Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: BMW' de, en son teknoloji

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart BMW' de, en son teknoloji


    BMW sürücüleri, otomobillerini dışarıdan kontrol ederek park ederken, güvenliği de artırma şansına sahip olacak.
    BMW`nin prototip BMW Park Yardımı sayesinde araç park işlemini gerçekleştirirken sürücü aracının yanında durarak kontrolü sağlayabilecek veya araç geri geri gelirken yaya trafiğini kontrol ettiği için yoldan geçenlere çarpma riski ortadan kalkacak.
    Uzaktan kumanda ile kontrolü sağlanan araç takibi, yürüyüş hızının yarısı olan 2.5 km/sa ile hareket eder. Kumandanın üstündeki düğme bırakıldığı anda araç durur. Seziciler ve garajda bulunan özel bir ayna ile araç izlenir. Araç, park yerinden park manevrasının aksi yönünde çıkarılır. Seziciler engelleri tespit eder ve aracı bunlara göre yönlendirir.
    BMW Park Yardımı, şehir içi gibi kısıtlı park alanlarına sahip yerler için son derece uygundur. Prototip sistem Temmuz ayında Münih`te düzenlenen BMW Yenilikleri Günü`nde (BMW Innovations Day) tanıtılmıştır.
    Video kamera ve PDC - Mükemmel ikili.
    Bu teknolojiyi tanıtmak için BMW 7 Serisi`nden seçilen bir test aracına otomobilin ön tarafını görüntüleyebilmek için dikiz aynası ile aynı seviyede bir video kamera yerleştirilmiştir. Bu kamera Şeritten Çıkma Uyarısı gibi sürücü destek sistemlerinde kullanılan ünitelerle benzer yapıdadır.
    Aracın yaklaşması esnasında garaj duvarının ortasındaki özel reflektörde kamera vardır. Garajın önündeki otomobilin konumu ve dengesi kamera tarafından tespit edilen reflektör görüntüsüne bakarak kararlaştırılırken direksiyon simidi üzerinde bulunan elektrik motoru otomobilin garaja girişi sırasında ihtiyaç duyulduğunda direksiyonu düzeltir.
    Bu kontrol fonksiyonu, olası engeller ile arasındaki mesafeyi belirleyen Park Mesafe Kontrolü (PDC) sezicileri tarafından desteklenir. Böylece gerekli olduğunda çarpışmaları önlemek için park işlemi tamamen durdurulabilir.
    Sistem bilgisayarı otomatik motor çalıştırma/durdurma fonksiyonu, vites ve direksiyon seçimi ile PDC`nin çalışmasını yönetir. Fren, far ve dörtlü flaşörleri de devreye sokan bu sistem ayrıca park sırasında yan aynaları otomatik olarak katlayıp otomobil garajdan ayrılınca tekrar açar.
    Sürücü karar verir, elektronik sistem uygular.
    Sürücü uzaktan kumanda üstünde bulunan merkezi kilit düğmesi ile gerçekleştirilen tam otomatik park talimatlarını vererek tüm park manevrasını takip eder. Sürücü bu işlemi gerçekleştirebilmek için garajın önündeki düz çizgiyi takip ederek aracı yaklaştırır ve vites kolunu "P" konumuna getirip, motoru durdurarak araçtan dışarı çıkar. Sonrasında uzaktan kumanda üzerindeki kilitleme düğmesine iki kere basarak park yapma sistemini devreye sokar.
    Garajdaki reflektör, video kamera tarafından tespit edilip, bilgisayar tarafından tanımlandığında, tam otomatik Garaj Park Yardımı işlevi tarafından uygun yaklaşma rotası belirlenir. Park Mesafe Kontrolü sistemi, tüm bu işlem esnasında garajın önünde ve içerisinde oluşabilecek olası engelleri tespit edebilmek için devrede kalır.
    Sürücü, yan aynalar katlandığında, sistemi devreye sokabilmek için tekrar kilitleme düğmesine basar. Bu uygulama ile şanzıman, aracın "D" ve "N" vites konumları arasında oldukça düşük hızlarda otomatik vites değiştirerek "D" moduna geçer.
    Tüm bu işlem boyunca kapı kilitleme düğmesi basılı tutulmalıdır aksi takdirde, araç aniden durur.
    Kamera tarafından sağlanan veriyi alan bilgisayar, reflektörden aracın konumunu sürekli izler. Aracın konumunun ve rotasının doğru olmaması durumunda, direksiyona entegre edilmiş elektrik motoru rotayı gerektiği şekilde düzeltir.
    Kapı, genellikle, girişin en dar bölümünde açılmak üzere işaretleneceğinden, BMW Park Yardımı, aracın garaj girişine, mümkün olan en yakın noktadan itibaren düz bir hat boyunca ve orta kısımdan yanaşmasını sağlar.
    Son olarak araç, farları açık bir şekilde garajın arka duvarına doğru ilerler ve doğru noktaya geldiğinde otomatik olarak durur. Bunun için gerekli olan frenleme fonksiyonu elektromekanik park freni tarafından sağlanır. Daha sonra sistem motoru durdurur, farları söndürür ve işlem tamamlanır.
    Aynı rota izlenerek aracın garajdan çıkarılması.
    Aracı garajdan çıkarmak için sistem, daha önce garaj kapısı açılırken yapıldığı gibi, sürücü tarafından uzaktan kumandaya iki kez basılarak aktive edilir. Bu uygulamayla, ilk olarak motor çalıştırılır, ardından PDC devreye alınır. Daha sonra araç, dörtlü flaşörleri açık şekilde geri geri yavaşça garajdan çıkacaktır.
    Aracın park edilmesi sürecinin tamamı bilgisayara kaydedildiğinden, araç garajdan çıkarılırken tamamen aynı rota izlenir ve araç sürücünün daha önce park manevrasını başlattığı noktada durur. Sistemin gerçekleştireceği sonraki işlemler, araç kapılarının kilidini açmak ve dörtlü flaşörleri devre dışı bırakmaktır. Sürücü belli bir süre içerisinde aracın kapısını açmazsa, sistem otomatik olarak motoru durduracak ve kapıları tekrar kilitleyecektir. Bu otomatik Garaj Park Yardımı, kamera ve ses ötesi sezicilerin, işlevsel ve verimli bir sistem yaratarak sürücüler için hayatı çok daha kolay hale getirme konusundaki başarısını vurgulamaktadır. Aynı zamanda bu yenilik, BMW Group`un ileri ve üstün otomotiv sistemlerinin geliştirilmesi konusundaki lider konumunu netleştirmektedir.

  2. #2

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    ne deolsa BMW

  3. #3

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    BMW ye yakışır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •