Teþekkur Teþekkur:  0
Beðeni Beðeni:  0
3 sonuçtan 1 ile 3 arasý

Konu: Akýllý bir Müslümanýn tavrý nasýl olmalýdýr?

  1. #1

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart Akýllý bir Müslümanýn tavrý nasýl olmalýdýr?

    Bizler günümüzde iman adýna öyle yanlýþlar yapýyoruz ki, yaptýðýmýz hatalarýn farkýnda bile deðiliz. Yaptýðýmýz yanlýþýn baþýnda dinimizi yaþarken Kur’an ve akýl ölçüsünü zerre kadar kullanmadan, baþkalarýnýn verdiði bilgiler ve düþünceler doðrultusunda iman ediyoruz. Ýþte bu yanlýþýmýz bizleri yavaþ yavaþ, þeytanýn kucaðýna yaklaþtýrmaktadýr.


    Sizlere günümüz de yaptýðýmýz yanlýþlara, dinimizi yaþamak adýna yaptýðýmýz hatalarýmýza bir örnek vermek istiyorum. Bir kardeþimiz okuduðu bir yazýma yazdýðý bir cevabýndan alýntý yaparak, onun Ýslam a bakýþ açýsýný, yol ve yöntemlerini, Ýslam ý nasýl anladýðýný ve hayatýna geçirmeye çalýþtýðýný, kendisine verdiðim cevabý naklederek, sizlere sunmak istiyorum. Yorum sizlerin.



    Önce arkadaþýmýzýn cevabýndan, çok önemsediðim sözlerini yazalým. Bundan sonraki söylediklerim, cevap verdiðim arkadaþýmýza hitaben olacaktýr.

    (Hadis ulemasýnýn ittifak ettiði hadisleri kabul etmek, aklýn gereðidir. Mezheplerin de ittifak ettiði konular bence baðlayýcýdýr. Mesela recim konusu, dört mezhebin ittifakýyla vardýr. Dört dev âlim görüþ birliði etmiþ.)


    Sözlerinizin son kýsmýndan baþlayalým. Recm, yani fuhuþ yapaný taþlayarak öldürme konusu, kesinlikle Hanefi mezhebinin onay verdiði bir inanç deðildir, araya sokulan yanlýþ düþüncelerdir, bazý tarikat ve cemaat mensuplarýnýn inançlarýdýr, söylemleridir. Diyanet Ýþleri Baþkanlýðýna isterseniz sorun, bu inanca Kur’an ýn onay vermediðini söyleyecektir. Tam tersine Kur’an, fuhuþ yapan erkek ya da kadýn ayrým yapmadan, ikisinin de, herkesin gözleri önünde kýrbaçlanmasý cezasýný getirmiþtir. Eðer recm cezasýna inanýrsak, Kur’an da ki bu konuda verilen, Rabbin emirlerine, ayetlerinin tersine hareket etmiþ olduðumuz gibi, bahse konu ayetleri de inkâr etmiþ oluruz. Bunu da sakýn unutmayalým.


    Kur’an insanýn öldürülme konusunu çok özel konumlarda izin verir. Örneðin size öldürmek, yok etmek için saldýran din düþmanlarýnýn karþýsýnda, onlara sakýn acýmayýn öldürün der. Fakat dikkat edin siz saldýrýn demiyor, onlar size saldýrdýðýnda, kendinizi savunmak adýna onlara gereken cezayý verin der bizlere.

    Yoksa size savaþ açmamýþlarsa, barýþ istiyorlarsa barýþlarýna cevap verin der. Yine çok önemli bir yerde ölüme izin verir, ama bunu söyledikten sonra yaptýðý açýklamada çok önemlidir. Örneðin haksýz yere insan öldürenin de cezasý kýsas yoluyla ölümdür. Fakat Allah kim onun canýný baðýþlarsa, ona kat kat sevap yazacaðýný söyler. Tabi burada canýnýn baðýþlanmasý onu hapisten kurtarýr anlamýnda düþünmemek gerekir. Buradan da anlaþýlýyor ki, ölüm o kadar kolay bir karar deðildir. Hele canice taþlayarak öldürmek, asla Allahýn emri hiç deðildir.


    Örneðin kölelerden bahsederken Kur’an ýn tüm hükümlerini içine alan birçok özel ve düþündürücü bir hüküm verir. Kölelerin iþleyeceði suçun cezasý, hür insana verilen cezanýn yarýsý kadar verilir der. Dikkat edin bu genel bir hükümdür. Diyelim köle bir fuhuþ yaptý, hür insanýn fuhuþta cezasý recm olsa idi, köle için bunun yarýsý nasýl verilecekti? Bakýn iyice düþündüðümüzde nasýl her þey ortaya çýkýyor þükürler olsun.


    Fuhuþ konusuna gelince. Recm yani taþlanarak öldürme, Kur’anýn insani ölçülerine, bizlere verdiði adalet anlayýþýna, þefkatle Rabbin yaklaþýmýna asla uymaz. Peki, recm olayý geçmiþ tarihten nereden geliyor olabilir? Ýþte burasý çok önemli. Yahudiler ne yazýk ki içimize dinlerini öyle bir sokmuþlar ki, týpký bugün Dünyanýn baþýna bela olduklarý gibi, dinimizin de baþýna yüzlerce yýldýr, baþ belasý olmuþlardýr. Ama bunun farkýnda bile deðiliz. Bakýn günümüzdeki Tevrat ne diyor.

    Yasanýn tekrarý 22:
    21 -Kýzý baba evinin kapýsýna çýkaracaklar. Kent halký taþlayarak kýzý öldürecek. Babasýnýn evindeyken fuhuþ yapmakla Ýsrail'de iðrençlik yapmýþtýr. Aranýzdaki kötülüðü ortadan kaldýracaksýnýz.

    Dinlerine çok baðlý Yahudilerin, siz bu Tevrat’taki hükmünü uyguladýklarýný, duydunuz yahut gördünüz mü? Uygulamazlar çünkü doðruluðuna inanmýyorlar ki. Peki, Ýslam âlemi içinde bir kesim toplum, nasýl inanýyor Kur’an da asla böyle bir hüküm olmadýðý halde? Bunun açýklamasýný ne yazýk ki akýlla ve mantýkla yapmak pek mümkün deðil. Eðer rehber Kur’an olurda, onun çizdiði yoldan asla sapmaz isek, bu tür yollara meyletmemizde mümkün olmayacaktýr.


    Þimdide bir an düþünelim. Ýslam âleminin bir bölümünde recm cezasýna inanan ve uygulayanlarý hatýrlayalým. Acaba kadýndan baþka fuhuþ suçundan bir erkeðin recm edildiðini, taþlanarak öldürüldüðünü gördünüz ya da duydunuz mu? Doðrusu ben görmedim, duymadým. Yakýn zamanlarda bazý ülkelerde bir kadýnýn recm cezasýna çarptýrýldýðý söyleniyor. Fakat onunla fuhuþ yapan erkekten hiç haber yok. Bu kadýn kendi baþýna yapmadý ya bu fuhuþ u? Peki erkek nerede? Ýþte Kur’an ile iman etmeyenlerin, varacaðý adaletsiz sonuç.


    Þimdide bana verdiðiniz cevabýn diðer kýsmýna bakalým ne yazmýþsýnýz?


    Hadis ulemasýnýn ittifak ettiði hadisleri kabul etmek, aklýn gereðidir. Mezheplerin de ittifak ettiði konular bence baðlayýcýdýr.



    Hadis ulemasýnýn kabul ettiði hadislerin kabul edilmesi, aklýn ve mantýðýn gereði dersek, ucu açýk dibi görünmeyen bir kuyuya atlamýþ oluruz. Hiçbir insan, hiçbir beþer hatasýz olamaz. Nakil yoluyla, rivayetler kanalýyla yüzlerce yýl öncesinden gelen bilgilerin hepsinin doðru olacaðýný kabul etmek, önce akla ve mantýða, daha sonrada Kur’an ýn tüm ayetlerine aykýrýdýr.

    Hatýrlayýnýz peygamberimizin veda hutbesi yaklaþýk yüz bin kiþinin huzurunda yapýldýðý söylenir. Bu kadar kalabalýkta yapýlan konuþmanýn sözleri dahi günümüze, yedi deðiþik þekilde gelmiþtir. Ya iki kiþinin duyduðu sözler nasýl intikal etmiþ olabilir günümüze, onu düþünmek bile istemiyorum. Bu konuda karar ve yorum kiþinin kendisine kalmýþtýr. Her insan kendisinden sorumludur.

    Elbette geçmiþten gelen çok doðru bilgiler vardýr, bunlardan günümüzde yararlanýyoruz çok da doðru yapýyoruz. Ama tüm bilgilerin gerçekten bahsedilen âlim kiþilere ait olduðunu, onlarýn sözleri olduðunu bilemeyiz. Bunlara fitne ve fesat sokanlarýn ilavelerinin olmasý da çok doðaldýr. Bunu da Yahudiler çok güzel baþarmýþlardýr. Ayrýca bizler Ýslam ý geçmiþte yaþamýþ zaman dilimi içinde, onlarýn gelenekleri ve yaþam þekilleri ile hayatlarýna geçirdiði þekliyle anlamaya çalýþýrsak, yanýlgýya düþeriz. O devirde birisi uçaktan, uzaya gitmekten, televizyondan bahsetseydi, sanýrým onu asarlardý. Kur’aný yaþadýðýn çaðýn gereklerine göre anlamak, bizleri doðruya götürecektir, elbette geçmiþten faydalanýp dersler alarak.


    Ýmamý Azam büyük bir âlimdir, onun felsefi düþüncelerini eðer anlayabilirsek, sanýrým her þeyi çözeriz. Bakýn birkaç sözünü hatýrlatmak istiyorum. Çünkü onun bu sözleri her nedense hiç konuþulmaz.


    (Talebesi Züfer'den nakledilen þu rivayet de onun sabit fikirli olmadýðýný ortaya koymasý ve istiþareye verdiði önem bakýmýndan dikkat çekicidir. Züfer þöyle der: "Ebu Hanife'nin derslerine devam ederdik, Ebu Yusuf ve Muhammed ibnu Hasan da bizimle birlikte okurlardý. Biz Ebu Hanife'nin görüþlerini yazardýk. Bir gün Ebu Hanife, Ebu Yusuf'a hitaben: "Ey Yakup vay haline! Benden her iþittiðini yazma. Ben bugün böyle düþünüyorum. Yarýn onu býrakabilirim. Yarýnki görüþümü ertesi gün terk edebilirim" dedi." (Ýbnu Muin, Tarih, II. Cilt, sh. 607; Baðdadi, Tarih, XIII. Cilt, sh. 402)

    (Yine onun: "Bu bizim söyleyebildiðimiz en güzel sözdür. Kim bizim sözümüzden daha doðru bir söz getirirse, o hakikate bizimkinden daha yakýndýr" dediði; "Senin bu verdiðin fetvalar doðruluðunda hiç þüphe olmayan hakikatler midir?" diye sorulunca da: "Bilmiyorum belki de yanlýþlýðýnda hiç þüphe olmayan yanlýþtýr" þeklinde karþýlýk verdiði nakledilmektedir. (Baðdadi, Tarih, XIII: Cilt, sh. 352)


    (Onun talebelerine verdiði öðütlerde, ilimde hür düþünce ve araþtýrmanýn yollarýnýn tutulmasý, cahil ve mutaassýplardan uzak durulmasý gibi önemli kayýtlar vardýr: "Halka yaklaþ, fâsýklardan uzaklaþ. Ýnsanlýðýnda kusur etme, kimseyi küçük görme. Bir meselede görüþünü sorana bilinen görüþü tekrarla ve sonra o meselede þu veya bu þekilde baþka görüþler de bulunduðunu zikret.)


    Bizler Ýmamý Azam ý hiç tanýmýyoruz. Onun adýna baþkalarý tarafýndan dine sokulan, Yahudi fitneleri ile belki de daha çok onu yanlýþ tanýyoruz. Onun içindir ki çok dikkatli olmalýyýz. Yine þu cümlenize de cevap vermek isterim.

    (Mezheplerin de ittifak ettiði konular bence baðlayýcýdýr.)

    Bizleri baðlayan yalnýz ve yalnýz Rabbin KÝTABI KUR’ANDIR. Bunu asla unutmayalým. Çünkü peygamberimizi de baðlayan yalnýz KUR'AN DI. Neden biliyor musunuz? Bakýn Rabbim eðer aþaðýdaki ayetleri bizlere indirmiþ ise, acaba HÂÞÂ sözünden cayýp, Kur’an da olmayan bir hükümden hesap sorar mý?


    Zühruf 44: Doðrusu Kur'an, sana ve kavmine bir öðüttür. Ýleride ondan sorumlu tutulacaksýnýz.


    Ahkaf 9: De ki: "Ben, resuller içinden bir türedi deðilim! Bana ve size ne yapýlacaðýný da bilmiyorum. Bana vahye dilenden baþkasýna da uymam! Ve ben, açýkça uyaran bir elçiden baþkasý da deðilim.


    Ahzap 2: Rabbinden sana vahyedilene uy! Allah, yapmakta olduklarýnýzdan en iyi biçimde haberdardýr.

    Araf suresi 3; Rabbinizden size indirilene uyun; O'nun berisinden bir takým velilerin ardýna düþmeyin! Siz ne kadar da az öðüt alýyorsunuz.


    Deðerli kardeþim, Yüce Rabbim elçisine bunlarý kullarýma söyle dedikten sonra, Kur’an dýþýndan acaba sizin söylediðiniz gibi baþka bilgilerden, hükümlerden de sorumlu tutar mý? Baþka bilgiler bizler için Kur’an gibi BAÐLAYICI OLUR MU? Eðer bunu yaparsak, Kur'an ile beþer sözünü ayný kefeye koymuþ oluruz ki, BU ÞÝRKTÝR.

    Tüm bu söylediklerimi lütfen nefsinizde deðerlendiriniz, ama Rabbin sözlerini de hiç unutmadan. Akýllý Müslüman her doðru bilginin peþinden koþandýr. Akýllý Müslüman doðruyu eðriden ayýrandýr. Akýllý Müslüman aldanmaz, çünkü elinde aldanmamak için kontrol edecek, mihenk taþý FURKAN vardýr.

    Gerçek Müslüman doðru ve güzel bilginin içine hurafe ve yanlýþ bilgiyi almamak için çaba gösteren insandýr. Daha açýkçasý GERÇEK MÜSLÜMAN, AKLINI KUR’AN ÝLE BÝRLEÞTÝREN ÝNSANDIR.

    Saygýlarýmla Haluk GÜMÜÞTABAK

  2. #2

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Muhahaha

    boþ zamaným olmadýðýndan ilksatýrý okudum yazdýklarýn çok doðru

  3. #3

    Kullanýcý Bilgi Menüsü

    Standart

    Alýntý hakan_77 Nickli Üyeden Alýntý Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir.
    boþ zamaným olmadýðýndan ilksatýrý okudum yazdýklarýn çok doðru
    alemsin yahu...ilk satýrý okuyup yazdýklarýnýn doðru olduðunu söylüyorsun...ilk satýrýmý doðru? yoksa okumadýðýn satýrlarmý?
    selametle

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Þu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanýcý var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •