Google Sultanahmeti 3D Ýzletecek


3D Sultanahmet uygulamasý ile Sultanahmet Bölgesi Google Earth üzerinden sanal ziyarete açýlýyor. Sultanahmet Turizm ve Yatýrýmcýlarý Derneði (SUYAD) ile 3D********Earth iþbirliðinde gerçekleþtirilen ''3D Sultanahmet'' uygulamasý ile Sultanahmet Bölgesi, Google Earth üzerinden sanal ziyarete açýlýyor.

Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir.


3D********Earth'un yazýlý açýklamasýna göre, bölgenin, Topkapý Sarayý'dan Ayasofya'ya, Yerebatan Sarnýcý'ndan Sultanahmet Camisi'ne kadar önemli tarihi eserlerini 3 boyutlu modelleyen 3D********Earth, þu ana kadar SUYAD üyesi 50'ye yakýn otel ve restoraný da üçüncü boyuta taþýdý. Modellenen binalar, Google Earth sistemine aktarýlarak, dünyanýn her yerinden görülmesi saðlandý.


Açýklamada görüþlerine yer verilen SUYAD Baþkaný Kaan Koç, projenin, bölgedeki turistik tesislerin satýþlarýna da fayda getireceðine inandýklarýný belirterek, projeye iliþkin þu bilgileri verdi:


''Bu uygulama sayesinde dünyanýn herhangi bir noktasýndan internete giren bir kiþi, bölgemizde hangi tarihi ve kültürel eserler olduðunu, havalimanýndan Sultanahmet'e nasýl gelebileceðini, hangi otellerde kalýp hangi restoranlarda yemek yiyebileceðini, nerelerde eðlenebileceðini, kýsacasý Tarihi Yarýmada'ya geldiðinde gününü nasýl geçirebileceðini önceden planlayabilecek. Sistemin en önemli avantajlarýndan birisi de 3 boyutlu ziyaret ettiði otelde, o anda doðrudan rezervasyon yaptýrabilecek. Bu sayede arada komisyon alan herhangi bir kurum olmadýðý için daha uygun fiyatlarla tatilini yapabilecek.''


3D********Earth Genel Müdürü Aybars Görpe de alýþýlagelen tanýtým ve pazarlama mecralarýna nazaran uygun maliyetlere sahip olan bu uygulamayý, Sultanahmet Bölgesi ve Sirkeci Oteller Bölgesi örneðinde olduðu gibi, hem Ýstanbul'un hem de tüm Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinde de gerçekleþtirmeyi hedeflediklerini belirtti.


Turistik tesislerin bir araya gelerek bölgelerini bir bütün olarak sunmasý gerektiði görüþünü paylaþan Görpe, bu sayede tesislerin kendilerini, birbirlerini ve bölgelerini birlikte tanýtýp pazarlayarak marka olmayý daha kolay baþarabileceklerini kaydetti.