Audi TT, gösterişten uzak bir heykeli anımsatıyor

Yeni Audi TT Coupe’nin yapısı, tam anlamıyla spor bir otomobilin stilini, dengesini ve gücünü temsil ediyor.
Tasarım
Audi tasarım ekibi önceki modelin daireler ve bombelerden oluşan bir temaya sahip görsel kodunu benimsemiş ve bu kodu daha da güçlendirmiştir. Yeni TT’nin gergin hatlara sahip panelleri, dinamik hareket etkisini pekiştirmektedir. Yeni TT’nin uzunluğu önceki modele göre 137 mm artarak 4,178 mm’ye ulaşmış; genişliği ise 78 mm artarak 1,842 mm’yi bulmuştur.
Güvenlik
Gövde Audi tarafından geliştirilen ASF Uzay Kafesi tasarımı üzerine yapılandırılmıştır ve alüminyum ile çelikten meydana gelmektedir. İlk kez bu modelde birbirinden farklı malzemeler bir arada kullanılmaktadır. Üstyapısının yüzde 69’u alüminyumdan üretilmiştir. Geriye kalan yüzde 31’lik bölümdeki çelik bileşenler aks yükü dağıtımını dengeli bir şekilde yapabilmek adına arka bölümde kullanılmıştır. Otomobilin zemine daha iyi basmasını sağlamak için oluşturulan rüzgâr kesici, araç 120 km/s’lik hıza ulaştığında bagaj kapısının üzerindeki yerinden açılmaktadır. Teknik
2.0 litre silindir hacimli ve turbo beslemeli, FSI doğrudan püskürtme sistemine sahip TFSI motor, 200 HP güç üretmektedir. Altı ileri manuel şanzımanın standart olarak sunulduğu bu motor versiyonuyla donatılmış olan yeni Audi TT, 6.4 saniyede 100 km/s’e hıza ulaşırken; 240 km/s’lik maksimum hıza da erişebilmektedir. Etkileyici bir sese sahip olan ve atmosferik beslemeli 3.2-litre silindir hacimli V6 motor ise ürettiği 250 HP güç ile yeni nesil TT’nin 0–100 km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Yeni Audi TT 3.2 V6’da elektronik hız sınırlayıcı olduğu için bu model, maksimum 250 km/s’lik hıza sahiptir.
Dış Mekan
Yeni Audi TT Coupe’nin yapısı, tam anlamıyla spor bir otomobilin stilini, dengesini ve gücünü temsil ediyor. Gövdenin boğaya benzer bir duruşa sahip yapısı, dar hatlara sahip üst bölümü ile birlikte adeta yalın, gösterişten uzak bir heykeli anımsatıyor. Audi tasarım ekibi önceki modelin daireler ve bombelerden oluşan bir temaya sahip görsel kodunu benimsemiş ve bu kodu daha da güçlendirmiştir. Yeni TT’nin gergin hatlara sahip panelleri, dinamik hareket etkisini pekiştirmektedir. Yeni TT’nin uzunluğu önceki modele göre 137 mm artarak 4,178 mm’ye ulaşmış; genişliği ise 78 mm artarak 1,842 mm’yi bulmuştur. İç Mekan
Geniş formatlı bagaj ağzı sayesinde kolaylıkla erişilebilen bagajın, temel yükleme kapasitesi 290 litredir. Bu kapasite arka koltuk sırtları katlanarak 700 litreye kadar arttırılabilir. Spor koltuklar olağanüstü bir yan koruma sağlamaktadır. Koltuk döşemeleri için üç farklı deri çeşidinden seçim yapılabilir. Kokpit tamamen sürücüye odaklanmış şekilde düzenlenmiş olup, tasarımı kusursuz biçimde ergonomiktir. TT’nin klasik çember motifini çeşitli yollarla şekillendiren tasarımcıların tıpkı üç merkezli hava kanallarında olduğu gibi bu motiflere mümkün olduğunca yer vermeye çalıştığı açıkça görülüyor. Yeni Audi TT’nin standart özellikleri arasında otomatik klima sistemi ile düz bir göbeğe sahip spor direksiyon yer almaktadır. Sportif direksiyon simidi, bu tarz spor otomobile uygun özellikler taşımasının yanı sıra aynı zamanda araca giriş çıkışı kolaylaştırmaktadır.