![]()
BMW yenilikleri ve kontrol sistemleri BMW Otomobillerinde güvenlik, konfor ve sürüş keyfini en üst düzeye taşıyor. Akıllı yardımcınız Aktif Direksiyon Sisteminden, dinamik dört tekerlekten çekiş sistemi xDrive’a kadar.
Aktif Direksiyon Sistemi.
Aktif Direksiyon Sistemi, direksiyon dişlisi oranını ve ağırlığını aracın hızına göre ayarlar. Düşük ve orta hızlarda kolay park manevrası ve virajlarda yüksek çeviklik için direksiyon hareketlerini doğrudan tekerleklere yansıtır. Yüksek hızlarda direksiyon simidinin daha fazla çevrilmesi gerekir ve otoban gibi yollarda yön kararlılığını ve aynı zamanda güvenliği artırır. Hız ve koşullar ne olursa olsun en uygun his ve azami keyif sağlar.
Dynamic Drive.
Hassas kontrol ve üstün yol tutuş BMW'nin klasik özellikleridir. Dynamic Drive ile her iki alanda da daha fazlasını alırsınız. Bu aktif süspansiyon sistemi, ön ve arka akslardaki aktif viraj demirleri ile viraj alırken veya ani yön değişikliğinde oluşan gövde salınımını neredeyse tamamen ortadan kaldırır. Sonuç azami çeviklik, üstün hassasiyet ve daha da keyifli bir sürüştür.
Head-Up Display.
Head-Up Display sistemi önemli bilgileri doğrudan sürücünün görüş alanına yansıtır. Bu sanal ekran ön cama yansıtılır ve her koşulda rahatlıkla okunabilir. Uzak mesafeden yakına yeniden odaklanma ihtiyacını ortadan kaldıran sistem sürücünün hız veya güzergâh bilgilerini çok daha hızlı alabilmesini sağlar. Bunun anlamı daha iyi ergonomi, yüksek konfor ve güvenliktir.
Yeni Düz altı-silindirli motor.
Hızlı tepkiler, benzersiz bir ses ve karşı konulması mümkün olmayan bir devir aralığı ile yeni sıralı altı silindirli benzinli motor önceki sürümlerinin en iyi özelliklerini alıyor ve bunları daha da öteye taşıyor. Gelişmiş motor elektronikleri ve Valvetronic değişken supap kontrol sistemi gücü artırmakla ve yakıt tüketimini azaltmakla kalmıyor aynı zamanda seri olarak üretilen bir motorda ilk defa kullanılan magnezyum alüminyum alaşımından üretilmiş parçalarıyla ağırlıktan tasarruf sağlarken çevikliği de artırıyor. Azami sürüş keyfi için üstün tasarım.
Altı-silindirli değişken çift turbo dizel. Zekice birleştirilmiş, farklı ebatlardaki iki turboşarj Değişken Çift Turbo Dizelin sınıfının en güçlü motoru olmasını sağlıyor. Daha küçük olan turboşarj düşük devirlerde yüksek tork ve hızlı tepki sağlarken büyük turbo devir aralığının üst sınırında azami güç sağlıyor. Birlikte çalışarak tüm devir aralığında inanılmaz bir tork gücü ve benzersiz itiş kuvveti sağlıyorlar.
Arkadan itiş ve 50:50 ağırlık dağılımı.
Arkadan itiş ve 50:50 ağırlık dağılımı BMW'ye özgü yol tutuş dengesinin ardındaki en önemli etkenlerdir. Arka tekerleklerin tahrik edilmesi daha dinamik yol tutuşun yanı sıra ağırlık dağılımını da dengeler. Buna ek olarak BMW alüminyum ve karbon bileşikleri gibi hafif malzemeleri kullanarak ağırlığın olabildiğince eşit dağılmasını sağlar. Sürücü için tüm bunların tek anlamı her virajda çok daha yüksek sürüş keyfidir. xDrive dört tekerden çekiş sistemi. Dört tekerden çekiş, doğrudan denge ve sürüş emniyeti demektir. BMW xDrive ile birlikte aynı zamanda sürüş keyfi anlamına gelir. xDrive, bir BMW otomobilin sportif manevra karakteristiklerini, kuru asfaltta torkun %40’ını ön tekerlere %60’ını ise arka tekerlere ileterek korur. Eğer zemin değişirse, xDrive torku milisaniyeler içinde tekrar dağıtarak önden veya arkadan kaymaları önler. Güvenlik, çekiş ve çevikliğin mükemmel karışımıdır.
Yer imleri