Hýzlý Ýnternet Turkcell’e 1. Çeyrekte Rekor Getirdi
Turkcell 2015’in ilk üç ayýnda, tarihinin en yüksek 1. çeyrek gelirine imza attý. 3 milyar TL’yi bulan gelirin itici gücü, Turkcell Türkiye’nin performansý oldu.
% 10 ile çift haneli büyüme kaydeden Turkcell Türkiye’nin performansýnda yýllýk bazda % 46 artan data gelirlerinin katkýsý etkili oldu. Turkcell’in tüm servislerinin toplamý da geçen yýlýn ayný dönemine göre % 29 artýþ gösterdi.
Turkcell Türkiye, eve kadar fiberde (FTTH) 776 bin müþterisiyle liderliðini sürdürdü.
Bu çeyrekle beraber yeni yapýlanmasýný da açýklayan Turkcell, Türkiye’deki tüm telekomünikasyon iþlerini tek bir çatý altýnda topladý. “Turkcell Türkiye”, mobil ve sabit iletiþimin yaný sýra Turkcell’in hýzla büyüyen TV+ hizmetini de kapsýyor.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu:
Turkcell’i artýk entegre iletiþim ve teknoloji hizmetleri sunan küresel bir oyuncu olarak konumluyor ve iþlerimize bir bütün olarak bakýyoruz. Telekomünikasyondaki tüm faaliyetlerimizi “Turkcell Türkiye” ve “Turkcell Uluslararasý” olmak üzere iki ayrý iþ grubu olarak yönetiyoruz.
Turkcell Grubu, 2015 yýlýnýn birinci çeyreðinde, ilk çeyrek bazýnda rekor seviyede gelir ve FAVÖK gerçekleþtirdi. Konsolide bazda gelir %4,3 büyüme ile 2 milyar 978 milyon TL’ye ulaþýrken, FAVÖK %4,5 artýþla 927 milyon TL oldu. Konsolide FVÖK ise %9,2 artarak 533 milyon TL’ye yükseldi. Uluslararasý iþtiraklerin bulunduðu ülkelerdeki para birimlerinin deðer kaybýndan etkilenen grup net karý, 141 milyon TL olarak gerçekleþti.
Önceki yýlýn ayný dönemine göre gelirlerde % 10’luk çift haneli büyüme rakamlarýna ulaþan Turkcell Türkiye, 2 milyar 711 milyon TL gelirle Turkcell Grubu’nun rekor 1. çeyrek gelirinde en büyük payý aldý.
Kaan Terzioðlu: Büyüme hedefimiz %6 - %9 aralýðýnda
Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarýný yorumlayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu yýlýn ilk çeyreðinde güçlü bir performans sergilediklerini ve önemli geliþmelere tanýklýk ettiklerini vurgulayarak, “Son beþ yýldýr gerçekleþmeyen genel kurul yapýlarak hisse baþýna 1,78TL olmak üzere toplam 3 milyar 925 milyon TL birikmiþ kar payý daðýtýldý. Ukrayna’daki iþtirakimiz Astelit ile ülkenin en elveriþli 3G frekansýný kazanarak ülkeye olan inancýmýzý gösterdik. Astelit, gelir pazar payýný 3 yýlda %4 artýrarak ve bu çeyrekte yerel para birimi bazýnda %18 gelir artýþý saðlayarak önemli bir büyüme momentumu yakaladý; bu momentumu 3G hizmetleriyle güçlenerek devam ettireceðine inanýyoruz” dedi.
2015 için koyulan büyüme hedeflerini de teyit eden Terzioðlu, “2015 yýlý birinci çeyreðinin beklentilerimiz doðrultusunda gerçekleþmesiyle açýkladýðýmýz gelir büyümesi hedefimizi %6-%9 aralýðýnda yineliyoruz. FAVÖK kar marjýmýzý da %31 - %32 aralýðýnda hedefliyoruz” dedi.
Hedef entegre iletiþim ve teknoloji hizmetleri sunan “Küresel Oyuncu Turkcell”
Finansal sonuçlarla birlikte Turkcell’in yeni yapýlanmasýný da açýklayan Kaan Terzioðlu, þunlarý kaydetti:
“Turkcell, yirmi yýllýk tarihinde birçok ilke ve önemli baþarýlara imza atarak Türkiye’nin ve dünyanýn takdirini kazandý. Þimdi, bu baþarýyý ileri taþýma zamaný. Turkcell’i artýk entegre iletiþim ve teknoloji hizmetleri sunan küresel bir þirket olarak konumluyor ve iþlerimize bir bütün olarak bakýyoruz. Bu kapsamda telekomünikasyon sektöründeki tüm faaliyetlerimizi “Turkcell Türkiye” ve “Turkcell Uluslararasý” olmak üzere iki ana gruba ayýrdýk. “Turkcell Türkiye” çatýsý altýnda mobil, sabit ve TV iþlerimizi daha etkili yöneteceðimize inandýðýmýz yeni bir yapýya geçtik; böylelikle iþlerimizi bireysel, kurumsal ve toptan olmak üzere üç ana segmentte yöneteceðiz.
Kurumsal müþterilerimize sunduðumuz çözümlerde hâlihazýrda yansýttýðýmýz bu yenilikçi yaklaþýmý, bireysel segmente de taþýyoruz. Geniþ, yaratýcý ürün ve servis portföyümüz, güçlü finansal yapýmýz ve baþarýlý takým çalýþmamýzý, bütünsel olarak yönettiðimiz mobil ve fiber þebeke altyapýmýz ile destekliyoruz. Mobil ve sabit yakýnsama tekliflerimiz ile de müþteri baðlýlýðýný, rekabet gücümüzü ve operasyonel verimliliðimizi artýrarak, sürdürülebilir büyüme hedefliyoruz.”
Türkiye’de ve dünyada önemli baþarýlara imza atan bir Türkiye markasý olarak, ülke menfaatlerine hizmet eden her hamleye var güçleriyle destek olmaya devam edeceklerini vurgulayan Terzioðlu, “Daha çok çalýþmaya ve daha büyük sorumluluklar almaya talibiz, çünkü ülkemizin ve insanýmýzýn her zaman her þeyin en iyisine layýk olduðuna inanýyoruz. Baþarý hikâyemizde daima bizimle birlikte olan tüm paydaþlarýmýza ve müþterilerimize sonsuz teþekkürlerimi sunarým“ dedi.
Hýzlý internet veri gelirlerini %46 büyüttü
Turkcell Grubu þirketlerinin büyümesinde en önemli etken, mobil ve sabit internete olan talebin veri gelirlerine yansýmasý oldu. Veri gelirleri % 46 artýþ göstererek 826 milyon TL’ye ulaþtý.
Turkcell’in üstün geniþbant teklifinin üzerine inþa ettiði servislere yönelik talep de arttý. Turkcell’in yeni nesil televizyon deneyimi sunan Turkcell TV+ servisinin abone sayýsý 170 bini buldu. Anýnda silinebilen mesaj özelliði ve özel görselleriyle fark yaratan BÝP uygulamasý, bugün yarým milyon aktif kullanýcý tarafýndan tercih ediliyor. Turkcell’in, en geniþ yerli müzik arþivi ile fark yaratan dijital müzik platformu Turkcell Müzik ise, 1 milyon kiþi tarafýndan kullanýlýyor.
Turkcell’in geliþtirdiði yenilikçi ürün ve servislere yönelik kullanýcý beðenisi gelirlere de yansýdý. Turkcell’in tüm servislerinin toplam geliri geçen yýlýn ayný dönemine göre % 29 arttý.
Turkcell þebekesinde her 100 telefondan 42’si “akýllý”
Veri gelirlerinin artmasý ve mobil servislerin kullanýcýya ulaþýmýnda, Turkcell þebekesindeki akýlllý telefon penetrasyonunun % 42’ye çýkmasý önemli rol oynadý.
Akýllý telefon sayýsý 589 bin artarak, 13 milyon 200 bini buldu. 63,3 Mbps’a varan hýzlarda mobil internet deneyimi sunan 3 Taþýyýcý teknolojisini altyapýsýna entegre eden ilk operatör olan Turkcell, bu adýmýný Turbo T50 ile de destekledi. Türkiye’nin 3 taþýyýcý uyumlu ilk telefonu Turbo T50, Turkcell’in akýllý telefonlar ailesi T-serisine katýldý.
FTTH’de her iki evden birine fiberi Turkcell götürüyor
Turkcell Türkiye, 2015’in birinci çeyreðinde eve kadar fiberde (FTTH) baþarýsýný artýrarak sürdürdü.
Fiber ve ADSL aboneliklerinde toplam müþteri sayýsýný 1,3 milyona taþýyan Turkcell Türkiye, FTTH abone sayýsýný 776 bin’e çýkardý.
Faturalý abonede büyüme devam
Turkcell Türkiye inovatif servisleri, mobil internetteki hýz ve kalitesinin yanýsýra, en iyi müþteri deneyimi hedefiyle de mobil tarafta faturalý abone bazýný geniþletmeye devam etti. Çeyrek bazýnda 313 bin artýþ gösteren faturalý mobil abone sayýsý 15,5 milyona ve toplam mobil abone bazýnýn %45,3’üne ulaþtý.
Turkcell Türkiye’nin 2015 1. Çeyreðindeki toplam mobil abone sayýsý ise 34,3 milyon oldu. Mobilde ARPU, %8,1 artarak 22,7 TL’ye ulaþtý.
Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir.


Teþekkur:
Beðeni: 

Alýntý

Yer imleri