Türkiye’nin müþteri deneyimi çözümleri merkezi Turkcell Global Bilgi'nin 2008’de kurduðu Diyarbakýr Çaðrý Merkezi’nin 10. yýlý kutlandý. Turkcell Global Bilgi Diyarbakýr þubesi önümüzdeki aylarda eklenecek 300 yeni müþteri temsilcisi ile son bir yýlda 500 kiþilik yeni istihdam yaratmýþ olacak. Diyarbakýr’ýn en büyük iþvereni konumunda olan Global Bilgi, bu sayede 1.500 müþteri temsilcisinin hizmet verdiði bir merkez haline gelecek.
Türkiye’nin en güçlü müþteri hizmetleri aðýna sahip olan Turkcell’in 2008 yýlýnda Diyarbakýr’da kurduðu çaðrý merkezi 10. yýlýný kutladý. Hem bölge hem de þehir ekonomisine önemli kazanýmlar saðlayan Turkcell, 10 yýlda 5.500 kiþiye istihdam saðlayarak yaklaþýk 20 bin kiþinin hayatýna dokundu. Diyarbakýr’ýn en büyük iþvereni olan Turkcell Global Bilgi Diyarbakýr Çaðrý Merkezi, önümüzdeki aylarda iþe baþlayacak 300 kiþilik yeni istihdam ile 1.500 müþteri temsilcisinin görev yaptýðý bir merkez haline gelecek.
“Dijital servisler müþterilerimiz ile iliþkilerimizi de deðiþtiriyor”
Klasik bir operatörün müþterisi ile arama-aranma süresini kapsayan 31 dakikalýk bir iliþki olduðunu belirten Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu “Dijital operatör Turkcell olarak milyonlarca kullanýcýya ulaþan dijital servislerimiz ile bugün müþterilerimiz ile kurduðumuz iletiþim günlük yaklaþýk 4 saate ulaþmýþ durumda. Amacýmýz bir günün 1440 dakikasýnda müþterilerimizin kullanacaklarý dijital servisleri sunmak. Bu durum müþterilerimizin bizlerle iletiþime geçme yöntemlerini ve amaçlarýný da deðiþtiriyor” diyerek þöyle devam etti: “Turkcell’de müþteri baðlýlýk oraný dünya ortalamasýnýn çok üzerinde. Bunun en önemli nedeni dijital servislerimiz ile birlikte müþterilerimizi tanýyan, onlarýn ne istediðini bilen Turkcell Global Bilgi. Çünkü Turkcell Global Bilgi’nin 12.000 kiþilik uzman kadrosu 7 gün 24 saat müþterilerimize hizmet ediyor.” Teknolojik altyapýsý sayesinde birçok çaðrý merkezinde olmayan hizmetleri müþterilerine sunan Turkcell Global Bilgi, ayný zamanda kendi Ar-Ge departmanýna sahip olan ilk çaðrý merkezi olarak da dikkat çekiyor.
“Diyarbakýr bizim için çok önemli”
Turkcell Global Bilgi Çaðrý Merkezi’nin Diyarbakýr þubesinin kendileri için çok önemli olduðunu belirten Terzioðlu “Türkiye’de 12 ilde 14 çaðrý merkezimiz var. Ukrayna’daki 4 merkez ile birlikte yurtdýþýnda çaðrý merkezi olan tek çaðrý merkezi Turkcell Global Bilgi. Diyarbakýr þubemiz ise tek baþýna Turkcell’in toplam çaðrýlarýnýn %16’sýný karþýlamasý nedeniyle bizim için ayrý bir yere sahip. Bugüne kadar Diyarbakýr il ekonomisine yaklaþýk 450 milyon TL’lik katký saðladýk” þeklinde konuþtu.
Çaðrýlarýn yüzde 12’si BiP’ten
Deðiþen müþteri alýþkanlýklarý ile birlikte Turkcell Global Bilgi’nin de kendisini yenilediðini vurgulayan Kaan Terzioðlu, “Müþterilerimiz artýk yeni nesil iletiþim araçlarýný kullanarak bize ulaþmak istiyor. Akýllý telefon ve data kullanýmý arttýkça dijital kanallar üzerinden bize ulaþan müþteri sayýsý da artýyor. Turkcell Global Bilgi’nin çaðrýlarýnýn yüzde 78’si telefon aramalarýndan oluþuyor ve bu oran düþüyor. Çaðrýlarýn yüzde 12’sini BiP’ten karþýlýyoruz ve bu oran her geçen gün artýyor. Yine çaðrýlarda %10’luk bir oran ise web sitesi üzerindeki webchat platformundan karþýlanýyor” dedi.
Diyarbakýr’ýn en büyük iþvereni
Turkcell Global Bilgi istihdam ettiði çalýþan sayýsý ile Diyarbakýr’ýn en büyük iþvereni olarak dikkat çekiyor. Þu an Diyarbakýr’da binin üzerinde çalýþana istihdam imkâný sunan Turkcell Global Bilgi kurulduðu 1999 yýlýndan bu yana Türkiye’de toplam 60 bine yakýn kiþiye iþ saðlamýþtý. Turkcell Global Bilgi’nin yýlsonuna kadar Diyarbakýr’daki çalýþan sayýsýnýn toplam bin 500 kiþiye ulaþmasý bekleniyor.
Kadýn istihdamý %65’e ulaþtý
Kurulduðu günden bu yana 450 milyon TL’lik katkýyý Diyarbakýr ekonomisine kazandýran Turkcell, kendi Ar-Ge departmanlarýnda geliþtirilen yapay zeka teknolojileriyle müþterilerine hizmet ediyor. Hem web’ten hem de BiP’ten müþterilerine yanýt veren Diyarbakýr çaðrý merkezinde çalýþanlarýn %65’i kadýn. Türkçe dýþýnda Kürtçe ve Arapça da dahil toplam 7 dilde müþterilerine hizmet veren Turkcell Global Bilgi, müþteri memnuniyetinde 19 yýllýk tecrübesinin yanýnda teknolojik yenilikleri yakýndan takip ederek, yeni nesil müþteri yönetiminde yaratýcý çözümler sunuyor. Kurulduðu günden bu yana sektörde hep ilklerin öncüsü olan Turkcell Global Bilgi, kullandýðý teknolojiler ve kurguladýðý iþ modelleri ile uluslararasý arenada da önemli baþarýlara imza atýyor. Turkcell Global Bilgi öncülüðünde baþlayan Anadolu’ya yayýlma hareketiyle sektöre farklý bir açýlým getirerek ülke ekonomisine katkýda bulunuyor. Özellikle kadýnlarýn ve engellilerin de çalýþma hayatýna katýlmasýna imkân saðlarken istihdamda fýrsat eþitliði yaratýyor.


Teþekkur:
Beðeni:
Alýntý

Yer imleri