Honda son 11 yıldır tüm dünyada yaklaşık 2,5 milyon satış rakamına ulaşan CR-V modelinin üçüncü neslini tanıttı. SUV kategorisinin kullanışlılığını sunmaya devam eden yeni CR-V, aynı zamanda otomobile yakın sürüş dinamiklerine ve tasarımına, daha fazla rahatlığa ve daha lüks bir iç mekana sahip. Yeni CR-V, SUV pazarında artan kaliteli ve premium ürün taleplerine hitap ediyor.
Aracın sportif tasarımı, gelişmiş araç dinamiklerini yansıtan görünümü ve coupe biçimli sivri yan pencere profilleri ile vurgulanıyor. Çarpıcı motor kapağı, projektör tarzı ön farlar ve daha geniş bir tamponla vurgulanan kendine özgü ızgarası ile yeni CR-V’nin ön tasarım çok daha cesur. Kaslı alt bölümler, geniş tekerlekler ve standart 17 inç lastikler CR-V’nin SUV kategorisi özelliklerini öne çıkarıyor. Arka tarafta dikey olarak açılan arka kapağın yuvarlak hatlı cam kısmı ve dikkatle tasarlanmış alt panel araca daha özel bir görünüm veriyor. Yedek lastik ise bagaj bölmesi zemininin altında bulunuyor.
Eksiksiz pasif güvenlik önlemleri arasındaki iki aşamalı SRS ön hava yastıkları, ön koltuklardaki yolcular için yan hava yastıkları, tam uzunlukta perde hava yastıkları ve ön ve arka emniyet kemeri uyarıcıları standart olarak bulunuyor. CR-V’nin birçok modelinde ise aktif ön koltuk başlıkları mevcut.
Yeni CR-V'de bulunan Römork Denge Kontrol Sistemi (Trailer Stability Assist - TSA) ve Araç Denge Kontrol Sistemi (Vehicle Stability Assist - VSA) sayesinde çekme güvenliği sürekli izlenerek gerekli önlemler alınabiliyor. Ek olarak, benzinli manuel modellerde çekme kapasitesi 1500 kg'dan 1600 kg'a çıkarken, dizel motorlu CR-V'de 1500 kg'dan oldukça yüksek bir rakam olan 2000 kg'a yükseliyor.
CR-V'de gövde yapısı için, diğer Honda'larda olduğu gibi, mükemmel çarpışma güvenliği özellikleri sağlayan Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi (Advanced Compatibility Engineering - ACE) kullanılıyor. Ön kısmın çokgen yapısı, iki aracın birbirine çarpması durumunda çarpışmanın paralel bir biçimde gerçekleşmesi olasılığını artırırken üst ve alt enerji emici yollar enerji dağılımını optimum seviyede tutuyor. Tek parça gövdenin yüzde 58'ini yüksek gerilimli çelik oluşturuyor. Honda, NCAP değerlendirmelerinde yolcu koruması konusunda 5 yıldız, çocuk koruması konusunda 4 yıldız, yaya koruması konusunda ise 3 yıldız bekliyor.
Yüksek donanımlı iç mekanda asgari ferahlık sağlayan ebatlar bir önceki CR-V ile aynı özellikleri taşırken, önceki modellerde arka kapağa monte edilmiş olan yedek tekerleğin kapladığı alanı da içine alarak geriye doğru genişledi. Yolcular da sürücü ile aynı ‘görüş alanının’ keyfini çıkarırken, daha fazla açılabilen, daha geniş kapılar ve daha alçak kapı eşikleri ile araca binmek daha da kolaylaştırılmış durumda.
İç mekanda, yumuşak dokulu siyah trimle kontrast yaratan, kaplamalara ve kapılara uygulanmış metalik trim unsurları yer alıyor. Ön koltuklar daha geniş ve daha rahatken direksiyon kolonu ise kolayca ulaşılabilmesi için ayarlanabilir bir yapı sunuyor. Yeri değiştirilerek orta konsolun tabanına yerleştirilen vites kolu, direksiyona daha da yaklaşarak bir miktar boş alan sağlıyor.
Araçta (modele bağlı olarak) bulunan 8 yönlü ayarlanabilir koltuk, deri döşemeler, 18 inç alaşımlı jantlar, ön ve arka park sensörleri ve arka görüş kamerası CR-V’nin lüks araç pazarına yönelik oluşunun göstergeleri.
Civic gibi CR-V modelinde de ön camın üzerinden arka koltukların üstündeki bir noktaya kadar ilerleyen ve son derece hafif bir kabin oluşturan Panorama cam çatı seçeneği bulunuyor. Çatı istendiğinde çatı kaplaması ile aynı malzemeden kaplanmış iki adet çekme perde ile kapatılabiliyor.
Arka koltuklar (taban 60:40, koltuk arkalığı 40:20:40 oranlarında bölünmüştür) kaydırılarak ayak ve bagaj bölmesi maksimum seviyeye çıkarılabiliyor, indirilerek daha fazla rahatlık sağlanabiliyor ve orta bölümü düz bir zemin oluşturacak şekilde aşağıya doğru katlanarak, arka koltuklardan ikisi kullanılabilir halde iken uzun malzemeler taşınabiliyor. Koltuklar tam olarak öne eğilip dik konuma alındığında, ön tekerlekleri sökülmemiş iki adet dağ bisikletini alabilecek kadar geniş bir bagaj alanı açılıyor.
Yük zemininden 330 mm yükseklikteki bir raf aracılığıyla elde edilen Çift Sıralı bagaj alanı daha fazla esneklik sağlıyor; bu alan standart bir valizin konması için yeterli bir alan sunuyor. Bu şekilde bagaj bölümlere ayrılabiliyor ve alt taraftakine daha kolayca ulaşılabiliyor; ayrıca ekseni etrafında çevrilebilen raf daha kolay bir kullanım sağlıyor. Kullanılmadığı zamanlarda raf sökülebiliyor ya da mükemmel bir şekilde biçimlendirilmiş bir girintiye tam olarak oturabileceği zemine yerleştirilebiliyor.
Yeni Honda CR-V’de 2.0 litre benzinli ya da 2.2 dizel motorlar görev alıyor. Honda’nın gelişmiş 140 PS 2.2 litre i-CTDi dizel motoru değiştirilmeden kullanılırken, yeni CR-V’nin yüzde 12 oranında geliştirilen aerodinamik verimliliği sayesinde daha da fazla yakıt tasarrufu sağlıyor.
Benzinli motor Civic serisinde kullanılan 1.8 litre SOHC i-VTEC motorunu temel alan tamamen yeni bir ünitedir. Bu da en yeni VTEC ve sürtünme azaltma teknolojilerine sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca gaza yüklenilmeden gerçekleştirilen sürüş koşullarında geciktirilen emme valfi kapanışı ve tam açık gaz kelebeği pompalama kayıplarını azaltıyor ve yakıt tasarrufunu artırıyor.
Benzinli modellerde aynı zamanda 6 ileri düz ve 5 ileri otomatik yeni şanzımanlar kullanılıyor.
6,200 d/dak'da 110 kW/150 PS, 4,200 d/dak'da 190 Nm şeklindeki maksimum güç ve tork değerleri ile motorun artan verimliliği, geliştirilen gövde aerodinamiği ve yeni vites kutuları yakıt tasarrufunu daha da artırıyor. Aynı zamanda performans da artıyor ve 0 - 100 km/s süresi 10,8 saniyeden 10,2 saniyeye (manuel) ve 13,1 saniyeden 12,2 saniyeye (otomatik) düşüyor.
Yakıt tasarrufu sağlayan, sessiz, çift pompalı ve tek yönlü kam bulunan gerçek zamanlı 4WD sistemi ön tekerleklerdeki kaymayı hassas bir biçimde algılıyor; üstelik sistem oldukça hafif ve küçük tasarlanmış bulunuyor. Sistem, mevcut motorla %20 daha fazla torkla birlikte gücü arka tekerleklere anında aktarıyor ve kalkışta, karlı yollardaki dönüşlerde ve diğer kaygan yüzeylerde dengeyi önemli ölçüde artırıyor.
Yeni CR-V’de kullanım karakteristiği önceki modele göre, otomobil kullanım özeliklerine daha çok benziyor. Önemli değişiklikler arasında 35 mm alçaltılan ağırlık merkezi, 30 mm daha geniş tekerlek izi genişliği ve daha geniş 17 inç lastiklerin yanı sıra, direksiyon ve süspansiyon yapılarındaki bir dizi değişiklik bulunuyor. Bunun sonucu sürücünün hareketlerine daha net tepkiler, daha yüksek yönlendirme dengesi ve genel anlamda daha fazla çeviklik elde ediliyor.
Yer imleri