MEBÝM 147 sayesinde 800 kýz çocuðu eðitime kavuþtu
Milli Eðitim Bakanlýðý (MEB), Türksat ve Turkcell Global Bilgi iþ birliðiyle, eðitimde fýrsat eþitliði saðlamak, öðrenci, öðretmen ve velilerin eðitim odaklý sorularýný yanýtlamak amacýyla Van- Erciþ’te kurulan “MEB Ýletiþim Merkezi MEBÝM 147” birinci yýlýný geride býraktý. Van depremi sonrasýnda yaþanan iþsizlik sorununun çözümüne katkýda bulunan ve bölgenin en büyük ikinci iþvereni/kuruluþu olan MEBÝM 147, ‘okumak istiyorum’ diyerek arayan 800 kýz çocuðunu eðitime kazandýrdý.
Van- Erciþ’te Milli Eðitim Bakanlýðý (MEB), Türksat ve Turkcell Global Bilgi iþ birliðiyle açýlan ve birinci yýlýný geriden býrakan MEBÝM 147, þehrin deprem sonrasýnda zarara uðrayan sosyal ve ekonomik hayatýnýn normalleþmesinde önemli katkýlar saðladý. Ayný zamanda bir sosyal sorumluluk projesi de olan iletiþim merkezi, yayýnladýðý kamu spotlarý ve aldýðý çaðrýlar ile 800 kýz çocuðunu eðitime kavuþturdu.
Milli Eðitim Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi 1 yýl içerisinde 952 bin 225 baþvuruyu cevapladý
MEB Ýletiþim Merkezi, Türkiye’nin dört bir tarafýndan arayan vatandaþlarýn Milli Eðitim Bakanlýðý’nýn görevleriyle ilgili her türlü bilgi edinme, talep, görüþ ve öneri, þikayet baþvurularýný 7 gün 24 saat karþýlýyor. Yakýnda yurt dýþýndan da çaðrý almaya baþlayacak olan iletiþim merkezi, bu konudaki çalýþmalarýný sonlandýrmak üzere.
Van- Erciþ’te 100 kiþi ile hizmet veren iletiþim merkezi bir yýl içerisinde 952 bin 225 baþvuruyu cevapladý. MEBÝM 147, bugüne kadar en çok “Açýk öðretim lisesi iþ ve iþlemleri”, “4+4+4 eðitim sitemi”, “Mesleki açýk öðretim lisesi iþ ve iþlemleri” ve “Personel iþlemleri” konularý ile ilgili olarak arandý.
Milli Eðitim Bakaný Sayýn Nabi Avcý, MEBÝM 147’nin iletiþim açýsýndan önemine dikkat çekti:
“Ýletiþimde esas olan konuþmak. MEBÝM 147, bundan bir yýl önce bu temel amaç üzerinde yükseldi ve öðrencilerimizin, öðretmenlerimizin, velilerimizin eðitime iliþkin bütün sorularýna, sorunlarýna kulak verdi. Bunlarýn içinde “biz buradayýz” diyen 800 kýz çocuðumuzun MEBÝM 147 sayesinde sesini duyurmasý ve çocuklarýmýzýn okullarýna kavuþmasýnýn ayrýca anýlmayý hak ettiðini düþünüyorum. Depremin izlerini silmek amacýyla Van Erciþ’te kurulan merkezimiz; depremzedelerle engelli vatandaþlarýmýzý istihdam eden bölgenin ikinci büyük iþletmesi olma özelliðiyle de örnek bir sosyal sorumluluk projesi olmuþtur. 7/24 açýk bir iletiþim kanalý olarak MEBÝM 147, Bakanlýðýmýza da hizmet alanlarý ile ilgili talepleri, sorun ve beklentileri ilk elden öðrenme, vermiþ olduðumuz hizmetleri sürekli olarak gözden geçirip iyileþtirme imkâný saðlýyor. Bakanlýðýmýz, TÜRKSAT ve Turkcell Global Bilgi iþbirliðiyle hayata geçirilen iletiþim merkezimizin kurulmasýnda ve bugünlere getirilmesinde emeði geçen herkesi yürekten kutluyorum.”
Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadýr Pekkan konuyla ilgili yaptýðý açýklamada; “ Turkcell Global Bilgi olarak deprem sonrasýnda maddi ve manevi büyük yýkýmlara sahne olmuþ Van Erciþ’te Milli Eðitim Bakanlýðý ve Türksat iþbirliði ile inþa ettiðimiz iletiþim merkezimiz ile þehrin her anlamda geliþimine katký saðlamýþ olmaktan ötürü son derece mutluyuz. Milli Eðitim Bakanlýðý ile saðladýðýmýz uyum sayesinde bir yýl gibi kýsa bir sürede baþarýlý projelere imza attýk. Saðladýðýmýz yüksek müþteri memnuniyeti, alanýnda uzman çalýþanlarýmýzýn gösterdiði baþarýnýn ve emeðin bir neticesidir. Kamu kuruluþlarý ile gerçekleþtirdiðimiz iþ birlikleri neticesinde ülkemiz adýna daha nice güzel iþlere imza atacaðýna yürekten inanýyorum.” dedi.
Yüksek vatandaþ memnuniyeti…
MEBÝM 147 ’de görev alan vatandaþ temsilcileri, gelen çaðrýlarýn %92’sini anýnda çözüme kavuþturuyor. MEBÝM 147 ve Bakanlýðýn merkez ve taþra teþkilatýnýn entegre bir þekilde çalýþtýðý güçlü altyapý sayesinde ilk temasta cevaplanamayan çaðrýlar ise 3 iþ günü (en geç 72 saat) içinde çözüme kavuþturuluyor.
2012 yýlý sonunda uluslararasý yeterliliðe sahip baðýmsýz bir araþtýrma firmasý tarafýndan yapýlan vatandaþ memnuniyet araþtýrmasý sonuçlarýna göre iletiþim merkezinden hizmet alanlarýn memnuniyet oraný %81 olarak belirlendi vee yapýlan her araþtýrmada kamu sektörü ortalamasýnýn üzerinde yer alarak baþarýsýný kanýtladý.
Çalýþanlarýnýn %95’i depremzede
Çalýþanlarýnýn yüzde 50’si engelli olan MEBÝM 147’nin 800 metrekarelik binasý “engelli dostu” bir anlayýþla tasarlandý. Yaþ ortalamasý 27 olan vatandaþ temsilcilerinin yüzde 95’i ise depremzedelerden oluþuyor.
MEBÝM 147‘de görev alan çalýþanlarýn hikayeleri
Barýþ Daðýnýk
Van depremi esnasýnda 18 saat enkaz altýnda hayat mücadelesi veren MEBÝM çalýþanlarýndan Barýþ Daðýnýk son 7 aydýr fizik tedavi görüyor. Þu an koltuk deðnekleri ile yürüyen Daðýnýk, MEB Ýletiþim Merkezi’nin kendisine verdiði çalýþma imkaný için çok mutlu olduðunu söylüyor.
Funda Seçkin
1998 senesinde trafik kazasý sebebiyle bacaklarýndan aðýr yaralanan MEBÝM çalýþanlarýndan Funda Seçkin’e kaza sonrasý deri nakli yapýldý. 2008 senesinde bacaðý kesilen ve protez takýlan Seçkin yaþadýðý aðýr psikolojik sorunlarýn üstesinden MEB Ýletiþim Merkezi sayesinde geldiðini ifade ediyor.
Özge Ulama
Deprem esnasýnda oturduklarý binayý kaybeden ve 9 saat enkaz altýnda kalan MEBÝM çalýþanlarýndan Özge Ulama’nýn babasý deprem esnasýnda sakat kaldý ve þu an yatalak bir þekilde hayatýný sürdürüyor. Son bir yýldýr psikolojik destek alan Ulama, MEBÝM sayesinde ailesine yardým edebildiði için çok mutlu olduðunu belirtiyor.
Murat Saðlam
Van depreminde 33 saat 6 katlý binanýn altýnda kalan MEBÝM çalýþanlarýndan Murat Saðlam bir bacaðýný kaybetti. Protez bir bacakla hayatýný sürdüren Saðlam, MEBÝM’in kiþisel geliþimine büyük katkýlarý olduðunu ifade ediyor.


Teþekkur:
Beðeni:



Alýntý

Yer imleri