FIA, Almanya Grand Prix'sinde yasakladýðý Renault'nun yenilikçi amörtisör sisteminin Macaristan Grand Prix'sinde kullanýlmasýna izin verecek.
Uluslararasý Otomobil Federasyonu'na (FIA) yakýn kaynaklara göre sezon baþýndan bu yana tartýþma konusu olan Renault'nun amörtisör sistemine getirilen yasak, Budapeþte ve sonraki yarýþlar için kaldýrýlacak.
Renault'nun konuyla ilgili savunmasýný en erken eylül ayýndan dinleyecek olan FIA'nýn o tarihe kadar takýmýn yenilikçi amörtisörünü kullanmasýna izin vereceði belirtiliyor.
FIA'nýn F1 yarýþ direktörü Charlie Whiting'in tüm takým patronlarýna yazdýðý mektupta Renault'nunkine benzer parçalarý kullanan takýmlara herhangi bir yasak gelse bile cezai yaptýrým uygulanmayacaðý ifade ediliyor.
Renault, Almanya Grand Prix'sinde elde ettiði baþarýsýzlýðý FIA'nýn getirdiði yasaða baðlýyor. Takýmýn þef mekanikeri Pat Symonds, Hockemheim'da yaþadýklarý lastik sorununun yenilikçi amörtisörü kullanmalarýna izin verilmemesinden kaynakladýðýný ve Macaristan'da ayný problemle karþýlaþmayacaklarýný söyledi.
FIA, bir yayýn içinde yer alan ve orta kýsmýnda aðýrlýk bulunan yenilikçi amortisör sistemini, teknik kurallarý ihlal ettiði gerekçesiyle Almanya GP'sinden önce yasaklamýþtý.
Bu amörtisör sistemi, fazla aðýrlýklarýn araçlarýn pist üzerinde lastiklerin sekmesinden kaynaklanan denge bozulmasýný azaltýyor ve aracýn yere daha iyi tutunmasýný saðlýyor.
FIA kurallarýna göre araç üzerinde yer alan aerodinamik parçalarýn statik ve aracýn gövdesine sabitlenmiþ olmasý gerekiyor.


Teþekkur:
Beðeni:
Alýntý

Yer imleri