Turkcell müþterileri ve toplum için yarattýðý faydayla dünyaya ilham veriyor


Turkcell 20 yýllýk baþarý öyküsüyle Business Strategy Review’da örnek vaka


• Turkcell’in baþarý öyküsü akademik çevrelerin de dikkatini çekti. Dünyanýn önde gelen ekonomi yayýnlarýndan, London Business School’un dergisi Business Strategy Review son sayýsýnda Turkcell’in geliþim sürecine ve baþarý formülüne detaylý bir makale ile mercek tuttu.
• Yazýda Turkcell’in müþteri odaðý ve Türkiye için yarattýðý deðerle fark yarattýðýnýn altý çiziliyor ve Turkcell, dünyadaki diðer þirketlere örnek vaka olarak gösteriliyor.

Türkiye’nin lider teknoloji ve iletiþim þirketi Turkcell, 20 yýllýk baþarý hikayesi ile saygýn akademik çevrelerinin de ilgisini çekiyor. Ekonomi alanýnda dünyanýn en itibarlý üniversitelerinden biri olarak kabul gören London Business School’un yarý-akademik yayýný Business Strategy Review, son sayýsýnda 7 tam sayfasýný Turkcell’in geliþim öyküsüne ayýrarak, þirket hakkýnda ayrýntýlý bir makale yayýnladý.

Ýþ dünyasýnýn ve akademi çevrelerinin yakýndan takip ettiði derginin editörü olan, Ýngiltere’nin iþletme konusunda etkin isimlerinden Stuart Crainer ve akademisyen-yazar Des Dearlove’ýn kaleme aldýðý makalenin baþlýðý “Deðeri mobilize etmek: Turkcell tarzý”. Yazarlar, Turkcell’e örnek vaka olarak mercek tutma sebeplerini “Turkcell’in bir telekom þirketi olmanýn ötesine geçmesi, müþterileri ve ülkesi için yarattýðý deðer” olarak ifade ediliyor.

Baþarýnýn formülü: üstün müþteri deneyimi

Londra’da bir grup Türk gazeteciyle biraraya gelen makalenin yazarý Stuart Crainer, Batý’da keþfedilenlerin Doðu’ya gönderildiði inovasyon modelinin deðiþtiðinin altýný çizdi. “artýk en iyi fikirlerin Batý’dan çýktýðý varsayýmý geçerli deðil. Küresel iþ dünyasý artýk dünyanýn her yerinde inovasyon ve iyi iþ modeli hikayelerini takip ediyor. Turkcell bu açýdan benim ve benim gibi akademisyenler için çok ilginç bir örnek. Turkcell modeli sadece kendi bölgesinde ya da geliþmekte olan ülkeler arasýnda deðil, küresel ölçekte de önemli. Geliþmekte olan ülkelerden çýkan þirketler artýk büyümelerinin ikinci safhasýnda, artýk herbiri küresel açýdan da mercek altýnda” diye konuþtu.

Crainer Turkcell’in müþterisine deðer yaratma odaklý baþarý formülüne de deðindi. “Yeni teknoloji yaratmak kendi içinde olumlu ama hayatlarý sadece ürünle deðiþtiremezsiniz. Turkcell teknolojiyi, hayatý deðiþtirmek için bir yöntem olarak görüyor. Eðitime, bilgiye eriþim saðlamanýn bir aracý olarak kullanýyor. Deðer yaratma konusunda pekçok þirket gönülsüz davranýrken, Turkcell bu konularý iþiyle bütünleþtiriyor. Sorumlu iþ modelini kendi kurumsal deðerleriyle birleþtiriyor” Ýfadelerini kullandý.





Ýnovasyon vizyonunun altý çiziliyor

Business Review Strategy dergisi, Turkcell’in baþarý formüllerini incelerken özellikle þirketin inovasyon konusunda aldýðý yolun altýný çiziyor: “Pazarý yeniden düþünmenin doðal bir sonucu olarak, Turkcell ürünlerini de yeniden düþünüyor”. Makalede þirketin, Turkcell Cüzdan, Mobil Ýmza gibi katma deðerli servislerle müþterilerin hayatýný nasýl da kolaylaþtýrdýðý, baþarýlý segmentasyon politikasý ile müþterilerin ihtiyaçlarýný nasýl karþýladýðý birebir örneklerle detaylý olarak anlatýlýyor.
Hayatýn her alanýnda deðer yaratmak
Turkcell’in müþteri odaðýnýn yaný sýra baþarý formülünde hayatýn her alanýna dokunan deðerler yaratýyor oluþuna da geniþ yer verilmiþ. Þu an 9 ülkede 70 milyonu aþan aboneye hizmet götüren Turkcell’in Türkiye ekonomisi için yarattýðý fark da vurgulanýyor. Þirketin teknoloji ve altyapýya yaptýðý yatýrýmlarla Türkiye’yi dünyanýn en iyi mobil iletiþim alt yapýlarýndan birine kavuþturmasý, mobil internet konusunda (3G, fiber yatýrýmlar,4G) soyunduðu öncü rol, bilgiye eriþimde toplum için yarattýðý fýrsat eþitliði, giriþimcilere verdiði destekler, Anadolu’da yarattýðý istihdam… Dergiye göre “Turkcell, Türkiye için teknolojik dönüþümde bir amiral gemisi ve katalizör rolü oynuyor”.
Makalede Turkcell’in kurumsal sosyal sorumluluk duruþundan da övgü ile bahsediliyor. Türkiye’nin en köklü projelerinden Kardelenler, dar gelirli giriþimci kadýnlarý desteklemek için hayata geçirilen Ekonomiye Kadýn Gücü ve Van için Türkiye Kumbarasý gibi projelerle Birleþmiþ Milletler tarafýndan da takdir edildiði belirtiliyor. Ayrýca Turkcell’in Türkiye’de sporun geliþimi için verdiði desteklere de mercek tutuluyor.


Business Strategy Review hakkýnda
Business Strategy Review, London Business School adýna Strategic Planning Society tarafýndan 3 ayda bir yayýmlanýyor. Dergi iþletme stratejileri ve geniþ manada ekonomik ortam üzerine makalelere yer veriyor. Hem akademik dünyanýn hem de iþ dünyasýnýn önde gelen düþünce adamlarýnýn buluþma noktasý olarak kabul gören dergi, kendi alanýnda araþtýrmalara, yeni geliþme ve fikirlere yer verirken her sayýda üniversitede gerçekleþen araþtýrmalarýn özetlerine de yer veriyor.