Turkcell 2016’nýn ilk 9 ayýnda gelir ve FAVÖK’te tüm zamanlarýn en yüksek sonuçlarýna ulaþtý. 3. çeyrekte gelirlerini yüzde 8,8 arttýrarak 3 milyar 658 milyon liraya ulaþtýran Turkcell’in geliri hain darbe giriþimine karþý verilen acil iletiþim paketlerinin etkisi hariç tutulduðunda yüzde 10,4 büyüyecek ve 3 milyar 712 milyon TL olacaktý.

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak halkýmýzýn doðru bilgilendirilmesi için üzerimize düþen görevi yerine getirdik. Bugün olsa yine ayný þeyi hiç tereddüt etmeden yaparýz. Buna raðmen tarihimizdeki en iyi sonuçlara imza attýk. Yýlýn ilk 9 ayýnda 4.5G ile ilgili yatýrýmlarýmýzý aralýksýz sürdürdük. Servis ve data gelirlerimiz yýldan yýla yüzde 76,5 büyüdü. Kiþi baþýna data kullanýmý ise yüzde 61 arttý” dedi.

ÝSTANBUL – Türkiye’de entegre telekomünikasyon sektörünün lideri olma hedefi ile yoluna devam eden Turkcell, darbe giriþiminin de yaþandýðý 3. Çeyrek sonuçlarýnda tüm zamanlarýn rekoruna imza attý. 2016 yýlýnýn ilk dokuz ayýnda Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu olarak hem gelir hem de FAVÖK’te tüm zamanlarýn en yüksek sonuçlarýna ulaþtý. Üçüncü çeyrekte ise Grup bazýnda her çeyrek artan performans ile son üç yýlýn rekor seviyesi olan yüzde 8,8 gelir büyümesine ulaþan Turkcell’in, ayný dönemdeki FAVÖK marjý ise yüzde 33,3 olarak gerçekleþti. 15 Temmuz hain darbe giriþiminin ardýndan halkýn doðru bilgiyi eþ zamanlý almasýný saðlamak adýna üzerine düþen görevi yaparak müþterilerine ücretsiz acil iletiþim paketleri tanýmlayan Turkcell’de, bu paketlerin etkisi hariç tutulduðunda üçüncü çeyrekte gelir büyümesi yüzde 10,4, FAVÖK marjý ise yüzde 34,4 olarak gerçekleþecekti.

Ülkemiz çift haneli büyümeden daha önemli
Üçüncü çeyrek sonuçlarýný deðerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu, bu çeyrekte Türkiye’nin çok önemli bir demokrasi sýnavý verdiðini ifade ederek, “Milletimiz caný pahasýna ülkesine ve demokrasiye sahip çýktý. Biz de Turkcell olarak meydanlarda demokrasi nöbeti tutan milletimizin iletiþim ihtiyacýný karþýlayacak acil ihtiyaç paketlerini devreye soktuk. Bu çeyrekte çift haneli büyüme yerine ülkemizin geleceðini düþündük acil ihtiyaç paketleri tanýmlamasak yüzde 8,8 yerine yüzde 10,4 büyüyecektik. Bugün olsa yine aynýsýný yaparýz. Tüm yaþananlara raðmen rekorlarý da alt üst etmeyi baþardýk” dedi.

2016 hedeflerimizi koruyoruz
Yýlýn ilk dokuz ayýnda, grup gelirlerinin yüzde 90’ýný oluþturan Turkcell Türkiye’de yüzde 8,6 büyüme ve yüzde 31,9 FAVÖK marjý kaydettiklerini ifade eden Terzioðlu, “Turkcell Grubu olarak ise ilk dokuz ayda yüzde 8,6 büyüme ile 10,2 milyar TL ciroya, yüzde 5,4 artýþla 3,2 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 31,7 FAVÖK marjýna ulaþtýk. Proforma Grup net kârýmýz 1,8 milyar TL olurken, UFRS’ye göre 1,1 milyar TL olarak gerçekleþti. Planlarýmýz dahilinde gerçekleþen bu sonuçlar kapsamýnda 2016 yýlý için yüzde 8-10 olan gelir büyümesi, yüzde 31-33 aralýðýnda olan FAVÖK marjý ve geçtiðimiz çeyrek yüzde 25 olarak revize ettiðimiz Grup operasyonel yatýrým harcamalarýnýn gelire oraný beklentilerimizi koruyoruz. Geride býraktýðýmýz dokuz ay içerisinde yaþanan her türlü makroekonomik ve jeopolitik zorluklara raðmen planlarýmýz doðrultusunda ilerledik. Hem operasyonel hem finansal açýdan yýlsonu hedeflerimize ulaþacaðýmýzý öngörüyor, 2017’ye de güçlü bir baþlangýç için hazýrlanýyoruz” diye konuþtu.

Fintur için tüm alternatifler masada
Hissedarlara daha fazla deðer yaratma odaðý doðrultusunda bilançodaki stratejik varlýklarýn deðerini maksimize etmek amacýyla tüm opsiyonlarý deðerlendirdiklerini vurgulayan Turkcell Genel Müdürü Terzioðlu, þöyle konuþtu: “Hâlihazýrda þirketimizin yüzde 41,45’ine sahip olduðu iþtiraki Fintur’un, kalan paylarýnýn Telia Company’den satýn alýnmasýna iliþkin görüþmelerde taraflar arasýnda ortak bir noktada buluþulamadý. Bu nedenle, Fintur için, sahip olduðumuz hisselerin satýþý dahil olmak üzere, tüm alternatifleri deðerlendiriyoruz.”

Data kullanýmý yüzde 61 arttý
2016 yýlýnýn ilk dokuz ayýnda, 4.5G yatýrýmlarýnýn tüm hýzýyla sürdüðünü ve operasyonel yatýrým harcamalarýnýn gelire oranýnýn yüzde 21,5 olarak gerçekleþtiðini anlatan Terzioðlu, “Bugün itibarýyla 4.5G abone sayýmýz 19 milyona ulaþýrken, 4.5G þebekemiz üzerinden taþýnan data trafiðinin payý yüzde 22 oldu” dedi. 4.5G kullanýcýlarýnýn katkýsýyla kiþi baþýna data kullanýmýnýn geçen yýla göre yüzde 61 artarak 2.6 GB olarak gerçekleþtiðini, Türkiye’deki akýllý telefon penetrasyonunun daha da ivme kazanarak üçüncü çeyrek sonunda yüzde 62’ye ulaþtýðýný anlatan Terzioðlu, “Yaptýðýmýz yatýrýmlar ve müþterilerimizin artan talebiyle data ve servis gelirlerimiz yýldan yýla yüzde 76,5 büyüdü” dedi.

Abonelerin yüzde 52’si faturalý
34,8 milyonu Türkiye’de olmak üzere toplam 66,7 milyon müþteriye ulaþtýklarýný vurgulayan Terzioðlu sözlerini þöyle sürdürdü: “Bu dönemde mobil, fiber ve TV’de müþteri kazanýmý devam etti ve mobil segmentte toplam müþteri sayýmýz bu çeyrekte 179 bin artarak 32,8 milyon oldu. Faturalý müþteri sayýmýz geçen yýla göre 897 bin artarak müþteri bazýmýzýn yüzde 52’sine ulaþtý. Sabit segmentte ise fiber müþteri sayýmýz yýllýk bazda 140 bin artýþla 992 bine ulaþýrken, toplam sabit müþteri sayýmýz 1,7 milyonu aþtý. Yakýnsama stratejimiz kapsamýnda mobil ses, data ve servislerimizden her üçünü kullanan müþteri oranýmýz yüzde 28, sabit tarafta TV’li servis kullanan müþteri oranýmýz yüzde 34 oldu. “

Süper Lig ile yakýndan ilgileniyoruz
Üçüncü çeyrekte, Turkcell TV+, dünyanýn en prestijli futbol liglerinden biri olarak kabul edilen Ýngiltere Premier Ligi’nin resmi yayýncýsý oldu. Mobil cihazlarda münhasýrlýða sahip olduðumuz anlaþma ile Premier Lig, artýk Turkcell TV+’tan takip edilebilecek. En geniþ spektruma sahip 4.5G platformu olmanýn verdiði güçle farklý alanlarda da müþterilerine hizmet vermeye devam edeceklerini ifade eden Terzioðlu, “Bu kapsamda yaklaþan Türkiye Süper Lig naklen yayýn ihalesi ile de, mobil TV üzerinden yayýn saðlama fýrsatýyla futbol içeriðinin daha fazla insana ulaþmasýný saðlamak adýna yakýndan ilgileniyoruz” dedi.


Dünyada bir ilk: BÝP üzerinden faks
Turkcell’in ana odaðýndaki dijital servislerle ilgili yeniliklerin bu çeyrekte de devam ettiðini dile getiren Terzioðlu, “Tamamen yerli kaynaklarla geliþtirilen BiP, Avrupa ve ABD de dâhil tüm dünyada ilgi görmeye devam ediyor. BiP, 192 ülkede 10 milyondan fazla indirilme sayýsýna ulaþarak kýsa sürede büyük bir baþarýya imza atarken, uygulamayý yurtdýþýndan indirenlerin sayýsý ise 1 milyonu aþmasýyla küresel bir marka olma yolunda önemli bir aþama kaydetti. Ýletiþim kavramýna yeni bir açýlým getiren BiP, þimdi de kullanýcýlarýn BÝP mesajýyla faks göndermesini saðlayan özelliðini dünyada bir ilk olarak hayata geçirdi” diye konuþtu.