Yeni teknolojilere odaklandý “mobil” ve “fiber” internetle büyüdü
Turkcell, 2014’ün ilk yarýsýnda büyümesini sürdürdü. Geçen yýla göre %2,4 oranýnda artan Grup gelirleri 2 milyar 923 milyon TL’ye ulaþtý
Grup AVFÖK’ü %4 artýþla 907 milyon TL oldu. AVFÖK marjý ise %31,0’e çýktý
Büyümedeki itici güç %28 oranýnda artan mobil internet gelirleri ve %39 oranýnda büyüyen Turkcell Superonline oldu. Abone baþýna ortalama mobil internet kullanýmý 5 yýlda 78’e katlandý
Akýllý telefon kullanýcý sayýsý 11 milyona dayandý. Temmuz ayýnda en çok satan Turkcell T50 oldu. T50’de yerli üretim için düðmeye basýldý
Turkcell Grup’un yýlsonu hedefi yaklaþýk 2 milyar TL’lik yatýrým yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek
Türkiye’nin lider iletiþim ve teknoloji þirketi Turkcell, 2014 ikinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarýný açýkladý. Turkcell Grup gelirleri, bir önceki yýlýn ayný dönemine göre %2,4 oranýnda büyüyerek 2 milyar 923 milyon TL oldu. Bu büyümede %28 oranýnda artan mobil internet gelirinin ve %39 büyüyen Turkcell Superonline’nýn katkýsý etkili oldu. Grup AVFÖK, bir önceki yýla göre %4 artýþla 907 milyon TL, net kâr ise 492 milyon TL olarak gerçekleþti. Operasyonel verimlilik ve pazardaki baþarý açýsýndan önemli bir gösterge olan VFÖK (Vergi-Faiz Öncesi Kâr) ise bir önceki yýla göre %4 artýþla 521 milyon TL oldu. Zorlu rekabet ortamýna raðmen Turkcell Türkiye, mobil internetteki hýz ve kalitesi, inovatif servisleri ve eþsiz müþteri deneyimiyle 2014’ün ikinci çeyreðinde 404 bin faturalý abone kazandý. Böylece faturalý abonelerin toplam abone bazýndaki oraný %41,9’a yükselirken faturalý abone sayýsý 14,5 milyona ulaþtý. Turkcell’in Türkiye’deki toplam abone sayýsý ise 34,6 milyon oldu.
Ciliv: Teknoloji ve inovasyona yaptýðýmýz yatýrýmlarla büyüyoruz
Turkcell’in ikinci çeyrek sonuçlarýný yorumlayan Genel Müdür Süreyya Ciliv; “Mobil internetteki güçlü performansýmýz ve iþtiraklerimizin de geçen yýla göre artan katkýsýyla birlikte baþarýlý finansal sonuçlarýmýzý sürdürdük; teknoloji ve inovasyona odaklanarak yeni ürün ve hizmetler sunmaya devam ettik. Eðitim alanýnda çýðýr açan ve Türkiye’de bir ilk olan Turkcell Akademi büyük ilgi görüyor. Yakýn zamanda lanse ettiðimiz bir diðer ilkimiz Akýllý Otomobil Platformumuzla ise makineler arasý iletiþim (M2M) alanýndaki liderliðimizi daha da güçlendirdik. Turkcell markalý uygulamalarýmýzýn sayýsý “Süper Esnaf” ve “Turkcell Çocuðum ve Ben” servislerinin de eklenmesiyle 40’ý aþtý. Hedefimiz yýlsonuna kadar yaklaþýk 2 milyar TL yatýrým yaparak inovatif ürün ve servislerle büyümeyi sürdürmek” dedi.
Turkcell Superonline güçlü büyümede hýz kesmiyor
Turkcell’in baþarýlý sonuçlarýnda grup þirketlerinin performanslarý etkili oldu. Turkcell Ýþtiraklerinin gelirleri %16,7 artýþla 627,2 milyon TL olurken, Grup gelirlerine katkýsý %21,5’e yükseldi. Gelirleri ikinci üç ayda bir önceki yýlýn ayný dönemine göre %39 büyüyerek 309,4 milyon TL’ye ulaþan Turkcell Superonline, AVFÖK’ünü %30,2 arttýrdý. Ýkinci çeyrekte, 39 bin yeni abone ile Turkcell Superonline’ýn fiber internet abone sayýsý 653 bine ulaþtý. Bununla birlikte, Turkcell Superonline’ýn ADSL kullanýcýlarý da dahil olmak üzere bu çeyrekte toplam 90 bin yeni abone kazanmasýyla toplam abone sayýsý 1 milyonu aþtý. Fiber yatýrýmlarýna devam eden Turkcell Superonline’nýn fiber aðý yaklaþýk 1,9 milyon haneye ulaþtý.
Mobil internet kullanýmýný 5 yýlda 78’e katladý
Turkcell’in mobil internet gelirleri ikinci çeyrekte 434 milyon TL’ye ulaþtý. 2009 yýlýndaki 3G lansmanýndan bugüne geçen 5 yýlda, Turkcell müþterilerinin abone baþý ortalama mobil internet kullanýmý 78 kat artarken megabyte baþýna ortalama birim fiyat ise %96 oranýnda azaldý.
Akýllý telefon kullanýcýsý 11 milyona dayandý
Mobil internet gelirinin artmasýnda ikinci çeyrekte 676 bin abonenin daha akýllý telefon kullanmaya baþlamasý etkili oldu. Turkcell’in akýllý telefon penetrasyonu, 10,9 milyona ulaþan akýllý telefon sayýsýyla birlikte %35’e çýktý.
En çok T50 sattý, ilk 4G’li yerli telefon üretimi için düðmeye basýldý
Türkiye’nin operatör markalý ilk 4G’li akýllý telefonu Turkcell T50 de satýþa sunulmasýyla birlikte yoðun ilgi gördü. Bilgisayarlarýn gücünü uygun fiyata cebe taþýyan Turkcell T50, Temmuz ayýnda Turkcell þebekesinde en çok satan akýllý telefon oldu. 2013’te Turkcell T40 ile Türkiye’nin ilk akýllý yerli telefonuna imza atan Turkcell, T50’nin Türkiye’de üretimi için düðmeye basarak bu öncülüðünü sürdürmeyi hedefliyor. Turkcell, Türkiye’nin ilk yerli 4G destekleyen akýllý telefonunun üretimine önümüzdeki günlerde baþlayacak. Turkcell’in ilk giyilebilir teknoloji ürünü olan akýllý bileklik T-Fit de bu hafta satýþa sunuluyor.
Turkcell Akademi’ye 1 milyon 300 bin ziyaret
Turkcell’in “bilgiyi milyonlarýn eriþimine açmak” amacýyla dijitalleþtirdiði Turkcell Akademi, 6 ayda 1 milyon 300 binin üzerinde ziyaret edildi ve kendini geliþtirmek isteyen herkesin baþvurduðu önemli bir kaynak haline geldi. Ýçlerinde Ýngilizce, sýnavlara hazýrlýk, profesyonel geliþimin de olduðu birçok kategoride toplam 14 bin saat eðitim izlendi ve 100 binden fazla kiþi baþlangýç, 25 bini aþkýn kiþi orta, 15 binin üzerinde kiþi ise ileri seviyede dil eðitimlerini tamamladý. 300 binin üzerinde aday ise KPSS’ye Turkcell Akademi ile hazýrlandý.


Teþekkur:
Beðeni:
Alýntý

Yer imleri