FIA, Almanya Grand Prix'sinde yasakladığı Renault'nun yenilikçi amörtisör sisteminin Macaristan Grand Prix'sinde kullanılmasına izin verecek.
Uluslararası Otomobil Federasyonu'na (FIA) yakın kaynaklara göre sezon başından bu yana tartışma konusu olan Renault'nun amörtisör sistemine getirilen yasak, Budapeşte ve sonraki yarışlar için kaldırılacak.
Renault'nun konuyla ilgili savunmasını en erken eylül ayından dinleyecek olan FIA'nın o tarihe kadar takımın yenilikçi amörtisörünü kullanmasına izin vereceği belirtiliyor.
FIA'nın F1 yarış direktörü Charlie Whiting'in tüm takım patronlarına yazdığı mektupta Renault'nunkine benzer parçaları kullanan takımlara herhangi bir yasak gelse bile cezai yaptırım uygulanmayacağı ifade ediliyor.
Renault, Almanya Grand Prix'sinde elde ettiği başarısızlığı FIA'nın getirdiği yasağa bağlıyor. Takımın şef mekanikeri Pat Symonds, Hockemheim'da yaşadıkları lastik sorununun yenilikçi amörtisörü kullanmalarına izin verilmemesinden kaynakladığını ve Macaristan'da aynı problemle karşılaşmayacaklarını söyledi.
FIA, bir yayın içinde yer alan ve orta kısmında ağırlık bulunan yenilikçi amortisör sistemini, teknik kuralları ihlal ettiği gerekçesiyle Almanya GP'sinden önce yasaklamıştı.
Bu amörtisör sistemi, fazla ağırlıkların araçların pist üzerinde lastiklerin sekmesinden kaynaklanan denge bozulmasını azaltıyor ve aracın yere daha iyi tutunmasını sağlıyor.
FIA kurallarına göre araç üzerinde yer alan aerodinamik parçaların statik ve aracın gövdesine sabitlenmiş olması gerekiyor.
Yer imleri