TÜBİTAK Formula G Yarışı’nda yer alan güneş enerjili otomobiller İstanbulPark Pisti’nde 2.2 km uzunluğundaki parkurda 30 tur atacak. Yarış, ilk aracın damalı bayrağı görmesiyle veya başlangıçtan düdüğünden 2 saatin geçmesiyle yarış sona erecek. TÜBİTAK Formula G 2006’ya, teknik kurallardaki değişikliklere göre modifiye edilen araçların yanı sıra, yeni tasarımlar da katılıyor. Yarışa 28 üniversiteden 37 takım katılıyor.
ULUSLARARASI YARIŞ KURALLARI GEÇERLİ
TÜBİTAK Formula G güneş arabaları yarışı, TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi koordinatörlüğünde, alternatif enerji kaynaklarının kullanımını teşvik etmek ve gençlerin bilimsel projelerini göstermelerine olanak sağlamak amacıyla düzenleniyor. Bu yıl ikincisini düzenlenen Formula G yarışlarında, Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu’nun (FIA) pist yarışları için koyduğu kurallar geçerli.
TÜBİTAK Formula G Güneş Arabaları Yarışı ilk kez, 30 Ağustos 2005’te, İstanbulPark’ta düzenlenmişti. İlk yarışta ODTÜ Robot Topluluğu (ORT) birinci, Atılım Üniversitesi ikinci, Yeditepe Üniversitesi de üçüncü olmuştu. Bu yıl, teknik kuralların değiştirilmesiyle, yarışa modifiye araçların yanı sıra, yeni tasarımlar da katılıyor.
Yarış başlangıcında otomobiller 9 Temmuz İzmir Pınarbaşı Yarış Pisti yarışındaki derecelerine göre dizilecek. Buna göre, İstanbul Teknik Üniversitesi’nden ‘Arıba 1’ birinci, Sakarya Üniversitesi’nden ‘Saguar’ ikinci, yine İstanbul Teknik Üniversitesi’den ‘Arıba 2’ de üçüncü sırada yer alıyor.
Yer imleri