Bu Linki Görmeniz İçin SupersatForuma Uye Olmanız Gerekmektedir.
Şimdi de videomuzu yapalım....
Render menüsünde bulunan Common Parameters bölümndeki acive time segment bölümünün aktif olmasını sağlayın daha sonra videomuzun boyutunu ayarlayın ve render output bölümündeki files butonuna basın gelen ekrana videonuzun ismini yazın.ve ok'e basın gelen ekranda herhangi bir değişiklik yapmadan ok butonun a yeniden basın.
en altta render butonuna bulunan kutudan perspektif ekranını seçin ve render butonunna basın eğer bir hadta yapmadıysanız güzel bir uzay gemisi simülasyonunuz olacaktır..Ben sizler için bu simülasyonun bitmiş halini yaptım.Buraya tıklayarak indirebilir ve sizinkiyle karşılaştırabilirsiniz.
Mehabalar...
Biraz gecikmeyle 3DS MAX derslerimize devam ediyoruz. Bu ay sizlere lens flare ve lens focus hakkıda bilgi vereceğim. Lens flare max da camerada ışık kırılamarını ve yanısmalarını simule etmek için kulanılan özel bir efekt türüdür. Hep birlikte bu etkinin nasıl verildigini uygulamalı olarak yapalım. Bunun için bir omni yaratacağız ve de bir free kamera. Bu işlemleri yaptıktan sonra rendering penceresinden video post ekranını açıyoruz. Add scene event butonuna tıklayarak efektimzin hangi kamerayı
kullanarak oluşacağını max a belirtmemiz gerekiyor. Bir tek kamera kullanıgımız için bu kamerayı seçiyoruz. Kuyruğa (quene) eklenen kamera dan sonra lens efektimizi seçmek için Add image filter event butonuna tıklıyoruz. açılan pencereden lens flare yazısına tıkladıktan sonra ok diyoruz. Eğer OK demeden setup ekranına tıklarsanız hiçbir ayalamanız kabul edilmez. Kuyrukta lens efect flare yazan yazıya çift tıladıktan sonra setup butonuna basıyoruz. kariımıza gelen ekran lens efektinin ayarlarının yapıldıgı setu ekranıdır.burada node sourse butonuna tıklayarak omni ısıgımzı secmemiz grekmektedir. Seçim işleminide tamamladıktan sonra Prewiev ve VP Quene butonlarına basarak nasıl bir lens efekti elde ettiğimizi görebilrsiniz. Hoş değilmi? Ama bu sadece birazı. Size değerinib üyüterek daha büyük bir efekt oluştırabilirsniz. Varsayılan olarak 30 belirlenmiştir. Bunu 50 yaparak etkiyi bir izleyin. Daha büyük bir efektimiz var arık. Şimdide mercek kırılması efektini vereceğiz. Bunu için pereferences alanındaki Auto Sec.. kutusuna çentik koymamız gerekiyor. Bu çentigi koyar koymaz ekrandaki değişikliği farkedeceksiniz. Ama sanırım biras fazla. Şimdi bu ayarlara bi göz atalım. Auto Sec.. kartına tıkladığızda karşımıza gelen ekran bu ayarların yapıldığı alandır. Min ve max degerlerini 1-3 olarak ayarlıyoruz, Radial color geçişindeki renk bayraklarının en sağındakine tıklayarak edit properties yazısına tıklıyoruz. Color yazan yerde renk ayarını yapcağız, kırmızı alana tıklayarak bu alanaı istedigniz bir renge dönüştürüm.(ben maviyi seviyorum =) )hoş görünüyor değilmi?? Bu değişiklikleri yaptıktan sonra OK butonuna basarak render ediyoruz. Fakat bu efektin görülmesi için renderi video post ekranında yapmamız gerekmektedir.Bu yüzden OK dedikten sonra video post ekranında "execute squence" butonanua basıyoruz(koşan adam olan buton)karşımıza gelen ekranda "singl"e yazan butona tıklıyoruz ve rende diyoruz. Ekranda gördüğünüz işigin kameradaki kırılamsının bir kopyasıdır. Şimdide focus efektini inceleyelim. Maxı resetledikten sonra top ekranında iki tane box objesi ciziyoruz. Bunlardan birtanesini diğerinin arkasına ve biras daha soluna yerleşitiriyoruz. Ortalama boyutları 30X30X30 olan kutuları cizdikten sonra bir target kamera yaratarak kameranın ki kutuyuda görmesini sağlıyoruz. Bu işlemler bittikten sonra video post ekranına geri dünuyoruz. Add Scene Event butonuna basarak kameramızı sectikten sonra "add scene event" butonun tıklayarak lens efect focus filtresini seciyoruz. OK dedikten sora kuyrukta lens efect focus filtresine çift tıklayarak "setup" butonuna basıyoruz. Karşımıza gelen ekrandan ilk önce "prewiev" ve "VP Quene" butonlarına basarak etkiyi görüyoruz, oldukca bulanık!. Sol tarafataki butonlardan "focal node" yazan butona tıkladıktan
sonra "select" butonuna da tıklıyoruz. Burada box1 kutusunu seciyoruz:.biraz daha netleşti fakat amacaımız bu degil. "Horiz focal loss" degerini 76 ya getiriyoruz. Ve "focal range" degerinide 74 degerine getirdikten sonra yapmak istedigimiz olay tmamlanmış olcaktır. Önde görülen nesne net arkadaki ise bulanık görümektedir. Yani anlatılmak isteilen kamera etkilerinde bu filtre de odaklama simulasyonunu oluştırmaktadır. Bu efekti kullanarak daha gercekci etkilerle animasyon yapabilrisiniz. Önümüzdeki ay Hilight filitresini ve video post da iki kameranın montajını üzerinde duracağız. Ve ayrıca sizlere iki farklı pluginin yüklemesini ve kullanılmasını öğreteceğim.Bol renderli günler dileğiyle hoşçakalın. Resim1 Resim2 Resim3