Mobil internet ve iþtirakleri ile büyümeyi sürdürdü


“Önce müþterim” dedi 20. yýlýnda büyümeye ve yatýrýmlara devam etti



 Turkcell, 20. yýlýný kutladýðý 2014’ün ilk çeyreðinde büyümesini sürdürdü. Geçen yýla göre %6 oranýnda artan Grup gelirleri 2 milyar 855 milyon TL’ye ulaþtý.
 Gelir artýþýnda, %26 oranýnda büyüyen mobil internet ve %33 oranýnda büyüyen iþtiraklerin gelirleri etkili oldu.
 Grup gelirlerindeki büyüme, ara baðlantý ücretlerindeki düþüþ etkisi hariç býrakýldýðýnda %10 olacaktý.
 Turkcell Türkiye geçen yýlýn ayný çeyreðine göre yatýrýmlarýný ikiye katladý, yýlýn ilk 3 ayýnda 230 milyon TL yatýrým yaptý. Turkcell Grup ise bu çeyrekte 340 milyon TL yatýrým gerçekleþtirdi.
 Grup AVFÖK’ü %10 artýþla 887 milyon TL oldu. AVFÖK marjý ise %31,1’e çýktý.
 Mobil internet daha da yaygýnlaþtý. 711 bin Turkcell abonesi daha akýllý telefon kullanmaya baþladý. Turkcell þebekesinde akýllý telefon kullanan abonelerin sayýsý 10,3 milyona ulaþtý.
 Fiber interneti 1,8 milyon haneye taþýyan Turkcell Superonline’ýn birinci çeyrek gelirleri %38 artarak 280 milyon TL’ye ulaþtý.


Türkiye’nin lider iletiþim ve teknoloji þirketi Turkcell, 2014 yýlý ilk üç aylýk finansal ve operasyonel sonuçlarýný açýkladý. Turkcell Grup, ilk çeyrekte gelirini bir önceki yýlýn ilk çeyreðine göre %6 artýrarak 2 milyar 855 milyon TL’ye çýkardý. Bu büyümede; %26 oranýnda artan mobil internet gelirleri ve %33 oranýnda büyüyen grup þirketleri katkýsý etkili oldu. Grup AVFÖK, bir önceki yýla göre %10 artýþla 887 milyon TL oldu. AVFÖK marjý ise %31,1’e çýktý. Turkcell, ilk çeyrekte bir önceki yýlýn ilk üç ayýna göre Türkiye’ye yaptýðý yatýrýmlarý ikiye katlayarak ilk çeyrekte 230 milyon TL yatýrým gerçekleþtirdi. Grup net karý ise özellikle Ukrayna para biriminin ABD Dolarý karþýsýnda deðer kaybetmesi etkisiyle 359 milyon TL olarak gerçekleþti.

Kullaným arttý, 93 bin yeni faturalý abone kazandý
Zorlu rekabet ortamýna raðmen Turkcell Türkiye, inovatif servisleri, mobil internetteki hýz ve kalitesi ve eþsiz müþteri deneyimiyle 2014 yýlýnýn ilk üç ayýnda 93 bin faturalý abone kazandý. Böylece faturalý abonelerin toplam abone bazýndaki oraný %40,5’e yükselirken Turkcell’in Türkiye’deki toplam abone sayýsý 34,8 milyon oldu. Abone Baþý Aylýk Ortalama Kullaným (MoU) ise bir önceki yýlýn ayný dönemi ile karþýlaþtýrýldýðýnda %6,6 büyüyerek aylýk 254,6 dakikaya ulaþtý.

Akýllý telefon kullanýcýsý 10 milyonu aþtý
Turkcell’in mobil internet gelirleri yýllýk bazda %26 oranýnda artarak 400 milyon TL oldu. Mobil internet gelirlerinin artmasýnda %32’ye ulaþan akýllý telefon penetrasyonu etkili oldu. 2014 yýlýnýn ilk üç ayýnda Turkcell þebekesinde 711 bin abone daha akýllý telefon kullanmaya baþladý. Böylece Turkcell þebekesinde akýllý telefon kullanan abonelerin sayýsý 10,3 milyona ulaþtý. Bu artýþta kontratlý satýþlar ve Türkiye’nin ilk yerli tasarým akýllý telefonu ‘Turkcell T40’ etkili oldu.
Turkcell Superonline hýzlý büyümeye devam ediyor
Turkcell’in baþarýlý sonuçlarýnda grup þirketlerinin baþarýlý performanslarý etkili oldu. Gelirleri ilk 3 ayda bir önceki yýlýn ayný dönemine göre %38 büyüyerek 280 milyon TL’ye ulaþan Turkcell Superonline, AVFÖK’ünü %34 arttýrdý. Ýlk 3 ayda fiber interneti 44 bin yeni aboneye ulaþtýrma baþarýsý gösteren þirketin fiber interneti ulaþtýrdýðý hane sayýsý 1,8 milyona ulaþtý.

Ukrayna’da abone kazanýmýna devam
Zorlu politik ve makroekonomik geliþmelerin yaþandýðý Ukrayna’da Life’ýn abone kazanýmý sürmeye devam etti. Yýlýn ilk 3 ayýnda 122 bin abone kazanan þirketin abone sayýsý 9,3 milyona ulaþtý. Ülkede yaþanan devalüasyonun etkisiyle þirketin gelirleri bir önceki yýlýn ayný dönemi ile karþýlaþtýrýldýðýnda dolar bazýnda ayný kalýrken (99 milyon dolar), yerel para birimi ile deðerlendirildiðinde %13,5 oranýnda büyüme kaydetti. Yaþanan geliþmelere raðmen þirketin finansal ve operasyonel performansýnda bir olumsuzluk gözlenmedi.
Müþterilere sunulan inovatif ürünler ödül getirdi
Turkcell’in müþterilerin hayatlarýný iyileþtirmeye yönelik geliþtirdiði inovatif ürün ve hizmetler uluslararasý arenada da takdir görmeye devam etti. Son olarak Turkcell Þubat ayýnda dünya çapýnda sektörün en iyilerinin yarýþtýðý Global Mobil Ödülleri’nde (2014 Global Mobile Awards-GSMA) “Hayal Ortaðým” projesi ile “Toplumsal ve Ekonomik Geliþme” kategorisi “En Ýyi Mobil Ürün-Uygulama” ödülünü aldý.
Öte yandan Turkcell 2014’ün ilk çeyreðinde Turkcell Akademi’yi dijitalleþtirerek, “dünyanýn bilgisini” milyonlarýn eriþimine açtý. Dünyanýn önde gelen eðitim kuruluþlarýyla iþ birliðine giden Turkcell Akademi, 2,000’den fazla eðitimi Türkçe olarak müþterilerine ve tüm Türkiye’ye sunuyor.
Ciliv: “20. yýlda da büyümemiz sürüyor”
Turkcell’in 2014 ilk üç aylýk sonuçlarýný yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Ýnovasyon ve operasyonel mükemmeliyet odaðýmýz ve müþterilerimize deðer yaratan Turkcell farkýyla büyümeye devam ediyoruz. Bilgiye eriþimde fýrsat eþitliði yaratacak mobil interneti yaygýnlaþtýrma çalýþmalarýmýz sürüyor. Bu çabalarýmýzýn sonucu Turkcell þebekesinde kullanýlan akýllý cihaz sayýsý ilk çeyrekte 10 milyonu aþmýþ oldu.
Bu yýl, Turkcell’in Türkiye’deki 20. yýlýný kutluyoruz. Geride býraktýðýmýz 20 yýlda ‘bir GSM þirketinden, bir iletiþim ve teknoloji þirketine dönüþüm’ yolunda emin adýmlarla ilerledik. Türkiye’yi 43,2 Mbps mobil geniþbant ve 1.000 Mbps fiber geniþbant hýzlarý ile tanýþtýrarak bilgiye her an her yerden eriþim kolaylýðý saðladýk ve dünyanýn sayýlý örnekleri arasýnda yerimizi aldýk. Altyapýmýza yaptýðýmýz 23 milyar TL yatýrým, inovatif servisler ve sosyal sorumluluk projeleriyle ekonomiye ve müþterilerimize bugüne kadar daha fazla deðer yarattýk. Bu öncü vizyonumuzla, Türkiye’yi ve faaliyet gösterdiðimiz diðer pazarlarý ileri taþýyacak çalýþmalar yapmaya devam edeceðiz. Daima bizimle birlikte olan müþterilerimize, çalýþanlarýmýza, iþ ortaklarýmýza, yönetim kurulumuza ve hissedarlarýmýza teþekkür ederiz.” diye konuþtu.