaklama münhasır hakkı olarak düzenlenmesi önemlidir. Adil bedel talep etme hakkı olarak düzenlenmiş ülkelerde yasal teknik düzenlemelerle bu hakları güçlendirmek mümkündür.
Ø Ülkelerin kendi kültürleri ve bulundukları koşullar birbirlerinden farklıdır. Bu bakımdan lisanslama görüşmeleriyle ilgili yürütülecek çalışmalarda veya tarifelerin belirlenmesinde bir ülke modelinin örnek alınması doğru değildir.
Ø Ancak yine de diğer ülkelerle kıyaslamaların yapılması yerindedir ve tarifelerin belirlenmesinde ekonomik değerlendirmelerin yapılması gerekmektedir.
sarıkanarya_41
18-12-2008, 21:37
2008 POPKOMM’UN KONUK ÜLKESİ TÜRKİYE….
Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen Avrupa’nın en önemli müzik fuarlarından birisi olan POPKOMM’un bu yıl ki konuk ülkesi Türkiye’ydi. POPKOMM’da bu yıl 800’ün üzerinde konuk ve 50’nin üzerinde ülke ağırlandı.
Türkiye 200 m2’lik standı ile göz doldurdu. Yaklaşık 50’nin üzerinde şirketten toplam 100’ün üzerinde müzik profesyonelleri Türkiye standında Türk Müzik Endüstrisi’ni temsil ettiler. Eski pop albüm kapakları sergisinin de yer aldığı Türkiye standı, en hareketli standlardandı.
Ayrıca Türk müziği, düzenlenen çeşitli konserlerle ilgi gördü. POPKOMM Müzik Festivali’nde sahne alan Türk sanatçılar verdikleri konserlerle göz doldurdular.
POPKOMM Festivali süresince Franzz Club’ta sahne alan sanatçılar şöyledir
Moğollar
Athena
Mazhar-Fuat Özkan
Halil Karaduman Ve Ekibi
Arif Sağ
Deniz Seki
Sabahat Akkiraz
Yaşar
Taksim Trio-Hüsnü Şenlendirici
POPKOMM Festivali’nde düzenlenen panellerde ise müziğin profesyonelleri söz aldılar. Türk Müzik Endüstrisi ve Almanya’da Türk Müziği konulu panelde MÜYAP Başkanı Bülent Forta Türkiye Müzik Sektörüyle ilgili bilgiler verirken, Avrupa ve Dünya pazarındaki yerimiz üzerinde durarak Türkiye müzik pazarının önemli bir Pazar olduğu vurgusunu yaptı. MESAM Başkanı Ali Rıza Binboğa Almanya’da Türk müziğinin çok tüketilmesine rağmen yeterli ölçüde telif alınamadığından yakındı.
Fotoğraflar için tıklayınız. (Only the registered members can see the link)
sarıkanarya_41
18-12-2008, 21:37
ANKARA’DA KORSAN CD ve KASET ÜRETİMİNE DARBE!
MÜ-YAP tarafından uzun süredir korsan CD ve kaset üretimi ve dağıtımı yaptığı şüphesiyle izlenen işyerinde Ankara Emniyet Müdürlüğü Güvenlik Şube’si tarafından yapılan operasyon sonucunda yasa dışı bir fabrika ortaya çıkarıldı.
Bağlantılı Hak Sahibi Müzik Yapımcıları Meslek Birliği MÜ-YAP tarafından ülke çapında savcılıklar ve Emniyet Müdürlükleri ile işbirliği içinde sürdürülen korsanla mücadele çalışmalarında önemli bir sonuç elde edildi.
Ankara Demetevler’de faaliyet gösterdiği belirlenen Garip Plak ve Kasetçilik adlı işyerlerinde MÜ-YAP’ın başvurusu sonrasında 06.07.2007 tarihinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığının Arama kararıyla yapılan çalışma neticesinde yasadışı bir fabrika ortaya çıkarıldı.
Fabrikada: Kaset üretiminde kullanılan, 1 adet Master cihazı, 6 adet kayıt makinesi, 2 adet sarım makinesi ve 1 adet paketleme makinesi, diğer yardımcı ekipmanlar ile 20.000 adet DVD kartoneti, 70.000 adet kaset kartoneti, çok sayıda kaset ve CD ele geçirildi.
sarıkanarya_41
18-12-2008, 21:37
MÜZİK MESLEK BİRLİKLERİ KÜLTÜR VE TURİZM BAKANI SN. ERTUĞRUL GÜNAY’I ZİYARET ETTİ
Müzik alanında faaliyet gösteren Meslek Birlikleri olan MESAM, MSG, MUYORBİR ve MU-YAP Başkanları A. Rıza Binboğa, Garo Mafyan, Ali Kocatepe ve Bülent Forta yeni Hükümet’te Kültür ve Turizm Bakanlığı görevini üstlenen Sn. Ertuğrul Günay’a nezaket ziyareti gerçekleştirdi.
Ziyaret sırasında hak sahiplerinin karşılaştıkları sorunlar hakkında kısa bilgi verilirken yeni Hükümet ve Bakanlık’tan beklentiler dile getirildi.
Kültür ve Turizm Bakanı Sn. Ertuğrul Günay sorunların bilincinde olduklarını ve kısa sürede çözüme ulaşmak için çalışmalara başlanacağını ifade etti.
sarıkanarya_41
18-12-2008, 21:38
MIDEM’DE TÜRK MÜZİK ENDÜSTRİSİ STANDI
21-25 Ocak tarihleri arasında gerçekleştirilen bu seneki MIDEM Fuarı’nda Türk Müzik Endüstrisi, MÜ-YAP ve MESAM’ın açmış oldukları stantta temsil edilmiştir.
MÜYAP’tan 15 üyenin ve AMVG, TURKCELL, TIMWE’nin de katıldığı fuarda Türkiye yeni bir Pazar olarak tanındı. Müzik endüstrisinde ülkeler arası ticari ilişkilerin gelişmesinde önemli rolü olan fuara her yıl 100 farklı ülkeden mobil ve internet alanı da dahil olmak üzere müzik sektöründen yaklaşık 10.000 civarında profesyonel katılmaktadır. Bu sene şirketlerin katılımında %3 oranında artış olmuştur.
MIDEM Fuarı Türk Müzik Endüstrisi’nin yurt dışında tanıtımı bakımından son derece önemli bir etkinliktir. Bu nedenle 2008 yılında yine MÜ-YAP ve MESAM tarafından oluşturulacak Türk Müzik Endüstrisi Standı’nda daha geniş bir katılımın olması beklenmektedir.
MIDEM’le ilgili ayrıntılı bilgi Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) adresinden sağlanabilir.
Türk Müzik Endüstrisi Kokteyli:
Fuarın açılış günü düzenlenen kokteyle Avrupa ülkelerindeki meslek birliklerinden temsilciler ve AB Uyumlaştırma Projesi Sorumlusu Ms. Kallinikou da katılmıştır. Ayrıca Avrupa ve başka bölgelerden diğer müzik şirketlerinin ve edisyon firmalarının da bulunduğu kokteyl büyük ilgi görmüştür. Türk müzik endüstrisinden ve diğer müzik endüstrilerinden temsilcilerin bir araya geldiği kokteyl sonrasında ve MIDEM Fuarı sürecinde bazı yapımcı firmalar anlaşmalar yaparak fuardan ayrılmışlardır.
IFPI Başkanı John Kennedy kokteylden hemen önce Standımızı ziyaret ederek Türkiye’deki gelişmeler hakkında kısa bilgiler almıştır.
IFPI Kokteyli:
IFPI tarafından düzenlenen kokteyle üyemiz müzik yapımcıları da katılmıştır. Kokteyl’de IFPI Başkanı John Kennedy tarafından yapılan açılış konuşmasında ağırlıklı olarak Dijital alandaki gelişmelere değinilmiştir. Yapılan konuşmada belirtildiği üzere 2006’da dijital müzik sektöründen elde edilen gelirler bir önceki yıla göre ikiye katlanmış ve internet alanında reklam gelirlerinde de son beş aylık dönemde hızlı bir artış görülmüştür. Dolayısıyla reklam fonu ağırlıklı iş modellerinin ortaya çıkacağı ifade edilmiştir.
IFPI’ın webcasting ve simulcastingle ilgili tek merkezden lisans sözleşmeleriyle ilgili çalışmaların sürdürüldüğü ve bu sözleşmelerin katma değerli servisler için de genişletilmeye çalışıldığı üzerinde duran John Kennedy korsanla mücadelenin de önemle sürdürülmesi gereken etkinlikler arasında olduğu üzerinde durmuştur. Nitekim geçen yıl ki Korsan raporu’nda 20 milyardan fazla şarkının yasal olmayan yollardan download edildiği raporlanmıştır.
MIDEM-NET Forum:
Her sene MIDEM bünyesinde düzenlenen MIDEMNET FORUM’da son dönemlerin konusu dijital müzik olmuştur. Bu sene 1.319 kişinin katıldığı MIDEMNET Forum’a katılım % 9 oranında artmıştır. Ağırlıklı olarak dijital alandaki gelişmelerin ele alındığı MIDEMNET Forum’da bu sene reklam ağırlıklı yeni iş modelleri de ele alınmıştır. DRM’lerin gerekli olduğu ancak tüketiciler için kafa karıştırıcı ve zor olmasının önüne geçilmesi gerektiği, DRM’lerle ilgili rahat kullanımın sağlanması gerektiği ve özellikle birlikte işlerlik problemlerinin çözümlenmesi gerektiği konuları üzerinde durulmuştur.
Diğer yandan MIDEMNET Forum’da Informa Telecoms&Media tarafından sunumu yapılan Mobil Endüstrisi Anketi’nde tüketicilerin tüketme alışkanlıklarıyla ilgili bazı bilgiler verilmiştir. Buna göre tüketicilerin büyük çoğunluğunun mobil telefonlara müzik aktarıldığının ve MP3 kaydediğinin farkında olduğu belirtilmiştir. Son üç ay içinde tüketicilerin % 51’i ringtone değiştirmiş, % 27’si telefonda depolanan müziği dinlemiş, % 19’u ringback tone değiştirmiş, % 18’i radyo dinlemiş ve % 7’si de kendi ringtone’unu yaratmıştır.
İnternet üzerinden elde edilen reklam gelirlerinin radyo televizyon reklam gelirlerinin önüne geçmekte olduğu, bu nedenle reklama yönelik iş modellerinin gelecek dönemde en gelişmiş iş modelleri olacağı görüşüne ağırlık verilmiştir. Lisanslama modellerinin de ele alındığı forum ve panellerde Çin’de ve Japonya’da çok hızla gelişen mobil teknolojileri ve bu alanda elde edilen gelirler hakkında da bilgiler verilmiştir.
MIDEMNET Forum’da gerçekleştirilen bazı sunumların videolarını podcast olarak Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link) adresinden bulabilirsiniz.
Fotoğrafları görmek için tıklayınız. (Only the registered members can see the link)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.