Yeni 911 Targa Gün Işığına Çıktı

İlk olarak 1966 yılında 911 model serisinin cam tavanlı versiyonu olarak yollara çıkan ve o tarihten bu yana sadece arkadan itişli olarak üretilen Targa’nın yeni nesli geçtiğimiz günlerde resmi olarak tanıtıldı.
Yeni nesil 911 Targa, Aralık ayından itibaren standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılmış olarak Aralık ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak.
Yaklaşık 40 yıl önce ilk nesil 911 serisinin paslanmaz çelikten takla barlarına sahip ve aynı zamanda katlanabilir kumaş tente ve sökülebilir cam tavan kombinasyonlu model versiyonu olarak yollara çıkan Targa, ilerleyen dönemlerde Porsche’nin geniş yüzeyli cam tavana sahip karoser versiyonlarına verdiği isim olarak hafızalara kazınmıştı.
1966 yılından bu yana geçen zaman içerisinde tüm 911 serilerinin Targa versiyonlarını arkadan itişli olarak üreten Alman üretici, tam 40 yıl sonra dört tekerlekten çekişli olarak ürettiği yeni nesil 911 Targa ile bir geleneğe yeni bir boyut getiriyor.
Aralık ayından itibaren Doğuş Otomotiv-Porsche tarafından ithal edilmeye başlanacak olan yeni 911 Targa, aslında 911 Carrera 4 ve 4S modellerinin tavan konsepti açısından farklı bir versiyonu olmasıyla farklılaşıyor.
Genel tasarım yapısı açısından 911 ailesinin karakteristik yapısından kopmadan bantlardan inecek olan 911 Targa’ya profilden bakıldığında anodize alüminyumdan üretilmiş olan ve tavan çizgisi boyunca devam eden çıtalar ön plana çıkıyor.
Bununla birlikte elbette ki Targa model ailesini farklı kılan en önemli unsurun cam tavan olduğun görülüyor. Aracın hızı ne olursa olsun, iki elektrikli motor sayesinde 7 saniye içinde yarım metre genişliğinde açılabilen cam tavan, mevcut tavan konseptlerine yeni bir yorum katmaya yardımcı oluyor.
Hem açık hem de kapalıyken kabin içine gün ışığının daha fazla girmesine yardımcı olan ve maksimum oranda ferahlık sunan Targa’nın cam tavan konsepti, çift katlı ve özel olarak renklendirilmiş cam malzemeden üretilmiş. Önceki nesil 911 Targa’da kullanılan cam tavan yapısıyla karşılaştırıldığında 1.9 kg daha hafif olan sistem, geliştirilmiş izolasyon teknolojisi sayesinde de daha az rüzgar gürültüsünü garanti edebiliyor.
Rüzgâr dağıtıcısı işlevi de gören arka cam, tavanın daha düşük hava sıcaklıklarında da açılmasına imkân vererek aracın içerisindeki türbülansı en aza indirgeyebiliyor. Yarı saydam, siyah kumaştan katlanır güneşlik ise yoğun güneş ışınlarına karşı koruma sağlıyor.
Hem cam tavan hem de katlanabilir güneşlik, orta konsolun üzerinde el freni kolunun yanında bulunan bir düğme aracılığıyla kontrol edilebiliyor. Gaz basıncıyla çalışan ve yukarı doğru kalkabilen arka cam, yine arka koltuklar katlanmak suretiyle 230 litrelik kapasiteye erişen bagaj bölümüne kolaylıkla yüklenme yapılabilmesine olanak sağlıyor.
911 Targa’yı asıl farklı kılan ise Targa model tarihinde ilk defa sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi olacak. 911 Carrera 4 v 4S modellerinde olduğu gibi 911 Targa 4 ve 4S’te de güç aktarımı, sürüş koşullarına bağlı olarak tahrik gücünü yüzde 5 ile 40 arasında değişen oranlarda, daima ön aksa yönlendiren Viskoz kavramalı ve çok-plakalı kavramalı dört tekerlekten çekiş sistemi tarafından yönetilecek. Sistem böylece, viraj alırken ve limitlerde araç kullanırken iyi dengelenmiş bir gücü temin ederken özellikle ıslak ve kaygan yol yüzeylerinde ileri düzeyde bir çekiş özelliği sergilenmesini sağlayacak.
911 Targa 4 ailesi, 911 Carrera 4 ailesinde kullanılan motor seçenekleriyle yollara çıkacak. Örneğin 911 Targa 4, 3.6 litre hacme sahip ve 325 HP güç ile 370 Nm tork üreten, sıralı altı silindirli motorla müşterilere teslim edilecek. Bu motorla donatılan 911 Targa 4, 0–100 km/s hızlanmasını 5.3 saniyede tamamlarken 280 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Daha güçlü 911 Targa 4S modeli ise 3.8 litrelik silindir hacmine sahip 355 HP güç ve 400 Nm tork üreten motorla donatılacak. Statik konumdan 100 km/s’ye 4.9 saniyede çıkan 911 Targa 4S, 288 km/s’lik son hıza çıkabiliyor. Güç aktarımı ise her iki modelde de standart olarak sunulan kısa ve keskin aralıklara sahip altı ileri manuel vites kutusu aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Müşteriler, isteğe bağlı olarak direksiyon kolları üzerinde yer alan butonlar aracılığıyla, son derece sportif vites geçişlerine de imkân veren 5 ileri Tiptronic S otomatik şanzımanı da tercih edebilecekler.