4.5G öncesi son üç aylýk dönemde tarihinin en yüksek birinci çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza atan Turkcell, data ve servislerle büyümeye devam etti. Turkcell, yýlýn ilk çeyreðinde yüzde 31.1 büyüyen data ve servis gelirlerinin itici gücüyle Türkiye’de yüzde 10, Grup olarak ise yüzde 8.3 büyüdü.

Dünyanýn en güçlü 4.5G þebekesine sahip olduklarýný söyleyen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu, “Ýkinci çeyrek itibariyle artýk 4.5G farkýyla en güçlü olduðumuz dönem baþladý. Daha 4.5G baþlamadan data ve servislerde gelen baþarý yýlýn geri kalaný için bizi heyecanlandýrýyor” dedi.

Turkcell Türkiye’nin gelirlerinin yüzde 42’sini oluþturan data ve servis gelirlerinin artýþýnda Turkcell TV+, fizy ve diðer mobil servislerdeki artýþýn da etkili olduðunu belirten Kaan Terzioðlu, “Küçük ekran üzerine kurduðumuz oyun planýnýn hedeflediðimiz þekilde iþlediðini görüyoruz” diye konuþtu.


ÝSTANBUL - Turkcell 2016’nýn ilk üç ayýnda, tarihinin en yüksek 1. çeyrek geliri ve FAVÖK’üne imza attý. 3 milyar 225 milyon TL’yi aþan Grup gelirin itici gücü ise, Turkcell Türkiye’nin performansý oldu. Ýlk çeyrekte yüzde 10 ile çift haneli büyüyerek 2 milyar 928 milyon lira gelir kaydeden Turkcell Türkiye’nin baþarýsýnda yýllýk bazda yüzde 31,1 artarak 1 milyar 229 milyon TL’ye ulaþan data ve servis gelirlerinin katkýsý etkili oldu. Data gelirleri yüzde 26,4 büyüme ile 1 milyar lirayý aþarken, servis ve çözüm gelirleri temelde Turkcell TV+, fizy ve diðer mobil servislerindeki artan kullanýma baðlý olarak yüzde 57,2 yükselerek 226 milyon TL’ye ulaþtý.
Data gelirinin artýþýnda akýllý cihaz penetrasyonu, kullanýcý sayýsý ve data kullanýmýndaki yükseliþe baðlý olarak yüzde 25,8 artan mobil geniþbant ile yüzde 28,4 artan sabit geniþbant gelirleri etkili oldu.
Yýlýn ilk çeyreðinde Turkcell Grubu yüzde 8,1 artýþla 1 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,1 FAVÖK marjýna ulaþtý. Turkcell Türkiye ise ayný dönemde yüzde 10,6 büyümeyle 916 milyon TL FAVÖK ve yüzde 31,3 FAVÖK marjý kaydetti. Proforma Grup net kârý ise yüzde 15,1 yükselerek 544 milyon TL oldu.

Turkcell Türkiye’nin, sabit müþteri sayýsý güçlü fiber þebekesi, satýþ gücü ve müþteri hizmetlerinin desteðiyle 1,6 milyona dayandý. Çeyreksel bazda 36 bin fiber ve 25 bin ADSL müþteri artýþý ile toplam 61 bin yeni sabit müþteri kaydetti. Yeniden yapýlanmanýn yarattýðý pozitif etki ile Turkcell Uluslararasý 7 çeyreðin ardýndan ilk kez gelirlerini artýrdý ve yüzde 2,1’lik pozitif büyümeye imza attý.

“Küçük ekranda büyüme planýmýz tutuyor”

Turkcell’in 2016 yýlý ilk çeyrek sonuçlarýný deðerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu, 4.5G öncesi son çeyrekte özellikle data tarafýndan gelen baþarýnýn kendilerini daha da umutlandýrdýðýný ifade ederek, “Bu baþarý, dünyanýn en güçlülerinden biri olan 4.5G þebekemizin de desteðiyle çok daha ileri taþýnacak” dedi. Turkcell Türkiye’nin gelirlerinin yüzde 42’sini oluþturan data ve servis gelirlerinin artýþýnda Turkcell TV+, fizy ve diðer mobil servislerdeki artýþýn etkili olduðunu belirten Kaan Terzioðlu, “Küçük ekran üzerine kurduðumuz oyun planýnýn hedeflediðimiz þekilde iþlediðini görüyoruz” diye konuþtu.

“Hedeflerimize Turkcell 4.5G farkýyla ilerliyoruz”
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu yýlýn ilk çeyreðinde güçlü bir performans sergilediklerini ve önemli geliþmelere imza attýklarýný vurgulayarak sözlerine þöyle devam etti: “Yýlýn ilk çeyreðinde en önemli gündemimiz Türkiye’de dijital dönüþümün baþlangýcý olan 4.5G hizmetlerinin 1 Nisan’da gerçekleþen lansmaný oldu. Dünyanýn en güçlü 4.5G þebekesini oluþturan Turkcell ekibi çok kýsa sürede 4.5G hýzýnda mobil interneti Türkiye’nin 81 ilinde yüzde 70’in üzerinde nüfus kapsamasý ile hazýr hale getirdi. Turkcell’liler ilk dakikadan itibaren 4.5G’ye yoðun ilgi gösterdi. Bugün itibarýyla 4.5G abone sayýmýz 5 milyona ulaþýrken, 4.5G þebekemiz üzerinden taþýnan data trafiði çok kýsa zamanda yüzde 22’ye çýktý.”
2016 için konulan büyüme hedeflerini de teyit eden Terzioðlu, “2016 yýlý birinci çeyreðinin beklentilerimiz doðrultusunda gerçekleþmesiyle açýkladýðýmýz Turkcell Türkiye ve Grup gelir büyümesi hedefimizi yüzde 8 –10 aralýðýnda yineliyoruz. Grup FAVÖK kar marjýmýzý da yüzde 31–33 aralýðýnda hedefliyoruz. Yýla rekorlarla güçlü bir baþlangýç yapmamýza katký saðlayan tüm takým arkadaþlarýmý ve paydaþlarýmýzý tebrik eder, bu süreçte desteklerinden dolayý Yönetim Kurulu’muza teþekkür ederim. Bu baþarý hikâyemizde daima bizimle birlikte olan müþterilerimize de bir kez daha þükranlarýmý sunarým” dedi.
“Ýhtiyaç duyulan her alanda müþterimizin yanýndayýz”
Entegre iletiþim ve teknoloji þirketi olarak yeniden yapýlanmasýný tamamlayan Turkcell’in müþterileri merkeze koyarak fark yaratan yeni çözüm ve hizmetler sunmaya baþladýðýný belirten Kaan Terzioðlu, þunlarý kaydetti:
“Turkcell’in entegre iletiþim ve teknoloji hizmetleri þirketi konumunu güçlendiren tekliflerimizle müþterilerimize ihtiyaç duyduklarý tüm hizmetleri tek çatý altýnda sunmak üzere sahada, çaðrý merkezimizde ve dijital kanallarda aksiyon planlarýmýzý hayata geçirmeye baþladýk. Mobil ve sabitteki gücümüzle müþterilerimize sektörde örneði olmayan yakýnsamýþ bir deneyim yaþatmayý hedefliyoruz. Bu kapsamda 10 maddeden oluþan bir taahhüt listesi hazýrlayarak, onlarý memnun etmek için tüm imkânlarýmýzý seferber ediyoruz.
Müþterilerimizin teknoloji ihtiyaçlarýnýn finansmanýný desteklemeye devam etmek amacýyla Mart ayýnda tüm Türkiye’de hizmet vermeye baþlayan finansman þirketimiz çok kýsa zamanda akýllý cihazlarýn finansmaný için 400 binin üzerinde yaklaþýk 500 milyon TL tutarýnda kredi saðladý. Bu geliþmenin etkisiyle þebekemizdeki akýllý telefon penetrasyonu yüzde 55’e yükseldi.
Öte yandan, Paycell adýný verdiðimiz mobil ödeme platformumuz ile müþterilerimize Turkcell faturasý ile ödeme de dâhil olmak üzere birçok alternatif ödeme seçeneði sunuyoruz. Son 12 aylýk dönemde, bu platform üzerinden toplamý 440 milyon TL’ye ulaþan 16 milyondan fazla iþlem gerçekleþtirildi. Geliþmiþ teknolojik yetenekler ile yeniden tanýmlanan Paycell hem Turkcell abonelerine hem de diðer müþterilere hizmet verecek.”
Faturalý, fiber ve TV’de büyümeye devam
Turkcell’in 2016 yýlýnýn ilk çeyreðinde 5 ülkede konsolide ettiði operasyonlarýnýn müþteri sayýsý, 35,2 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 50,8 milyon oldu. Bu dönemde faturalý, fiber ve TV’de müþteri kazanýmý devam etti. Faturalý müþteri sayýsý geçen yýla göre 1,2 milyon arttý ve müþteri bazýnýn yüzde 50’sine ulaþtý. Sabit tarafta fiber müþteri sayýsý yýllýk bazda 159 bin artýþla 935 bine ulaþýrken, toplam sabit müþteri sayýsý 1,6 milyon oldu. Hýzla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise geçen yýla göre 514 bin artýþla toplamda 679 bin müþteriye ulaþtý. Yakýnsama stratejisi kapsamýnda mobil tarafta ses, data ve servislerin her üçünü kullanan müþteri oraný yüzde 17, sabit tarafta TV’li servis kullanan müþteri oraný ise yüzde 30 oldu.
Herkesin kullanýmýna açýlan Turkcell servislerine ilgi artýyor
Turkcell’in bölgesel geniþleme ve küresel ürün ve çözümler sunma hedefleri doðrultusunda stratejik öneme sahip yenilikçi servislerine yönelik talep bu çeyrekte de hýzla artmaya devam etti. BiP, Turkcell TV+, Akýllý Depo, Goller Cepte ve yeni adý fizy olan müzik servislerini artýk yalnýzca Turkcell’lilerin deðil herkesin kullanýmýna açýldý.
Sesli ve görüntülü konuþma hizmeti ile fark yaratan yeni nesil iletiþim platformumu BiP bugüne kadar 192 ülkede 7,5 milyon kez indirildi. BiP’in sadece son 3 aydaki indirilme sayýsý ise 1,5 milyonu aþtý. Kullanýcýlarýnýn yüzde 39’unu diðer operatör müþterilerinin oluþturduðu BiP, bu alanda dünyanýn en yenilikçi uygulamalarýndan biri oldu.
Türkiye’nin en çok kullanýlan bireysel bulut hizmeti olan Akýllý Depo’nun indirme sayýsý 2,6 milyona, Türkiye’nin en popüler müzik platformu fizy’nin indirme sayýsý ise yaklaþýk 5,7 milyona ulaþtý. Goller Cepte servisi ise 2,1 milyon defa indirildi. Bu doðrultuda Turkcell’in dijital servis gelirleri bu çeyrekte geçen yýla göre yüzde 57,2 arttý.