Formula 1'in geleceðini belirleyecek ve uzun zamandýr devam eden yarýþlarýn yönetim ve finans haklarýyla ilgili tartýþmalarýn sonuna gelindi.
Uluslararasý Otomobil Federasyonu (FIA) ve otomobil üreticileri arasýnda Almanya'da dün yapýlan toplantýnýn ardýndan Almanya, Ýngiltere, Fransa ve Ýtalya'nýn en büyük dört gazetesine yapýlan açýklamada, taraflar arasýnda F1'in geleceðiyle ilgili anlaþmaya varýldýðý belirtildi.
FIA Baþkaný Max Mosley ve BMW'den Burkhard Goeschel, taraflarýn tüm önemli konularda anlaþmaya vardýðýný söyledi.
F1 gelirlerinden daha fazla pay almak isteyen ve yönetim kademesinde söz hakký talebinde bulunan otomobil üreticileri, yarýþlarýn tüm haklarýný elinde bulunduran Bernie Ecclestone'u eleþtiriyordu.
F1'de halen geçerli olan Concorde Anlaþmasý 2007 sezonuyla birlikte sona
ererken, taraflar arasýnda gelecek beþ yýl için genel hatlarýyla anlaþmaya varýldýðý, bu anlaþmada markalara daha fazla ekonomik ve yönetimsel temsil hakký verildiði söylendi.
Teknik, yönetimsel ve yarýþlarýn genel düzenleyici kurallarý konusunda bazý konularda hala anlaþma saðlanamadýðý belirtildi.
Financial Times gazetesi, yarýþlarda Williams'ýn sahibi Frank Williams gibi özel kiþilerin gelecekte devre dýþý býrakýlacaðýný yazarken, FIA sözcüsü bunun söz konusu olmadýðýný ve FIA'nýn her zaman özel otomobil sahiplerinin yanýnda olduðunu ve bu kiþilerin yönetimde diðerleriyle ayný oranda söz sahibi olacaðýný ifade etti.
FIA sözcüsü ayrýca gelecek beþ yýlda F1'de 20'nci yüzyýl teknolojisinden 21'inci yüzyýl teknolojisine geçiþ yapýlacaðýný, daha fazla çevreye önem verileceðini ve yarýþlarda yakýt tasarrufuna gidileceðini kaydetti.


Teþekkur:
Beðeni:


Alýntý

Yer imleri