Turkcell Harvard Business School'da zorunlu ders oluyor

Harvard’da MBA yapan tüm öðrenciler Turkcell’i ders olarak okuyacak

Turkcell’in hikâyesi, dünyanýn en seçkin eðitim kurumlarýndan Harvard Business School tarafýndan “vaka incelemesi” olarak yayýnlandý. Ýncelemenin yazarlarýndan Prof. Dr. Felix Oberholzer-Gee, rekabetin yüksek olduðu iletiþim sektöründe Turkcell’in gösterdiði baþarýya dikkat çekerek “HBS öðrencilerinin ve yönetici eðitimi programlarýmýzdaki katýlýmcýlarýn, hem baþarýlarý hem de karþýlaþtýklarý zorluklar anlamýnda Turkcell’den öðrenecekleri çok þey var” dedi.
Turkcell hakkýndaki vaka incelemesi, Harvard Business School’un Ýþletme Bölümü Yüksek Lisans zorunlu ders programý kapsamýnda okutulacak.

Turkcell, Harvard Business School’un (HBS) gerçekleþtirdiði vaka incelemelerine ilham kaynaðý olan bir grup seçkin uluslararasý þirket arasýna katýldý. HBS'in Turkcell hakkýndaki vaka incelemesi, kýsa süre önce yayýnlandý ve önümüzdeki dönemde HBS’in MBA için þart koþtuðu zorunlu ders programý kapsamýnda okutulacak.
Turkcell örneði, Harvard akademisyenleriyle fakültenin 2013’te açýlan Ýstanbul Araþtýrma Merkezi’nin ortaklaþa yazdýðý ilk HBS incelemesi olma özelliði taþýyor. Vaka incelemesini, Harvard Business School Strateji Birimi Ýþletme Yönetimi Bölümü’nden Prof. Dr. Felix Oberholzer-Gee ve Harvard Business School Muhasebe ve Yönetim Birimi’nden Yrd. Doç. Dr. Charles C.Y. Wang kaleme aldý.
Sebep Turkcell’in kendisini yenilemek ve geliþtirmekteki baþarýsý
Harvard’ýn Turkcell’i incelemeye karar vermesinin nedenlerini açýklayan Prof. Dr. Oberholzer-Gee, þirketin, rekabetin yüksek olduðu bir pazarda kendini yenilemekte gösterdiði baþarýya dikkat çekti.
Oberholzer-Gee, “Ýstanbul'daki HBS Araþtýrma Merkezi tarafýndan desteklenen Harvard Business School akademisyenleri, çok rekabetçi bir pazarda çok iyi performans gösterdiði için Turkcell’i incelemek istedi. Turkcell, fiyat, katma deðer sunan hizmetlere geçiþ ve mevzuattaki deðiþikliklerden kaynaklanan baskýlarýn bulunduðu bir ortamda sürekli kendini yeniliyor ve bu durum vaka incelemesini oldukça ilgi çekici kýlýyor. HBS öðrencilerinin ve yönetici eðitimi programlarýmýzdaki katýlýmcýlarýn, hem baþarýlarý hem de karþýlaþtýðý zorluklar anlamýnda Turkcell’den öðrenecekleri çok þey var” dedi.
Süreyya Ciliv: Turkcell’in baþarýsýnýn ilham veren bir yolculuk olarak görülmesi gurur verici
Turkcell CEO’su Süreyya Ciliv ise konuyla ilgili açýklamasýnda “Türkiye’nin New York Borsasý NYSE’ye kote tek þirketi Turkcell, yýllardýr hem küresel hem de ulusal liderlik konumunu koruyor. Bunu teknolojiye, yeniliklere ve mükemmel müþteri deneyimlerine odaklanarak baþardýk. Yeni dünyayý doðru okuduk. Turkcell takýmý olarak zorluklarla mücadelede gösterdiðimiz baþarýnýn, dünyanýn en itibarlý okullarýndan biri olan Harvard Business School tarafýndan ilham verici bir yolculuk olarak kabul edildiðini görmek gurur verici. Umarýz böylece daha çok Türk þirketinin hikâyelerini paylaþmalarýnýn ve dünyanýn geri kalanýna ilham vermelerinin yolunu açmýþ oluruz.”

Tüm dünyadan milyonlarca MBA öðrencisi Turkcell örnek vaka incelemesinden faydalanacak
Turkcell hakkýndaki vaka incelemesinden, Harvard Business School’un Yüksek Lisans öðrencilerinin yanýsýra iþletme ve benzeri alanlarda eðitim alan milyonlarca kiþi faydalanabilecek. Yýlda ortalama 10 milyon vaka incelemesi satan Harvard Business School, iþletme alanýnda akademik birikimin oluþturulmasýnda lider konumunda. Dünya çapýndaki rakamlara bakýldýðýnda, okutulan her 10 vaka incelemesinden 8’ini HBS akademisyenlerinin kaleme aldýðý görülüyor.