Honda’nın lüks üst orta segmente hitap eden aracı Legend’in, en yeni teknolojiler ve bir dizi yenilikçi destek sistemiyle sunulan yeni versiyonu satışa sunuldu. Dinamik bir tarza sahip olan Honda Legend sportif ve uyumlu hatlarıyla konforlu bir iç mekan sunarken, ferahlığı uyum ve rahatlık duygusu yaratıyor.
Gövde yapısı
Honda Legend zarif tasarımı ve dinamik hatları ile sportif bir mizaç sunuyor. Honda, yeni modelle birlikte yenilenmiş motorun gücüyle ilgili erken bir ipucu da veriyor. Legend’ın ön kısmının karakteristik bir özelliği ise dik eğimli bir ön kaputa sahip olması. Yan taraftan şık sürücü mahalli, derin pencere hattı ve kısa bagaj kapağı Legend'ın belirgin kama biçimine vurgu yapıyor. Yeni Legend öncüllerine göre 20 mm daha yüksek ve 25 mm daha geniş. Ancak toplam uzunluk 38 mm, aks mesafesi ise 110 mm daha kısa. Bu sayede yolcu bölümünün uzunluğunda 30 mm, iç mekan yüksekliğinde ise 40 mm daha artış sağlanıyor. Sonuç olarak toplam gövde uzunluğundaki azalmaya karşı çok daha geniş bir kabin elde ediliyor. Kusursuz ergonomi, deri döşemeler ve 8 yollu ayarlanabilir ön koltuklar ile yolcular için standart bir zarafet ortamı yaratıyor.
Mükemmel aerodinamik ve son derece düşük gürültü seviyesi
Yeni Legend, genel tasarımı ve 1,45 metrelik yüksekliği sayesinde yalnızca spor coupé araçlarda görülen bir biçime sahip. Yüksek hızlarda yakıt tasarrufu ile avantaj sağlamasının yanı sıra rüzgardan kaynaklanan sesi önemli ölçüde azaltır. Son derece karmaşık testlerin sonuçları göstermiştir ki Legend'ın yeni yapısı yüksek ferkanslı ve orta frekanslı gürültüde önemli ölçüde azalma sağlıyor. Geleneksel ağır yalıtım malzemelerinin yerine sesin emilmesi konusunda da çok verimli olan hafif malzemeler kullanılmış. Örnek olarak ön kanat izolatörü gösterilebilir. Kauçuk bir katman, pürüzlü ya da ıslak yüzeylerden kaynaklanan gürültüyü önemli ölçüde azaltıyor. Zemin aynı zamanda aşınmayı önleyici olmasının yanında gürültüyü de emen koruyucu bir katmanla tamamen kaplanmış. Alt kısım, yalıtım malzemelerinin yardımıyla gövde titreşimlerinin ortadan kaldıracak, kabin ile yol arasında akustik bir engel sağlayacak şekilde tasarlanmış.
Motor ile vites kutusunun entegrasyonuna yönelik alt çerçeveler, ana titreşim kaynağı (motor) ve yüksek rezonans hacmi (gövde) arasında akustik bir engel oluşturacak şekilde ‘serbest’ bir konumdadır. Kabine giren düşük frekanslı sesler, özellikle Legend için geliştirilmiş olan Aktif Gürültü Engelleme (Active Noise Cancellation - ANC) ünitesi tarafından ortadan kaldırılımıştır. Sistem tavan konsolunda bulunan iki mikrofon tarafından kullanılıyor. Mikrofonlar güç aktarım ekipmanlarından kaynaklanan ve kabine giren gürültüyü izliyor. İstenmeyen frekanslar algılandığında, ANC bir karşı frekans oluşturur ve mükemmel bir zamanlamayla ters ses sinyallerini ses sistemininin hoparlörlerine ve Subwoofer'a gönderir. ANC titreşimleri engeller ve istenmeyen frekansları ortadan kaldırır. Akıllı hafif yapı
Kapsamlı güvenlik teknolojilerine ve daha fazla konfora sahip araçlar genellikle aynı sınıfın daha az donanıma sahip araçlarından daha ağır. Bu nedenle birçok marka ‘hafifletilmiş versiyonlar’ şeklinde temel modeller sunarlar. Honda farklı ve daha akıllıca bir yaklaşımla neredeyse tüm pazarlar için Legend'ı tüm ekipmanlarla donatmıştır. Ancak potansiyel ağırlığı mümkün olduğunca düşük tutmak amacıyla yeni Legend'ı geliştirenler, akıllıca tasarlanmış hafif bir yapı kullandılar. En yüksek hacme sahip unsur olan gövde kısmen yüksek gerilimli sac levhalardan üretilerek duvar kalınlıkları düşürülmüştür. Ek olarak ön kaput, ön çamurluklar ve alt çerçeveler ile salıncaklar gibi şasi parçaları alüminyumdan üretilmiştir. Şaft ise hafif ağırlıklı güçlendirilmiş karbon fiber alaşımından yapılmıştır. Bu hafif malzemelerin yoğun olarak kullanılması 5 metrelik aracın boş ağırlığını 1885 kg'ın altına düşürürken üstün gövde sağlamlığı da korunmuş. Konfor
Legend’ın iç mekan lüksü, verimli bir tasarımla birleşerek aracın atletikliğini tamamlayan bir ortam sunar. Aynı zamanda kontrollerin basit ve sezgisel kullanımının sağlanması için en yeni teknolojik özellikler seçilmiştir. Titiz bir biçimde düşünülmüş olan iç mekan uyumu, sürücüyü zorlu sürüş koşullarında destekleyerek ve gereksiz şekilde meşgul edilmesini engelleyerek sürücünün rahatlığına katkıda bulunur. Delikli deri döşemelerinin bulunduğu ergonomik oturma düzeni sayesinde sportif, aynı zamanda zarif bir sürüş deneyimi yaşanır. Akçaağaç, ahşap işçilik gösterge paneli boyunca kendisini gösterir. Klima, ses ve navigasyon kontrollerinin bulunduğu orta konsol ise saten metal kaplaması sayesinde daha teknolojik bir görünüm sergiler. Ana gösterge paneli, geniş ve parlak navigasyon ekranı oldukça kolay okunabilmesinin yanı sıra sürücünün tüm önemli kontrollere kolayca erişebilmesini sağlar. Motor/Şanzıman - Üstün güç kaynağı
Yeni Legend’ın 3.5 litre SOHC VTEC V6 motoru kesinlikle yüksek teknoloji ürünüdür ve sınıfının en güçlülerindendir. Supap zamanlama kontrolüne ve elektronik supap açılma kontrolüne sahip alüminyum 4 valfli motor 6.200 dev/dak'da 217 kW (295 PS) güç üretir. 5.000 dev/dak'daki 351 Nm'lik maksimum tork 7,3 saniyelik 0 - 100 km/s hızlanma değeri sunarken maksimum hız 250 km/s'tir.
Standart 5 ileri otomatik şanzımanlı vites seçimi, orta konsoldaki vites kolu ya da direksiyondan kumandalı olarak manuel seçilebiliyor. Akıllı vites geçiş sistemi Akıllı Eğim Kontrolü ile birlikte bu şanzıman, özellikle yokuş yukarı seyir esnasında tutarlı tahrik sağlar. Geçiş Bekletme Kontrolü sistemi elektronik gaz pedalı ile birlikte çalışır ve virajlı yollarda sportif sürücüler için avantajlar sağlar. Her iki sistem bir arada çalışarak otomatik modda, yokuş yukarı tırmanma ve virajların dönülmesi sırasında gereksiz vites geçişlerini engeller. Şasi
Legend'ın yenilikçi şasisinde ön süspansiyonda iki salıncak, arka kısımda ise çoklu bağlantı bulumaktadır. Bu gelişmiş teknoloji tutarlı bir sürüş ve düz ya da pürüzlü yollarda virajların dönülmesi sırasında güvenlik sağlar.
Geniş, havalandırmalı ön ve arka disk frenler ve 4 piston kaliperi mükemmel durma gücü sağlar. ABS, EBD, VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi - Vehicle Stability Assist) gibi elektronik yardım donanımları potansiyel olarak tehlike yaratabilecek durumlarda sürücüye yardımcı olur. Dört çeker mükemmel yol tutuş
Honda Legend standart olarak virajların dönülmesini daha güvenli hale getiren dört çeker sistemine sahiptir. SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) sistemi virajlarda dıştaki arka tekerleğin dönüş hızını artırarak aracın daha kolay dönebilmesine yardımcı olur. Bu keskin dönüşlerde fazla hareketi uygun şekilde dengeleyerek yol tutuşunu önemli ölçüde geliştirmesini sağlar.
Düz seyir ve hafif virajlardan dönüş sırasında torkun yüzde 70'e kadarlık oranı ön tekerleklere, gaza tam olarak basıldığında ya da yavaş sürüş sırasında mevcut torkun yüzde 70'e kadarı arka tekerleklere aktarılılr. Sürüş koşuluna bağlı olarak arka aksta bulunan tork 100:0 - 0:100 oranları arasında her iki arka tekerleğe aktarılır. Sonuç olarak virajlar dönülürken gerçekleşen performansta artış ve maksimum sürüş keyfi sağlanır.
Honda mühendisleri tarafından geliştirilen akıllı dört çeker teknolojisi aynı zamanda dönüş güvenliğini de artırır. Sürücünün dönüş sırasında frene çok fazla basması durumunda SH-AWD sistemi devreye girer ve tekerleklere uygulanmakta olan gücün dağılımını değiştirir. Böylece sürüş dengesi fiziksel sınırları dahilinde sabit kalır. Araç Denge Kontrol Sistemi
Honda Legend elektronik Araç Denge Kontrol (VSA) sistemine de sahiptir. Bu sistem oldukça popüler ve son derece gelişmiş ESP sistemiyle karşılaştırılabilir. Ancak Honda'nın yeni modelinde bu sistem SH-AWD sistemi ile entegre bir biçimde çalışır. VSA ani manevralar sırasında sürücünün kontrolü sağlayabilmesine yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bir mikroişlemci beklenen araç tepkisi değerlerini hesaplayarak frenleme gücünün her iki tekerleğe dağılımını gerektiği şekilde koordine eder. Gaz kelebeği sistemini devreye alır ve ateşlemeyi kontrol eder. Kontrollü hızlanma, kısmi frenleme kesintisi ve tekerleklerin tepkisel hızlanması ile VSA aracı rotasında tutar. Güvenlik
Yeni Legend’ın son derece sağlam gövde yapısı iki aşamalı ön ve yan hava yastıkları ve perde hava yastıkları ile birlikte, birçok farklı çarpışma durumunda yolcular için üst düzeyde güvenliği garanti eder. ACE (Gelişmiş Uyum Projesi - Advanced Compatibility Engineering) Gövde yapısı, çarpma sırasında söz konusu olan güçlerin yolcu bölmesinden gövde yapısının tamamına dağıtılmasına yardımcı olur. Çerçeve parçalarının akıllıca konumu sayesinde örneğin önden çarpma sırasında, çarpma enerjisi ön bölgenin tamamı ve öne doğru çıkan yan bölge üzerine daha fazla dağıtılır. ACE Gövde Yapısı aynı zamanda, özellikle küçük araçlarda diğer yolcuların da korunmasına katkıda bulunur. İyi bir örnek
Yeni Legend’ın özel olarak tasarlanmış ön çerçeve yapısı daha küçük bir araçla çarpışma durumunda diğer araç için de daha fazla koruma sağlar. Bu korumanın sağlanması için de ön gövde daha kolay bükülecek şekilde tasarlanmıştır. Araçların çarpışma durumunda gövde parçası bükülerek darbenin önemli bir kısmınının emilmesini sağlayarak diğer aracın gövdesinde güvenlik sağlar. Bunun nedeni, küçük aracın daha az bükülen gövdesi tarafından emilemeyen ve bu nedenle yolcu bölmesini darbeleyebilecek olan enerjinin geniş Honda sedanın özel ön gövdesi tarafından azaltılmasıdır. Daha fazla yaya güvenliği
Yükselen Motor kaputu yaya güvenliğini artırır. Çarpma sırasında ön tamponda bulunan dokunmaya duyarlı üç sensör tehlikeyi algılar ve piroteknik özellikli bir erişim düzeneğini devreye alır. Bir saniyeden daha kısa bir sürede kapağın arka kenarı 15 cm yükselir. Motor kapağı ile altında bulunan sert motor parçaları arasında büyük bir boşluk sağlar. Yayanın, bisiklet veya motosiklet kullanıcısının kafasının, omuzlarının ya da ayaklarının çarpması durumunda daha yumuşak olan ön kaput bükülür. Yükselen Motor kaputu sayesinde ciddi yaralanma riskini önemli ölçüde azaltır. Geceleri daha fazla güvenlik
Yeni Legend'da standart olarak Aktif Ön Aydınlatma Sistemi (AFS) de bulunuyor. Ana farlar beyaz, ultra parlak bir Xenon ışığı sağlanır. AFS Honda’nın, yolu sürüş yönünde etkin bir biçimde aydınlatan sinyal ve gösterge lambaları kombinasyonunu ifade eder. Sol far sağa, sağ far ise sola doğru dönerek geceleri köşeleri ve kavşakları etkin bir biçimde aydınlatır. Bu, sürücünün gece koşullarında zor durumlarda daha iyi karar verebilmesini ve yayaların ve yoldaki engellerin daha kolay görülebilmesini sağlar. İletişim
Cep telefonu kullanıcıları için Honda Legend’dan iyi bir haber var. Tüm Legend'larda entegre olarak bir freehand kiti bulunuyor. Bluetooth teknolojisinin varlığı, üreticisi önemli olmaksızın mevcut tüm cep telefonlarının kullanılabilmesini garanti eder. Cep telefonu ile araç arasındaki ilk ‘eşleştirmenin’ ardından, kontak anahtarı açıldığında sürücünün cep telefonu tanınır ve böylece çağrı alırken ya da arama yaparken telefon ceketin cebinde ya da başka herhangi bir yerde bulundurulabilir. Sürücü direksiyonu üzerin bulunan tuşlar ya da ses tanıma özelliğini kullanarak da numara çevirme ya da çağrı alma imkanı sağlar.
Müziği en yeni teknolojiyle yoğun bir biçimde yaşayın
Sıradışı bir ses deneyimi için Honda Legend'da güncel bir Bose® ses sistemi bulunuyor. Amerikalı Bose® ekibi tarafından Legend için özel olarak tasarlanan ön hoparlör sayesinde kabin tam bir konser salonu haline gelir. Beş oturma konumunun tamamına Surround ses sağlanır. Yekpare 6 diskli CD çalar DVD audio, CD ve MP3 çalabilir. Seçilen ses sistemi fonksiyonları ses tanıma özelliği ile kontrol edilebilir. Örneğin müzik parçaları ya da CD'ler sesli komutlar aracılığıyla değiştirilebilir
Model
Legend 3.5 VTEC V6
Motor
Su soğutmalı, 4 zamanlı
SOHC VTEC, 24 supap, V6 silindir
Yakıt sistemi
PGM-FI
Çap ve strok (mm)
89x93
Hacim (cc)
3471
Sıkıştırma oranı
11.0:1
Maksimum güç
295 PS / 6200 rpm
Maksimum tork
351 Nm / 5000 rpm
Şanzıman
5 ileri otomatik şanzıman Direksiyondan Kumanda Butonları ile manuel vites olanağı
Akıllı Eğim Sistemi (Grade Logic System) ve
Geçiş Bekletme Kontrolü
Çekiş
SH-AWD, Sürekli 4x4 çeker
Frenler
Ön: Hava soğutmalı disk, çapı 320 mm
Arka: Hava soğutmalı disk, çapı 310 mm
Süspansiyon
Ön: Çift salıncak, helezon yay, aşamalı supap teknoloji gazlı amortisör, viraj
Yer imleri