REKLAM

Teşekkur Teşekkur:  0
Beğeni Beğeni:  0
Sayfa 4/24 İlkİlk 1234567891011121314 ... SonSon
232 sonuçtan 31 ile 40 arası

Konu: Türkiye'nin savunma sanayii projeleri ve yeni gelişmeler

  1. #31

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart




    300 adet silahlı kirpi istendi!

    Türk Silahlı Kuvvetleri'nden önemli adım!Hakkari-Yüksekova bölgesinde terörle mücadelede kullanılmak üzere modüler üs bölgelerinin kurulumuna hız veren Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK), önemli bir adım daha attı.

    BMC’ye el koyan Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile Kirpilerin üretiminin yeniden başlamasına ilişkin yaptığı anlaşma üzerine Genelkurmay, yeni bir istekte bulundu. Daha önce silahsız olarak teslim alınan mayına dayanaklı Kirpilerin silahlandırılması istendi. İlk etapta Kara Kuvvetleri Komutanlığı için 300 silahlı Kirpi talebinde bulunuldu.

    BMC’nin TMSF’ye devredilmesinin ardından, bu şirketin ürettiği mayına dayanıklı zırhlı araç Kirpi’nin üretiminin devam etmesi yönünde karar alındı. 2009’da 468 zırhlı araç için BMC ile anlaşma imzalanmış, ancak firmanın yaşadığı maddî sıkıntı yüzünden araçların 278’i teslim edildikten sonra üretimi durmuştu. Daha sonra küçük bir teslimat daha yapıldı. Kalan Kirpilerin ise üretimi bitirilemedi.

    Zaman’ın edindiği bilgiye göre üretimin başlamasıyla birlikte ilk 300 Kirpi eskisi gibi silahsız olarak verilecek. Fakat sonraki 300 Kirpi silahlandırılacak. Kirpi’nin üzerine yerleştirilecek otomatik silah, aracın içinden kumandayla kontrol edilecek. Böylece, saldırı durumunda Mehmetçik aracı terk etmeden teröristlere cevap verme imkanı bulacak.

  2. #32

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    YEPSAN'dan hava savunma sanayisine yeni sistem

    Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş ile 2012 yılı sonunda imzaladığı alt yüklenici sözleşmesiyle Boeing ve Airbus uçakları için sac şekillendirme parçaları üreten Bursa’da kurulu YEPSAN Savunma Sanayi ve Havacılık AŞ, savaş uçaklarına mühimmat yüklemek için yazılımı ve mühendislik çalışmaları tamamen yerli olacak bir robot sistemi geliştiriyor.

    Depodaki mühimmatı raftan doğrudan alıp insan eli değmeden uçağa kadar götürerek mekanizmaya takacak robot sisteminin üretimine, gelecek yıl başlanacak.YEPSAN Savunma Sanayi ve Havacılık AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Baş, Ankara’da Başkent Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) 18 bin metrekare alanda 5 bin 500 metrekare kapalı bölüme sahip fabrika inşa ettiklerini, tezgah yatırımlarını tamamladıklarını ve gelecek ay ortalarında üretim faaliyetine başlamayı planladıklarını belirtti.

    Şu ana kadar 9 milyon doları aşkın bir yatırım harcaması yaptıklarını, belirten Baş, yatırımın maliyetinin 12 milyon doları bulacağını söyledi.

    Yatırımlarının yüzde 80’inin, Boeing ve Airbus uçaklarının parça imalatını kapsadığına işaret eden Baş, havacılık alanındaki yatırımlarının, savunma sanayisinde faaliyet gösteren şirketlerin de ilgisini çektiğini vurguladı.

    HÜRKUŞ İÇİN DE ÇALIŞMA

    Baş, Agusta helikopterleri için simülatör anlaşması yaptıklarına da değinerek, “Agusta helikopterinin bir modeli için Katar’a helikopter simülatörü imal ediyoruz. Teslimatı, kamu kurumlarından biri üzerinden yapacağız. Yine denizaltıların elektronik beyinlerinin kabinlerini yaptık. 3 adet kabin teslimatını gerçekleştirdik” dedi.

    Baş, Türkiye’nin ilk temel eğitim uçağı HÜRKUŞ’un, iniş takımları ve yakıt depolarının üretimiyle ilgili bir çalışmalarının olduğunu da söyledi.

    Kaynak: YEPSAN'dan hava savunma sanayisine yeni sistem - AirStar - Star Gazete

  3. #33

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart



    Yerli kasırga!

    İki Türk buldu, ABD peşlerine düştü

    Sabancı Üniversitesi’nden Alper Keçeli ve Koç Üniveritesi’nden Emre Tok isimli iki genç mühendisin bitirme tezi olan kendi kendini yok eden mermi çalışmasından doğan 'Sırtlan' adı verilen sıvı zırh projesi bir yılda gerçeğe dönüştü.

    Savunma sanayi için kurşun geçirmez zırh geliştirmeye odaklandılarını belirten Keçeli ve Tok, “Projemizle, geçen yıl İstanbul Teknik Üniversitesi ve ARI Teknokent tarafından düzenlenen inovasyon atölyesi ‘ARI Çekirdek’ finalinde 2. olmamızın ardından, İTÜ Teknokent’te, Bellum Technologies adıyla firma kurduk. Bir yıldır geliştirdiğimiz sıvı zırh teknolojisini, hem teknokentteki laboratuvarda hem de atış poligonlarında test ediyoruz. 11 ay oldu, zırhımız ilk günkü kadar sağlam. Bu teknolojiyle adım adım ‘Iron Man’e doğru gideceğiz” diyor.

    Bir yıl içinde en az 3 yıl dayanıklı olacak şekilde tamamen giyilebilir bir zırh geliştirmeye odaklandıklarını belirten Bellum Technologies’in kurucuları, normalde sıvı bir malzeme olan ve kuvvet uygulanınca katılaşan sıvı zırh teknolojisinin dünya standartlarındaki ön balistik testlerini tamamlayıp sertifikasyon sürecine girmişler ve patent başvurusunu da geçen temmuz ayında yapmışlar.

    PENTAGON’DAN DAVET ALDI

    “Dünyada, sıvı zırhın çalışabilir tek prototipini biz ürettik” diyecek kadar iddialı olan genç mühendislerin bu iddiasını güçlendiren ise dünyanın en büyük savunma sanayi şirketlerinden birinin Bellum’un peşine düşmesi. Pentagon’dan ABD’li üst düzey bir askeri diplomat aracılığıyla “Gelin, bu zırhı bizim savunma laboratuvarlarında geliştirin” teklifi aldıklarını belirten Keçeli ve Tok, bir aydır söz konusu savuma şirketlerinden biriyle görüştüklerinin altını çiziyor.

    ALKIŞ ÇOK AMA YATIRIM YAPAN YOK

    Geliştirdikleri teknolojiyi bir yıldır Türkiye’de katıldıkları çeşitli etkinliklerde paylaştıklarından ancak herhangi bir yatırım alamadıklarından şikâyet eden Keçeli ve Tok, “O kadar çok kişi tarafından ayakta alkışlandık ki, her alkışa 1 dolar alsaydık, şu anda zengin olurduk. Ama ODTÜ ve İTÜ’de katıldığımız yarışmalarda aldığımız ödüller dışında hiç kimseden yatırım almadık” diyor.

    Otomobillerde kaza kalkanı olarak da kullanılabilir

    Hammadesi plastik bazlı polimer olan Bellum’un geliştirdiği teknolojide, sıvı zırh maddesi balistik kumaşlara tutunuyor ve akmadan kalabiliyor. Şu an için kullanılan zırhlara göre çok daha hafif ve esnek bir madde olmasından ötürü kullanıcıya (asker…) hareket özgürlüğü sağlıyor. Ancak mermi ya da farklı sert darbelere maruz kaldığında, madde katılaşarak bu dış etkenlerden kişiyi koruyor. Keçeli ve Tok’un verdiği bilgiye göre bu teknoloji, darbeye dayanıklılık gerektiren farklı alanlara da uygulanabilir. (Otomobil şasesine uygulanması durumunda sıvı zırhın kaza anında katılaşarak hasarı en aza indirgemesi veya inşaat sektöründe kulanılması durumunda depreme karşı(Necdet ÇALIŞKAN / HABERTÜRK)

  4. #34

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart



    Savunma sanayi maden buldu!

    Çelikten 3 kat daha hafif

    Bor madeni, enerji, sağlık, gıda, otomotiv ve kozmetik sektörlerinden sonra savunma sanayinde de kullanılacak.

    Bor madenini nanoteknolojiyle işleyerek çeşitli sektörlerde kullanan FHM Nanoteknoloji Akademisi Genel Müdürü Mehmet Can Arvas, Türkiye'nin bor madeni rezervlerinin büyük bir çoğunluğuna sahip olduğunu söyledi.

    Nano kompozit ve yerli kaynakları kullanarak bor madeninden son olarak alüminyum zırh elde ettilerini belirten Arvas, ürünün çelikten 3 kat daha hafif olduğunu vurguladı. Arvas, alüminyum zırhın, savunma sanayisine yönelik çelik yelekler, zırhlı personel taşıyıcılar, para nakil araçları, çelik miğferler, karakol gibi yüksek korumalı binalar ve otomobillerin dış kısımlarında kullanılabileceğini bildirdi.

    "DEVRİM SAYILACAK BİR ÇALIŞMA"

    Bor madeninin, savunma sanayisinde de kullanılmasının ül***e büyük katma değer sağlayacağını ifade eden Arvas, aynı zamanda uluslararası platformlarda Türk teknolojisine olan güvenin de tescilleneceğini anlattı.

    Arvas, bor madenini 5 ila 50 nanometre arasında üretilmesinin devrim sayılacak bir çalışma olduğunu dile getirerek, şöyle konuştu: "Nano bor malzemeler, doğal ve katkısız özellikleri nedeniyle çok farklı sektörde kullanılır. Alüminyum zırh, dünya çapında bir yeniliktir, çelik konstrüksiyonun yerine geçebilir. Zırhlı otomobillerde kullanıldığında da hafifliği nedeniyle daha az yakıt tüketiyor, lastik aşınmasını azaltıyor, aracın hız ve performansını artırıyor. Karakol ve dış bina korumaları konusunda ise yüksek güvenlik imkanı sunuyor."

    YURT DIŞINDAN BÜYÜK TALEP

    Nanoteknolojiyle elde edilen borlu alüminyum kompozit zırhın, hafifliği, çelikten ucuz olması, rahat işlenmesi gibi avantajlarının bulunduğuna işaret eden Arvas, yurt dışından yaklaşık 100 milyon dolarlık sipariş aldıklarını bildirdi.

    Arvas, talepleri karşılamak amacıyla bazı yerli gruplarla yatırım işbirliği için görüşmelerin sürdüğünü anlattı.

    TÜRK İŞ ADAMLARINA SİTEM

    Türk işadamlarını yeterli ve doğru Ar-Ge yatırımı yapmadıkları konusunda eleştiren Arvas, "Gelişmiş ülkeler, inovasyon ve Ar-Ge çalışmalarına büyük kaynak ayırıyor. Türkiye'de ise işadamları devletten destek almadan hiçbir üretime sıcak bakmıyor. Sadece yabancı ülkelerden alınan distribütörlüklerle çalışmalarını sürdürüyorlar. Distribütörlükler alınarak değil, verilerek kalkınma sağlanır" değerlendirmesine bulundu.(AA)

  5. #35

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Türkiye'nin İHA Atağı, Avrupa Devletlerini Panikletti

    Wall Street Journal gazetesi, Türkiye'nin ürettiği insansız hava araçlarını Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine satmak için görüşmeler yürüttüğünü yazdı.

    Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine insansız hava aracı (İHA) ihraç etmeye hazırlanıyor. ABD'li Wall Street Journal (WSJ) gazetesi, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin ortak bir İHA'yı tasarımdan üretime taşıyamadığını belirterek, yakında Türkiye'nin Avrupa'yı sollayabileceğini yazdı.

    ORTADOĞU PAZARLARINI YOKLUYOR

    Marietta Cauchi imzalı haberde Türk insansız hava araçlarının satış için Avrupa ve Ortadoğu pazarlarını yokladığı belirtildi. Haberde Türk Havacılık ve Uzay Sanayi AŞ'nin (Tusaş / TAI) Türk Silahlı Kuvvetleri'nin 3 yıldır kullandığı istihbarat, gözetleme ve keşif (ISR) amaçlı İHA sistemlerini Avrupa ülkelerine satmak için görüşmeler yürüttüğü belirtildi.

    AVRUPA İHTİYAÇ DUYUYOR

    TUSAŞ Pazar Geliştirme Şefi Bülent Batmaca, WSJ'ye, "Avrupa'nın insansız hava aracına ihtiyacı var. Biz de bunun için iyi bir aday olduğumuzu düşünüyoruz" dedi. Milliyet'in haberine göre, Avrupa'nın büyük İHA projeleri finansman sorunları nedeniyle başlangıç aşamasında bulunuyor. Avrupa ülkeleri Amerikan ve İsrail malı İHA'ları almayı tercih ediyor. WSJ, NATO'nun Avrupa ülkelerine özellikle İHA ve tanker uçak konusunda daha yakın işbirliği çağrısı yaptığını da yazdı. Batmaca gazeteye yaptığı açıklamada, Tusaş'ın NATO ile olası insansız hava aracı programları konusunda da ön görüşmeler yürüttüğünü belirtti. Tusaş Dubai'deki Air Show'da bazı Ortadoğu ülkeleriyle anlaşma fırsatlarını kollarken Batmaca, "Buna yakınız" açıklamasını yaptı.

    26 BİN FEET'TE SORUN YOK

    TUSAŞ'ın orta irtifa uzun havada kalışlı insansız hava aracı ANKA. ANKA'nın 26 bin feet'e varan uçuş irtifalarında motor, iniş takımı, buzdan koruma gibi temel sistemlerinin yanı sıra gece/gündüz görüş sağlayan kamerası, hava telsizi, veri kayıt sistemi gibi sistemleri de sorunsuz çalışıyor.

    TESLİMATLAR 2016'DA BAŞLAYACAK

    Bu yıl ekimde ANKA'nın seri üretimine yönelik Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve Tusaş arasında sözleşme imzalandı. ANKA İHA sistemi, halihazırda sahip olduğu kabiliyetlere ilave olarak uydu üzerinden kontrol, kriptolu veri linki, milli uçuş kontrol bilgisayarı ve yüksek çözünürlüklü kamera özelliklerini içerecek. Sözleşme kapsamında tedarik edilecek 10 adet ANKA İHA'sı ve ilgili yer sistemlerinin 2016'da başlayacak teslimatları 2018 yılında tamamlanacak.

    İnsansız hava aracı ANKA:

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=WHg_bcapmUY[/YOUTUBE]

  6. #36

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    Keskin nişancıları yerli "AKAR" eğitecek

    Yerli bir firma tarafından üretilen Akıllı Atış Eğitim Robotu (AKAR), özel harekat polislerinin keskin nişancı eğitimlerinde kullanılacak.

    ANKARA - Hüseyin Karatepe/Bülent Karaaslan

    Gelişmiş hareket kabiliyetinin yanı sıra, sanal zekaya da sahip olan robot, tamamen yerli üretim olma özelliğini taşıyor.

    Konuya ilişkin AA muhabirinin sorularını yanıtlayan üretici firmanın Genel Müdürü Sefer Erseven, projenin yaklaşık 2 yıllık bir süreyi kapsadığını ifade ederek, AKAR'ın Polis Özel Harekat birimi personelinin eğitiminde kullanılmasının amaçlandığını kaydetti.

    Emniyet Genel Müdürlüğü ile yapılan proje kapsamında prototip robot üretimlerinin gerçekleştirildiğini belirten Erseven, "Yaklaşık 2 yıllık bir zaman zarfımız vardı. Prototip üretimlerimiz yapıldı ve seneye teslimatın yapılmasını planlıyoruz. Tamamen yerli ve Türk mühendislerimizle firmamız tarafından üretiliyor. Robotun üzerindeki yazılım da bizim tarafımızdan geliştiriliyor" diye konuştu.

    Robotun bazı özellikleri

    AKAR'ın görünümü, hız, boyut, şekil ve davranış bakımından insana benzer şekilde tasarlandı. 4x4 zırhlı donanımı sayesinde arazi şartlarına uygun şekilde geliştirilen robot, rehine kurtarımında, özel harekat birimlerinde ve güvenlik güçlerinin eğitimlerinde kullanılmak için üretildi.

    AKAR'ın her tekerleği yüksek torklu elektrik motoruna sahip olacak. Platform üzerindeki mankenin rehine senaryolarında kullanılabilmesi için aynı platform üzerinde iki farklı hedef sistemi kullanılabilecek özellikte.

    Yazılımına istenilen eğitimlerin uygulanabildiği AKAR'ın sistemi, eğitime katılanların başarılarını kontrol edebilmek için raporlama yapılabilir özellikte tasarlandı.

    İvmeli hız kontrolü, frenleme kontrolü, uzaktan kontrol, navigasyon, farklı senaryolar belirleyebilme ve hedef sistemi gibi özelliklerin bulunduğu robotta, gece eğitimleri için ışıklandırma, araç kontrol, navigasyon, engel tespit, haberleşme ve personelin performanslarının takibi sistemleri de bulunuyor.
    AA

  7. #37

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart

    [YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=6mf59xnhxsM[/YOUTUBE]


    Bayar: Füzede öncelik Çin'de

    Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Uzun Menzilli Hava Savunma Sistemi ile ilgili ihale sürecinin tamamlandığını ve önceliğin Çin'de olduğunu söyledi. Bayar, Çin'le sonuç alınamazsa diğer firmalara geçeceklerini söyledi.

    Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Çin'in ilk sırayı aldığı Uzun Menzilli Hava Savunma Sistemi ihalesini değerlendirdi.

    NTV'nin sorularını yanıtlayan Bayar, Çin’le yürütülen sözleşme sürecinde ilk kapsamlı değerlendirmenin Ocak ayında yapılacağını sözleşmeye imzaların ise 2014'in ilk yarısında atılmasının planlandığını belirtti.

    Bayar, ihalede 2 ve 3. sırada yer alan firmalardan ise henüz yeni bir teklif gelmediğini söyledi.

    Uzun Menzilli Hava Savunma Sistemi ile başlayalım. Bu ihale Türkiye'ye ne gibi yetenekler kazandıracak?

    Hava savunma sistemleri diyince tabi silahlı kuvvetlerin temel yeteneklerinden biri olması gereken bir alan bu. Bunu alçak, orta, yüksek irtifa diye de ayırabiliriz. Burada konuştuğumuz yüksek irtifa hava savunma sistemi. Türkiye hava sahasının düşman unsurlarından korunması tabi önce bunların tespit edilmesi ve gerekirse müdahalede bulunması birinci görevi. İkinci görevi de balistik füzelere karşı koruması ancak bu daha sınırlı bir yetenek. TSK envanterinde şu anda artık miadını doldurmuş sistemleri yenilemek için yaptığımız ihaleler. Bizim için son güncel gelişmelere bakılarak gelişen bir süreç değil en az 10 senelik bir geçmişi var.

    Türkiye bunu yerli imkanları ile üretme şansı var mıydı?

    2006-2007 yıllarında bu ihale başlamadan önce bir fizibilite yaptırdık ve bütün sanayimizin katılımıyla gerçekleştirdik. Alçak ve orta irtifa sistemlerini Türkiye kendi teknolojileriyle yapabilir sonucu çıktı. Bu iki projede başladı. Yüksek irtifada bizim uluslar arası çözüm ihtiyacımız olduğunu ortaya çıkardı.

    Çin’le yapılan müzakerelerin devam ettiğini biliyoruz ama bu tepkiler doğrultusunda bir yavaşlatma ya da durma söz konusu oldu mu?

    Bu ihtiyaca cevap verecek en iyi çözümü bulmak ve bunu da en rekabetçi şekilde bulmak bizim görevimiz. Bizim için başarı, biz iyi bir ihale oluşturduk. Aynı ihalede batıdan doğudan sitemlerin birlikte yarışması çok olağan bir durum değil.

    Tekliflerin güncellenmesi için 31 Ocak’a kadar bir süre tanınmıştı. Çin dışında Amerika Birleşik Devletleri ve Fransa-İtalya ortaklığından size dönük yeni bir teklif bir girişim oldu mu acaba?

    Resmi bir teklif gelmedi henüz. Bizim açımızdan ihale süreci aslında tamamlandı. Şimdi o sıralamaya göre bir sözleşme görüşmeleri yapıyoruz. Bizim dediğimiz tekliflerinizi güncel tutun birinciden sonuç alamazsak size geçeceğiz. Ama henüz bize ulaşmış yeni bir teklif yok.

    Peki sözleşme konusunda Savunma Sanayi Müsteşarlığı imza yetkisine sahip ama eğer sözleşme imzalama aşamasına gelirse yeniden toplanıp icra komitesinde görüşülür mü yoksa yeniden Başbakan'ın onayına mı sunulacak nasıl bir süreç izlenecek acaba?

    Bizim aldığımız yetki alınan teklife göre sözleşmenin oluşturulması. Ama bunu sonucunda alınan teklif ve oluşan sözleşmede bir takım zorluklar görürsek icra komitemize geri gidip tekrar arz edeceğiz. O zaman ikinci, üçüncüye geçiyoruz diye bir bilgi sunmamız gerekir. Ama süreç olarak icra komitesi bize bu yetkiyi vermiş bulunuyor.

    Ne kadarlık bir süre öngörüyorsunuz? Çin’le birlikte gerçekleştireceğiz dediğimiz tarih hangi tarih olacak?

    Birkaç aşamadan geçerek bu sonuca varacağız. Birinci aşama bu değerlendirmeyi yaptığımız taktirde bunu bir iki ay içinde bitirmeyi hedefliyoruz. Ondan sonra sözleşmenin detayı yine çalışılacaktır tabi bunu da 2014’ün ilk yarısında tamamlarız imzaları atmak üzere. Ondan sonra bu proje kredi finansmanıyla yapılacak bu kredinin de müzakeresini hazine müsteşarlığımız yapacak. Orada da o kredi anlaşması onaylandıktan sonra bizim sözleşmemiz yürürlüğe girecek. Bu adımlarda bir sıkıntı yaşanırsa yine ikinci üçüncüye dönülebilir.

    Çin firmasının adı ortaya çıktığından beri özellikle Amerika Birleşik Devletleri’nden ve NATO’dan tepkiler yükseldi. Sizce bu tepkiler ticari mi yoksa siyasi temele dayanan eleştiriler mi?

    Biz NATO üyesi bir ül***iz ve müttefiklerimizin hassasiyetlerini dikkate almak durumundayız. Zaten bu sistemin entegrasyon konuları gerek bizim savunma sistemimize, gerek NATO ile irtibatlı olması gereken kısımları zaten projenin kriterlerinden biri. Bununla ilgili de bizim nasıl yapacağımız belli. Bundan sonrasında istişarelerimiz devam edecek. Onların hassasiyetleri bilgi güvenliği konusunda teknoloji konularında muhakkak bize dikkate alacağız bunları.

    Çin ismi ortaya çıktığında böyle tepkiler geleceği göz önüne alınmış mıydı?

    Muhakkak. Batı sistemi olmayan bir sistem yani Rus sistemi de seçilse bu hususların dikkate alınması gerekeceği biliniyor. Bizim açımızdan bu siyasi bir karar değil. Türkiye'nin ihtiyaçlarına menfaatlerine en uygun çözümü seçiyorsunuz.

    Tepkiler geldi ama somut bazı adımlar da gelmeye başladı. ASELSAN’ın bir Amerikan şirketinden danışmanlık teklifi ve bu teklifin de bu ihale gerekçesi ile reddedildiğine ilişkin haberler yer aldı. Buna benzer başka adımlar da gelebilir mi?

    Biz burada siyasi bir adım atmıyoruz ama Türkiye burada bu türden bir yaklaşımla karşı karşıya kalırsa şu an erken ama diyelim öyle bir noktaya doğru gittik. Türkiye'nin aslında savunma sanayi alanında yatırımları, çalışmaları ve iradesini şekillendiren başlangıç malum 1974 Kıbrıs Harekatı'nın arkasından gelen ambargodur. Türkiye bir yola çıktı savunma sanayisinde kuracak geliştirecek. Şimdi böyle bir tavırla karşı karşıya kalırsa, bu çalışmalarımızı hızlandırır ancak. Savunma sanayisini de biz barış ve huzur dönemleri için kurmuyoruz. O taktirde böyle bir şeyle karşılaşırsak bize etkisi böyle olacaktır. Türkiye eğer tankını, insansız hava aracını, savaş gemisini, helikopterini, uçaklarını yapmaya başlamışsa bunu düşünüyorsa bunu yarım yapamazsınız. Bunlar yapılabilir bunu gördük.

    Çin’le bu iş biter şeklinde bir oran vermeniz mümkün mü?

    Bizim açıkçası daha önceki projelere bakarsak ikinci teklife geçtiğimiz pek bir projemiz yok. Ama her zaman bir kapıyı aralık bırakmak lazım.

    Atak projesini konuşmak isteriz biraz. Kabul testlerinin sonuncusundan geçemedi. Takvim sarktı mı biraz ne gibi sıkıntılar var?

    Bu işler hakikatten uluslar arası standartlar ve sistem neyi gerektiriyorsa o şekilde yapıyoruz. Biz yaptık oldu gibi bir yaklaşım yok. Standartlar neyse bunu talep ediyoruz. Bu zorluklar dolayısıyla yaşanır her projemizde.Haftalarla ifade edeceğimiz bir noktaya geldik diye düşünüyorum ben. Her adımda bu sorunları çözüyoruz ve ürün daha mükemmel hale geliyor. Biz bu sistemleri kullanıma verdiğimiz de bu geri besleme devam edecek. Bu aslında bizim savunma sanayi teknolojimizi geliştirme ve derinleştirmemizin en önemli dinamiğidir.

    Hürkuş seri üretime geçecek ama ilerleyen dönemde silah taşıyabilir bir kapasiteye ulaşacak mı?

    Ulaşacak, çünkü tasarımında bu dikkate alındı. Şu anda Hürkuş’un bir buçuk ton görev yükü taşıma kapasitesi var. Bu da dünyada yeni gelişen bir konsept.

    2023 hedeflerinden birisi milli savaş uçağı. Kavramsal tasarım aşaması devam ediyor ne aşamadayız artık?

    Daha çok başındayız ama önce tabi kavramsal tasarımın ortaya çıkması gerekiyor. Burada şu anda üç alternatif konsept tasarım ortaya çıkmış durumda. Önümüzdeki 6 ay içinde de bunlardan biri seçilecek. İcra komitemize bir sunum yapacağız ve sonraki aşama içinde bir planlama şekilleniyor. Bundan sonra da seçilen uçağın tasarım geliştirme aşamaları başlayacak.10 yılda ilk uçuşumuzu yapacağız ikinci 10 yılda üretip silahlı kuvvetlere vereceğiz 3 on yılda bu artık harekat yapan bir uçak olacak.

    Altay tankı projesine geçelim test aşamaları nasıl ilerliyor? Bir yandan da motor tartışması var Türkiye artık kendi dizel motorunu üretme niyetinde bu çalışmalar ne seviyede?

    Kara araçları alanı savunma sanayimizin aslında son derece olgunlaştırdığı bir alan. Tankta bunun en üst kademesidir. Orada 2013 ve 14 yılları projemizde son testlerin yapılacağı yıllar. Otomotiv yetenekleri, atış yetenekleri, kendisini koruması testlerini yapıyoruz ve oldukça iyi gidiyor. Bundan sonra seri üretim planlamasına önümüzdeki sene başlayacağız. Motor konusu çok önemli bir konu bundan sonraki dönemde Türkiye'nin gündemini işgal edecek konulardan biri. Dizel motorlar için bir çalışmamız var. İki yerli firmamızın teklifi var, iki ülkeden de teknik destek ama oradaki mühendislik şirketlerinden Almanya ve Avusturya bunlar. Japonya’nın da bir alternatif önerisi oldu onlarla da görüşmemiz gidiyor. Burada biz bir motorun lisanslı üretimini hedeflemiyoruz kendimize ait olacak bir motorun geliştirilmesini ve bunu yaparken bir takım teknolojik desteği almak. Şu andaki geliştirme takvimleri 5 sene civarında. Bizim belki Altay tankının ilk paketini hazır motorla vermemiz anlamına gelir devamında kendi motorumuzu koymamız anlamına gelir.

    TSK’da uzun yıllardır G3 piyade tüfekleri kullanılıyor ne zaman yeni bir silaha sahip olacak Türk askeri?

    En önemli konu bu aslında. Orada artık son noktadayız tüfek tamam bütün testleri geçti başarıyla. Seri üretim için bir iki yüz tüfeklik bir pilot parti üretimini yapıyoruz bu bitince seri üretime başlıyoruz. Önümüzdeki yaz aylarında ilk seri üretim tüfeklerimiz birliklerimize vermeye başlayacağız. Bütün envanteri yenilemek olarak bakarsak bir 10 sene gideriz. Hafif silahların tamamında, tabancada da çalışıyoruz Türkiye'nin marka bir tabancası da çıkacak.

  8. #38

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart



    Uydu muhabere sisteminde imzalar tamam

    ASELSAN ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında, X-Band Uydu Muhabere Sistemi Projesi ile ilgili 167 milyon 388 bin 58 dolar tutarında sözleşme imzalandı.

    ASELSAN ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) Uydu Muhabere Sistemi kapsamındaki X-Band Uydu Muhabere Sistemi Projesi ile ilgili toplam bedeli 167 milyon 388 bin 58 dolar tutarında sözleşme imzalandı.

    ASELSAN'ın Kamu Aydınlatma Platformu'na yaptığı açıklamaya göre, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile ASELSAN arasında, TSK Uydu Muhabere Sistemi kapsamındaki X-Band Uydu Muhabere Sistemi Projesi ile ilgili olarak 20 Aralık 2013 tarihinde, toplam bedeli 167 milyon 388 bin 58 dolar tutarında bir sözleşme imzalandı.

    Söz konusu sözleşme kapsamında teslimatlar 2019 yılı sonuna kadar gerçekleştirilecek.
    AA

  9. #39

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart



    Katara Türk Hücumbotu

    Yonca Onuk A. ortaklığı tarafından Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri için inşa edilen ve sınıfının ilk gemisi olan ileri kompozit ONUK MRTP34 yüksek hızlı hücümbotu, Savunma Sanayii Müsteşarı Bayar'ın da katıldığı törenle teslim edildi Yüksek hızlı hücümbotu, 21 personeliyle yaklaşık 3 gün lojistik destek.

    Yonca-Onuk A. ortaklığı tarafından Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri için inşa edilen ve sınıfının ilk gemisi olan ileri kompozit ONUK MRTP34 yüksek hızlı hücümbotu teslim edildi.

    Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Tuzla'daki Yonca-Onuk Tersanesi'nde düzenlenen teslim töreninde yaptığı konuşmada, bölgenin iki kardeş ülkesi Türkiye ile Katar'ın ilişkilerinin gelişerek ve artarak sürdüğünü, iki ülkenin din, tarih ve gelenek gibi önemli bağları bulunduğunu söyledi.

    Bayar, bu sağlam ilişkilere bağlı olarak iki ülke arasında Savunma İşbirliği Anlaşması ve Savunma İşbirliği Protokolü'nün 2011'de imzalandığını hatırlatarak, söz konusu anlaşmaların, Yonca-Onuk'un hızlı devriye botları, Kale-Baykar'ın insansız hava araçları, Havelsan'ın AW-139 helikopter simülatörü gibi projelerle somutlaştığını anlattı.

    Yonca-Onuk A. ortaklığı ile Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri'nin yaptığı sözleşmeyle MRTP16'nın bir süre önce teslim edildiğini ve ONUK MRTP34'ün bugün teslim edileceğini dile getiren Bayar, ilave ONUK MRTP34 projelerinin devamını desteklediklerini kaydetti.

    Bayar, müsteşarlık olarak Mart 2014'te düzenlenecek DIMDEX Deniz ve Savunma Fuarı'na 25 firmayla katılmayı planladıklarını ifade ederek, bu işbirliğinin diğer savunma konularında yeni girişimlere öncülük yapacağına inandığını belirtti.

    "Botlar, Katar Deniz Kuvvetleri'ne ilave güç sağlayacak"

    Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri Komutanı Mohammed Bin Nasser Al-Mohannadi de Katar ve Türkiye arasında imzalanan anlaşmayla 6 yüksek manevra kabiliyetinde MRTP16'lardan üçünün bitirilerek teslim edildiğini kaydetti.

    Kalan 3 botun inşa edildiğini ifade eden Mohannadi, "Yeni platformlar, Katar Deniz Kuvvetleri'ne daha büyük görevler ekleyecektir. Bu botlar, Katar Deniz Kuvvetleri'ne ekonomik ve kontrollü suların korunması için ilave güç sağlayacaktır" dedi.

    Konuşmaların ardından Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Katar Emirliği Genelkurmay Başkanı Ghanim Bin Shaheen Al Ghanim, Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri Komutanı Mohammed Bin Nasser Al-Mohannadi ve Yonca-Onuk A. ortaklığının Yönetim Kurulu Başkanı Şakir Yılmaztürk tarafından kurdele kesilerek, botun teslimatı yapıldı. Bota, Katar bayrağı çekildi.

    Hücümbotunun özellikleri

    Yonca-Onuk A. ortaklığı tarafından Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri için inşa edilen ve sınıfının ilk gemisi olan ileri kompozit ONUK MRTP34 yüksek hızlı hücümbotu, 42 knots üzerinde sürate sahip. 36,80 metre tam boydaki hücümbotu, 21 personeliyle yaklaşık 3 gün lojistik destek almadan harekat yapma özelliğine sahip. Hücümbotuna, Katar Emirliği Deniz Kuvvetleri tarafından "THAT ASSUARY (Q-31)" adı verildi.

    Dünya denizlerinde 2004'ten bu yana görev yapan ONUK MRTP33'lerin gelişmiş bir devamı olan ONUK MRTP34, denizcilik, performans ve taşıyabileceği görev, silah, sistem yükü açısından bilinen 250-300 tonluk hücümbotlardan üstün olmak amacıyla tasarlandı.

    Bugün itibarıyla Türkiye ve 7 ülkede 130'un üzerinde ONUK MRTP yüksek hızlı ileri kompozit hücümbot görev yapıyor. Botların tasarımı ve üretimi tamamen Türk mühendis ve işçileri tarafından yapıldı. (AA)

  10. #40

    Kullanıcı Bilgi Menüsü

    Standart



    Bir sonraki Hürkuş silahlı olacak

    Türk Hava Kuvvetlerine 15 eğitim uçağının teslim edileceği sözleşme kapsamında, 25 yerli yan sanayi şirketi görev alacak.

    Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı Hürkuş-B sözleşme imza töreni, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tesislerinde gerçekleştirildi.

    Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yerli tasarımlarla karşılanmasının ana politikalarından biri olduğunu ifade etti.

    Hürkuş-B'nin ardından silah da taşıyabilen Hürkuş-C'nin üretilmesinin planlandığını belirten Bayar, "Dolayısıyla,Hürkuş-B'yi teslim ederken Hürkuş-C'nin de tasarımları yapılacak. Böylelikle hava aracına birkaç fonksiyon zenginliği daha yaratmış olacağız. Bu üretimler birçok ülkenin ilgisini çekecek. Dünyada bu kapsamda 4 uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar" değerlendirmesinde bulundu.

    Türkiye'de havacılık kültürünün geliştirilmesi gerektiğine işaret eden Bayar, söz konusu uçakların üretiminin Türkiye için bir başarı olduğunu ve uçakların 48 ayda teslim edilmesinin planlandığını söyledi.

    TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaya da çağın gereksinimlerine uygun silah sistemlerinin milli sanayi tarafından karşılanmasından memnuniyet duyduklarını dile getirerek, "Hürkuş-B uçaklarıyla verdiğimiz milli katkının artarak devam edeceğini değerlendirmekteyim" dedi.

    TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı da projeyle birçok ilke imza atıldığını belirterek, "İlk insanlı uçağımız. Bazı sıkıntıları yaşamamıza rağmen bu günlere eriştik. Ağustosun sonunda ilk uçuşumuzu yaptık. Hamdolsun başarılı bir uçuş oldu. Bugüne kadar 15 sorti uçuşunu tamamladı. SHGM sertifikasyonu tamamlana kadar uçuşlarımız devam edecek" diye konuştu.

    Hürkuş'un son derece önemli bir proje olduğunu ve aynı hassasiyet içinde uçağı üreteceklerine işaret eden Dörtkaşlı, "ANKA, ATAK için ne kadar ihracat şansı varsa Hürkuş için de o kadar ihracat şansı var. Fazlası var, eksiği yok. Bütün bunları yaparken ASELSAN'la beraber 30'a yakın yan sanayi şirketimizle birlikte çalışacağız. Bu projeyi zamanında gerçekleştirmeye çalışacağız" değerlendirmesinde bulundu.

    Konuşmaların ardından Bayar, Dörtkaşlı ve Kaya yeni nesil temel eğitim uçağı Hürkuş-B'nin sözleşmesini imzaladı.

    Sözleşme kapsamında Türk Hava Kuvvetlerine 15 eğitim uçağı teslim edilecek. Teslimatta ilk uçak 2018'de, son uçak 2019'da gerçekleştirilecek. Projede ASELSAN'ın da bulunduğu 25 yerli yan sanayi şirketi görev alacak. Uçağın yazılım ve aviyonik sistem entegrasyonunu ASELSAN yapacak.

    Kanat açıklığı 10 metre, yüksekliği 2.16 metre olan Hürkuş'un tasarımında 140 mühendis ve 70 teknisyen görev yapacak.(AA)

Sayfa 4/24 İlkİlk 1234567891011121314 ... SonSon

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an Bu Konuyu Gorunteleyen 1 Kullanıcı var. (0 Uye ve 1 Misafir)

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •