Bilgi Teknolojileri ve Ýletiþim Kurumunca (BTK), tüketicilerin internette gezinirken talep ve onayý olmaksýzýn istek dýþý aboneliðinin gerçekleþtirildiði “katma deðerli servisler”le ilgili maðduriyetleri önlemek amacýyla getirilen onay zorunluluðu yarýn itibarýyla uygulamaya konulacak.
AA muhabirinin aldýðý bilgiye göre, BTK, tüketicilerden çok sayýda þikayetin geldiði katma deðerli servislere abonelikler konusunda uygulanacak usul ve esaslarý belirledi.
Abonesi olunan iþletmecinin faturasýna yansýyan tüm katma deðerli elektronik haberleþme hizmetlerini kapsayacak þekilde hazýrlanan düzenlemeyle tüketici onayý olmaksýzýn bu ürünlerin satýn alýnmasýnýn önüne geçildi.
ABONEDEN ONAY ALINACAK
Düzenlemeye göre, web, wap, SMS ya da sesli yanýt sistemleri gibi kanallarla yapýlan iþlemlerde, ücret ve hizmetin kapsamýna iliþkin aboneden onay alýnacak.
Üçüncü taraflarca sunulan hizmetlerde yaþanan sorunlara iliþkin tüketicilerin þikayetini ileteceði bir muhatap bulamamasýnýn önüne geçmek amacýyla hizmet ücretinin tahsilatýna aracýlýk eden iþletmeciye sorumluluk yükleniyor.
Tüketicilerin cep telefonlarýna gelen reklam sayfasýný veya mesajýný hizmeti satýn almadan kapatamadýðý yönündeki þikayetlerine iliþkin de düzenleme yapýldý. Tüketicilerin, hizmeti satýn almak istemediðini kolayca iletebilmesine yönelik iþletmeciye yükümlülük getirildi.
Abonenin hattýnýn katma deðerli hizmetlere açýlýp kapatýlmasýna yönelik talebi, iþletmeciler tarafýndan kayýt altýna alýnacak.
Katma deðerli hizmetlerle ilgili sorunlarý büyük ölçüde çözeceði belirtilen düzenleme, yarýn itibarýyla yürürlüðe girecek.
ALDATICI VE YANILTICI ÝFADELERE YER YOK
Abonelik veya tekil içerik satýn alýnmasý sürecinde ve hizmetin sunumunda tüketiciyi aldatýcý veya yanýltýcý ifadelere yer verilemeyecek. Hizmet koþullarýna ve hizmet karþýlýðýnda alýnacak ücrete iliþkin bilgiler, abonenin doðru bilgilenmesini saðlayacak ve dikkatini çekecek þekilde sunulacak. bilecekler. Bu hizmetlere iliþkin mevcut aboneliklerini sona erdirmek isterlerse bu talep mobil iþletmeciler tarafýndan asgari kýsa mesajla (SMS) tüm iþletmeciler tarafýndan ücretsiz ve basit bir yöntemle gerçekleþtirilecek.
ABONELÝK ÝPTALÝ ÜCRETSÝZ OLACAK
Katma deðerli hizmet aboneliklerine iliþkin iptal talepleri, en geç müteakip yenilenme tarihine kadar yerine getirilecek. Bu hizmetlere iliþkin abonelik iþlemlerinde ve tekil içerik satýn alýnmasý sürecinde abonelere yapýlacak bilgilendirme ve onaya iliþkin iþlemler ücretsiz saðlanacak.
Bu Linki Görmeniz Ýçin SupersatForuma Uye Olmanýz Gerekmektedir.
Kaynak: Sabah


Teþekkur:
Beðeni: 



Alýntý


Yer imleri