Köprü ve otoyollar Koç ile Ülker'in!
2 boğaz köprüsü ile 8 otoyolun özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi Koç ve Ülker Grubu verdi
2 boğaz köprüsü ile 8 otoyolun özelleştirme ihalesinde en yüksek teklifi 5.72 milyar dolar ile Koç ve Ülker Grubu'nun oluşturduğu Koç, Gözde Girişim ve Malezyalı UEM'in oluşturduğu konsorsiyum verdi. 3 grubun yarıştığı ihale beklenenden kısa sürdü ve 6 milyar dolarlık tahmini fiyatın altında kaldı.
Kazanan konsorsiyumdan ilk açıklama!
İLK TURDA NUROL, MV HOLDİNG, ALSİM -ALARKO, KALYON İNŞAAT E FERNAS OGG ELENDİ
Özelleştirme İdaresi Başkanlığında, ÖİB Başkan Yardımcısı Osman İlter'in komisyon başkanlığındaki ihalenin elemesiz turunda en yüksek teklif 3.83 milyar dolar oldu. Elemeli ilk turda Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu ihaleye veda etti.
Devler köprü için kapıştı, dakika dakika ihale
Elemeli turda açık artırma 5.63 milyar dolardan başladı. Açık artırmada da Autostrade Per I'Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu ihaleden çekildi. Böylece en yüksek teklifi 5.64 milyar dolar ile Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu vermiş oldu. ÖİB Başkan Yardımcısı Osman İlter'in ısrarı üzerine konsorsiyum teklifini 572 milyar dolara çıkardı.
4 YIL VADELİ ÖDEME PLANI
İlter, köprü ve otoyolların özelleştirme ihalesinin, ödemede peşin esasıyla gerçekleştirildiğini, ancak istenildiği takdirde ödemede yüzde 30 peşin, kalanın 12 ayda bir ödemeli 4 yıl vadeli olacağını bildirdi.
Yer imleri