Geçen yıl değiştirilen eğitim-öğretim programından menmun musunuz?
Anketimiz 7 gun surecektir.Uyelerimizin konuya katılımlarını ve oylarını bekliyoruz..
Geçen yıl değiştirilen eğitim-öğretim programından menmun musunuz?
Anketimiz 7 gun surecektir.Uyelerimizin konuya katılımlarını ve oylarını bekliyoruz..
Yazdıgın öneri anket oldu hocam.(Açmayı unutmussun sanırım:))
Ülkemizde o kadar sık eğitim sistemi değişiyorki öğretmenler dahi ayak uyduramıyorlar
bir eğitimci olarak müfradatın geneline bakıldığında iyi,ancak performans ve projeler bizi oldukca yoruyor.ayrıca müfredat 24 kişilik sınıflara göre hazırlanmış.bizde ise sınıflarda 47-48 kişi var budurumda hangi öğrencinin performans görevine gözcülük yapacağız bu muamma gibi önümüzde duruyor.
Bende memnun degilim her sene karmakarısık bir sistemin olması iyi degil
ben şöyle düşünüyorum şu ana kadar egitime verilen harçanan paralara yazık oldu diyorum
yıllardır ne hikmetse bir türlü kaliteli egitim standartını yakalayamadık yıllardır köylere çıkıyorum
okullar terk edilmiş bilgisayarlar çalınmış donanımlar çalınmış harcanan binlerce dolar millyarlarca dolar zayiyat hala egitimde geneleksel standartından vaz geçemedik..
ilk yapılacak iş ler başında taşımalı egitimi kaldırmak başta geliyor mili egeitim bakanlıgı her köye okaullar yapacagına şehir merkezlerinde deww kompleslkli yatılı okullar inşa etmeli
ve bu egitimi verecek ögretmenlerinde lojmanları bu komplexlerin içinde olmalıdır...
ayrıca egitim görecek çocuklarımızın küçük yaşdan itibaren bu dev yatılı komlex okullarda
disiplin içinde yetiştirilmesi ülkeye vatana hayırlı gençlik yetiştirmelidir kısacası üniversite dedigimiz egitim ilk okullardan başlamalı disiplin içinde deavam etmelidir konuşulacak çok şey var ama bu egitim rezaleti artık bitmeli diye düşünüyorum
ülkede eğitim-öğretim varmıki,programı olsun.
Eğitim, hükümet politikası olmaktan çıkıp devlet politikası olmadıkça sistem kurulamaz..
Eğitimde atılan doğru adımların neticeleri uzun yıllar sonra alınır. Her yıl değşikliğe giderseniz bir adım ilerlemek mümkün değildir..
fena deyil
şans oyunlarından kurumların aldıkları paralarda eğitime giden birinci sıraya çıktığında bu ülkedeki eğitimi ciddiye alındığı hissine kapılacağım....
not:şuan show tv'de egitime katkıda bulunmak için kişi ve kuruluşlardan para toplamak için uygur kardeşlerin proğramını seyrediyorum..
uzun zaman oldu bizim için okuttuğumuz çocukta yok o yüzden yabancı kaldım ben bu konuya ama karışık bir sitem okuduğumuz haberlere göre her sene zaten üniversite sistemi değişiyor bakalım daha neler çıkaracaklar bir türlü oturtamadılar sistemi saygılar...
Bakanlıklarımızın içinde Adı MİLLİ ile başlayan iki bakanlığımız var. Milli Savunma Bakanlığını bilemem ama Milli Eğitim Bakanlğında MİLLİLİK dışında ni ararsanız var. Gelelim yeni programa bu programın hazırlanması aşamasında bu programı uygulayacak olan öğretmenlerden görüş alındığını duymadım. Program ile birlikte sınav sistemleri, ölçme değerlendirme ölçütleri de değişiyor. Ama dikkat edilmesi gereken durum şu : 7 yıl eski müfredata göre yetişen öğrenci yeni bir sistemle sınava alınıyor. Diploma notlarının OKS sınavını eklilemesi gibi.
bende memnun değilim..
öğrenci lehine çok fazla.nerdeyse kalmak imkansız öğrenciler için.
düzen düzelmezse halimiz ortada eğitim öğretim yavaş ilerliyor geçen zaman daima lehimize olur
NEREDEN BAKARSANIZ BAKIN;KÜLLİ MİN-AYB...(hertaraftan-hepsi ayıp...)bir yönetim-sistem.
Aslında ben,şikayetçiyim ama 8 yıllık KÖR EĞİTİMDEN-KÖRLETEN-YOKEDEN EĞİTİMDEN şikayetçiyim..
Bakınız çocuklarımızı zorla 8 yıl okutuyoruz bazen...Yani çocuğun okumak niyeti yok ama 8 yıllık sistem:"YERSEN" dercesine "OKUTACAKSIN!" diyor ve "ÜRETKEN BEYİNLER","ZAVALLI BEYİN"haline getirilircesine "KART ve HİÇBİRŞEYE EĞİLMEMİŞ" olarak büyütülüyor.
Düşünün;16-17 yaşında mı çocuk daha iyi kavrar?Yoksa "ağaç yaş iken eğilir"misali,"yaş küçüldükçe,anlaması daha kolay olur tezi mi doğrudur?
En yakın örneği;MESLEK ile uğraşan esnaf...
Çırakları var mı?
Kalfaları var mı?
Geleceğin ustaları var mı?
Ne denirse denilsin;"BENİM KAFAM ALMAZ ABİ"...
Ben işçi bulamıyorum...
Arkadaş ki usta mı-usta eleman sıkıntısı yaşıyor...
Yazın eleman var ama kardeşim diyor"Adam kazık kadar,eli bir b...k tutmuyor..Birşey söylüyorsun yap,diye;neredeyse seni döğecek...vs.vs..."...
Başka söze hacat var mı?
Anlayan zaten anladı ki;"ANLAMAYAN DA ANLAMADIINDAN DEĞİL,ÖÖLE ANLAMAK İSTEDİİNDENDİR",yoksa anlamayan kalmadı...Kolaygelsin..
8 yıl eğitim devam ederse zürriyetimiz hep kısa yoldanzengin olmayı tercih eden;HAYALPEREST ve bel ki de İNSANLARA HİÇ DE ACIMAYAN BİRİLERİ olacak...Bazı örnekleri zaten var...
Evvelaa insan olmalı çocuklarımız,daha sonra da:ELİ İŞ-TUTAN İNSAN olmalı...
arkadaşlar şahsen ben memlun değilimm
Eğitim öğretim programını değiştirmek öyle yaz boz gibi olmuyor malesef bizim ülkemizde bu böyle oluyor biz yaptık biz ettik diyerek.Eski uygulanan anglo-sakson eğitim sisteminden ((katı kuralları olan mürebbiye geleneği taşıyan)vaz geçiyoruz çok özgürlükcüyüz ya amerikan eğitim sistemimizi uygulamaya koyuyoruz hayırlı olsun.
inş. bir gün memnun oluruz.
çok okutmadığımız için yorum yok bakalım ne olacak?
Serkan usta önce anketi açtığın için çok teşekkürler. Öneriyi yaptım ama anketi açmayı hakikaten unutmuşum. Böyle bir anket açmamın nedeni bende içinde olduğumdandı. Arkadaşlarında dediği gibi eğitim sistemimizi yaz-boz tahtasına çevirdiler. Diğer ülkelerin başarısız bulup attıkları sistemleri getirip bizlere yeni diye sunuyorlar. Geçen yıl uygulamaya başladığımız yeni sistemi 150 kadar yabancı danışmanlar hazırlayıp uygulamaya sokturdular. Yeni programa göre hazırlanan fason ders kitapları ise bir felaket. İçinde bilgi adına hiçbir şey yok. Üstelik çocuklarada taşıyamıyacakları kadar ağırlıkta çantaları doldurdular. Sanırım çoğunuz çocuklarınızın çantasını sizler taşıyorsunuz. Bir usta arkadaşta eleman kıtlığından girerek 8 yıllık eğitimi kötülemeye çalışıyor. Elalem bu süreyi 11 yıla çıkarmış yıllar önce ama biz daha 8 yıllığa yeni adepte oluyoruz. Eğitim sistemimiz bakan politikasından çıkarılıp, devlet politikası haline getirildiğinde düzelir ancak. Teknik liselerinden mezun olan çocukları niye işe almıyor onuda anlamış değilim. Size bir örnek vereyim. Eskiden vasıfsız işçi alan Avrupa ülkeleri artık vasıflı işçi değilsen almıyorlar.
Velhasıl dert çok, derman yok. Eğer eğitim-öğretim kör, topal yürütülüyorsa bu da öğretmenlerin büyük bir özverileri sayesindedir.
Saygılar.
Sanırım siz bikaç sene geriden takip ediyorsunuz..Artık kalmak değil neredeyse geçmek imkansız..Alıntı:
Benim böyle bir sorunum yok ama tam eğitim siteminin değiştiği zamana denk geldiğim için iki sistem arasındaki farkı anlayabiliyorum....
Kısacası system of a down diyebiliriz..:46:
Bir ülke düşünün 'ki siyasi arenada 5.yıllarını doldurdukları şu günlerde onla başlayıp beşle bitirilmek istenen bir eğitim sistemi yarattılar.Bu sistemin aslında eğitim öğretim olarak değilde eğitmim öğretmim anlayışında olduğunu kendileride çok iyi biliyorlar.
Zira cahili kandırmak kolaydır bakınız şekil (a)Güney doğu pkk olayı.işte o yüzdendirki yaklaşık 10 yıl evvel başlayan ve bir çok ilçede açılan tam gün eğitim veren pilot yani müfredat labarotuar ilk.öğr.okullarını tekrardan çifte eğitime geçirdiler.
Şimdi sabah ilk ders sahati 07.00 yani çocuğunuz sabah okula gitmek için 05 ayakta olması lazım dimi neden peki?ülkemin bir çok kurumu saat 09.00 da mesai'ye başlarken el kadar çocuklarımız neden o saate ayakta neyin peşinde olduklarını sanırım anladınız.
2.bir olayda pilot okullarının çifte öğretime geçmesindeki önemli bir olaydır bu dersaneler genelde bu tip okullarda etüt programı uygulanır yani öğrenci okul çıkışı 2 ders etüt programına kalır ve gün içi dersler sıfırlanır ve yeni konular öğrenilir işte bu sistem dersanelerin işine hiç gelmez zira çocuk okul çıkışı daha çok para ödeyerek dersaneye gitmek zorundadır zira para kazanılacaktır.
İşte arkadaşlar türkiyenin eğitim ve öğretiminde ana sorun rant olayıdır yani eğitimsel sömürü.Ne kadar para o kadar eğitim anlayışı değişmedikçe ve başımızdaki örümcek kafalılar gitmedikce bu ülkede maalesef çocuklarımız tamda onların istediği gibi olacak yani cahil..
Benim zamanımda kredli sistem vardı lise yıllarında iken guzel bir sistemdi malesef harcadılar bu sistemi 144 krediyi toplayan 2.5 senede mezun oluyordu .
Sürekli sistem degişe degişe artık egitim cıgrından cıktı malesef. Düşün siz bu siteye giriyorsunuz az cok alıstıgınız seyler var mesela renkleri top 20 si gibi vs seyler diger forumlardan ayıran Ama bakmıssınız biz gune birlik degişiklik yapıyoruz n oluyor o zaman sistem degişiyor milletin kafası karısıyor artık siteye girişler kullanışlar ve alışkanlıklar gidiyor
Bir nevi egitimde artık son noktanın konması lazım surekli sabit avrupa standartlarında bir duzenin olması lazım ama imkansız gibi
eğitim de sürekli değişim var.bunun önüne geçmek imkansız.
ben de memnun değilim
valla bana sorulursa egitimden artık eser kalmadı kimin kime ne ögrettigi bile belli degil
Üstad aslında polemiğe gerek yok ama sanırım tartışmaya açık ve cevap hakkı olan bir konu olduğundan;cevap hakkımı kullanacağım...
O elalem dediğiniz ülkeler hem ekonomik hem de teknolojik açıdan ve tabii olarak da toplumsal refah açısından,senin memleketinin 100 yıl önünde ve sen eğer bugün bir cihazı sırf flashı bozuldu veya beslemesinde arıza hasıl oldu diye atacak veya atabilecek durumu kendinde hissediyorsan ozaman benim dediğiim yanlış...O bazı ülkelerde çoğumuzun 5.kez tamire götürdüğümüz cihazlar hurdalıkta.Adamların çekirdekten yetişme elemana ihtiyaçları hemen-hemen yok...
Yok eğer ülkede araba sürmeyi bilmeyen ehliyetliler aranıyorsa siz haklısınız...
Amma bu ülkede 25 yıl okutulmuş ve ehliyet sahibi teknisyenler de azdeğil...Gelin görün ki 5 yıl okumuş ustalar kadar bilgileri yok...Tamirat vb.de..
Rakamsal ve aritmetiksel olaylar içiinse zaten üniversiteler mevcut...Ama onlar da tam eğitimsiz değil mi?
O zaman eğitimi 25 yıl yaparsak ortalık düzelecek mi?Adam 50 yaşında ve sadece belge sahibi...Adı:Mühendis...Elektronik mühendisi.Sonrası?Verim sıfıra doğru hareketli...
Göz görmüyor,algılama inişe geçmiş...
Böyle bir durum söz konnusu iken insanların yeteneklerini kısıtlamanın ne anlamı var?Ya da algılamanın en-üst düzeyde olduu yaşlarda önünü kapatmanın...
Eğer lostracı olmak yani kundurayı dikmek okul ile oluyorsa ve bunu okuyanda var ve anlıyorsa diyecek lafım yok...
Teknik liselerden mezun arkadaşları işe alıyoruz ama geneline bakın veya bu işiin içinde olan ustalara sorun(ki bu ustalar da 8 yıl bırakın 5 yıl dahi okumayanı çok ve usta gibi-ustalardır);elleri tornavida tutmayı bilmiyor,hesap işi,bilgi yetersiz,zaten yeterli bilgisi olanı da üniversitelere gidiyor,ortada yok;bir görev verirken yapamayınca çok nazik dahi eleştirmeye gelmiyor ve İŞTE O ZAMAN ELLERİ TORNAVİDA-KESKİ TUTUYOR...Kazık kadar olmuş adama ve hele de kanı kaynıyorsa ve hatta eğilmemişse,usta eğitiminden geçmemişse ne diyebilirsiniz?
Ayrıca benim bu okuldan 4 tane adamım vardı ve biri de bırakın kalifiyeliği;ADAM değildi...
Birtane değil üstad:Tam 4 tane...Delili de var...Bu sadece benden...
Eğitim için temennim ise;Bence çocuklarımıza evvela AHLAKİ eğitim verilmeli ve temel alınmalı...
Bu evvela aileden başlamalı.Sonra da okullardan istenmeli.Kimmsenin tavuğuna kiş denilmeyen bir döneme girdik ve kimseye de "senin çocuğunun şu kabahatini gördüm yaw",diyemiyorum...Babası veya annesi"düşman kesiliyor"...
Mühendis olmuş ama insan olmamış...Doktor olmuş ama insan olmmamış...
Örnekleme devam eder-gider...
Bu da benim özlediğim ve istediğim eğitim şekli...Yani evvela "İNSAN" yetiştiren;güzel ahlaklı insan,insan gibi "insan" yetiştiren eğitim sistemi istiyorum...
Ve tabii ki öğrenmenin de sonu yok...Devam diyorum...
Sürç-ü lisan olduysa affola...Kolaygelsin üstadım...
İmzanızdaki o mükemmel sözde ÖZ yatıyor üstad...
evet eğitimde artık para oldu. parası olmayana eğitimde yok.
DIGISAT usta benimde vurgulamak istediğim senin anlattıkların. Önce eğitim, sonra esaslı öğretim. Ama gel gör ki sistem yaz-boz tahtasına çevrildiği için sen yanında çalışana, bizler öğrencilere laf söyleyemez duruma getirildik. Birde o gelişmiş dediğin ülkeler zamanında Osmanlının yapmadığını yaparak; yani işgal ettikleri ülkeleri sömürerek bugünkü durumlarına geldiler. Oraları tam bir tüketim çılgınlığını yaşıyorlar. Bizim toplumuda yavaş yavaş buna alıştırıyor oda ayrı bir konu. O ülkelerdeki refah düzeyi bu yüzden artıyor. Bizde ise tam tersi gün geçtikçe fakirleşiyoruz. Bırak elimizdekini atmayı bozulduğunda tair ettirmeye parayı bulamıyanlarımız var ne yazık ki! Neyse bunlar derin yaralı mevzularmız.
Saygılar.