Birçok sektörde olduğu gibi Türkiye otomotiv pazarının da büyük oyuncusu Koç, Ford, Fiat, Alfa Romeo, Ferrari ve Masserati'den sonra Mazda'nın da temsilciliğini üstlendi. 2007'de Mazda modellerini Koç şirketi Otokoç satacak
Türkiye otomotiv sektörü, 2007 yılında yeni distribütörlerle tanışmaya hazırlanıyor. Mermerler'in Çinli otomobil üreticisi Chery'nin Türkiye distribütörlüğünü aldığını, geçen hafta ilk kez bu köşede okumuştunuz. Şimdi ikinci önemli dist- ribütör değişikliğini de ilk kez burada okuyorsunuz: 21 yıllık Mazda Türkiye Distribütörü Mermerler ile Japon markanın yolları ayrıldı. Mazda'nın yeni distribitörü Koç Holding şirketlerinden Otokoç oldu.
SON NOKTA KONDU
Mazda ile Mermerler arasındaki işbirliğinin son dönemine girdiği biliniyordu. Bir türlü netleştirilemeyen 'Mazda-Mermerler ortaklığı sürecek mi' tartışması nihayet sona erdi. Zaten Koç Holding'in Türkiye temsilciliğini yaptığı ortağı Ford, Mazda hisselerinin yüzde 33'ünün de sahibi.
2007 yılı başından itibaren Mazda distribütörlüğünü bir Koç şirketi olan Otokoç üstleniyor. Yaklaşık altı aydır Mazda'nın distribütörlük faaliyetleri üzerine yoğunlaşan Otokoç, bunun için özel bir birim dahi oluşturdu. Bu operasyonu sır gibi saklayan şirket, şimdiden Mazda'nın satış ve satış sonrası faaliyetleriyle ilgili olarak bir ekibi görevlendirdi.
Operasyonun yeni ayağına imza atan her iki taraf da bu işten karlı çıkacak gibi görünüyor. Otokoç için Mazda, satışlara güç katacak derecede önem taşıyor. Mazda için de Otokoç ismi, satışları güçlendirici bir faktör olarak kabul ediliyor. Şirket, halen üzerinde çalışılan yeni stratejiyle 2007'de başarılı bir Mazda yılı geçirmeyi planlıyor. Tabii hiç kuşkusuz ilk yapılacak işler arasında Mazda'nın marka imajını ve bilinirliğini yükseltmek geliyor.
MERMERLER'DEYDİ
Mazda'nın Otokoç'a geçiş süreci nasıl yaşandı? Mazda, Türkiye'de 21 yıldır Mermerler Grubu tarafından temsil ediliyor. Marka 1990'lı yıllarda başarılı satış rakamları yakalarken, 1996'da Gümrük Birliği'ne girilmesi ve beraberinde gelen yüksek vergiler nedeniyle işler tersine döndü. Mermerler, geçen yıl 5 bin 119 araç sattı. Maz da'nın Avrupa'da başarılı satış rakamları yakalamasına karşın, Türkiye'de beklenen performansın uzağında kalınması merkezin gözünden kaçmadı. Beklenilen yatırımların yapılmaması da aradaki gerginliği artırdı. Japon şirketin yüzde 33.1'ine sahip Ford Motor'un geçen yıl düğmeye bastığı yeni strateji ise Mazda'yı Avrupa'da kendi çatısı altında satmaktı. Sonuçta Mermerler Grubu'nun uzun süredir direnmesine ve hatta 'Japonya beni destekliyor, ben Avrupa'ya bağlı değilim' demesine rağmen, Mazda ile Koç Grubu distribütörlük konusunda anlaştı. Böylece Koç, Fiat, Ford, Alfa Romeo, Ferrari ve Maserati'den sonra gelecek vaat eden yeni bir otomobil markasını daha bünyesine katmış oldu.
Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Yer imleri