rene_gade
04-09-2009, 16:37
PAYLAŞ / E-POSTA / YAZDIR (Only the registered members can see the link) Only the registered members can see the link
Hayat Google’ın haber akışı (Only the registered members can see the link) gibi akıp gidiyor. “Ertesinin ertesi” hızla geçip giden hayatımızda, biz ofis insanları tatile çıkmayı arzuluyor, kısacık da olsa bir sakin ara (Only the registered members can see the link) vermeyi sayıklıyoruz. Oysa Pazartesi (Only the registered members can see the link)’lerin geçmek bilmediği ofislerden çıkınca da hayat pek bir hızlı (Only the registered members can see the link)…
Hiç bitmeyecekmiş gibi gelen bir tatil yaşayan var mı şu son birkaç yıldır? Ya da haftasonu tatilini 3-5 saatten daha fazla sürüyormuş gibi hisseden? Ah ki ah, ya kendimi bildiğim hayatım sanki 3-5 senede geçti ya da benim akıl aldı başını gidiyor uzaklara (Only the registered members can see the link=23.24008&lng=-82.57736&name=a-corner-cafe-2&zoom=11) ve dönmeyecek. Only the registered members can see the link Bu halet-i ruhiyenin sorumlusunu arıyorum arkadaşlar. Beni yavaş yavaş ısıtan sonra da depar atmaya zorlayan bir şeyler (Only the registered members can see the link) olmalı mutlaka. İçinde yaşadığım şehir (Only the registered members can see the link***_essay_153), şirketim (Only the registered members can see the link), işim (Only the registered members can see the link), kim (Only the registered members can see the link)? Bulup soğutmam lazım! 3 boyutlu bir soğutucu işimi görür mü? Hem de dijital olsun mu? Dijital işimi görür mü? Her neyse, bırakayım ruhsal sıkıntılarımı işimize döneyim biraz.
Bana uzuncadır beylik bir laf gibi gelmeye başlayan bir slogan var, sıklıkla rastlıyorum. Kullananlar darılmasın: “Hayatımız dijital!” Ben katılmıyorum efendim. Bence üstünde yaşadığımız dünya dijital hayatımız ise analog (Only the registered members can see the link)! Neden mi? Şöyle açıklayayım. Malumunuz her reklam içinde en az bir mesaj barındırır. Ya tanıtır (Only the registered members can see the link), ya satar. Bunu yaparken de illa ki, her zaman, her şekilde akılda kalmaya ve beğenilmeye oynar. İkna etmeye ve satmaya çalışır. Tüm bunları yaparken de, özellikle beğenilmeye oynarken de, sıcak (Only the registered members can see the link) olmaya çalışır. Ki tüketici markayı sevsin, onunla bağ kursun vs.
Bu bağ sürekli ya da bir başka ifadeyle kesintisiz olmak zorundadır. Ki marka akılda kalsın, ilişki duygusala taşınsın. İşte bu noktada analog bir ilişki başlar. Marka kendini tüketiciye benzetir, tüketici kendini markaya. (Mühendis arkadaşlar kızmasın, kelime oyunu yapıyorum sonuçta Only the registered members can see the link )
İşte bu yüzden dijital mecralarda yapılan iletişim daha da analogtur. Süreklidir, kesintisizdir, ilişki kurar, benzetir ve bağlar! Yani, reklamı gösterir, göstermekle kalmaz sizi katılmaya davet eder. Etmekle kalmaz, markanın içine alır, size tezahürat bile yaptırır (Only the registered members can see the link). Only the registered members can see the link Bazen sadece tezahüratla kalmaz. Markanın fanatiği yapar. Nasıl mı? Buyurun buradan yakınız (Only the registered members can see the link). (Bir dakika, sanıyorum Facebook bu işi ciddi bir tehdit olarak gördü ki uygulamaya bir son verdi. O zaman özeti için buyurun buradan yakınız (Only the registered members can see the link). )
Dijital reklamcılığın olanakları, sundukları ne güzel ki artık her yerde yazılıyor çiziliyor. 10 yıldır bu sektörde olanlar bilirler. Her yılı şöyle kapatırdık. “Gelecek sene dijital reklamcılığın senesi olacak”. Artık bu laflara ihtiyaç kalmadı. Artık her sene dijital. (Ama unutmayın, ilişkiler analog Only the registered members can see the link ) Online harcanan toplam zaman almış başını yürümüş. TV başında tüketilen zamanı yakalamış. Bazı yaş gruplarında geçmiş, geçmekle kalmamış katlamış. Örneğin comScore (Only the registered members can see the link)’un araştırmasına göre Mayıs ayında Türkiye’deki 18 milyon internet kullanıcısı 544 milyon saati bilgisayar ekranı başında harcamayı tercih etmiş. Bu kişi başına 30 saate tekabül ediyor. comScore (Only the registered members can see the link)’un Avrupa’da ölçtüğü diğer tüm ülkelerden daha yüksek! İlgisini çekenler için birkaç rakam daha.
Instant Messengers 25.9%
Social Networking 9.9%
Games 6.9%
e-mail 4.6%
News/Information 4.1%
Multimedia 2.7%
Search/Navigation 2.5%
Newspapers 2.3%
Sports 1.9%
Auctions 1.5%
All Other 37.9%
Kaynak: comScore (Only the registered members can see the link) World Metrix
İlgili haber: Sadece tıklayınız (Only the registered members can see the link***_Instant_Messaging_and_Social_Networking).
Türkiye interneti kullanıyor. Hal böyle olunca Türkiye dijital reklamcılığı da kullanıyor. Hem de kriz vs dinlemeden, vazgeçilmez bir biçimde. Bu şirketlerin başında da Turkcell geliyor. Turkcell dijitale inanıyor. Analog ilişkiler kurabilmek için. Only the registered members can see the link Buna son örneğimiz Turkcell3G (Only the registered members can see the link) sitesi. Erdil Yaşaroğlu’nun katılımıyla hazırladığımız sitemizin tek hedefi var. Turkcell 3G (Only the registered members can see the link) hakkındaki her şeyi analogça anlatmak. Only the registered members can see the link Lütfen giriniz (Only the registered members can see the link) ve anlattıklarımıza bir kulak veriniz. Sonra bir de Erdil’den dinleyiniz. Yazın şu sıcağında soğumaya fırsat bulamadan, koşa koşa yaptığımız sitemiz eminim ki hoşunuza gidecek. (Tabi 15 Temmuz’dan 25 Ağustos’a kadar sitemizi ziyaret eden 1.4 milyon kişinin hoşuna gittiğini duyuyoruz. Sitede kalış süreleri öyle diyor.)
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
Hava çok sıcak. Ofis klimaları 3 boyutlu dijital soğutuyor. Ama ben serinlemiyorum. Benim akıl alıyor başını gidiyor uzaklara (Only the registered members can see the link). Bana 3 boyutlu dijital klima sökmüyor belli ki, ama kişisel almıyorum. Dijital iş yapıyor, biliyorum Only the registered members can see the link
Hayat Google’ın haber akışı (Only the registered members can see the link) gibi akıp gidiyor. “Ertesinin ertesi” hızla geçip giden hayatımızda, biz ofis insanları tatile çıkmayı arzuluyor, kısacık da olsa bir sakin ara (Only the registered members can see the link) vermeyi sayıklıyoruz. Oysa Pazartesi (Only the registered members can see the link)’lerin geçmek bilmediği ofislerden çıkınca da hayat pek bir hızlı (Only the registered members can see the link)…
Hiç bitmeyecekmiş gibi gelen bir tatil yaşayan var mı şu son birkaç yıldır? Ya da haftasonu tatilini 3-5 saatten daha fazla sürüyormuş gibi hisseden? Ah ki ah, ya kendimi bildiğim hayatım sanki 3-5 senede geçti ya da benim akıl aldı başını gidiyor uzaklara (Only the registered members can see the link=23.24008&lng=-82.57736&name=a-corner-cafe-2&zoom=11) ve dönmeyecek. Only the registered members can see the link Bu halet-i ruhiyenin sorumlusunu arıyorum arkadaşlar. Beni yavaş yavaş ısıtan sonra da depar atmaya zorlayan bir şeyler (Only the registered members can see the link) olmalı mutlaka. İçinde yaşadığım şehir (Only the registered members can see the link***_essay_153), şirketim (Only the registered members can see the link), işim (Only the registered members can see the link), kim (Only the registered members can see the link)? Bulup soğutmam lazım! 3 boyutlu bir soğutucu işimi görür mü? Hem de dijital olsun mu? Dijital işimi görür mü? Her neyse, bırakayım ruhsal sıkıntılarımı işimize döneyim biraz.
Bana uzuncadır beylik bir laf gibi gelmeye başlayan bir slogan var, sıklıkla rastlıyorum. Kullananlar darılmasın: “Hayatımız dijital!” Ben katılmıyorum efendim. Bence üstünde yaşadığımız dünya dijital hayatımız ise analog (Only the registered members can see the link)! Neden mi? Şöyle açıklayayım. Malumunuz her reklam içinde en az bir mesaj barındırır. Ya tanıtır (Only the registered members can see the link), ya satar. Bunu yaparken de illa ki, her zaman, her şekilde akılda kalmaya ve beğenilmeye oynar. İkna etmeye ve satmaya çalışır. Tüm bunları yaparken de, özellikle beğenilmeye oynarken de, sıcak (Only the registered members can see the link) olmaya çalışır. Ki tüketici markayı sevsin, onunla bağ kursun vs.
Bu bağ sürekli ya da bir başka ifadeyle kesintisiz olmak zorundadır. Ki marka akılda kalsın, ilişki duygusala taşınsın. İşte bu noktada analog bir ilişki başlar. Marka kendini tüketiciye benzetir, tüketici kendini markaya. (Mühendis arkadaşlar kızmasın, kelime oyunu yapıyorum sonuçta Only the registered members can see the link )
İşte bu yüzden dijital mecralarda yapılan iletişim daha da analogtur. Süreklidir, kesintisizdir, ilişki kurar, benzetir ve bağlar! Yani, reklamı gösterir, göstermekle kalmaz sizi katılmaya davet eder. Etmekle kalmaz, markanın içine alır, size tezahürat bile yaptırır (Only the registered members can see the link). Only the registered members can see the link Bazen sadece tezahüratla kalmaz. Markanın fanatiği yapar. Nasıl mı? Buyurun buradan yakınız (Only the registered members can see the link). (Bir dakika, sanıyorum Facebook bu işi ciddi bir tehdit olarak gördü ki uygulamaya bir son verdi. O zaman özeti için buyurun buradan yakınız (Only the registered members can see the link). )
Dijital reklamcılığın olanakları, sundukları ne güzel ki artık her yerde yazılıyor çiziliyor. 10 yıldır bu sektörde olanlar bilirler. Her yılı şöyle kapatırdık. “Gelecek sene dijital reklamcılığın senesi olacak”. Artık bu laflara ihtiyaç kalmadı. Artık her sene dijital. (Ama unutmayın, ilişkiler analog Only the registered members can see the link ) Online harcanan toplam zaman almış başını yürümüş. TV başında tüketilen zamanı yakalamış. Bazı yaş gruplarında geçmiş, geçmekle kalmamış katlamış. Örneğin comScore (Only the registered members can see the link)’un araştırmasına göre Mayıs ayında Türkiye’deki 18 milyon internet kullanıcısı 544 milyon saati bilgisayar ekranı başında harcamayı tercih etmiş. Bu kişi başına 30 saate tekabül ediyor. comScore (Only the registered members can see the link)’un Avrupa’da ölçtüğü diğer tüm ülkelerden daha yüksek! İlgisini çekenler için birkaç rakam daha.
Instant Messengers 25.9%
Social Networking 9.9%
Games 6.9%
e-mail 4.6%
News/Information 4.1%
Multimedia 2.7%
Search/Navigation 2.5%
Newspapers 2.3%
Sports 1.9%
Auctions 1.5%
All Other 37.9%
Kaynak: comScore (Only the registered members can see the link) World Metrix
İlgili haber: Sadece tıklayınız (Only the registered members can see the link***_Instant_Messaging_and_Social_Networking).
Türkiye interneti kullanıyor. Hal böyle olunca Türkiye dijital reklamcılığı da kullanıyor. Hem de kriz vs dinlemeden, vazgeçilmez bir biçimde. Bu şirketlerin başında da Turkcell geliyor. Turkcell dijitale inanıyor. Analog ilişkiler kurabilmek için. Only the registered members can see the link Buna son örneğimiz Turkcell3G (Only the registered members can see the link) sitesi. Erdil Yaşaroğlu’nun katılımıyla hazırladığımız sitemizin tek hedefi var. Turkcell 3G (Only the registered members can see the link) hakkındaki her şeyi analogça anlatmak. Only the registered members can see the link Lütfen giriniz (Only the registered members can see the link) ve anlattıklarımıza bir kulak veriniz. Sonra bir de Erdil’den dinleyiniz. Yazın şu sıcağında soğumaya fırsat bulamadan, koşa koşa yaptığımız sitemiz eminim ki hoşunuza gidecek. (Tabi 15 Temmuz’dan 25 Ağustos’a kadar sitemizi ziyaret eden 1.4 milyon kişinin hoşuna gittiğini duyuyoruz. Sitede kalış süreleri öyle diyor.)
Only the registered members can see the link (Only the registered members can see the link)
Hava çok sıcak. Ofis klimaları 3 boyutlu dijital soğutuyor. Ama ben serinlemiyorum. Benim akıl alıyor başını gidiyor uzaklara (Only the registered members can see the link). Bana 3 boyutlu dijital klima sökmüyor belli ki, ama kişisel almıyorum. Dijital iş yapıyor, biliyorum Only the registered members can see the link