Türkiye’de satılan 10 farklı binek otomobil ile en geniş model yelpazelerinden birine sahip olan Hyundai, Ağustos ayı boyunca kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor.



Hyundai’nin her zevke hitap eden ve tüm ihtiyaçları karşılayan otomobillerinde, 2006 modeller için 31 Ağustos’a kadar 15 bin YTL’ye yüzde 0 faizle, 12 ay kredi alınabiliyor. Hyundai, geniş binek otomobil yelpazesi arasında en fazla dizel motorlu araca sahip olan firmalardan biri olarak da ön plana çıkıyor.
Hyundai’nin Getz, Accent Era, Matrix, Sonata, Tucson ve Santa Fe olmak üzere toplam 6 farklı modelinde dizel motor seçeneği sunuluyor.
Hyundai’nin dizel motor seçenekleri, rakiplerine göre büyük avantajlar sunuyor. Bu motorlar yüksek performansla birlikte düşük yakıt tüketimini bir araya getiriyor.
Son teknoloji ürünü olan dizel motorlar, tüm Hyundai modellerini kendi sınıfında en çok tercih edilen araçlar arasında üst sıralara taşıyor.
2005 yılında tüm Hyundai binek modelleri arasında yüzde 36.5 oranında paya sahip olan dizel motorlu versiyonlar, 2006 yılında talebin artmasıyla payını yükseltti. 2006’nın ilk 7 ayında satılan Hyundai modellerinin yüzde 49.7’lik bölümünü dizel motorlu araçlar oluşturdu.
Hyundai’nin Tucson modeli haricindeki tüm dizel motorlarında VGT (Variable Geometry Turbocharger-Değişken Geometrili Turbo Şarj) teknolojisi kullanılıyor. Bu motorlar, yüksek performans ile birlikte düşük yakıt tüketimi sunuyor.
Son teknoloji kullanılarak geliştirilen bu motorlar, özellikle sessiz çalışmalarıyla büyük talep görüyor. Accent Era’nın üç farklı motor seçeneği içinde 110 PS gücündeki 1.5 litrelik CRDi-VGT dizel motorun yüzde 44’lük satış payı bulunuyor. Aynı şekilde Hyundai Getz’de de 1.5 litre hacmindeki CRDi-VGT dizel motorda da talep yüzde 65’i geçiyor.
Getz’de yer alan 1.5 litrelik motorun 88 ve 110 PS olmak üzere iki farklı güç üreten versiyonu bulunuyor. Accent Era’nın dizel motoru 100 km’de ortalama 4.6 litre yakıt tüketirken Getz’in iki dizel versiyonundaki tüketim değeri ise 100 km’de ortalama 4.5 litre.
Hyundai’nin MPV segmentinde yer alan Matrix modelinde de, 1.6 litre benzinli motor yerine en çok 110 PS gücündeki 1.5 CRDi-VGT motoru tercih ediliyor.
Geniş iç hacmi ve fonksiyonelliğiyle ait olduğu segmente yepyeni bir soluk getiren Matrix’in bu dizel motoru da 100 km’de tükettiği ortalama 5.3 litre ile dikkat çekiyor.
İlk kez Nisan 2006’da satışa sunulan Sonata 2.0 CRDi-VGT ise, Sonata’nın kendi segmentinde önemli bir yere ulaşmasını sağlayan motor seçeneği oldu. Tasarımı, donanım özellikleri ve yüksek kalitesiyle Türk tüketicisinin beğenisini toplayan Sonata, özellikle 2.0 litre hacmindeki dizel motoruyla daha çok talep görmeye başladı.
4000 d/d’de 140 PS maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 31 kgm gibi yüksek tork elde eden bu motor 100 km’de sadece ortalama 7.3 litrelik yakıt tüketimine sahip.
Hyundai’nin 4x4 modelleri olan Tucson ve Santa Fe ise sadece dizel motorlarla Türkiye’ye ithal ediliyor. Tucson’un 2.0 CRDi dizel motoru, 112 PS maksimum güce ve 25 kgm maksimum torka sahip. Tucson, bu motorla 100 km’de ortalama 7.1 litre yakıt tüketiyor. Hyundai’nin Türkiye’de satışa sunduğu en yeni model olan ve tüketicinin büyük ilgisini çeken yepyeni Santa Fe, 2.2 litre hacmindeki CRDi-VGT dizel motorla ithal ediliyor. 4000 d/d’de 150 PS maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 34.2 kgm gibi oldukça yüksek bir tork üreten bu motor, yüksek performansının yanı sıra 100 km’de ortalama 8.1 litre gibi düşük bir yakıt tüketimine sahip. Son 3 yılda Türk otomotiv sektöründe dizel motorlara olan talebin büyük bir artış göstermesi nedeniyle, önümüzdeki dönemlerde de dizel motorlu binek otomobillerin satışının yükselmesi bekleniyor.