Bu yıl onbirincisi düzenlenen ve ilk kez OICA’nın (Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği) akreditasyonu ile uluslararası kimlik kazanan CNR Holding bünyesinde ITF - İstanbul Fuarcılık’ın organizasyonu ve ODD Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin desteği ile 03 -12 Kasım 2006 tarihleri arasında İstanbul CNR EXPO’da gerçekleştirilen Uluslararası İstanbul Autoshow 2006 622.000 kişi tarafından ziyaret edildi. Fuarın son gününde ziyaretçi rakamı 128.000 kişi ile rekor kırdı. On günde ulaşılan bu rakam Uluslararası İstanbul Autoshow’un ziyaretçi açısından Paris ve Cenevre’nin ardından üçüncülüğe yükseldiğini gösteriyor..

Uluslararası İstanbul Autoshow 2006 sadece binek otomobillerin sergilendiği fuarlar arasında 110 bin metrekarelik alanı ile dünyanın en büyüğü oldu. OICA fuarları arasında sadece İstanbul ve Detroit fuarlarında binek otomobiller sergilenmektedir. Diğer fuarlarda ticari araçlar, otomotiv yan sanayi, garaj ekipmanları, motorsiklet gibi özel bölümler de yer almaktadır.

ULUSLARARARASI İSTANBUL AUTOSHOW’DAN SEKTÖRE HAYAT ÖPÜCÜĞÜ
Ekim ayında binek otomobil satışları bir önceki yıla oranla OSD (Otomotiv Sanayi Derneği) verilerine göre yüzde 40 oranında geriledi. 2006 Ocak-Ekim döneminde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.6 gerileme tespit edildi. Kasım ayında ise Uluslararası İstanbul Autoshow 2006’nın rüzgarıyla birlikte satışların artacağı yönündeki beklentiler umutları boşa çıkarmadı. 10 gün süren fuar boyunca ciddi satış bağlantıları yapan firmalar satışlardaki ivmenin devam etmesi halinde Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 30 büyüme bekliyorlar. Bu yıl ilk kez küçük ve orta sınıf otomobillerde ciddi oranda satışların gerçekleştiği Autoshow İstanbul’da firmaların 10 gündeki toplam satışının 4 bin adeti aştığı tahmin ediliyor. Uluslararası İstanbul Autoshow 2006, bu anlamda sektöre hayat öpücüğü ve umut verdi.
RAKAMLARLA ULUSLARARASI İSTANBUL AUTOSHOW 2006
• Uluslararası İstanbul Autoshow 2006 fuarının organizasyonunda 1.000 kişisi CNR Holding bünyesinde olmak üzere yaklaşık olarak 10.000 kişi çalıştı. • Fuar alanında koridorlarda 60.000 m2 halı kullanıldı. • Fuarda yer alan birbirinden göz alıcı standların toplam değerinin 50 milyon $’dan fazla olduğu tahmin ediliyor. • 200.000 ‘i aşkın kişiye fuarda yer alan cafe ve restaurantlarda hizmet verildi. • Fuara gelen ziyaretçilerin %50’sinden fazlasının İstanbul Metrosu’nu kullandığı tespit edildi.