ALO183, 7 ayda toplam 1345 þiddet maðduru kadýna yardým etti

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý ve Turkcell Global Bilgi iþbirliði ile geçtiðimiz sene açýlan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi kurulduðu günden bu yana þiddet maðduru kadýnlardan gelen toplam 1345 çaðrýyý ilgili kurumlar ile irtibata geçerek çözüm kavuþturdu.



Vatandaþ temsilcilerinin % 57’ nin kadýnlardan oluþtuðu iletiþim merkezi 132 kiþi ile vatandaþa hizmet sunuyor.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý ve Turkcell Global Bilgi’nin iþbirliði ile açýlan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi, þiddet maðduru kadýnlardan gelen çaðrýlara etkin çözümler sunuyor. Bugüne kadar þiddet gören kadýnlardan iletiþim merkezine gelen toplam 1345 yardým talebi çaðrýsý ilgili birimlere yönlendirilerek hýzlý bir þekilde çözüme kavuþturuldu.

“Alo 183 Danýþma Hattý” üzerinden þiddet gören veya töre ve namus cinayetlerine maruz kalma riski taþýyan kadýnlara yönelik çaðrýlar alýnýyor, kadýn konukevleri, aile danýþma merkezleri hizmetleri ve yararlanabilecekleri diðer hizmet modelleri hakkýnda bilgi veriliyor. Gelen çaðrýnýn aciliyeti göz önünde tutularak, vakanýn bulunduðu ilin acil müdahale ekip sorumlusuna yönlendirme yapýlýyor. Acil müdahale ekibi vakayý deðerlendirdikten sonra emniyet veya jandarma birimleri ile koordinasyon kurup, olaya kýsa bir süre içerisinde müdahale ediyor.



Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi, kamuda ilk kez VCC sistemini hayata geçirerek iþitme engelli vatandaþlara, “Ýþaret Dili” ile hem sesli hem de görüntülü olarak çaðrý merkezi hizmeti vermeye baþladý. Ýþitme engelli vatandaþlar 3G uyumlu telefonlarý ile 08.00 – 17.00 saatleri arasýnda (532) 755 01 83 ve (532) 755 01 44 no’lu telefon üzerinden iletiþim merkezine ulaþtýklarýnda, iþaret dili tercümanlarý tarafýndan karþýlanýyor, görüþ, öneri ve taleplerini iletebiliyor.

Çalýþanlarýn % 57’si kadýn, %30’u engelli

Toplam 360 saatlik bir eðitim sürecinden geçen ve yaþ ortalamasýnýn 27 olduðu çaðrý merkezinde, çalýþanlarýn % 57’si kadýnlardan oluþuyor. Bu, %22’lerde seyreden kadýn istihdamý ile dünya ülkeleri arasýnda son sýralarda yer alan Türkiye için çok önemli bir oran teþkil ediyor. Ayrýca vatandaþ temsilcilerinin %30’u engellilerden oluþan çaðrý merkezinde çalýþanlarýnýn 2/3’ü lisans ve üstü eðitime sahip.



Þahin; “Biz nimetin ve külfetin eþit paylaþýldýðý bir Türkiye istiyoruz”

Aile ve Sosyal Politikalar Bakaný Fatma Þahin; "Kadýna karþý ayrýmcýlýk ýrkçýlýktan daha beterdir diyerek yola çýktýk. Biz nimetin ve külfetin eþit paylaþýldýðý bir Türkiye istiyoruz. Hiçbir ayrýmcýlýk istemiyoruz. Kadýna yönelik þiddeti bir toplumsal sorun, bir insan hakký ihlali, bir halk saðlýðý sorunu olarak görüyoruz. Kalkýnmanýn önünde en büyük engel görüyoruz. Demokratikleþmenin önünde en büyük engel olarak görüyoruz. Bunun için zihinsel dönüþüm gerekli dedik ve þiddete karþý hukuki alt yapýmýzý güçlendirdik sonra uygulama kapasitemizi artýrdýk. Þiddetle mücadeleyi toplumsal seferberliðe dönüþtürdük. Ancak böyle, insani deðerleri güçlendirebilir, þefkatli, merhametli, dayanýþma içinde olabiliriz. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý Ýletiþim Merkezi'ni yenilenen ve güçlenen yapýsýyla 7 gün 24 saat milletimizin hizmetindedir. Çaðrý merkezi Gaziantep'teki çaðdaþ ve modern binasýnda, konusunda yetiþmiþ personeliyle en iyi hizmeti vermeye odaklandý.”

Bahadýr Pekkan; “Kadýna karþý þiddeti engellemek için devletle el ele verdik”

Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadýr Pekkan “ALO183, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý’nýn ülkemizin en önemli sorunlarýndan biri olan kadýna yönelik þiddeti çözmek için attýðý en güzel adýmlardan biri. Bu çözüme katký saðlayan böyle bir proje içerisinde Turkcell Global Bilgi olarak yer alýyor olmaktan ötürü son derece mutluyuz. Kýsa bir zaman önce faaliyete geçen merkezimizde, kadýnlarýmýza yardýmcý olmak, sorunlarýný en kýsa sürede çözüme kavuþturmak için devletle el ele, canla baþla çalýþýyoruz. Þiddeti engellemek, kadýnlarýmýzý sosyal hayatta daha da güçlü kýlarak gerçekleþecektir kuþkusuz. Turkcell Global Bilgi olarak kadýnlarýmýzýn toplumsal yaþamýn her aþamasýnda söz sahibi olmalarý gerektiðine yürekten inanýyor, bunun için de kadýn çalýþan istihdamýna büyük önem veriyoruz. Þu an Aile ve Sosyal Politikalar Ýletiþim Merkezi’nde çalýþanlarýmýzýn %57’si kadýnlardan oluþuyor. Turkcell Global Bilgi bünyesinde ise çalýþanlarýmýzýn %60’ý kadýn. Daha güçlü bir Türkiye, daha saðlýklý bir toplum için kadýnlarýmýzýn önündeki engelleri ortadan kaldýracak, þiddeti engelleyecek her türlü projenin destekçisi olmaya devam edeceðiz.”

Büyük Þehirlerde Þiddet Önleme Merkezleri açýlýyor

Aðýrlýklý olarak þiddet, ihmal ve istismara yönelik hizmet veren “Alo 183” hattýna günlük 2000’e yakýn telefon geliyor. Gelen çaðrýlar aðýrlýklý olarak Ýstanbul, Ankara, Ýzmir, Bursa gibi büyük illerden alýnýyor. Bu sebeple; þiddetle mücadelenin devlet politikasý olarak benimseyen “Þiddete sýfýr tolerans” diyen Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlýðý, büyük þehirlerimizden baþlayarak hýzla “Þiddet Önleme Merkezleri (KOZA)”ni faaliyete geçirecek.