Yoğun şehir trafiğinden, düşük yakıt tüketimi ve park kolaylığı ile kurtulan küçük otomobiller, minik motorları ve düşük hızları ile daha çok ayakların yerden kesilmesini sağlayan araçlar olarak görülürdü. Son yıllarda gelişen teknoloji ile küçük otomobiller hem güvenlik hem de konfor anlamında üst sınıflardaki otomobilleri yakalamayı başardılar.
Küçük otomobil kullanıcıları arasında genç bir kitlenin olduğunu fark eden üreticiler, yarattıkları küçük ama sportif modeller ile kendilerine bir hayran kitlesi oluşturmayı başardılar. Geçmiş yıllarda üretilen Peugeot 106 GTi ve Citroen Saxo VTS bunlara örnek olarak gösterilebilir. Hafif karoserleri ve yüksek beygir gücü üreten küçük hacimli motorları ile gençlerin sevgilisi olan bu otomobillerin sayısı gün geçtikçe artıyor.
Boyutları nedeni ile ancak küçük hacimli motorları alabilecek kapasiteye sahip olan bu otomobiller, yüksek beygiri üretebilmek için aşırı besleme sistemlerini kullanıyorlar. Citroen C2 VTS, Ford Fiesta ST ve Renault Clio Sport’un dışında tüm küçük otomobillerde aşırı besleme sistemi kullanılırken, Mini Cooper S’de ’supercharger’ bulunuyor. Diğer modellerde ise küçük hacimli motordan yüksek beygir gücü üretebilmek için turbo sistemine başvurulmuş.
Yeni küçük sporcular yolda
Küçük sınıftaki yüksek performanslı model sayısı önümüzdeki günlerde artmaya devam edecek. Fransız üretici Renault, 2.0 litre hacminde ve 200 beygir gücündeki atmosferik motora sahip Clio Sport modelini Eylül ayında Türkiye’de satışa sunacak. Peugeot 207’nin 1.6 litre hacminde ve turbo beslemeye sahip 150 beygir gücündeki GT versiyonu da yıl sonuna doğru satışa sunulacak. Opel’in yeni modeli Corsa’nın OPC versiyonu önümüzdeki yılın ilk aylarında satışa sunulmuş olacak. 1.6 litre hacmindeki turbo motoru ile sınıfındaki en güçlü model olmayı hedefleyen Corsa OPC tam 200 beygir güç üretecek. İtalyan üretici Fiat da tüm dünyada başarılı satış rakamlarına ulaşan modeli Grande Punto’nun spor versiyonunu piyasaya sunacak. Önümüzdeki yıl tanıtılması planlanan Grande Punto Sport’ta 1.4 litre 150 beygir ve 1.6 litre 180 beygir gücünde turbo motor seçenekleri bulunacak. Volkswagen’in küçük modeli Polo GTI’nın 1.8 litre hacmindeki turbo motoru ise 150 beygir güç üretiyor.