Tuzak Mesajla 'Cep'ten Kontör Çalıyorlar Dolandırıcılar 'cep'e dadandı. Logo veya melodi hattına istedikleri numarayı abone yapıyor, ardından mesaj atıyorlar. Mesajı okuyan, farkına varmadan ya 40 kontörden oluyor ya da faturasına 3 YTL ekleniyor.
GSM operatörleri ise sorumluluk kabul etmiyor.
Bilişim sektöründe, internet üzerinden banka hesaplarının boşaltıldığı dolandırıcılık yöntemine bir yenisi daha eklendi. Dolandırıcılar rotayı şimdi de cep telefonlarına çevirdi. Tuzak melodi ve logo mesajları gönderen korsan şirketler, abonelerin bilgisi olmadan faturalarının kabarmasına yol açıyor. Birçok cep telefonu kullanıcısı herhangi bir sözleşme imzalamadığı halde, farkına varmadan, 'tuzak mesajlarla' bu sitelere abone yapılıyor. Cep telefonu kullanıcılarına atılan mesajlar abone tarafından okunduğunda kontörlü hatlarda 40 kontör giderken, faturalı hatlarda mesajın okunması ile birlikte üyelik gerçekleşmiş oluyor. Kabul etmese dahi logo melodi servisi, 3 lira 177 YKr ve KDV ücreti kesiyor. Cep telefonu operatörleri de, farkında olmadan 3 günde bir bu parayı ilgili aboneye faturalandırıyor. Bu konuda tüketici derneklerine her gün onlarca şikayet ulaşıyor. Ancak bilişim sektöründeki dolandırıcılık yöntemleri konusunda yeterli bilgiye sahip olunmadığı için, bu türden sahtekârlıklar kamuoyunun gündemine getirilmiyor. Uzmanlar kaynağı belirsiz mesajlar konusunda vatandaşların dikkatli olmasını isterken, 'evet' veya 'hayır' şıklarının bulunduğu mesajların mutlaka reddedilmesi gerektiğini belirtiyor.
Benzer şikayetlerin kendilerine de ulaştığını kaydeden GSM operatörleri ise sorumluluk kabul etmiyor. Konunun kendileriyle ilgili olmadığını vurgulayan şirket yöneticileri, tanıtım ve bilgilendirme amaçlı firmalara sadece toplu SMS sattıklarının altını çiziyor.
Türkiye'deki yaklaşık 40 milyon cep telefonu kullanıcısından biri olan Turkcell abonesi M.P., kendisine bilmediği bir siteden mesaj geldiğini belirterek, "Mesajın ne olduğunu bilmeden reddettim. Ancak cep telefonum kilitlendi." diyor. Bunun üzerine ancak bataryasını çıkararak telefonunu tekrar çalıştırabilen M.P.'ye, bu olayın ardından yüklü bir fatura gelmiş. Fatura detaylarını kontrol ettiğinde ise her gün günde bir Cep Master sitesine mesaj attığını görmüş. "Torunumun oyun oynadığını düşündüğüm için ilk önceleri kabarık faturayı dikkate almadım." diyen M.P., geçen ay cep telefonu ile görüşme yapmadığı halde yüksek fatura gelince müşteri hizmetlerini arıyor. Kendisine, Cep Master diye bir siteye üye olduğu belirtilerek, iptal ettirmesi için bir telefon numarası veriliyor. Söz konusu numarayı arayarak ne zaman abone olduğunu bilmediği üyeliği iptal ettiriyor.
Bu olay benim başıma geldi benim cep telefonumada bir mesaj geldi bedava melodi diye. bedava diye bir iki melodi indirdim daha sonra cep telefonumdaki kontörlerde 40 kontörün eksildiğini farkettim.operatörümü aradım ve böyle bir olayın olduğunu bildirdim.bu olayın kendilerinin tamamen dışında olduğunu ve sadece üyeliği iptal edebileceklerini söylediler....
Bu tip aldatmacalara kanmayalım arkadaşlar ben kandım siz kanmayın.Zaten bu devirde kim kime bedava bişey veriyoki
![]()
Yer imleri