Turkcell Global Bilgiye Dünya Çapýnda Bir Ödül Daha!
Turkcell Global Bilgi, Mayýs 2011’de Türkçe dilinde ilk uygulama olarak Turkcell abonelerinin hizmetine sunduðu “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”(Call Steering) ile ses teknolojileri alanýnda dünya lideri Nuance firmasýndan inovasyon ödülü aldý.
Türkiye’nin lider müþteri iliþkileri yönetim merkezi Turkcell Global Bilgi ses teknolojileri alanýnda dünya lideri Nuance tarafýndan “Ýnovasyon Ödülü”ne layýk görüldü. 4 Aralýk’ta Amerika’nýn Orlando kentinde düzenlenen ve farklý kategorilerde dünyanýn önde gelen 65 firmasýnýn yarýþtýðý organizasyonda, Turkcell Global Bilgi “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”(Call Steering) teknolojisinde, ilk Türkçe uygulamaya imza atmasý dolayýsý ile bu ödülü almaya hak kazandý.
Teknolojik inovasyon ile klasik çaðrý merkezi uygulamalarýný kökten deðiþtiren “Laftan Anlayan sesli yanýt sistemi”(Call Steering) sayesinde Turkcell müþterileri, menüler arasýnda kaybolmadan, yapmak istedikleri iþlemi, sisteme doðal bir þekilde konuþarak iletebiliyor ve böylelikle çaðrý merkezinde zaman kaybetme sorunu yaþamýyor. Yapay zeka temelli uygulama sayesinde, pek çok iþlemi tek adýmda gerçekleþtirebilen aboneler, taleplerini konuþarak iletiyor ve ihtiyaç duyulan iþlem adýmýna ortalama 20 saniyede ulaþýlabiliyor.
Arkan: “Sektöre öncülük ettiðimiz teknolojik inovasyonlarýmýzla dünya çapýnda bu ödülü almak gurur verici.”
Konuyla ilgili olarak görüþlerini aktaran Turkcell Global Bilgi, Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardýmcýsý A.Fahri Arkan “Kurulduðumuz günden bu yana müþterilerimize en iyi hizmeti verebilmek için, hem dünyada hýzla geliþen ve deðiþen teknolojileri yakýndan takip ediyor, hem de kendi teknolojimizi yaratma gayreti içerisinde çalýþýyoruz. Hizmet sektöründe ayrýþtýrýcý unsurun, müþteriye sunulan teknoloji olduðunu biliyor, bu sebeple de kullanýcýlarýmýza sunduðumuz teknolojilerin kolay ve doðal olmasý doðrultusunda tasarýmlarýmýzý gerçekleþtiriyoruz. 2011 senesinden beri Turkcell müþterilerine ücretsiz sunduðumuz bir hizmet olan “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”nde ilk Türkçe uygulamaya imza atmamýz dolayýsýyla dünyanýn ses teknolojisinde lider firmasý Nuance’tan aldýðýmýz ‘inovasyon’ ödülü, bizim için çalýþmalarýmýzda doðru yolda olduðumuzun önemli bir göstergesi. Sunduðumuz birçok teknolojik inovasyon ile hem sektörün iþ yapýþ þeklini, hem de müþteri beklentilerini deðiþtiriyoruz. Turkcell Global Bilgi olarak bundan böyle de fark yaratan iþlerlerle müþterilerimizin karþýsýna çýkmaya ve onlara en iyi hizmeti sunmak için büyük bir azimle çalýþmalarýmýza yön vermeye devam edeceðiz” dedi.
Ersubaþý: “Uyumlu çalýþma ve ekipler arasý sinerjinin getirdiði ödül bizi gururlandýrdý.”
Proje kapsamýnda Turkcell Global Bilgi’nin ödül almasýnýn kendilerini çok memnun ettiðini belirten Speechouse CEO’su Tarkan Ersubaþý ise þu açýklamayý yaptý:
Çok yeni olan Call Steering teknolojisinin Türkiye’de ilk defa uygulanmasý bu projeye inanan, cesaretli bir iþ ortaðýyla mümkündü. Son derece inovatif olan bu projenin baþarýlý olabilmesi için Turkcell Global Bilgi, Speechouse ve Nuance ekiplerinin uyum içerisinde çalýþabilmesi son derece önemliydi. Bu anlamda çok iyi bir sinerji yakalamýþ olduk. Uyumlu çalýþma ve ekipler arasýnda yakalan sinerji sonucu ortaya çýkan baþarýlý projeyle Turkcell Global Bilgi’nin ödül almasý bizi çok gururlandýrdý. Kendilerini tebrik ediyoruz ve bu teknolojinin Türkiye’de uygulanmasýna imkan saðladýklarý için teþekkür ediyoruz.”
Ses tanýmanýn ötesine geçen teknoloji
Turkcell Global Bilgi “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”ni 2011 senesinde Nuance ve Nuance’ýn Türkiye’deki yerel iþ ortaðý SpeecHouse firmasý ile birlikte hayata geçirdi. Ýlk olarak ön ödemeli hat sahibi Turkcell müþterilerinin kullanýmýna ücretsiz sunulan bu projenin ilk aþamasýnda çaðrý merkezini arayan müþterilerin IVR sistemini kullanýrken en çok kullandýklarý cümleler belirlendi ve abonelerin talepleri 150 farklý iþlem tipi altýnda gruplandýrýldý.
Ýnsan doðasýna daha uygun bir teknoloji olan “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi” (Call Steering) teknolojisi “sözcük tanýma” becerisinin daha da ötesine geçiyor ve hâlihazýrda kullanýmda olan ses ya da sözcük tanýma temelli mevcut sistemlerden farklý olarak doðal konuþma akýþýnda söylenen talepleri tanýyabiliyor. “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”nin (Call Steering) Turkcell aboneleri açýsýndan en önemli avantajý, Turkcell Müþteri Hizmetleri’ni aradýklarýnda bir sesli yanýt sistemi menüsü ile karþýlaþmadan, yapmak istedikleri iþlemi doðal konuþmalarýyla anlatarak istedikleri hizmete direkt ulaþabilmeleri.
Hedefe 20 saniyede ulaþýlýyor
Turkcell Müþteri Hizmetleri’ni arayan bir Turkcell abonesi talebini sisteme söylediðinde, “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi”, abonenin talebini anlayarak iþlemini gerçekleþtirebileceði iþlem adýmýna yönlendirmesi ortalama 20 saniye sürüyor.
“Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi” sayesinde doðru noktaya yönlendirilen müþteriler artýk yapmak istedikleri iþlemi sesli yanýt sisteminde aramýyor, sadece söylüyor. Saðladýðý kolaylýk ve hýz sebebiyle müþteri memnuniyetini artýran uygulama, bir diðer taraftan da müþteri temsilcileri arasýndaki aktarýmlarýn azalmasý sebebiyle çaðrý merkezinin verimliliði yükseltiyor.
Turkcell Global Bilgi, “Laftan Anlayan Sesli Yanýt Sistemi” ile Kasým ayýnda Las Vegas’ta düzenlenen çaðrý merkezi sektörünün dünya çapýndaki en büyük organizasyonu “ContactCenterWorld”un “2012 Top Ranking Performers” ödüllerinde “En Ýyi Self Servis Teknoloji Uygulamasý” kategorisinde ise dünya ikincisi olmuþtu.


Teþekkur:
Beðeni:
Alýntý

Yer imleri