yaşar bey konuşuyorda dine zararlı olan kahve köşelerini haksızlıkları yolsuzlukları her türlü zaralı olan şeyleri işlese ya bir zaman da namazı sadece farzlara düşürmüştü saygılar
yaşar bey konuşuyorda dine zararlı olan kahve köşelerini haksızlıkları yolsuzlukları her türlü zaralı olan şeyleri işlese ya bir zaman da namazı sadece farzlara düşürmüştü saygılar
haluktga nın dört elle sarılacağı bir konu... neyse...
hz.ömer .(r.a.) in imanından şüphe eden varsa teravih namazından şüphe edebilir.
alıntı ; Hanefilere göre, teravih namazının rekât sayısı Hz. Ömer (r.a)'ın uygulamasına dayanır. Hz. Ömer Mescid-i Nebevî'de halifeliğinin son zamanlarında teravih namazını yirmi rekât olarak kıldırdı. Dört halife devrinden sonra da kimse teravihin yirmi rekat olarak cemaatla kılınmasına karşı çıkmadı. Alimler bu hususta Hz. Muhammed (s.a.v)'in şu hadisine göre hareket etmişlerdir: "Benden sonra benim sünnetimden ve raşit halifelerin sünnetinden ayrılmayın" (Tirmizî, İlim, 16; İbn Hanbel, IV, 126).
selametle...
Yaşar yaşamaz bu akılla giderse fazla yaşamaz saygılarımla......
Teravih sünnet mi yoksa peygamberimiz hiç kılmadı mı? İlahiyatçılar bin yıldır tartışılan teravih namazı konusunda bölündü
Ramazan’ın geldiğini oruçların açıldığı iftarla birlikte en çok hissettiren şey müslümanların gece yatsı namazının ardından cemaatle kıldığı teravih namazıdır. Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk, “İslam’da teravih diye bir namaz yok. Peygamberimizin bizzat yasakladığı bir şeydir, peygamberimizden sonra bu namazı koydular. Evinde sevap için namaz kılmanın önü açıktır, istediğin kadar kıl fakat teravihi asla camiye sokamazsın, peygamberimiz yasaklamıştır. Çünkü orası riyakârlığa kapalı bir mekan olmalıdır. 20 rekat namaz ne demek, günün bütün namazları 20 rekatı bulmuyor. Peygamberimiz dört rekat, bazen sekiz rekat ama hep evde kılmıştır” dedi ve bin yıllık tartışmayı tekrar ateşledi.
“Peygamberimiz hiç teravih kılmadı”
Prof. Dr. Abdülaziz Bayındır geçen yıl katıldığı bir TV programında, “Teravih namazı Hz Ömer’den sonra konulmuş. Peygamber efendimizin teravih kıldığı yok. Peygamberimiz hiç kılmamış. Peygamberimiz senenin her günü gece 11 rekat teheccüd namazı kılar. Ama senenin her günü kılardı. Ramazan’da farklı bir namaz kılmış değil” demişti.
“Peygamber teravihi yasaklamadı”
Prof. Dr. Süleyman Ateş (Eski Diyanet İşleri Başkanı)
“Teravih namazını peygamberimiz Teravih adı altında kılmadı. Her zaman evinde namaz kılan Hz. Muhammed, Ramazan’ın ilk 3 günü gelip camide namaz kıldı. Ancak kimseye namaz kıldırmadı ve kendi kendine kıldı. Diğer Müslümanlar da zamanla cemaatle değil gelip ayrı ayrı namaz kılmaya başladılar ve cami çok kalabalıklaştı. Bunun üzerine Hz. Muhammed bu kalabalığın kıldığı namazın zamanla farz olabileceğini ifade edip herkesin evinde kılmasını söyledi. Ancak Peygamberimiz Teravih namazını yasaklamamıştır.”
“Hz. Ömer döneminde başladı”
Prof. Dr. Saim Yeprem (Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Kurulu Başkanı)
“Peygamberimiz Ramazan’da bir iki kez 8 rekat fazladan namaz kılmıştır. Bu namaza oluşan büyük rağbet sonucunda bu namazı bırakmıştır. Kendisine soranlara bu nafile namazının farz olmasından endişelendiğini ifade etmiş. Ancak kimseye gidin evinizde kılın dememiştir. Hz. Ömer’in halifelik döneminde Kuran’ı ezbere bilenlerin önüne geçmek, Hz. Muhammed’in kıldığı bu namazın ihya edilmesine, 20 rekat üzerinden kılınması ve cemaatin okunacak sureleri ezberlemesine karar verildi. Teravih namazı vardır ancak Hz. Muhammed camide kılınmasını tasvip etmemiştir.”
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
yaşar nuri gibi adamalrın varlığı bile beni rahatsız ediyor
ilahiyatçıyım diye geçinen bir adam din peygamber agzından düşürmeyen bir adam gidip sol partiden aday olup vekil seçilebiliyorsa zekeriyya beyaz gibi adam aynı şekilde davranıp otelde ***** izlerken yakalanıyorsa çok fazla söze gerek yok..
süper Teklif sende üye ol sende kazan!!!!
İşte Davet Linkin!!
http://www.superteklif.com/SuperUye/...9-f6001b6878a1
Kaç yıllık dini inançlarımızın şu mübarek günlerde tartışma haline getirilmesi bana göre çok yanlış bir davranıştır.365 günlük zaman diliminin neden sadece oruç tuttuğumuz mübarek Ramazan ayında böyle konular ortaya çıkıyor ?
Kılmaya gelince bana göre kılan kılsın kılmayan kılmasın.Ancak uygun görmediği birşey için kimsenin bana göre böyle konuşmaya hakkı yoktur
zamanında yabancılar biz bu insanların elinden kuran-ı kerimi almadıkça güçleri kaybolmayacak madem alamayacak durumdayız o zmaan okumalarını engelleyelim dediler ve bugünlere geldik bu adamlar ve benzerleri hep yabancıların bu ülkedeki piyonlarıdır
selametle
süper Teklif sende üye ol sende kazan!!!!
İşte Davet Linkin!!
http://www.superteklif.com/SuperUye/...9-f6001b6878a1
ya ne komik böyle söyleyen insan fazla yaşamaz yok otel odalarında falan yanlış inan insan saygılı olur bizden değil vurun kafasını ya sizin taraf olduğunuz insanlar yaptı mı ses yok hani benim dinim hoşgörü diniydi hani en kutsal olan candı onuda yalnız ALLAH alabilirdi demokrasi içinde konuşulsun öğrenilsin yanlış varsa bilgilendirilsin dini yaşamak mı zamanı yaşamak mı nedir dertdinimin savunuculara ihtiyacı yok yaşanmaya ihtiyacı var kocer hocam delilleriyle göstermiş
kimsenin dini savunduğu yok. o kendinden emin. "yaşanmaya ihtiyacı var" derken uygulamadan bahsettiğini anlıyorum. evet uygulamada bazı hödükler değiştirmeye çalışıyor. sünneti rafa kaldırmaya, önemsiz kılmaya çalışıyor. teravihin farz olmadığını peygamberin kıldığını herkes bilmesine rağmen bazı hödükler bunu farklı amaçlar doğrultusunda değiştirme gayreti içindeler...(sanırım bu mezhep farklılığından olsa gerek)
zekeriya gibi birinin (ki ilahiyat profesörü) otelde ***** seyretmesi, cami imamının kerhaneye gitmesi gibi bişey. böyle bir hocanın arkasında saf tutarsan, cennet yerine nereye gidersin.? bu sana normalmi?
ayrıca teravihten dem vuranlar peygamberin 5 vakit kıldığı namazıda 3 e indirmek istiyor. budamı normal?
Bir insanın akıllı olmasına birşey dediğimiz yok. Yeter ki; aklını başkalarına kabul ettirmeye çalışmasın. Eflatun
bu sözün manası çok güzel ama anlayana kocer hoca örnekleriyle vermiş peygamber efendimizin teravi kılmadığını ondan sonra Hz ömer zamanında kılındığını doğrusu bu bunu bir yerine koyalım üzmez yabınca ses çıkmıyordu zekariya yapınca kaldıki imam ne yaparsa yapsın namaz sırasında yanlış yapmadı mı sorun yok
Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)
Yer imleri