Dünyanýn ilk dijital operatörü Turkcell, 2018 yýlý üçüncü çeyrek sonuçlarýný açýkladý. Buna göre bu çeyrekte gelirlerini %26,1 artýran Turkcell 5,8 milyar TL’lik gelir ve %46,6 artýþla 2,4 milyar TL FAVÖK elde ederek tüm zamanlarýn en yüksek üç aylýk grup geliri ve FAVÖK’üne imza attý. Ayný dönemde FAVÖK marjý %41,3 olarak gerçekleþirken net kar ise 241 milyon TL oldu. Artan performansýn da etkisiyle Turkcell’in iki yýllýk kümülatif gelir büyümesi yüzde 59, FAVÖK artýþý ise yüzde 97 olarak gerçekleþti. Yýlýn ilk dokuz ayýndaki performansa bakýldýðýnda ise Turkcell Grubu toplamda, %20,8 büyüme ile 15,7 milyar TL ciroya, %45,9 artýþla 6,5 milyar TL FAVÖK’e ve %41,8 FAVÖK marjýna ulaþmýþ oldu. Ýlk 9 aydaki net kar ise 1,2 milyar TL olarak gerçekleþti.

Turkcell’in yýlýn 3. çeyreðinde elde ettiði finansal ve operasyonel sonuçlar hakkýnda deðerlendirme yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioðlu, “Ýlk dokuz ayda gerçekleþen güçlü performansýmýzý esas alarak, 2018 yýlý için gelir büyümesi ve FAVÖK marjý hedeflerimizi sýrasýyla, %20-22 ve %39-41 olarak yukarý yönlü güncelliyoruz” dedi. Turkcell’in daima verimliliði ön planda tutarak yatýrýmlarýný sürdürdüðünün altýný çizen Terzioðlu, sözlerini þöyle sürdürdü:

“Turkcell Grubu olarak son 3,5 yýlda oluþturduðumuz iþ modeli, 2018 yýlýnýn üçüncü çeyreðinde de makroekonomik dengelerin zorlu testinden baþarýyla geçti. Son çeyrekte elde ettiðimiz sonuçlar sadece Turkcell’in deðil Türkiye’nin gücünü göstermesi açýsýndan da çok önemli. Günün 1440 dakikasýnýn her birinde müþterilerimiz için deðer yaratma hedefiyle sunduðumuz dijital servislerimizin indirme sayýsý 130 milyona ulaþtý. 4.5G’li müþterilerimizin aylýk ortalama veri kullanýmý bu çeyrekte 7 GB olarak gerçekleþti. Güçlü operasyonel performansýmýz ihtiyatlý finansal risk yönetimiyle birleþince dünya ekonomilerinde gözlemlediðimiz olumsuz etkilere raðmen hem gelirde hem de FAVÖK’te büyüme ivmemiz devam etti. Gelirde tüm zamanlarýn rekorunu kýrdýk. Bu tablo güçlü iþ modelimizle istikrarlý büyümemizi sürdüreceðimizin kanýtý. Bu nedenle Turkcell olarak hedeflerimizi yukarý çektik.”

Faturalý müþteri sayýsý 19 milyona ulaþtý
Sadece gelir bazýnda deðil, her alanda büyümesini sürdüren Turkcell son çeyrekte 191 bin faturalý mobil müþteri kazanarak, faturalý müþteri sayýsýný 19 milyona yükseltmeyi baþardý. Turkcell’in toplam mobil müþteri sayýsý ise 34,9 milyona ulaþtý. 1440 stratejisi doðrultusunda ses ve data hizmetlerinin yaný sýra dijital servislere de odaklanan Turkcell’in mobil müþterilerinin ses, data ve en az bir temel dijital servisi aktif olarak kullanma oraný yýllýk bazda 13,5 yüzde puan artarak %64’e yükseldi. 3. çeyrekte Turkcell fiber müþteri sayýsý 43 bin artarak 1,3 milyonu geçti.

Lifecell’i tercih edenler iki katýna çýktý
Müþterilerin arama yapmak dahil tüm iletiþim ihtiyaçlarýný dijital servisler ve mobil internetle karþýlayabilen Lifecell, son çeyrekte de hýzlý büyümesini sürdürdü. Turkcell uygulamalarý dýþýndaki çeþitli servisleri de kullanýcýlarýnýn seçebilmesine olanak saðlayan “kürasyon” modeliyle zenginleþen Lifecell, bu esnek teklifin de etkisiyle, bu çeyrekte de müþteri sayýsýný ikiye katladý. Ekim ayý itibarýyla Lifecell müþteri sayýsý 1,6 milyona ulaþtý.

Dijital teknoloji ihracatý BiP’le ivme kazandý
Yurtiçinde olduðu gibi dünyada da hýzlý yükseliþini sürdüren Turkcell, bu çeyrekte dijital teknoloji ihracatý konusunda da önemli geliþmelere imza atmayý sürdürdü. Müþterilerin hayatýný zenginleþtiren Turkcell dijital servislerin indirilme rakamý, bu çeyrekteki ivmeyle birlikte 130 milyona ulaþtý. Üç yýl içinde bu rakamý 1 milyar indirme sayýsýna çýkarmayý hedefleyen Turkcell, bu servisleri zenginleþtirmek ve geniþletmek üzere çalýþmalarýný sürdürüyor.
Türkiye’nin yerli ve milli gururu da olan iletiþim ve yaþam platformu BiP, zenginleþtirilmiþ mesajlaþma deneyimi, çoklu görüntülü ve sesli görüþme, servis saðlayýcýlarýnýn kanallarýnýn takibi gibi özelliklerine tek cihazda iki hat kullanma ve para transferi gibi iki önemli özellik daha ekledi. Bunun da katkýsýyla bu çeyrekte BiP, 30,3 milyon indirilme ve 9,7 milyon aktif kullanýcý sayýsýna ulaþtý. BiP, Türkiye’nin yaný sýra dünyanýn da gündemine oturdu. Eylül ayýnda gerçekleþen BM Genel Kurulu Haftasý kapsamýnda, New York’un Times Meydaný’ndaki dijital ekranlarda ilk kez BiP reklamlarý yayýnlandý. Turkcell’in dijital servis dünyasýnýn amiral gemisi olan BiP’in küresel iletiþimi ayný ivmeyle önümüzdeki dönemde de devam edecek.

Dijital servislere olan talep artýyor
Turkcell’in dijital müzik platformu fizy üzerinden bu çeyrekte 36 canlý konser yayýnlandý; görme engelliler için “voice over” desteði hayata geçirildi. Kendi sýnýfýnda açýk ara en çok tercih edilen müzik platformu fizy’nin indirilme sayýsý ise 19,2 milyona ulaþtý; ayný dönemde dinlenen þarký sayýsý günde ortalama 7,8 milyonu geçti.

Türkiye’nin en çok takip edilen ve yabancý dergilerle içeriði zenginleþen dijital yayýn platformu Dergilik’te yýlýn ilk 9 ayýnda toplam 43 milyon dergi ve gazete okundu; platformun kullanýcý sayýsý 13 milyona ulaþtý. Bir yýl önce lansmaný gerçekleþen Türkiye’nin arama motoru Yaani de büyümesini sürdürüyor. Bugüne kadar 6,5 milyon kez indirilen Yaani üzerinde günde ortalama 1,8 milyon arama gerçekleþtiriliyor.

“Hýzlý Giriþ” ile dijital yaþam kolay ve güvenli
Turkcell bu çeyrekte, servis saðlayýcýlara dijital altyapý saðlama konusundaki çalýþmalarýna da hýz kazandýrdý. Mobil uygulamalarýn yaný sýra mobil ve online web sitelerine giriþi güvenli ve hýzlý hale getiren “Hýzlý Giriþ” uygulamasý 12,2 milyon kayýtlý kullanýcýya ulaþtý. Hýzlý Giriþ ile dijital deneyimi kolay ve güvenli hale getiren Turkcell, Türkiye’nin dijital kimlik doðrulama konusunda GSMA (Dünya Mobil Operatörler Birliði) tarafýndan belirlenen ticari sürdürülebilirlik kriterlerini sunan ilk ülke olmasýný da saðladý.

Hýzlý Giriþ teknolojisinin kullanýldýðý en ***ifli platformlardan biri Hadi oldu. Hadi, Turkcell’in e-ticaret yetkinlikleri ve altyapýsýnýn gücüyle her gün kullanýcýlarýna mobil ortamda yarýþma imkâný saðladý. Her akþam 25 dakika süreyle mobil internet kullanýcýlarýna yepyeni bir medya ve eðlence platformu sunan Hadi, ayný anda 700 bin katýlýmcýya ulaþtý.