Bant genişliği kapasitesinde devasa artış
3. Bant genişliği kapasitesinde devasa artış
İnternete bağlanan bu yeni cihazlar, 5G'nin üzerindeki en önemli sorumluluklardan biri olacak. Analistler tarafından yapılan tahminlere göre bu ek cihazlar, şu anki kapasiteden 1.000 kat fazlasına ihtiyaç duyabilir. Bazı üreticilere göreyse ihtiyaç 100 ile 1.000 kat arasında olacak. Bu tahminler, 5G'ye olan ihtiyacı haklı çıkaracak niteliğe sahipler.
5G, sürücüsüz otomobiller için şart olmasa da, onlara önemli olanaklar sağlayabilecek. Kaza algılama, gerçek zamanlı navigasyon, uzaktan trafik yönetimi ve otomatik fren sistemleri, 5G ağlarıyla mümkün hale gelecek yenilikler arasında.
4. Kırılıp, dökülmeyecek
5G için yapılan en iddialı tahminlerden bir tanesi, onun güvenilirlik sorunlarını çözüp "bozulmayan" bir ağ sunacak olması. Ericsson'un 2014'ün ortalarında yaptığı bir testte 5G'nin özellikleri arasında "son derece yüksek güvenilirlik" maddesi sayılmıştı.
5G'nin gecikme süresinin sadece 1 milisaniye olması (4G'den 50 kat daha iyi) bekleniyor. Bağlantının daha güvenilir olması, sürücüsüz otomobiller için önem taşırken, sayısı katlanan internete bağlı cihazlar da kararlı bir bağlantıya ihtiyaç duyacaklar.
5. Önce Avrupa mı?
Teknolojinin deneneceği ilk ülke, Kore olacak gibi görünüyor. Ancak bir sonraki bölge, Nokia Networks CEO'su Rajeev Suri'ye göre Avrupa olabilir. Suri, MWC 2015'te şöyle demişti: "Kore, 5G'de ilk olabilir ve onu Japonya, daha sonra ABD takip edebilir. Bununla birlikte Avrupa, hepsinin üzerinden sıçrayabilir."
Yer imleri