Chevrolet, LPG’li araçlarının satışına başlıyor. LPG markanın Captiva hariç tüm modellerinde bir donanım seçeneği olarak sunulacak. Müşteri bu ek donanım için bin 800 YTL ödeyecek.





Chevrolet otomobillerinde LPG dönemi başladı. LPG dönüşümü müşterinin talebine göre tüm Chevrolet modellerinde ‘opsiyonel bir donanım’ olarak sunuluyor. LPG dönüşümü için müşterinin bin 800 YTL ek bir ücret ödemesi gerekiyor. Chevrolet Genel Müdürü Murat Aydın ilk kez LPG dönüşümlü Chevrolet Sedan LPG’yi Auto Show’da sergilediklerini söyledi. Türkiye’nin LPG konusunda dünyanın önde gelen pazarlarından olduğunu ifade eden Aydın ‘Türkiye’de tam 1.5 milyon LPG’li araç var. Hem ekonomik hem çevreci bir seçenek hem de artık güvenli. Türkiye’de ilk kez bir otomobil markası perakende satışlarda LPG işine girmiş oluyor. Şu ana kadar birkaç firma taksicilik işinde LPG’ye girmişti. Sadece taksi işinde değil diğer müşterilere de bu olanağı sağlayacağız’ dedi.
HEDEF TAKSİ PAZARI
LPG’Yİ ağırlıklı olarak Aveo Sedan’da uygulayacaklarına dikkat çeken Aydın ‘Lacetti ve Lezzo’da da düşünüyoruz. Tüketici için ekonomik bir seçim olacak. Her türlü sigorta ve güvencesi mevcut. Üç yılda 100 bin kilometre mekanik garantiyi LPG’li araçlarda da veriyoruz. BRC İtalya’nın Türkiye distribütörü 2A firması ile çalışıyoruz. Nihai tüketiciye maliyeti bin 800 YTL olacak. Benzinliden dizele geçerken çok daha fazla fiyatlar söz konusu. Önümüzdeki yıl satışlarımızın yüzde 15-20’sinin LPG’li olacağını düşünüyoruz’ dedi. Hedeflerinin taksi pazarına da girmek olduğunu ifade eden Aydın, Aveo Sedan’ın taksi pazarı için çok uygun bir araç olduğunu dile getirdi. Avrupa’da da Chevrolet LPG’li araç satışında çok başarılı olduğunu kaydeden Aydın ‘Sözgelimi İtalya’da yılda 35 bin Chevrolet satılıyor. Bunun yüzde 80’i LPG’li’ dedi.
Bu otomobilin yakıtı alkol
GM bünyesinde yer alan İsveç kökenli Saab, Auto Show’da çok ilginç bir özelliği ile dikkat çeken biyoetanolle çalışan motora sahip 9-5 Sedan’ı sergiliyor. Biopower adlı araçta etil alkol ve benzin karışımından oluşan bir yakıt kullanılıyor. Çevreci özellik taşıyan bu yakıt henüz Türkiye’de yok. Ancak GM’in Ankara Polatlı bayii bu yakıtın pancardan üretimi için harekete geçti. Saab İş Geliştirme Müdürü Ceyhan Eryalaz star’a konuştu.
ARAÇ VAR YAKIT YOK
ERYALAZ ‘Yakıt yüzde 85 etil alkol, yüzde 15 benzinden oluşuyor. Bu yakıt performans artışı da getiriyor. Benzinle 150 beygir, etil alkolle 180 beygire kadar çıkabiliyor. Araç var ama içine koyacak yakıt yok. Petrol şirketleri bu konuda yatırım içinde değiller. Polatlı’da Osman Sönmez’in sahibi olduğu GM bayi etanol üretecek bir fabrika kurmak için çalışıyor. Petrol şirketleri ile temasa geçmek üzereler. Üretim maliyeti daha düşük. Pancardan üretiliyor. İsveç’te bu araç satılıyor. Çevreci bir araç. Fiyat farkı bin 500 Euro. Türkiye’de teknik belgesi hazırlandı. Satışa sunmayı planlıyoruz. Özel siparişle olabilir. Alanlar kurşunsuz benzinle de kullanabilir’ dedi. Öte yandan başlattığı tanıtım atağını sürdüren Saab, ilginç yöntemler kullanıyor. Birkaç yıl önce Tarkan’lı Opet reklamında kullanılan Saab modelinin tanınma yönünde çıkış olduğunu ifade eden Ceyhan Eryalaz ‘O reklam bizim için büyük şans oldu. Hiç para harcamadığımız bir reklam bizim çıkış noktamız oldu. Reklamda hiçbir marka ve logo da öne çıkmıyordu. İnsanlar merak ettiler otomobili. Tarkan’ın arabası diye konuşmaya başladılar’ dedi.
FUTBOLCUYLA TANITIM
TanItIm için tanınmış isimlere başvurduklarını belirten Eryalaz ‘Mesela futbolcu Tümer’e kullanması için birkaç aylığına otomobil tahsis ettik. Sanat dünyasından isimlere kullanması için veriyoruz. Bu tür tanıtımlarda çok paralar istendiği oluyor. Mesela basının önünde sadece araçtan inip çıkmak için 10 bin dolar isteyen bile var. Tarkan’a da ‘bir yıl boyunca kullan’ diye önerdik ama anlaşamadık’ diye konuştu. Tanıtıma ciddi bütçe ayırdıklarını ifade eden Ceyhan Eryalaz şunları söyledi: Saab markası Türkiye’de pek bilinmiyordu. Fiyat politikamızı Avrupa’nın tam tersi şekilde değiştirdik. Giriş fiyatları düzeyinde satıyoruz. Yılda 40-50 araç satarken geçen yıl satışlarımız yüzde 212 oranında arttı. Bu yılı 230-250 arasında bir satış adediyle kapatmayı hedefliyoruz. Şu anda 180 adet satışa ulaştık.
C.M.O.N.S. arkadaşlar
BİR süredir ekranlarda bir takım bez bebeklerin oluşturduğu C.M.O.N.S. grubu üyelerinin rol aldığı reklam yayınlanıyor. Opel Corsa için hazırlanan bu reklam filmi yediden 77’ye birçok insanın ilgisini çekti. Bu ilginç bebekler Auto Show’da da satılıyor. Opel yetkilileri bez bebeklerin büyük ilgi gördüğünü belirttiler. Yetkililer bebeklerin satışının fuar sonrasında da bayilerde sürdürüleceğini söylediler. Bebeklerin fiyatları ise büyük boy 38, küçük boy 18 YTL. Söz konusu proje Corsa için İngiltere’de hazırlandı. C.M.O.N.S. beş kişilik bir arkadaş grubunu oluşturuyor. Bu grup üyeleri İspanya’da yaşıyor. İsimleri White, Blue, Red, Cherri ve Moo. Her karakterin özellikleri farklı ve Corsa’nın hedef kitlesini temsil ediyorlar. Özellikle de üç kapılı Corsa müşterisini. Her birinin farklı mesleği var. Her biri dinamik hayatı olan kişilikler.
YENİ CORSA’YA 450 TALEP
White grubun en efendi kişiliği. İnternet ile alakalı işler yapıyor. Blue daha aktif ve dengeli bir kişilik. Fotoğrafçı. Cherii, mağazacılık yapıyor. Blue ile Cherii sevgili. Sanatçı olan Red ise agresif ve yıkıcı bir kişiliğe sahip. Moo’nun kişiliği ise daha oturmuş. Öte yandan Opel’in yenilenerek bir öncekinden çok farklı bir görünüm kazanan modeli Corsa’ya Auto Show’da sipariş yağdı. Yetkililer bayilere toplam 900 adet Corsa gönderilirken bunun 450 adedine kesin sipariş alındığını ifade ettiler. Yeni Opel Corsa 7 Eylül 2006 tarihinde Avrupa’da satışa çıktı. Corsa kasım sonu itibariyle Avrupa’da 70 bin adetlik sipariş almayı başardı.