Turkcell þebekesinden sosyal medya verileri:
Sosyal medyaya en cok gece 22:00'de giriyoruz
Turkcell Genel Müdür Yardýmcýsý Koray Öztürkler, 12-13 Kasým tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleþen Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde yaptýðý konuþmada, dijital dünyanýn hayatýmýza etkilerini analiz etti. Öztürkler, “Dijital Dünya ile Dans Etmek” baþlýklý konuþmasýnda mobil ile gelen dönüþümü Turkcell þebekesinden elde edilen verilere dayanarak açýkladý.
“Dijital yerliler” olarak tabir edilen ve yeni teknolojilerin içine doðan kuþaðýn sosyal aðlar ile baðlantýsýna dikkat çeken Öztürkler, sözlerine þöyle devam etti:
“14-25 yaþ arasý, en az 5 yýldýr mobil cihaz kullanan, mobil teknolojilerle iç içe büyüyen bir nesil geliyor. Yaþ ortalamasý 30 olan Türkiye’de, ‘doðuþtan dijital’ neslin nüfusu diðer ülkelere göre çok yüksek. Biz de Turkcell olarak ürün ve servislerimizden uygulamalar dünyamýza, pazarlamadan iletiþime dek her alanda planlarýmýzý bu gerçeði göz önünde bulundurarak yapýyoruz. Dijital yerlileri en iyi anlayan þirket olma avantajýmýzý Turkcell’liler için deðere dönüþtürmeyi sürdüreceðiz.”
Sadece akýllý telefonlar üzerinden kullanýlan verinin dünya çapýnda son 3 yýlda 5 kat arttýðýný belirten Öztürkler, sosyal medya kullanýmýna iliþkin çeþitli veriler paylaþtý:
Sosyal medyada zamanlama hayati öneme sahip
• Sosyal medya kullanýmý her geçen gün mobile kayýyor.
• Her 10 gençten 9’u sosyal að kullanýcýsý.
• Ýnternette geçirilen zamanýn %69’sini sosyal medyada harcýyoruz.
• Türkiye’de Facebook, Twitter, Youtube, Instagram en popüler sosyal aðlar.
• Bu aðlarda en yoðun kullaným 22:00 ile 23:00 arasýnda. En az kullaným ise sabah 04:00-05:00 arasýnda.
• Youtube ve Instagram’da hafta sonu geçirilen zaman diðer sosyal aðlardan daha yüksek.
Sosyal medyada günlere göre çeþitlilik
• Hafta sonu Youtube ve Instagram kullanýmý artýyor (hafta içine göre %30)
• Hafta sonu dýþarý çýkýp gezenler Instagramý daha çok kullanýyor, yediklerini-içtiklerini paylaþýyorlar.


Teþekkur:
Beðeni:

Alýntý

Yer imleri