Porsche, tanıtılmasının üzerinden dört yıl geçen SUV modeli Cayenne'yi yeniledi. Cayenne, ilk çıktığı günden itibaren Porsche’ye satış anlamında itici güç olmuştu.







İlk çıktığı zamanlarda bir spor otomobil üreticisinin SUV üretmesi nedeniyle şaşkınlık yaşanmıştı. Fakat Cayenne; hem Porsche amblemi taşıması, hem performansı, hem asfalt, hem de arazide beklentileri fazlasıyla karşılaması nedeniyle başarılı satış rakamları yakaladı.
Dış görünüm olarak bakıldığında Cayenne’deki en belirgin değişimin burun yapısında gerçekleştirildiği gözüküyor. Güçlü ifadesini sürdüren Cayenne ön tampon ve hava girişleri tamamen farklılaştırılırken, farlar da daha keskin bir ifadeye kavuşmuş. Arka kısımdaysa stoplarda değişiklik olduğu görülüyor.
Cayenne’deki en büyük farklar kaputun altında. Giriş seviyesi olan V6’nın motorun silindir hacmi 3.2 lt’den 3.6 lt’ye yükseltilmiş. Bununla birlikte motor gücü 40 HP artarak 290 HP’ye, maksimum tork da 75 Nm artarak 385 Nm’ye ulaşmış. 8.1 saniyelik 0-100 km/s hızlanması eskisine göre 1 saniye iyi olan Cayenne V6’nın maksimum hızı 227 km/s.
Cayenne S’te de baz Cayenne’dekine benzer gelişmeler söz konusu. Direkt benzin enjeksiyonlu ve VarioCam Plus değişken supap zamanlamasına sahip motorun gücü eskisine 45 HP artarak 385 HP’ye, maksimum torku 80 Nm artarak 500 Nm’ye ulaşmış. Silindir hacmi 4.5 lt’den 4.8 lt’ye yükselen Cayenne S artık eskisinden daha hızlı. 0-100 km/s hızlanmasını 6.6 saniyede tamamlayan Cayenne S, maksimum 252 km/s’lik hıza ulaşabiliyor.
Gelelim Cayenne Turbo’ya... Çift turbo beslemesine sahip 4.8 litrelik motor 500 HP güç ve 700 Nm tork üretiyor. Performans değerleriyse tam anlamıyla bir Porsche gibi. Yani çok etkileyici. 0-100 km/s hızlanmasını 5.1 saniyede tamamlayan otomobil maksimum 275 km/s’lik hızıyla gerçek bir spor otomobil olduğunu ispatlıyor. Önceden olduğu gibi PASM (Porsche Active Suspension Management) adlı aktif süspansiyon sistemine sahip Cayenne Turbo’da yeni kullanılmaya başlanan PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) sistemiyle virajlarda yana yatma eğilimi minimize edilmiş.
Daha önceden olduğu gibi gücünü arka ve ön tekerlekler arasında 62:38 oranında aktaran yeni Cayenne’lerin Avrupa’da satışına 24 Şubat 2007’de başlanacak