EHL-İI KİTABIN KESTİĞİ HAYVANLARIN ETİ  MÜBAH MIDIR?  "Bir müslümanın kestiği hayvanın eti helal olduğu gibi; bir kitabı  (hıristiyan veya yahudi ) nin de kestiği hayvanın eti helaldır". Bu husus,  kitap, sünnet ve icma-ı ümmet ile sabittir. Buna ilave edilecek pek bir şey  yoktur. Yalnız, şu hususlara değinmek istiyorum:
  1- Kesim işinin dört rüknünden biri olan "kesen" kimse için üç şart  gereklidır:
   a- Müslüman veya kitabı (yahudi veya hıristiyan)olması,
 b- Kesilen hayvan av ise, kesenin ihramda olmaması,
 c- Kesenin akıllı olması.
 
 İslam'ı yaşayan ve bilen İslam ülkelerinin temsilcileri, bu gibi konularda  bir araya gelip mes'elelere çözüm getirmek gayesiyle Kur'an, sünnet ve İslam'ın  koyduğu kaidelerin ışığı altında fikir teatisinde bulunup (görüş alış-veriş  yaparak) işi bir karara bağlamaları gerekkir. Her dört hak mezhebin de fıkıh  kitapları bu konuda, "kesenin müslüman veya kitabı olmasının gerektiğini" beyan  ediyorlar. Böyle olmadığı takdirde, kesilen hayvanın eti haramdır.
 Bu hükme göre, kesilecek hayvanı kesime götüren ceryan şeridi ve kesim  ameliyyesini icra eden de ceryanlı makina olursa, "kesenin müslüman veya kitabı  olması" şartı nerede kalır?
  2- Şafii mezhebine göre, "kitabı olan kimsenin beni İsrail'den olmadığı  takdirde uzak dedelerinin İncil'in nesih ve tahrifinden evvel mensup oldukları  dine intisab etmiş bulunmalarının bilinmesi şarttır" (el-Minhac (Siracü'l  Vehhac'la braber)). Aksi takdirde, onun tarafından (böyle olmayan bir kitabının)  kesimi haramdır.
Bu durumda, Avrupa hıristiyanlarının dinlerine intisab tarihi belli olmadığı  için, Şafii mezhebine göre kestikleri haramdır ve Şafii olan kimsenin onların  kestiklerini yemesi caiz değildir.
  3- Aslen hıristiyan olup sonra komünistleşerek semavi dinleri inkar eden  Bulgaristan gibi ülkelerde vaki olan hayvan kesiminin helal olduğunu söylemek  mümkün değildir. Çünkü kesimi yaptıran, hiçbir dine inanmayan bir idaredir. Bu  itibarla, komünist ülkelerde yapılan hayvan kesimi ayrı, hür olarak yaşanılan  (demakrasi idareli) başka bir kitabı ülkede yapılan hayvan kesimi  farklıdır
Ancak bu tür ülkelerde, "İslami kurallara uygun bir şekilde, müslümanlar veya  kitabiler tarafından kesim icra edildiğine dair dinsiz bir kimse de olsa haber  verirse o takdirde helal olur"
 Netice olarak: Ehli kitabın kestikleri hayvanın eti helaldır; Fakat yine de,  durum böyle olmakla beraber, "müslüman olan kimse, besmele ile ve müslüman bir  el ile kesilen hayvanın etini yemeli ve şüpheli yiyeceklerden  kaçınmalıdır."
						
					
Yer imleri