Peki ya Ýslam ne diyor?
Tüp bebek, kürtaj ve sperm bankasýna ÝSlamiyet ne diyor?

Diyanet Ýþleri Baþkanlýðý Din Ýþleri Yüksek Kurulu Üyesi Prof. Dr. Saim Yeprem, normal yollardan çocuk sahibi olamayan nikahlý eþlerin mikroenjeksiyon, klonlama gibi yöntemlerle bu özlemlerini gidermelerinin Ýslam dini açýsýndan bir sakýncasýnýn bulunmadýðýný bildirdi.

Yeprem, ancak Ýslam dininin, sperm, yumurta ve rahimden birinin karý-koca dýþýnda baþka bir þahsa ait olmasýna olumlu bakmadýðýný belirtti.

Marmara Üniversitesi Ýlahiyat Fakültesi Öðretim Üyesi de olan Yeprem'in deðerlendirmeleri þöyle:
-Genetik taný: Bebekte bazý hastalýklarýn ana rahmine yerleþtirilmeden önce bulunup, gerekli tedbirlerin alýnmasýný mümkün kýlan genetik tarama testleri, embriyonun zarar görmesine ve itlaf edilmesine yol açmamak kaydýyla, kullanýlabilir.
-Tüp bebek: Ýslam alimleri, nikahlý eþlerin, kocanýn spermiyle kadýnýn yumurtasýnýn laboratuvarda döllendirilmesiyle elde edilen embriyonun kadýnýn rahmine yerleþtirilmesi sonucu çocuk sahibi olmalarýný olumlu karþýlamýþtýr.

Ancak, tüp bebek uygulamasýnda, sperm, yumurta ve rahimden birinin karý-koca dýþýnda baþka bir þahsa ait olmasýna olumlu bakýlmamaktadýr.
-Yumurta-sperm ve embriyolarýn dondurulmasý ve baðýþlanmasý: Týbbi gereklilik ve zorunluluklar nedeniyle dondurularak saklanan yumurta veya yumurtalýk dokularý ilerde iyileþmeleri durumunda yine ayný kadýnlara verilecekse bu dini açýdan bir sakýnca teþkil etmez.

Dondurulan embriyo veya spermlerin eþlerden erkeðin vefatý veya boþanma durumunda dinin öngördüðü azami bekleme süresi içinde kadýn tarafýndan kullanýlmasýnda sakýnca olmadýðý düþünülebilir.

Erkek bankaya spermini ilerde nikahlý eþinin rahmine tüp bebek yöntemiyle yerleþtirilip gebe kalmasýný saðlamak amacýyla verecekse, bu uygulamaya zaruret durumlarýnda baþvurulabilir.
-Kök hücre ve tedavi amaçlý kullanýmý: Genler üzerinde biyolojik Ve týbbi nitelikli çalýþmalar yapmak Ýslam açýsýndan bir sakýnca taþýmamaktadýr.

Ýnsan olma potansiyeli taþýyan embriyonik kök hücrelerin birer yedek parça gibi kullanýmý söz konusu olmaz.
-Cinsiyet seçimi: Doðacak çocuklarýn cinsiyetinin seçilerek belirlenmesi zorunluluk olmadýkça yapýlmasý dinen uygun deðildir.
-Kürtaj: Haklý, kesin ve meþru bir zaruret olmaksýzýn düþürmek veya aldýrmak (kürtaj) yoluyla bir canlýnýn hayatýna son verilmesi, Ýslam dinince kabul edilebilir nitelikte deðildir.